تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آیا استفاده از پرایمر قبل از زیرسازی آرایش ضرورت دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
آیا استفاده از پرایمر قبل از زیرسازی آرایش ضرورت دارد؟

افراد زیادی هستند که در استفاده از پرایمر صورت شک دارند یا روح‌شان هم از چنین نعمت آرایشی بی‌خبر است، به همین منظور در این مطلب قصد داریم با هم به سوال‌های رایجی که در خصوص استفاده از پرایمر پرسیده می‌شود، نگاهی داشته باشیم.

چرا استفاده از پرایمر قبل از زیرسازی آرایش مهم است؟

زمانی که برای اولین بار از پرایمر استفاده می‌کنید، ممکن است متوجه تفاوت این ماده با سایر لوسیون‌های رایج آرایشی بشوید. پرایمر صورت چندان چرب نیست و بافتی همانند مخمل دارد. در واقع، هدف اصلی از استفاده این محصول، صاف‌تر کردن، از بین بردن قرمزی صورت و بستن منافذ پوست است. از طرف دیگر، پرایمر به ماندگاری زیرسازی آرایش شما در روزهای گرم کمک می‌کند.

آیا واقعا ارزش دارد برای استفاده از پرایمر صورت هزینه کنیم؟

باید با این واقعیت که پرایمرهای خوب ممکن است قیمت‌های گزافی داشته باشند، روبرو شد. البته پرایمرهای خوش‌قیمت‌تری را هم می‌توانید در بازار پیدا کنید. اما اگر تا انتهای این متن با ما همراه باشید، متوجه مزایای پرایمر و ارزش استفاده از آن خواهید شد و در این‌صورت، قیمت این محصول عامل مهمی برای شما نخواهد بود.

پرایمر تا چه اندازه به ماندگاری زیرسازی آرایش کمک می‌کند؟

شاید باورتان نشود اما استفاده از یک پرایمر خوب قبل از زیرسازی، می‌تواند از صبح علی الطلوع تا انتهای شب، آرایش چهره شما را تازه نگه‌ دارد. البته به شرط آن‌که بیشتر اوقات خود را از صبح تا شب در فضای بسته و درجه حرارت مناسب سپری کنید. در این بین، اگر هم برای مدت یک ساعت تحرک زیادی داشته باشید و حسابی عرق کنید، باز هم زیرسازی آرایش شما حالت خود را به خوبی حفظ خواهد کرد.

آیا استفاده از پرایمر در زیرسازی آرایش ارزش سرمایه گذاری دارد؟

آیا توجیه دارد که برای خرید پرایمرهای ارزان قیمت هزینه کنیم؟

قیمت پرایمر‌ها ممکن است شما را از رفتن به سمت این محصول منصرف کند. با این حساب، می‌توان دست به دامان پرایمرهای خوش‌قیمت‌تر موجود در بازار شد. به این نکته هم توجه داشته باشید که پوست شما در دراز مدت به مواد مشخص آرایشی که استفاده می‌کنید عادت می‌کند؛ در نتیجه این مواد کارآیی مطلوب خود را از دست می‌دهند. این اتفاق برای موهای سر هم صدق می‌کند.

پرایمر صورت هم مانند سایر لوازم‌های آرایشی، مدل‌های مختلفی دارد و پس از مدتی گشت وگذار در بازار ممکن است حتی پرایمرهای ارزان‌‌قیمت بهتری هم پیدا کنید. البته گفته می‌شود که پرایمرهای ارزان‌قیمت، دوام خوبی بر روی پوست صورت ندارند.

تا چه اندازه باید پرایمر مصرف کنید؟

پیشنهاد می‌شود در صورت استفاده از پرایمرهای خوب و درجه یک، پمپ حاوی پرایمر را دو بار فشار داده و بر روی پوست صورت بمالید. در مصرف پرایمر زیاده‌روی نکنید؛ اندازه یک دانه لوبیا، پرایمر، برای تمامی پوست صورت کفایت می‌کند. بعضی از کارشناسان آرایشی توصیه می‌کنند برای پخش کردن پرایمر در تمامی قسمت‌های صورت از برس‌های زیرسازی استفاده کنید، تا از این طریق پرایمر کمتری مصرف شود. انتخاب نحوه مالیدن پرایمر بر روی صورت، به عهده خود شماست و در بیشتر مواقع، استفاده از انگشتان بهترین گزینه است.

لازم به ذکر است از آنجایی که از پرایمر صورت استفاده کرده‌اید، نیاز کمتری به زیرسازی پوست دارید. بسته به سطح پوشش زیرسازی آرایش شما، میزان پوشش قسمت‌های مختلف پوست با پرایمر هم متفاوت است. اگر همیشه تمامی صورت را زیرسازی می‌کنید، پرایمر را هم به تمامی قسمت‌های صورت بمالید. در واقع بهتر است بگوییم، هر کجا که زیرسازی آرایش استفاده می‌شود بهتر است پرایمر هم به کار رود.

چرب شدن پوست برای استفاده از پرایمر

آیا تمایلی به چرب شدن پوست صورت در حین استفاده از پرایمر ندارید؟

همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره شد، برخلاف تصور، پرایمر اصلا ترکیبات چرب ندارد و در حقیقت برای برطرف کردن چربی ساخته شده است و به پوست صورت، حالتی صاف و مخملین می‌دهد. البته اگر از آن دسته بانوانی هستید که عادت ندارند هر روزه از زیرسازی آرایش استفاده کنند، ممکن است پس از استفاده از پرایمر متوجه تغییر حالت صورت خود بشوید. در نظر داشته باشید که سه‌ لایه خیلی نازک بر روی پوست شما کشیده می‌شود، اول مرطوب کننده، بعد پرایمر و در نهایت هم زیرسازی آرایش؛ اگر هم اهل آرایش با پودرهای آرایشی هستید، ممکن است لایه چهارمی هم از پودر بر روی پوست صورت شما قرار گیرد. با این حساب، سعی کنید در استفاده از این مواد، تعادل را رعایت کنید تا احساس چربی یا سنگینی آرایش را در صورت خود احساس نکنید.

آیا استفاده از پرایمر پس از انجام تمرین‌های ورزشی توصیه می‌شود؟

استفاده از پرایمر پس از ورزش بر روی صورت لزومی ندارد. پرایمر صورت بهترین گزینه برای افرادی است که پوست‌ چرب دارند. این ماده به مات شدن چهره پس از زیرسازی آرایش، کمک می‌کند. از طرف دیگر، پس از انجام تمرین‌های ورزشی پوست صورت شما سرخ‌ می‌شود و اگر صورت خود را بشویید و از مرطوب‌کننده و پرایمر استفاده کنید، باعث می‌شود پوست حالت درخشان خود را از دست بدهد.

چه نکته‌های دیگری را باید برای استفاده از پرایمر در نظر گرفت؟

پرایمرهایی را که در ترکیبات آن‌ها آب بیشتری وجود دارد و دارای سیلیکا کمتری هستند را انتخاب کنید. سیلیکا، به صافی پوست کمک می‌کند؛ اما از سوی دیگر، به خشکی پوست هم منجر می‌شود. در این‌جا مجدد تاکید می‌کنیم که مقدار کمی پرایمر را بر روی پوست صورت خود بمالید. پس از این‌که یک لایه‌ نازک از این محصول بر روی پوست صورت کشیده شد،‌ حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید تا پرایمر صورت خشک شود و سپس اقدام به زیرسازی آرایش کنید.

در پایان بد نیست این نکته را هم بدانید که پرایمرهای با کیفیتی نیز برای سایه چشم در بازار موجود هستند که ماندگای آرایش چشم شما را نیز تضمین می‌کنند. حال اگر به فکر خرید پرایمر افتادید، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید و از بین برندهای معتبری که برای شما آماده کرده‌ایم بهترین پرایمر را خریداری کنید. ضمناً اگر سوال یا نکته‌ای در ذهن شما باقی مانده است، خواهشمندیم آن‌را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران اردمی به اشتراک بگذارید.

منبع: Tampabay ۸۴ دیدگاه 94616بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. سلام
    برای آرایش صورت حتما باید هم آبرسان بزنیم هم پرایمر و بعدکرم پودر؟؟
    یعنی در اصل میخوام بدونم پرایمرها با آبرسانها فرق میکنند؟؟
    میشه تفاوتشون رو بگید.ممنون میشم جواب بدید.

    • درود به شما سحر عزیز

      پرایمر زیر ساخت یک آرایش بادوام و با کیفیت است و همچنین باعث بسته شدن منافذ قبل از کرم پودر می‌شود و معایب پوست و لکه‌ها را با رنگ طبیعی پوست یکنواخت می‌کند.
      استفاده از پرایمر بیشتر در مهمانی‌های طولانی توصیه می‌شود.
      در صورتی که آبرسان‌ها خشکی پوست را رفع می‌کنند.

      سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

      • Slm yani baraye poste khoshk kodom bhtare ke estefade she?

        • درود به شما شبنم عزیز

          آبرسانی به پوست یکی از مهم‌ترین بخش‌های مراقبت از هر نوع پوستی است. پوست چه خشک باشد چه چرب، نیاز به آبرسانی دارد.
          مقوله پرایمر کاملا از آبرسانی جداست و هیچ ریطی به هم ندارند. پرایمر به دوام آرایش پوست‌های چرب کمک می‌کند و خاصیت درمانی ندارد.

          سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  2. پرایمر ژله ای خوبه یا کرمی؟

    • درود به شما یلدای عزیز

      پرایمر کرمی چرب هست اما پرایمر ژله‌ای بدون چربی است. شما پرایمر را باید متناسب با پوست خود انتخاب کنید.

  3. میشه قبل از استفاده از پرایمر ضد افتاب زد که پوست خراب نشه؟

    • یلدا جان

      زمان استفاده از ضد آفتاب‌های حاوی رنگدانه، همیشه در آخرین مرحله و بعد از استفاده از کرم های روز و مراقبتی می‌باشد.
      استفاده از ضد آفتاب‌های بی رنگ، قبل از آرایش و استفاده از کرم پودر صورت می‌گیرد.
      در مورد استفاده از پرایمر، پوست شما باید تمیز باشد و از آنجایی که پرایمرها خود حاوی رنگدانه هایی برای اصلاح و یکنواختی پوست هستند، بهتر است بعد از زدن پرایمر، آرایش خود را تکمیل کنید.
      استفاده از پرایمر در میهمانی‌ها و مراسمی توصیه می شود که احتیاج به آرایش طولانی و ماندگار دارید نه در روزهایی که به علت خرید و یا کار بیرون از منزل، پوستتان فقط به یک ضد آفتاب مناسب نیاز دارد. در این شرایط که باید هر دوساعت یکبار ضدآفتاب خود را تمدید کنید، نیازی به استفاده از پرایمر ندارید.

      سپاس از اینکه پرسش خود را با ما در میان گداشتید.

  4. خسته نباشید.
    من درجایی خوندم که نوشته بود اول آبرسان رو به پوست بزنید بعد پرایمر، بعدهم کرم پودر. اما جای دیگه خوندم که آبرسانها اجازه نمیدند پرایمر کارش رو به خوبی انجام بده و نباید این دو رو باهم استفاده کرد.
    درکل این رو هم میدونم که پرایمر برای آرایش دوسه ساعته نیست. اما میشه شما بیشتر توضیح بدید
    ممنون

    • درود به شما سحر عزیز

      شما می‌توانید ابتدا آب‌رسان خود را استفاده کنید اما از آب‌رسانی استفاده کنید که چربی نداشته باشد چون کار پرایم جذب چربیست.

      سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  5. من پوستم چربه و زیاد عرق میکنه .چه پرایمری برام مناسبه؟ گاش و فلورمار چطورن؟

    • الهام عزیز درود به شما

      هر دو برند خوب هستند و با تهیه یک پرایمر از این برندها زیرسازی آرایش مناسبی خواهید داشت.

  6. ممنون از پاسخ شما ولی من تو محصولات سه نوع پرایمر گاش دیدم کدومش برای پوست من که عرق زیاد میکنه مناسبه؟زمستون چربی پوستم کمتر و تابستون زیاده.

    • الهام عزیز ما فقط می‌تونیم درباره محصولات موجود در سایت اُردمی به شما مشاوره بدیم.
      بهتره در ابن مورد از فروشنده محصول درخواست مشاوره داشته باشید.

  7. سلام من پوستم خشکه و موقع زدن پنکک پوسته میشه پرایمر رفع میکنه پوسته رو؟

    • لیلای عزیز

      یکی از دلایل خشکی پوست، وجود لایه شاخی و ضخامت پوست می‌باشد.
      این لایه در صورت ریزش از روی پوست، ضخامت را کنترل کرده و در صورت عدم ریزش، پوست را یا بیش از حد خشک و پوسته پوسته می‌کند و یا بیش از حد چرب و جوشی.
      توصیه من به شما استفاده از اسکراب است.
      هفته ای یک بار داخل حمام به آرامی و با نوک انگشتان، اسکراب را روی پوست خیس به صورت دورانی ماساژ دهید و پس از یک دقیقه آبکشی کنید.
      با اینکار سلولهای مرده و لایه های شاخی از سطح پوست برداشته شده و ضخامت آن کنترل می‌شود. تنظیم ضخامت در پوست هم باعث جذب سریعتر و بیشتر محصولات آب رسان خواهد گردید.
      پرایمر نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

      سپاس از اینکه پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید

  8. سلام وقت بخیر
    لطفا بفرمایید پرایمر صورت رو میشه زیرچشم برای کمتر نمایان شدن چروکها هم زد یا خیر؟

    • درود به شما شیرین عزیز

      پرایمر برای زیر چشم مناسب نیست چون باعث خشک شدن و در نتیجه ایجاد چروک میگردد.
      بهتر است برای دور چشم از کانسیلر استفاده بفرمایید.

      سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

      • سلام ممنون که سریع پاسخگو بودین
        در مورد کانسیلر زیرچشم شنیدم که زیاد نباید استفاده بشه درسته؟؟؟
        لطفا یه کانسیلر خوب وعالی برای زیرچشم معرفی کنید که چروکها رو پوشش بده و باعث نمایان شدن بیشتر چروکها نشه درمانی هم باشه که چه بهتر؟
        با سپاس فراوان

        • شیرین عزیز

          اگر از کانسیلر با برندهای معتبر استفاده کنید، استفاده مکرر از آن آسیبی به دور چشم شما نخواهد زد. اما بهتر است روزی دو مرتبه، صبح و شب قبل از خواب، از کرم‌های درمانی برای رفع تیرگی دور چشم هم استفاده کنید تا پس از چند ماه شاهد روشن‌تر شدن و بهبود تیرگی آن ناحیه شده و دیگر نیازی به استفاده از کانسیلر نداشته باشید.
          در اینجا لینک چند کانسیلر درمانی را برای شما ارسال خواهم کرد.
          1- دی اپتی سرن رنگی Lierac
          2- کانسیلر دور چشم Prime SPF 25

          سپاس از شما

  9. با سلام من‌پرایمر فلورماربیس خریدم می خوام بدونم قبل از استفاده باید مرطوب کننده بزنم حتی اگر پوست صورت چرب یا خشک باشه ممنون از شما

    • با درود به شما دوست عزیز

      قبل از استفاده از پرایمر، ابتدا پوست را با یک شوینده یا پاک کننده مناسب تمیز کنید، اگر پوست خشک و کم آبی دارید می‌توانید از یک آبرسان که چربی نداشته باشد استفاده کنید، سپس پرایمر را به صورت بمالید.

      سپاس

  10. پوستم نسبتا چربه(نواحی خط لبخند و زیر چشم خشکه)و دوست ندارم بیشتر از یک یا دو محصول برای پوستم استفاده کنم .
    هیچ علاقه ای به فوندیشن یا کانسیلر یا مرطوب کننده ندارم یک یا دولایه بیشتر نمیخوام بیاد رو صورتم ترجیحا یک لایه.

    وقتی پودر کامپکت میزنم (مثل mac studio fix powder +foundation یا all in one base face double fonction body shop) پوستم پوسته پوسته میشه که بده.
    ایا استفاده از ضد افتاب قبل از اون کافیه برای عدم پوسته پوسته شدن ؟
    یا باید مرطوب کننده بزنم اصلا مرطوب کننده برای من که پوستم نسبتا چربه مناسب هست چون اگر ضد افتاب کافیه نمیخوام یک لایه هم مرطوب کننده بزنم؟

    ایا میشه به جای پودر کامپکت از پالت کانتور صورت پودری نه کرمی به تنهایی استفاده کنم بزنم یا باید قبلش ضد افتاب بزنم و یا با مرطوب کننده یا بدون مرطوب کننده بزنم؟

    اگر برای اینکه پوستم پوسته پوسته نشه باید قبلش یک ضد افتاب یا مرطوب کننده بزنم ایا بی بی کرم سی سی کرم هم که چرب نکنه و درمان کننده باشه میشه به جای ضد افتاب استفاده کرد و بعد به همراهش پودر کامپکت یا کانتور.

    • درود به شما دوست عزیز

      چربی پوست هیچ ربطی به رطوبت پوست ندارد و پوست‌های چرب هم نیازبه آبرسانی دارند.

      علت پوسته پوسته شدن در زیر آرایش، وجود لایه شاخی است. بدین معنا که به علت چرب بودن، ضخامت در پوست شما افزایش یافته و شما کاری برای رفع این مشکل نکرده‌اید. همچنین عدم استفاده از یک آبرسان مناسب باعث دهیدراته شدن پوست شما گردیده است. بنابراین پوستی ناصاف و ضخیم و کم آب نمی‌تواند به شما آرایشی بی‌نقص و یک‌دست بدهد.

      ابتدا سعی کنید هفته‌ای 3 مرتبه داخل حمام سطح پوستتان را اسکراب کنید تا هم چربی‌های اضافه رفع گردد، هم ضخامت پوستتان کنترل شود؛ پس از مدتی شما شاهد پوستی صیقلی و شفاف خواهید بود.
      در کنار استفاده از اسکراب، یک آبرسان فاقد چربی و مناسب برای پوست‌های چرب به آبرسانی پوست شما کمک می‌کند.
      با این دو کار ساده دیگر اثری از پوسته‌ریزی پس از آرایش نخواهید دید.

      لینک یک اسکراب و یک آبرسان فاقد چربی برای شما ارسال خواهد شد.
      1- کرم روز مرطوب کننده درموپوریفایر SPF30 Eucerin
      2- اسکراب درموپیوریفایر EUCERIN

      سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  11. سلام پوست من مختلطه و کک مک هم روی گونه هام دارم یک ساعت بعد از آرایش مجبور میشم بشورم چون واقعا زشت میشه لطفا یه پرایمر خوب که هم روزنه هارو بپوشونه وآیا کک و مک رو هم میشه با پرایمر پوشوند که دیگه احتیاج به آرایش دیگه ای نباشه؟
    یه سوال دیگه هم داشتم اونم اینه که پرایمر همون زیرسازه آخه به مغازه های لوازم آرایشی که میری میگی پرایمر کرم پودر میدن لطفا راهنماییم کنید واسه بار دومه پیام میدم ولی جواب ندادید ممنون میشم.

    • فرناز عزیز درود به شما

      پرسش اول خود را در ادامه مقاله «کرم‌های پایه آرایشی یا پرایمر چیست؟» مطرح کرده بودید که در همانجا پاسخ داده شده است.

      پاسخ پرسش دوم شما:
      پرایمر ممکن است ژلی و بی‌رنگ باشد یا رنگ سبز یا کرمی داشته باشد اما کرم پودر نیست.
      پرایمر باید قبل از آرایش استفاده شود تا پوست را یک‌دست و یکنواخت کند. همچنین پرایمر، منافذ پوست را جمع می‌کند و باعث دوام بیشتر آرایش شده و برق پوست را از بین میبرد.

      سپاس از همراهی شما

  12. سلام پرایمر گرلن طلایی یا روغن فارسالی طلایی برای نگهداری پوست هم خوبن؟؟ که مثلا شب به پوستم بزنم تا صبح بمونه؟
    چون من کلا زیاد آرایشی نیستم و دنبال درمان پوست هستم 28 سالمه. از ظاهرشون که طلا دارن خوشم اومده میخوام ببینم درمانی هم هستن یا نه با استفاده زیاد اثر منفی هم میزارن؟؟
    سوال دوم اینکه من صبحها برا سره کار یه مرطوب کننده میزنم و کرم پودره گلدن رز رو میزنم و دیگه تا ساعت 3 یا 4 که برمیگردم خونه صورتمو نمیشورم این آیا ضرر داره؟ راهکارتون چیه در این مورد؟

    • درود به شما دوست عزیز

      این دو برند که نام بردید، برای من کاملا ناشناخته است اما ماندن پرایمر تا صبح روی پوست مجاز نیست. پوست شما در طول شب نیاز به تنفس دارد و شما با پاک نکردن پرایمر، از تنفس آن جلوگیری می‌کنید.
      پرایمر باعث بسته شدن منافذ می‌شود تا شما بتوانید روی آن آرایش بی‌نقص‌تری داشته باشید.
      پس بهتر است قبل از خواب پوستتان را یا یک شوینده مناسب شسته و نهایتا از یک کرم شب برای تقویت و بازسازی پوستتان استفاده کنید.
      قبل از بیرون رفتن از منزل، حتما از ضدآفتاب استفاده کنید و سعی کنید هر سه ساعت آن را تمدید نمایید.
      بهتر است با به همراه داشتن یک دستمال مرطوب آرایشی، پوستتان را تمیز کرده و در صورت نیاز، پس از زدن ضدآفتاب، آرایش خود را تجدید بفرمایید.

      سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

    • کلا پرایمر به کوچک شدن منافذ پوست کمک میکنه یا برای پوست ضرر داره و باعث بازتر شدن منافذصورت میشه؟

      • درود به شما دوست عزیز
        استفاده دائم توصیه نمیشه
        فقط مواقعی که احتیاج به آرایش بادوام تری دارید قبل از کرم پودر استفاده میشود.
        منافذ را جمع کرده و باعث دوام آرایش خواهد شد
        سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  13. سلام ببخشید من کرم پودر میزنم‌روپوستم پوسته پوسته میشه پوستم خشکه یا چرب؟

    • درود به شما دوست عزیز

      پوسته‌های روی بدن و صورت همان سلول‌های مرده و یا لایه شاخی هستند که باید هفته‌ای یک تا دو مرتبه به کمک اسکراب لایه برداری شوند. این موضوع ربطی به چرب یا خشک بودن پوست ندارد ولی بیشتر در پوست ‌های خشک دیده می‌شود.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  14. سلام. ممنون ازاطلاع خوبتون
    من پوستم تقریبا چربه بیشتراوقات وقتی کرم پودر میزنم ی جوری منافذ دارم و انگار زبره شبیه پوسته دادنه واگه قبل کرم ضذ آفتاب یا کرم مرطوب کننده زیاد بزنم پوستم برق میافته و حس میکنم جوش میزنه و ی موقعایی زیاد صورتمو با صابون نمیشورم چون خشک میشه. خواستم اگه میشه ی صابون یا محلول ماک کننده خوب معرفی کنین؟ وآیا اسکراب نیاز دارم؟ پرایمر چطور؟ آبرسان چطور؟ اسپره آب رسان اوریاژ چطور هم قبل آرایش میشه هم بعدش؟ من بعضی اوقات ماسک زغال میزنم. و صورتم قبل صابون با دسمال مرطوب پاک میکنم. ممنون میشم راهنماییم کنین?

  15. و ی ضد آفتاب مات معرفی کنین ؟ و کرم ضدآفتاب بی بی چطوره؟ وقتی هم پوستم کرم میزنم روون نی رو پوستم یکم سخت کشیده میشه
    ممنونم

  16. قبل از پرایمر چیزی نباید استفاده کرد؟ مثل نرم کننده و یا ضد افتاب؟ ی کرم زیر چشم معرفی میکنین؟

  17. ممنونم از اطلاع خوبتون??
    نمیشه همیشه قبل آرایش غیر مهمونی از پرایمر استفاده کرد؟
    روزای دیگه قبل آرایش میشه از اسپره اوریاژ استفاده کرد به عنوان مرطوب کنده؟

    • سارای عزیز
      استفاده از پرایمر قبل از هر آرایشی بلامانع است.
      اگر پوستتان خشک و کم آب است، اسپری اوریاژ را قبل از آبرسان یا مرطوب کننده روی پوستتان اسپری کنید.

  18. به من گفتن پرایمر برای پوست خیلی خوبه وحتی اگه ارایش نمیکنی به تنهایی ازش استفاده کن واقعا همین طوره؟

    • درود به شما مهدیس عزیز

      پرایمر برای پوشاندن عارضه‌های پوستی مانند جای جوش بسیار مناسب است، اما خاصیت درمانی ندارد.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

      • سلام.من یه کرم ضد افتاب بیزانس دارم که وقتی استفاده میکنم دیگه نیازی به کرم آرایشی ندارم.حالا یکی از دوستام میگه که اگه پرایمر بزنم و بعد از ضد افتاب استفاده کنم کرمم جذب نمیشه و خاصیت ضد افتابو دفع میکنه آیا این درسته؟

        • درود به شما فاطمه عزیز?
          پرایمر فقط برای پوستهای چرب و در زیر کرم پودر برای دوام آرایش قابل استفاده است و هیچ کارابیی دیگه ای ندارد???
          سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  19. سلام من پوست مختلطی دارم پیشونیم یه ذره چربه و جوش ریز میزنه ولی گونه هام چرب نیستن بعد از اصلاح صورتم جوش ریز میزنه پوست اصلا طراوت نداره کرم اکتی پور گرفتم خیلی پوستمو خشک کرد بعد دورباره کرم میکس هلتیه بورژوا گرفتم اونم رو پوستم نمیشینه جوش های ریزو تشدید کرده چیکار کنم از شره این جوش های ریز خلاص شم و پوستم شفاف شه
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  20. من جوش زیرپوستی دارم

  21. سلام من پوست نسبتا چربی دارم و برای اولین بار ازپرایمر فارماسی ژله ای استفاده کردم ولی هیچ تاثیری ندیدم بعد از اینکه کرم پودر زدم روی صورتم.ایا ب خاطر مبارک و نوع پرایمر هست یا روش استفاده و یا چیز های دیگ؟

    • درود به شما نگین عزیز

      قرار نیست پرایمر کار قابل روئیتی روی پوست انجام دهد تا شما بتوانید آن را به چشم ببینید.
      این محصول چند دقیقه قبل از کرم پودر زده می‌شود تا با بستن منافذ و جذب چربی بیش از حد، دوام آرایش شما بیشتر گردد.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  22. سلام …خسته نباشید، من حدود شیش ماهه که از کرم پودر استفاده نکردم..حدود شیش ماه هم هست که پوستم تحت درمانه وپماد اکنیل میزنم…پوستم چربه و میخوام کرمپودر بخرم که صورتم جوش نزنه و واقعا نمیدونم از چه مارکی کرمپودر بخرم…چندتا سوال داشتم اینکه ی کرمپودر خوب بدون چربی بهم معرفی کنید که بعدش جوش نزنم..و ایا استفاده از ی ابرسان قبل کرمپودر لازم و ضروریه؟؟؟کرم های بی بی چطور؟؟میتونن جای کرمپودر استفاده بشن؟؟

    • درود به شما مریم عزیز

      کرم‌های bb کاور و پوشانندگی ملایم‌تری دارند و بیشتر به همگون کردن رنگ چهره کمک می‌کنند.
      اگر پوست چربی دارید نیازی به زدن مرطوب کننده قبل از کرم پودر ندارید.
      کرم پودر پیشنهادی:
      کرم پودر مات کننده Under Twenty

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  23. سلام خسته نباشید . پوست من حساسه و زود جوش میزنه ایا پرایمر برای پوستم مناسبه ؟

  24. با سلام
    ممنون بابت پاسخگویی و مطالب مفید
    من پوستم چربه و منافذ باز روی گونه هام دارم که خیلی ناراحتم کلی محصولات گرفتم ولی جواب نداد
    یک لایه بردار که کلا یک لایه برداره شایدمنافذ کمتر بشه لطفا بهم معرفی کنید و من کل ارایشم فقط یک ضدافتابه
    میزنم یک ضدافتاب رنگی و یک پرایمر یا زیر سازی که این منافذ توی ذوق نباشه معرفی کنید
    تشکر

  25. سلام وقتتون بخیر
    پوست صورت من به علت جای جوش حفره حفره شده از دوستی شنیدم پرایمر خوبه برا پوشش دهیه اون حفره ها پرایمر اچ دی خریدم استفاده کردم ولی تغییری احساس نکردم?حالا خواستم بپرسم واقعیته ک جای جوشو پرمیکنه بعدم باید چه مدت بذارمش روصورتم تاخشک بشه و همچنین بعدش باید کرم پودر زد وبعد پنکک؟

    • درود به شما دوست عزیز

      پرایمر هیچ خاصیتی برای اسکارهای به جا مانده از جوش نخواهد داشت اما استفاده از آن قبل از کرم‌پودر باعث بسته شدن منافذ می‌گردد و دوام آرایش را بیشتر می‌کند.
      این خاصیت پرایمر درمانی نیست و فقط تاثیر چند ساعته دارد.
      برای درمان اسکارهای جوش بعد از 6 ماه استفاده از کرم‌های لایه‌بردار (AHA)، باید چند جلسه میکرودرم ابرژن کنید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  26. سلام خسته نباشین. ببخشید من اولین بار هست که نیخوام از پرایمر استفاده کنم. اولا اینکه پرایمر اریجینز از نظر کیفیت بهتره یا اسمش باکس؟ و اینکه دقیقا کار پرایمر چیه؟ یه جا میگن منافذ رو میپوشونه پوست رو یکدست میکنه برا قبل از آرایش . و جای دیگه میگن فقط ماندگاری آرایش رو بیشتر میکنه. لطفا راهنمایی کنید.

    • درود به شما فریبای عزیز

      متاسفانه پرایمرهایی که نام بردید شناخته شده نیستند، اما در کل کار پرایمر بالا بردن دوام آرایش است و این با بستن منافذ و چذب چربی اضافه در پوست حاصل می‌شود.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  27. سلام وقتتون بخیر
    من پوست صورتم معمولی رو به خشک هست و گاهی جوش هم میزنه میخواستم یه اسکراب خوب و ترجیحا خونگی باشه معرفی کنید اگر ماسکی که به کم رنگ شدن جای جوش کمک کنه هم معرفی کنید که اونم خونگی باشه ممنونتون میشم. باسپاس

  28. قبل از استفاده از پرایمر باید کرم مرطوب کننده و ضدافتاب استفاده کرد؟

    • درود به شما کیانای عزیز

      پرایمر فقط برای زیر آرایش و کرم‌پودر استفاده می‌شود.
      بنابراین اگر پوست چربی دارید، می‌توانید قبل از آرایش از پرایمر استفاده کنید اما اگر پوست خشکی دارید از بِیس آرایشی و یا زیر ساز آرایشی استفاده کنید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

    • سلام
      آیا میشه قبل از استفاده از سی سی کرم هم از پرایمر استفاده کرد؟؟

  29. برای درمان کک و مک محصولی می‌تونید معرفی کنید؟
    آیا پرایمر به کم رنگ شدن کک و مک موقع ارایش کمکی می‌کنه؟

  30. سلام
    بهترین پرایمر برای بستن منافذ پوست چه مارکی هست؟

  31. سلام
    ببخشید برای پرایمرهای مخصوص منافذ پوست، نوشتند چون دارای سیلیکون هستند منافذ رو بسته و پوست رو صاف نشون میدند. مگه سیلیکون رفته‌رفته منافذ رو بزرگ نمی‌کنه؟

    • درود به شما آیسان عزیز

      این عنصر به هیچ عنوان باعث بازشدن منافذ پوست نمی‌شود چراکه سیلیکون به‌طور طبیعی در بدن ما یافت می‌شود. این عنصر نقش بسیاری در استحکام استخوان‌ها و مفاصل و همچنین شادابی پوست دارد.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  32. سلام
    من پوستم خیلی زود دهیدراته میشه.
    پوستم معمولی رو به چربه ولی بیشتر موقع ها حس میکنم آبش خشک میشه و بعضی موقع ها جوش های کوچیک میزنه ولی بیشتر به طور حساسیت هستش جوش نمیشه گفت.

    یه راه درمانی بهم بدین که صورتم شاداب شه.
    لطفاً آبرسان یا فیس واش برند خوب بهم معرفی کنین

    دوماً من یه بار پرایمر مات استفاده کردم زیر چشام گود شد، ولی پوستم هم دارای منافذ باز هستش چه نوع پرایمری بگیرم مات یا مایع فرق شون چیه؟؟
    مرسی

  33. باسلام
    ببخشید می‌خواستم بدونم پرایمر پیررنه رنگیش خوبه یا بی رنگش؟ و اینکه کرم پودرش خوب هستش یا نه؟ قیمتش چنده الان؟

  34. باسلام و خسته نباشید
    پوست من مختلط و خیلی حساسه، کمی هم منافذ باز داره. زود قرمز میشه و مهم‌تر اینکه زیاد عرق می‌کنه. هرچی که به پوستم میزنم انگار پس میده و منافذم مشخص میشه. کل صورتم انگار یه لایه زخیم چربی داره و تمام ذرات هوا و گرد و خاک رو جذب میکنه.
    من از کرم ضد آفتاب فاقد چربی دکتر ژیلا استفاده میکنم؛ اما اصلا راضی نیستم.
    تا حالا چندین مارک ضدآفتاب استفاده کردم؛ اما اصلا با پوستم سازگار نبودن. اهل آرایش پوست نیستم فقط یه ضدآفتاب خوب میخوام که هم محافظت کنه و هم قرمزی و منافذ و چربی رو برطرف کنه.
    خیلی ممنون

  35. سلام خسته نباشید.

    پوست من خشک است و من واسه آرایش از کرم پودر ویکتوریا استفاده می‌کنم؛ ولی بعد از یکی دو ساعت کرم پودر روی صورتم خوب نمی‌نشینه و پوسته پوسته میشه.
    می‌خواستم بدونم اگه قبل از کرم پودر پرایمر بزنم تاثیری خواهد داشت؟

  36. سلام. سوال من اینه که آیا از پرایمر هر روز باید استفاده کنیم؟ منظور قبل آرایش روزانه در هر روز هست؟ آخه آرایشگر من گفت هر روز استفاده نکن فقط موقع مهمونی یا عروسی و موقعی که مدت طولانی آرایش باید بمونه. گفت هر روز پرایمرزدن ضرر داره واسه پوست.

    • درود به مهسای عزیز?

      بله درسته و فقط مواقعی استفاده کنید که نیاز به زدن کرم‌پودر و ماندگاری طولانی آرایش خود دارید.

      گروه اُردمی از همراهی شما سپاس‌گزار بوده و برای شما آرزوی موفقیت می‌کند. ??

  37. سلام ببخشید میشه فقط از پرایمر استفاده کرد و دیگه چیزی روش نزنیم؟؟

  38. سلام
    آیا میشه قبل از استفاده از سی سی کرم هم از پرایمر استفاده کرد؟؟

    • سلام وقت بخیر
      بله می‌تونید استفاده کنید عزیزم، اما سعی کنید فقط گاهی از پرایمر استفاده کنید تا در جذب ترکیبات مفید سی‌سی‌کرم اختلالی به وجود نیاد.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه