۱۵٪ تخفیفِ بیشتر برای همهٔ ضدآفتاب‌ها با کد تخفیفِ استثنائی SUN15 فقط تا پنجشنبه!

پیری دیجیتال چیست و چگونه با آن مبارزه کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
پیری دیجیتال چیست و چگونه با آن مبارزه کنیم؟

پیری دیجیتال عارضه‌ای نوظهور است که گریبان کاربران رایانه‌ها، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را گرفته. سروکار داشتن با این دستگاه‌ها بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید برای بدن ضرر دارد. بعضی از این عارضه‌ها ناپیدا هستند؛ اما در درازمدت اثرهای نامطلوب آن‌ها دیده می‌شود. برای نمونه افرادی که ساعت‌های زیادی در طول روز با دستگاه‌های دیجیتال کار می‌کنند، پوستشان چروکیده می‌شود. این عارضه را پیری دیجیتال می‌نامند. صفحه‌نمایش دستگاه‌های دیجیتال پرتوهای آبی ساطع می‌کند. این پرتوها همانند نور خورشید برای پوست ضرر دارد. با این حال از آنجایی که نمی‌توان دستگاه‌های دیجیتال را کنار گذاشت، باید از روش‌هایی برای جلوگیری از پیری دیجیتال بهره گرفت. در ادامه این روش‌ها را با شما در میان می‌‌‌گذاریم. امیدواریم به لطف این روش‌ها هرگز روی پیری دیجیتال را نبینید.

استفاده از ویتامین C برای پیشگیری از پیری دیجیتال پوست

استفاده از ویتامین C

ویتامین C، پوست را در برابر پرتوهای آسیب‌رسان فوق‌بنفش خورشید حفظ می‌کند. این ویتامین اثربخشی چشمگیری در خنثی‌کردن پرتوهای آبی صفحه‌نمایش رایانه و گوشی‌های هوشمند نیز دارد. ازبین‌بردن تجمع رنگ‌دانه‌‌ها و لکه‌های سیاه را نیز به فایده‌های ویتامین C اضافه کنید. به لطف این ویژگی‌ها، مصرف ویتامین C، پوستی صاف و بی‌عیب‌و‌نقص به ارمغان می‌آورد. از آنجایی که در تمامی ساعت‌های بیداری با دستگاه‌های دیجیتال تعامل داریم، با کرم‌ها و لوسیون‌های دارای ویتامین C، تمامی قسمت‌های پوست صورت را پوشش دهید.

ضد آفتاب های حاوی اکسید روی

ضد آفتاب های حاوی اکسید روی

مصرف ضد آفتاب، زمستان و تابستان ندارد. این ترکیبات در بیرون و داخل منزل باید حتماً استفاده شود. مواد SPF کرم‌ های ضد آفتاب، پوست را در برابر آسیب‌های ناشی از نور آبی صفحه‌نمایش رایانه و گوشی هوشمند حفظ می‌کند. به همین دلیل اگر می‌خواهید پوست شما روی پیری دیجیتال را نبیند، حتماً‌ ضد آفتاب بزنید. پیشنهاد می‌کنیم ضد آفتابی با SPF به مقدار ۳۰ یا بیشتر خریداری کنید. حتی اگر در منزل نشسته‌اید و بیرون نمی‌روید، باز هم ضد آفتاب بزنید تا پوست شما از پرتوهای آبی گوشی‌های هوشمند و صفحه‌نمایش رایانه در امان باشد. از آنجایی که به قول قدیمی‌ها کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند، ضد آفتاب‌هایی با ترکیبات broad-spectrum نیز پیشنهاد می‌شود. این ضد آفتاب‌ها،‌ پوست را در برابر تمامی پرتوهای مضر UVA و UVB خورشید و نور آبی صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند حفظ می‌کند.

استفاده از سرم شب حاوی ویتامین A

استفاده از سرم شب حاوی ویتامین A

همان طور که می‌دانید استفاده از برخی وسایل دیجیتال مثل تلویزیون و گوشی آنقدر زیاد و فراگیر است که حتی تا زمان خواب نیز همراه انسان‌هاست. اکثر ما تا نیمه شب مشغول تماشای فیلم، چت کردن با گوشی یا چرخیدن در صفحات گوگل هستیم. این موضوع تأثیر بسیاری بر روند پیری دیجیتال دارد. از آنجایی که برخی از این رفتارها ناخودآگاه و ضروری است و چاره‌ای برای اجتناب از آن وجود ندارد، پیشنهاد می‌کنیم موقع خواب از سرم شب حاوی ویتامین A استفاده کنید. این سرم به پوست شما کمک می‌کند که در طول زمان خواب، به بازسازی خود بپردازد.

استفاده از رتینول برای پیشگیری از پیری دیجیتال پوست

استفاده از رتینول برای پیشگیری از پیری دیجیتال پوست

رتینول اثربخشی چشمگیری در برابر پیری دیجیتال دارد. جالب است بدانید رتینول درواقع لایه‌بردار ملایمی است که به آرامی لایه رویی پوست را می‌ساباند تا سلول‌های سالم و جوان پوست نمایان شود. استفاده دائم از رتینول باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می‌شود. همان‌گونه که می‌دانید تولید بیشتر کلاژن در پوست، شادابی و لطافت آن را به دنبال دارد. برای آگاهی از خواص رتینول و روش صحیح استفاده از آن، مقاله زیر را مطالعه کنید.

استفاده از رژیم غذایی حاوی آنتی اکسیدان

استفاده از رژیم غذایی حاوی آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان‌ها موادی هستند که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد موجود در محیط می‌پردازند. این مواد معجزه‌گر مانند سربازان زره‌پوش به جنگ عوامل پیری می‌روند. فرقی هم نمی‌کند که این عوامل حاصل گذر زمان باشند یا پیری دیجیتال باعث آن شود. در هر صورت این مواد، پوست را جوان و شاداب می‌کنند. شما می توانید مواد آنتی اکسیدان را در انواع مرطوب کننده یا سرم صورت پیدا کنید یا آن را به‌صورت طبیعی میل کنید. انواع میوه‌ها مخصوصاً انواع توت‌ها حاوی مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان هستند.

مدیتیشن برای پیشگیری از پیری دیجیتال پوست

مدیتیشن برای پیشگیری از پیری دیجیتال پوست

تأثیری که ورزش و مدیتیشن بر سلامت جسم و روح افراد دارد، بر هیچ کس پوشیده نیست. ورزش‌هایی مثل پیاده‌روی مداوم و یوگا، به هیچ وسیله و پیش‌فرض خاصی نیاز ندارند؛ و در عین حال به افراد کمک می‌کنند که پوستی شاداب داشته باشند. پیشنهاد می‌کنیم در طول روز چند دقیقه‌ای را به پیاده‌روی بپردازید تا انرژی‌های منفی جسمتان را تخلیه کنید. همچنین قبل از خواب، چند دقیقه مدیتیشن کنید تا پوستتان فرصت بازسازی داشته باشد.

سخن پایانی

پیری دیجیتال عارضه‌ای است که به‌راحتی می‌توانید با راهکارهایی که به آن‌ها اشاره کردیم جلوی آن را بگیرید. امیدواریم با این راهکارها پوست نازنین‌ شما هرگز روی پیری دیجیتال را نبیند. همه محصولاتی که در متن به آن‌ها اشاره کردیم، در فروشگاه اینترنتی اردمی وجود دارند. می‌توانید به‌راحتی آنها را سفارش داده و در محل آدرستان، تحویل بگیرید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم اطلاعات جالبی درباره درمان‌های ضدپیری سراغ دارید، خواهشمندیم این اطلاعات سودمند را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 1763بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه