تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

حقایق تلخ درباره کرم ضد آفتاب غیراستاندارد

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
حقایق تلخ درباره کرم ضد آفتاب غیراستاندارد

خرید بهترین کرم ضد آفتاب و استفاده از آن برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، پیری زودرس پوست و ابتلا به انواع سرطان، لازم و ضروری است. همین نیاز ضروری باعث شده است که بسیاری از تولیدکنندگان لوازم آرایشی در رقابت با یکدیگر و به‌دست‌آوردن بازار، کرم های ارزان ولی بی‌کیفیت را عرضه کنند. متأسفانه استفاده از این محصولات نه‌تنها برای مردم سودمند نبوده که در بسیاری از مواقع نیز مضر است. در این مقاله به برخی حقایق تلخ درباره کرم ضد آفتاب غیراستاندارد می‌پردازیم تا با توجه به این حقایق در انتخاب چنین محصولاتی بیشتر دقت کنید.

ناتوانی در جلوگیری از سرطان پوست

جلوگیری از سرطان پوست

تقریباً همه‌ی افراد، ضد آفتاب می‌زنند تا جلوی آفتاب‌ سوختگی، پیری زودرس پوست و سرطان را بگیرند؛ اما اگر حتی بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری کنید، باز هم تضمینی برای مبتلانشدن به سرطان پوست در اثر استفاده از ضد آفتاب وجود ندارد. یکی از حقایق تلخ درباره کرم ضد آفتاب این است که ملانوما (melanoma) که بدخیم‌ترین تومور سرطان پوست شناخته می‌شود در ۳۵ سال گذشته، ۳ برابر شده است. البته با توجه به افزایش استفاده از کرم های ضد آفتاب، انتظار می‌رود که این آمار در چند دهه اخیر کاهش پیدا کند. با همه‌ی این تفاصیل نتیجه‌ها کاملاً برعکس است. حتی انجمن‌های مهم دارویی مانند سازمان غذا و داروی آمریکا نیز به دستاوردهای اندکی در اثربخشی ضد آفتاب ها برای جلوگیری از سرطان پوست دست پیدا کرده‌‌اند.

احتمال بروز سرطان پوست در اثر استفاده از رتینیل پالمیتات

رتینیل پالمیتات (Retinyl palmitate)، که آن را با نام ویتامین A نیز در بازار می‌شناسیم، آنتی اکسیدان مؤثر در کاهش آثار پیری شناخته می‌شود. یکی دیگر از حقایق تلخ درباره کرم ضد آفتاب غیراستاندارد این است که رتینیل پالمیتات در مجاورت آفتاب، احتمال ایجاد تومورهای سرطانی و آسیب های پوستی را افزایش می‌دهد. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم در زمان خرید کرم ضد آفتاب به ساختار آن توجه کنید و ضد آفتاب های دارای این ترکیبات که گاهی اوقات با نام رتینیل استات (Retinyl Acetate)، رتینیل لینولات (Retinyl Linoleate) و رتینول (Retinol)، نیز شناخته می‌شوند را خریداری نکنید.

تبلیغات فریب کارانه درباره SPF بیشتر از 60

ضد آفتاب با SPF زیاد

باور نادرستی در میان طرف‌داران ضد آفتاب وجود دارد که بر اساس آن به هر اندازه که مقدار SPF ضد آفتاب بیشتر باشد، مقدار کمتری از این ضد آفتاب در بازه زمانی چندین ساعته، از پوست در برابر پرتوهای خورشید محافظت می‌کند. اما جالب است بدانید سازمان غذا و داروی آمریکا، فروش ضد آفتاب با مقدار SPF بیشتر از ۶۰ را ممنوع اعلام کرده است. در واقع SPF بیشتر به معنای دوام بیشتر یک ضد آفتاب نیست و حتی اگر بهترین کرم ضد آفتاب را بخرید، باز هم باید در بازه زمانی ۲ ساعته، آن را تجدید کنید.

ناتوانی در محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید

منظور از SPF در ضد آفتاب ها، میزان محافظت این ضد آفتاب از پوست در برابر آفتاب سوختگی است. یکی دیگر از حقایق تلخ درباره کرم ضد آفتاب این است که SPF، آسیب‌های دیگر خورشید را پوشش نمی‌دهد. همان‌گونه که در جریان هستید پرتوهای فرابنفش خورشید رادیکال های آزادی تولید می‌کنند که به DNA و سلول‌های پوست آسیب می‌زند. این رادیکال ها، به فرایند پیری سرعت می‌بخشند و احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهند. اگر یک کرم ضد آفتاب عالی خریداری کرده باشید، این کرم به میزان قابل قبولی جلوی این آسیب‌ها را می‌گیرد؛ اما نمی‌توانید روی عملکرد صددرصدی ضد آفتاب برای پوشش تمامی عارضه‌های خورشید، تکیه کنید.

اختلال در هورمون های بدن توسط ضد آفتاب غیر استاندارد

اختلال در هورمون در اثر استفاده از ضد آفتاب

از آنجایی که ضد آفتاب ها سطح وسیعی از پوست بدن را پوشش می‌دهند، ترکیبات آن‌ها به‌راحتی داخل پوست نفوذ کرده و به جریان خون راه پیدا می‌کند. یکی دیگر از این حقایق تلخ درباره کرم ضد آفتاب این است که در ادرار فرد و حتی در شیر مادر نیز ترکیبات ضد آفتاب به چشم می‌خورد. بعضی از این ترکیبات، عملکرد هورمون‌های بدن را مختل می‌کنند و باعث ایجاد حساسیت می‌شوند. به این ترتیب از خرید کرم‌های ضد آفتاب معمولی برحذر باشید و حتماً دنبال خرید بهترین کرم ضد آفتاب بگردید که استفاده از آن عارضه‌ای را به دنبال نداشته باشد.

وجود نانو ذره ها در ضد آفتاب های غیراستاندارد و معدنی

ضد آفتاب های معدنی با ترکیبات اکسید زینک (Zinc Oxide) و دی اکسید تیتانیوم (Dioxide Titanuim)، دارای نانو ذره ها (Nanoparticles)، هستند. این ذرات حدود ۲۰ برابر از ضخامت موی انسان کوچک‌ترند و حالت سفیدی که ضد آفتاب های معدنی روی پوست ایجاد می‌کنند را کاهش می‌دهند. نانو ذره ها ضرر‌های زیادی برای انسان و محیط زیست دارند و بهتر است عطای خرید چنین ضد آفتاب هایی را به لقایش ببخشید.

کاهش میزان ویتامین D بدن نتیجه استفاده از ضد آفتاب های غیراستاندارد

کاهش میزان ویتامین D بدن حقایق تلخ درباره کرم ضد آفتاب غیراستاندارد

نور خورشید، بدن را وادار به تولید ویتامین D می‌کند. این ویتامین در واقع نوعی هورمون برای تقویت استخوان‌ها و دستگاه ایمنی بدن است. همچنین احتمال ابتلا به سرطان پستان، کلیه و تخمدان را کاهش می‌‌دهد. خطر کاهش ویتامین D در نوزادان شیرخوار، افرادی که پوست تیره‌ای دارند و کسانی که کمتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، بیشتر است. توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامت خود به همان اندازه که برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب وقت می‌گذارید، زمانی را برای آفتاب گرفتن در طول روز مشخص کنید. در نطر داشته باشید که ضد آفتاب روی پوست مانع از جذب ویتامین D در بدن می‌شود.

همان‌گونه که در ابتدا وعده داده بودیم، برای شما از برخی حقایق تلخ درباره کرم ضد آفتاب غیراستاندارد گفتیم که مطمئن هستیم کسی با شما در میان نگذاشته است. برای ایمن ماندن از این خطرات، خواندن مقاله‌ی «با بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار آشنا شوید» و خرید بهترین کرم ضد آفتاب از فروشگاه اردمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما از فواید یا عوارض کرم های ضد آفتاب چه اطلاع دیگری دارید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

منبع: Ewg دیدگاه‌ها 6841بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه