تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

بهترین روش استفاده از ضد آفتاب چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
بهترین روش استفاده از ضد آفتاب چیست؟

خرید بهترین کرم ضد آفتاب به نگرانی‌های شما در خصوص خطرات نور خوشید خاتمه می‌دهد به شرط اینکه آگاهی کاملی از روش های تشخیص و استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب داشته باشید. همان طور که می‌دانید استفاده از همه‌ی محصولات مراقبت از پوست، قواعد خاص خود را دارد که با رعایت آن‌ها، اثربخشی آن محصول افزایش پیدا می‌کند. کرم ضد آفتاب نیز از این قاعده مستثنا نیست. شاید برای برخی افراد این موضوع خیلی ساده، بدیهی و بی‌اهمیت جلوه کند؛ اما حقیقت امر این است که ندانستن اصول درست زدن ضد آفتاب زحمت شما را به هدر خواهد داد. به همین هدف در ادامه بهترین روش استفاده از ضد آفتاب را برای شما بیان می‌کنیم.

بهترین روش استفاده از ضد آفتاب

بهترین روش استفاده از ضد آفتاب

همان‌گونه که می‌دانید اهمیت استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب بر هیچ کسی پوشیده نیست. اگر مقالات دیگر بلاگ اردمی را خوانده باشید، یقیناً متوجه شده‌اید که نور خورشید حتی از شیشه‌ی اتومبیل یا پنجره‌ی اتاق عبور می‌کند و به پوست شما آسیب می‌زند. بنای استفاده از محصولات ضد آفتاب بر آن است که در تمامی روزهای سال حتی در روزهای ابری از ضد آفتاب استفاده کنید. بدون شک در جریان هستید که آفتاب دشمن شماره یک پوست است. همچنین حتماً به‌خوبی می‌دانید که مقدار تابش نور خورشید در طول روز متفاوت است. برای نمونه در ساعت‌های ۱۱ تا ۱۶ بیشترین پرتوهای خورشید به زمین می‌تابد. در این ساعت‌ها باید تمامی قسمت‌های پوست که در معرض آفتاب قرار دارد را با کرم ضد آفتاب کاملاً پوشش دهیم.

البته استفاده از محصولات ضد آفتاب، اصول خاص خود را دارد که اگر رعایت نشود تلاش شما را بی‌ثمر می‌کند. برای مثال دست‌کم ۳۰ دقیقه قبل از بیرون‌رفتن از منزل، باید ضد آفتاب بزنیم تا ترکیبات این محصول به‌خوبی جذب پوست شود. کیفیت کرم ضد آفتاب نیز تأثیر بسیاری در جذب ترکیبات آن به پوست دارد. اگر بهترین محصول را از برنید معتبر خریده باشید، باخیال راحت می‌توانید از جذب کامل آن به پوست مطمئن شوید. در ادامه سایر نکات درباره استفاده از کرم ضد آفتاب را برایتان بیان می‌کنیم.

لزوم تجدید کرم ضد آفتاب در طول روز

لزوم تجدید ضد افتاب در طول روز

بسته به مدت زمانی که در معرض آفتاب قرار دارید، باید این ضد آفتاب را دوباره روی پوست بمالید. اثربخشی ضد آفتاب ها پس از گذشت ۲ ساعت از بین می‌رود. در واقع حتی اگر بهترین کرم ضد آفتاب را زده باشید، باز هم اثربخشی خود را پس از ۲ ساعت از دست می‌دهد. از طرف دیگر مقدار ضد آفتابی که می‌زنید نیز در محافظت پوست شما تأثیر دارد. کارشناسان پوست و زیبایی مقدار حدوداً ۲ قاشق چای‌خوری ضد آفتاب را برای پوشش صورت، گردن و دست‌ها پیشنهاد می‌کنند.

اگر در موقعیتی هستید که آفتاب به بیشتر قسمت‌های پوست شما می‌تابد، دست‌کم باید حدود ۲ قاشق غذاخوری ضد آفتاب برای پوشش کل بدن استفاده کنید. به این ترتیب اگر شغل شما به گونه‌ای است که مدت زمان زیادی از روز را زیر آفتاب حضور دارید، بهترین روش استفاده از ضد آفتاب این است که آن را داخل کیف خود قرار دهید و هر ۲ ساعت یک‌بار، تجدید کنید. ناگفته نماند اگر هم از اسپری ضد آفتاب استفاده می‌کنید بهتر است طوری ضد آفتاب را روی بدن اسپری کنید که پوشش کاملی از آن روی پوستتان ایجاد شود.

میزان SPF استاندارد برای ضد آفتاب

ضد آفتاب را با چه مقدار SPF

کرمی را می‌توان بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار دانست که مقدار SPF آن برابر با ۳۰ یا بیشتر باشد و روی این کرم باید عبارت Broad Spectrum UV درج شده باشد تا پوشش خوبی در برابر پرتوهای UVA و UVB ایجاد کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر پوست حساسی دارید و به فکر خرید بهترین کرم ضد آفتاب افتاده‌اید، این کرم را با SPF به مقدار حداقل ۳۰ خریداری کنید. این مقدار SPF در یک ضد آفتاب، از محافظت ۹۸درصدی پوست شما در برابر پرتوهای خورشید حکایت دارد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که خیلی از افراد متصورند که با افزایش میزان SPF در یک ضد آفتاب، به همان نسبت میزان مراقبت از پوست توسط آن نیز افرایش می‌یابد. در حالی که به عنوان مثال یک ضد آفتاب با SPF ۵۰، به میزان ۹۸ درصد از پوست مراقبت می‌کند که در مقایسه با ضد آفتاب با SPF  ۳۰ افزایش ناچیزی داشته است.

امیدواریم با توضیحاتی که مطرح شد، بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار را راحت‌تر از همیشه خریداری کنید. برای خرید کرم ضد آفتاب نیز پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی– مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید و بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری کنید. همچنین می‌توانید با خواندن سایر مقالات بلاگ نیز «با بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار آشنا شوید​». در پایان اگر شما هم تجربه‌ای مفید در خرید و استفاده از ضد آفتاب دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های سودمند را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Thesun دیدگاه‌ها 2236بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه