تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

استفاده از ضد لک دارای رتینول | راز داشتن پوست جوان و شاداب

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
استفاده از ضد لک دارای رتینول | راز داشتن پوست جوان و شاداب

متخصصان زیبایی پوست بر این عقیده‌ هستند که یک کرم ضد لک عالی باید حتماً دارای رتینول باشد. در این بین گفته می‌شود که رتینول ممکن است پوست را قرمز و ملتهب کند،‌ در نتیجه در مجامع پزشکی صحبت‌های ضدونقیضی در خصوص استفاده از ضد لک دارای رتینول شنیده می‌شود. در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد که چرا یک کرم ضد لک عالی باید حتماً دارای رتینول باشد و به دلایلی اشاره می‌کنیم که مصرف شبانه‌ی این کرم اشکالی به دنبال ندارد.

از رتینول بیشتر بدانیم

رتینول چیست؟

رتینول فایده‌های زیادی برای پوست دارد؛ اما آمار نشان می‌دهد قرمزی و التهاب‌های پوستی که استفاده از کرم‌های دارای رتینول به دنبال دارد، به‌عنوان دلیل اصلی مصرف‌نکردن این کرم‌ها محسوب می‌شود. خوشبختانه روش‌هایی نیز وجود دارد که می‌توان با خیال راحت از کرم‌های دارای رتینول استفاده کرد.

از فایده‌های رتینول هر چقدر هم که بگوییم باز هم کم گفته‌ایم، این ماده اثربخشی چشمگیری برای کوچک‌کردن منافذ بزرگ پوست، یکدست‌کردن رنگ پوست و از بین‌بردن چین و چرو‌ک دارد. به این ترتیب می‌توان گفت هیچ ماده‌‌ی دیگری را سراغ نداریم که همانند رتینول، برای پوست مفید باشد. در این بین اگر آشنایی نسبی با موادی که برای پوست مفید هستند داشته باشید، حتماً عبارت‌های رتینول و رتینوئید را شنیده‌اید. چه‌بسا که این پرسش برای شما پیش آماده باشد که چه فرقی میان رتینول و رتینوئید وجود دارد و یک کرم ضد لک عالی باید دارای کدام یک از این ترکیبات باشد؟

چه فرقی بین رتینول و رتینوئید وجود دارد

فرق بین رتینول و رتینویید

رتینوئید‌ها عملکرد پوست را از جهات مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهند. این مواد از دهه‌ی ۸۰ میلادی تاکنون در محصولات ضدپیری کاربرد دارند. تحقیقات ثابت کرده که رتینوئید‌ها سرعت رشد سلول‌های پوست را افزایش می‌دهند. همچنین فرایند تولید کلاژن را تحریک می‌کنند و به بافت پوست، قوام می‌دهند. پوستی که سلول‌های آن سریع‌تر رشد کند، شادابی بیشتری دارد و تولید سلول‌های جدید باعث می‌شود تا عارضه‌هایی مانند بسته‌شدن منافذ پوستی، جوش‌های سرسیاه و ناهماهنگی رنگ پوست را شاهد نباشیم.

رتینوئید‌ها مشتقات زیادی از ویتامین A را تشکیل می‌دهند و این مشتقات در قالب داروهای تجویزی با مقدار رتینوئیک اسید قوی (retinoic acid) و ضد لک دارای رتینول برای درمان و جوا‌نسازی پوست تجویز می‌شوند. کرم دارای رتینول ترکیبات ملایم‌تری دارد و التهاب کمتری ایجاد می‌کنند. رتینول موجود در این کرم پس از نفوذ به داخل سلول‌های پوست به رتینوئیک اسید تبدیل می‌شود و فرایند تولید سلول‌های جدید را افزایش می‌دهد.

از طرف دیگر، داروهای دارای رتینوئیک اسید، اثربخشی زیادی دارند؛ اما پوست را ملتهب می‌کنند؛ در نتیجه قرمزی و پوسته‌پوسته‌شدن را پس از مصرف این داروها شاهد هستیم. به همین دلیل نیز کارشناسان زیبایی، کرمی را کرم ضد لک عالی می‌دانند که دارای رتینول باشد و پوست را حساس و ملتهب نکند. این کارشناسان نظر مساعدی با داروهای دارای رتینوئیک اسید ندارند.

چرا باید به ضد لک دارای رتینول اعتماد کرد

کرم ضد لک دارای رتینول

خوشبختانه مدتی است کرم‌های بسیار باکیفیتی با ترکیبات رتینول را در بازار شاهد هستیم که التهاب‌های پوست را به دنبال ندارند و به رقیبی برای داروهای رتینوئیک اسید تبدیل شده‌اند. میزان التهاب این کرم‌ها با داروهای رتینوئیک اسید قابل مقایسه نیست و فناوری به‌خدمت‌گرفته‌شده در ساخت این کرم‌ها نیز از یک کرم ضد لک عالی نوید می‌دهد.

کرم ضد لک دارای رتینول، بافت پوست را نرم و مخملی می‌کند و بدون ایجاد التهاب‌های پوستی، چین و چروک را کاهش می‌دهد. استفاده از این کرم‌ها به دفعات زیاد هیچ اشکالی ندارد؛ اما پیشنهاد می‌کنیم در هفته‌‌ی اول و دوم، هر شب در میان یا چند شب یک بار از این کرم‌ها استفاده کنید تا پوست به ترکیبات آن عادت کند. اگر با التهاب‌های پوستی روبه‌رو نشدید، این کرم به یک کرم ضد لک عالی برای شما تبدیل خواهد شد و استفاده‌ی شبانه از آن هیچ اشکالی ندارد. به‌دلیل وجود ترکیبات آبرسان در این کرم‌ها، پس از استفاده، نیازی به کرم مرطوب کننده نیست. ناگفته نماند در ابتدای استفاده از کرم‌های دارای رتینول، احتمال قرمز‌ی و پوسته‌پوسته‌شدن پوست وجود دارد، اما پس از مدتی خبری از این التهاب‌ها نخواهد بود.

چه محصولاتی دارای رتینول است

محصولات دارای رتینول

در حال حاضر کرم نرم کننده، کرم ضد پیری و سرم های زیادی را سراغ داریم که با رتینول ساخته‌شده‌اند. جالب است بدانید اگر کرمی که خریداری کرده‌اید دارای رتینول پالمیتات (retinyl-palmitate) باشد، تمامی رتینول موجود در این کرم جذب پوست نمی‌شود و مقدار کمی از آن به داخل پوست نفوذ می‌کند.

یک کرم ضد لک عالی در کنار رتینول باید دارای چه ترکیبات دیگری باشد

فرق بین رتینول و رتینوید چیست

برای شما از فایده‌های رتینول گفتیم. اگر می‌خواهید برای سلامت و زیبایی پوست خود سنگ تمام بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم محصولی خریداری کنید که در کنار رتینول، در ساخت آن از نیاسینامید (niacinamide) نیز استفاده شده باشد. این ماده خاصیت ضدالتهابی دارد. بافت پوست را تقویت می‌کند و جلوی از بین رفتن رطوبت را می‌گیرد.

بهترین روش برای افزایش اثربخشی ضد لک دارای رتینول چیست

افزایش اثربخشی کرم ضد لک دارای رتینول

نور آفتاب خواص رتینول را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید کرمی که خریده‌اید اثربخشی بیشتری داشته باشد، باید حتماً این کرم را شب‌ها استفاده کنید. از آنجایی که شب‌ها کمتر به صورت دست می‌زنیم و عرق می‌کنیم، ترکیبات کرم شرایط بهتری برای نفوذ به داخل پوست پیدا می‌کنند. تجربه نشان داده است اثربخشی محصولات دارای رتینول پس از گذشت چندین هفته نمایان می‌شود. در نتیجه عجله نکنید و با استمرار در مصرف این محصولات، منتظر پوستی شاداب و بدون‌ چین و چروک باشید.

سخن پایانی

در مجموع می‌توان گفت فقط زمانی می‌توانیم یک کرم را کرم ضد لک عالی بدانیم که در ترکیبات آن از رتینول استفاده شده باشد. در مقاله‌ی «کرم ضد لک عالی برای درمان ملاسما» نیز روش های دیگری برای درمان لکه‌های پوستی آمده است. پیشنهاد ما این است که برای خرید کرم ضد لک دارای رتینول نگاهی به محصولات فروشگاه اُردمی بیندازید و از میان معتبرترین برندها، یک کرم ضد لک عالی خریداری کنید. اگر هم تاکنون از این کرم‌ها استفاده کرده‌اید و تجربه مفیدی در این باره دارید، در قسمت نظرات برای ما و دیگر خواننده‌ها از این تجربه‌ها بگویید.

منبع: Elle دیدگاه‌ها 14757بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>