تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بررسی مزایا و معایب زینک اکساید موجود در کرم ضد آفتاب مینرال

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
بررسی مزایا و معایب زینک اکساید موجود در کرم ضد آفتاب مینرال

شاید شما هم روی بسیاری محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین کرم ضد آفتاب و لوسیون‌های کالامین گرفته تا محصولات آرایشی و حتی درمانی مانند کرم ضد جوش، نام اکسید روی یا همان زینک اکساید را دیده باشید. درباره این ماده چه می‌دانید؟ به نظر شما این ماده کاملاً طبیعی است و به عنوان ماده معدنی «روی» ظاهر می‌شود یا ممکن است به صورت مصنوعی و از طریق فرآوری شیمیایی تولید شود. این پرسشی است که قرار است در این مقاله به آن پاسخ دهیم. در واقع می‌خواهیم ضمن معرفی این ماده، مزایا و معایب آن را بررسی کنیم.

آشنایی با زینک اکساید

آشنایی با زینک اکساید

متخصصان پوست، زینک اکساید را به‌عنوان یک ماده فعال در بهترین کرم ضد آفتاب معدنی یا همان مینرال می‌شناسند. زینک اکساید در بازتاب اشعه‌های فرابنفش از روی پوست، نقش مؤثری دارد. اکسید روی ممکن است در کرم ضد آفتاب میکرونیزه شود، به این معنی که به ذرات بسیار ریز تبدیل ‌شود.

ضد آفتاب هایی که در آن‌ها از فرمولاسیون‌های غیرمیکرونیزه استفاده شده است، اغلب از ظرافت کمتری برخوردار بوده و مات یا سفید هستند. بنابراین اگر کرم ضد آفتابی که استفاده کرده‌اید مثل گچ سفید و پودری روی پوست شما باقی مانده، به احتمال زیاد حاوی اکسید روی به‌عنوان یک ماده اصلی بوده است.

مزایای استفاده از زینک اکساید

مزایا

  • محافظت در برابر اشعه UVA و UVB به طور هم‌زمان

همان طور که می‌دانید کمتر ماده‌ای است که بتواند هم‌زمان از پوست در برابر هر دو نوع اشعه مضر خورشید محافظت کند. تنها ماده‌ای که این قابلیت را دارد، زینک اکساید است. اگر کرم ضد آفتاب شما حاوی این ماده باشد، با خیال راحت‌تری می‌توانید در فضای باز و محیط بیرون از خانه قرار بگیرید.

  • دارای اثر فوری

احتمالاً به شما گفته شده است که حداقل ۲۰ دقیقه بین استفاده از ضد آفتاب و بیرون رفتن از منزل صبر کنید. اگرچه این احتیاط درباره برخی از ضد آفتاب ها صادق است؛ اما هنگام استفاده از محصولات حاوی زینک اکساید ضروری نیست. متخصصان می‌گویند از آن‌جایی‌که این ماده یک محافظ طبیعی است، به‌سرعت روی منافذ پوست می‌نشیند و مثل یک سپر دفاعی مانع از جذب اشعه‌های مضر خورشید می‌شود. با این توضیح نیازی ندارید که ۲۰ دقیقه تا شروع عملکرد آن صبر کنید.

  • مناسب برای انواع پوست

به گفته متخصصان پوست و زیبایی یکی دیگر از مزایای زینک اکساید این است که برای انواع پوست مناسب است. به عبارت دیگر از آن‌جایی‌که این محصول حالت سپر دفاعی دارد، هیچ نوع حساسیتی در پوست ایجاد نمی‌کند. با این توضیح حتی افراد با پوست حساس نیز می‌توانند با خیال راحت از کرم ضد آفتاب حاوی اکسید روی استفاده کنند. این ماده حتی برای پوست های مستعد به جوش نیز گزینه مناسبی است؛ چراکه غیرکمدون‌زاست.

معایب استفاده از زینک اکساید

معایب

  • سفیدکردن پوست

هنگام استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب حاوی زینک اکساید، پوست بیش از حد سفید به نظر می‌رسد. تا حدی که در برخی مواقع ظاهری تقریباً شبح‌مانند پیدا می‌کند! این موضوع مخصوصاً در افرادی که پوست تیره‌تر دارند، مشهودتر است. برای رفع این عیب می‌توانید از فرمول رنگی آن استفاده کنید که طبیعی‌تر به نظر برسد. فرمول‌های رنگی تولید می‌شوند که مقدار SPF را افزایش دهند و درعین‌حال با پوست سازگارتر شوند.

  • ایجاد واکنش آلرژیک مختصر

در قسمت مزایای زینک اکساید گفتیم که این ماده برای همه پوست‌ها حتی پوست حساس مناسب است؛ اما این نکته را فراموش نکنید که در همه قوانین استثنا هم وجود دارد. به افرادی که پوست حساس دارند پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقداری از کرم ضد آفتاب حاوی این ماده را درون آرنج خود امتحان کنند. اگر با مشکلی مواجه نشدند، آن را به پوست صورتشان بزنند.

گروه سنی مجاز به استفاده از زینک اکساید

گروه سنی مجاز به استفاده از زینک اکساید

اصولاً هر فرد بیشتر از شش ماه می‌تواند از بهترین کرم ضد آفتاب مینرال حاوی زینک اکساید استفاده کند. برخی متخصصان برای افراد با پوست حساس یا مبتلا به روزاسه و جوش، استفاده از زینک اکساید را تجویز می‌کنند؛ زیرا خواص ضد التهابی دارد. علاوه بر این، بیماران مبتلا به تغییر رنگ پوست، از جمله ملاسما، نه تنها از خواص ضد آفتابی که از توانایی کنترل تغییر رنگ پوست این ماده بهره‌مند می‌شوند.

سخن پایانی

در این مقاله درباره زینک اکساید و مزایا و معایب آن صحبت کردیم. شما می‌توانید برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب حاوی این ماده به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی مراجعه کنید. شما درباره اکسید روی چه اطلاعاتی دارید؟ با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع: Dermstore دیدگاه‌ها 10825بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه