تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۵ اشتباه در زیرسازی آرایش صورت

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
۵ اشتباه در زیرسازی آرایش صورت

زیرسازی آرایش کلید موفقیت آرایش صورت است. با این حال استاد شدن در این مرحله اولیه و بنیادی، می‌تواند بسیار پیچیده باشد. در این مقاله به بررسی این نکات که چه زمانی دچار اشتباه شده و چگونه می‌توانیم آن‌ها را تصحیح کنیم، خواهیم پرداخت. در ادامه، پنج حالتی که ممکن است اشتباه کرده باشید را می­‌بینید:

۱- تطابق با رنگ پوست

اغلب زنان از رنگی کاملا همسان بارنگ پوست خود استفاده می­‌کنند و از نتیجه کار راضی نیستند چون به نظر خیلی سفید و رنگ پریده می­‌شوند. اگر خیلی رنگ پریده هستید یا نگرانی در مورد پیری پوست دارید، از یک تن گرم­‌تر (تنی با ته رنگ زرد یا طلایی) استفاده کنید؛ در این‌صورت، پوست شما صاف و طبیعی­‌تر به نظر می­‌رسد. در این‌جا، استفاده از رژگونه قرمز می‌­تواند به تصحیح رنگ کمک کند. اگر پوست شما برنزه یا تیره­‌تر است از تن‌های صورتی که در نور طبیعی روی پوست کاملا غیرطبیعی به‌نظر می­‌رسند استفاده نکنید.

۲- پوشش سنگین

فرقی نمی­‌کند چه چیزی را می­‌خواهید بپوشانید؛ تغییر رنگ، لکه یا خطوط ریز. استفاده از زیرسازی آرایش سنگین، توجه همه را به تفاوت بافت پوست جلب خواهد کرد، زیرسازی آرایش به‌معنای بهبود و متعادل‌سازی صورت است. به جای زیرسازی آرایش سنگین از کرم­‌های مخصوص قبل از آرایش (پرایمرها) و روشن­‌کننده­‌ها برای بهبود تغییر در رنگ پوست و خطوط ریز استفاده کنید و به جای پوشاندن همه جا، کانسیلر را فقط به صورت نقطه‌­ای روی لکه‌ها پخش کنید.

۳- استفاده از غلظت اشتباه

زیرسازی باید به صورت یکپارچه روی پوست پخش شده باشد. به این ترتیب شما به پوششی کاملا سبک می­‌رسید و آرایش نهایی، طبیعی به نظر می­‌رسد. در پوست­‌های خشک، مواد پودری می­‌توانند به داخل منافذ و خطوط پوست نفوذ کرده و درمورد پوست­‌های چرب، مواد مایع می­‌توانند آن‌ها را زیاد مرطوب نشان دهد. محصولات کرم مانند، اغلب بهترین و طبیعی­‌ترین پوشش را روی اکثر پوست­‌ها دارند. نیاز به مقداری تجربه دارید تا بتوانید آنچه را که برای پوست شما مناسب است پیدا کنید.

پوشش سنگین در زیرسازی آرایش صورت

۴- تصور این‌که زیرسازی آرایش، باعث می­‌شود پیر نشان داده شوید

با توجه به اینکه افراد زیادی استفاده نادرستی از زیرسازی داشته‌­اند، نسبت به آن ذهنیت بدی دارند اما نگران استفاده از آن نباشید. استفاده از یک فرمول مناسب می­‌تواند حتی مشکلات مربوط به پیری پوست مانند تغییررنگ و اندازه منافذ را برطرف کند و شما را جوان‌تر نشان دهد. به علاوه، لوازم آرایشی دیگری که استفاده می­‌کنید مانند رژگونه، برنزه‌کننده و کانسیلر، بدون زیرسازی مناسب می­‌توانند غیرطبیعی به نظر برسند. فرمولی را پیدا کنید که به صورت یکنواخت و صاف روی پوست بنشیند و داخل خطوط و منافذ پوست نرود.

۵- استفاده از همه چیز، همه جا

یک لایه ضخیم زیرسازی و استفاده از پودر در همه جای صورت، باعث می‌شود آرایش شما غیرطبیعی به‌ نظر برسد. وقت گذاشتن و دقت کردن روی زیرسازی آرایش ضروری است. با کانسیلر سراغ مناطق خاص مانند زیر چشم و لکه‌ها بروید. ترکیب کردن کانسیلر با نوک انگشت، ظاهر طبیعی‌تری به پوست می‌دهد. کار خود را با زدن پودر به قسمت‌هایی از مرکز صورت که واقعا به آن نیاز دارند به پایان برسانید، استفاده بیش از حد از پودر، کل کار را خراب می­‌کند.

منبع: womenshealthmag دیدگاه‌ها 7852بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه