تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

اهمیت استفاده از بهترین کرم دور چشم و بررسی مهمترین ترکیبات آن

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
اهمیت استفاده از بهترین کرم دور چشم و بررسی مهمترین ترکیبات آن

امروزه استفاده از بهترین کرم دور چشم خیلی رایج شده است. پوست نازک و حساس دور چشم باعث شده که بیشتر و البته زودتر از پوست سایر نقاط دیگر بدن دچار آسیب های مانند تیرگی، چین و چروک، پف و افتادگی شود. این عارضه های علاوه‌بر ضرری که برای سلامت چشم دارند، تأثیر منفی بر زیبایی فرد می‌گذارند. برای پیشگیری از بروز این عارضه های ناخوشایند و حتی درمان آ‌ن‌ها استفاده از کرم دور چشم همیشه پیشنهاد پزشکان بوده که اتفاقاً هم مورد استقبال مصرف‌کنندگان نیز قرار گرفته است. ترکیبات کرم دور چشم مناسب پوست در گرفتن نتیجه نهایی بسیار اهمیت دارد.

افزایش تقاضا برای خرید، باعث شده تا تولیدکنندگان ترغیب شوند و محصولات درمانی و حتی آرایشی را در این حوزه تولید و روانه‌ی بازار کنند. طبیعی است که تنوع محصول در بازار کار انتخاب و خرید را سخت می‌کند. برای انتخاب درست باید مهم‌ترین ترکیبات کرم دور چشم  را بشناسید و بدانید در کنار استفاده از کرم دور چشم باید چه اقدامات مهم و مؤثر دیگری انجام داد. بنابراین برای آگاهی بیشنر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت زدن کرم دور چشم

اهمیت استفاده از کرم دور چشموقتی پا به سن می‌گذاریم، فعالیت غدد چربی و عرق سِیر کاهشی پیدا کرده و پوست شل و وارفته می‌شود؛ چراکه چربی ترشح شده از غدد، باعث استحکام‌بخشیدن به پوست می‌شود. از طرف دیگر با افزایش سن فرآیند تولید کلاژن کاهش یافته و پوست حالت کشسان خود را از دست می‌دهد. در نتیجه چین و چروک ها کم‌کم راه خود را به پوست پیدا می‌کنند و گوشه‌‌ی بیرونی چشم اولین جایی است که پیر و چروکیده می‌شود.

همه‌ی ما یا این فرایند را تجربه کرده‌ایم یا بین اطرافیان خود دیده‌ایم و می‌دانیم چه چیزی انتظارمان را می‌کشد. از طرفی کرم های دور چشم مختلفی راهی بازار شده‌اند که ادعای کاهش پیری و سلامت پوست دور چشم را دارند. با این حساب اگر به فکر خرید و استفاده از کرم دور چشم مناسب پوست افتاده‌اید، در ادامه برای شما از مشخصات و ترکیبات بهترین کرم دور چشم می‌گوییم.

ترکیبات مهم کرم دور چشم

بهترین کرم دور چشم باید دارای چه ترکیباتی باشد؟رتینول:

استفاده از کرم دور چشم دارای رتینول، فرایند تولید کلاژن را افزایش داده و از این طریق جلوی ایجاد چین و چروک ها را می‌گیرد.

  • کرم دور چشم اکلا ژونس Arnaud، یکی از بهترین محصولات دور چشم است که با خاصیت آنتی اکسیدانی خود ‌‌ضد چروک، جوان کننده، ترمیم کننده و ‌‌ضد افتادگی بسیار قوی است.

آنتی اکسیدان ها:

این ترکیبات کرم دور چشم جلوی آسیب به سلول‌های پوست را می‌گیرند و از چین و چروک ها و افتادگی پوست جلوگیری می‌کنند. آنتی اکسیدان‌ها در روشن تر کردن رنگ پوست نیز تأثیر زیادی دارند و پوست را در برابر آسیب‌های محیطی مقاوم می‌کنند. در نتیجه استفاده از کرم دور چشم دارای ویتامین C، ویتامین E و اسید فرولیک (Frulic Acid) را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اسید هیالورونیک یا سِرامید‌ها:

این مواد خاصیت آبرسانی قوی دارند و استفاده ار کرم دور چشم حاوی این ترکیبات، پوست را از داخل و خارج مرطوب‌ نگه می‌دارد.

پپتید‌ها:

پپتیدها یکی از ترکیبات مهم در کرم های دور چشم است که نوش‌دارویی برای درمان تیرگی زیر چشم به حساب می‌آیند. این محصولات تأثیر زیادی در قوام پوست دارند. پپتیدها به افزایش تولید کلاژن کمک کرده و خاصیت کشسان پوست را تقویت می‌کنند.

نیاسینامید یا اسید کوجیک:

کرم هایی که دارای این ترکیبات هستند، گزینه‌ی خوبی برای روشن تر کردن پوست دور چشم‌ شناخته می‌شوند. روی این ترکیبات برای افزایش تولید سلول‌ها نیز می‌توانید حساب باز کنید. تجربه نشان داده است استمرار در استفاده از کرم دور چشم، در بهبود سلامت پوست، حرف اول را می‌زند و پس از حدود ۳ تا ۴ ماه استفاده، اثربخشی این کرم ها نمایان خواهد شد.

اهمیت کیفیت کرم دور چشم

برای خرید کرم دور چشم از چه چیزهایی برحذر باشیم؟قانون نانوشته‌ای وجود دارد که قیمت گران‌تر به معنای کیفیت بهتر یک کالا است؛ اما چنین چیزی در کرم دور چشم‌ صحت ندارد و کرم های خوش قیمت و مناسبی مانند کرم دور چشم ضد چروک Seba med Q10 را سراغ داریم که انصافاً ترکیبات خوبی دارند و برای جوانی پوست چیزی کم نمی‌‌گذارند. بسته‌بندی و ظاهر شیک یک کرم دور چشم نیز الزاماً به معنی کیفیت زیاد آن محصول نیست. در واقع این ترکیبات کرم دور چشم هستند که حرف اول را در کیفیت و کارایی آن محصول می‌زنند. البته تداوم در استفاده از کرم دور چشم مناسب پوست نیز به اندازه‌ی ترکیبات محصول اهمیت دارد. توجه داشته باشید که دور کرم هایی که رایحه های خوشبو‌ دارند نیز خط بکشید؛ چراکه استفاده از این کرم ها التهاب‌ و حساسیت را برای پوست‌ نازک دور چشم به دنبال دارند.

اقدامات مؤثر دیگر در حفظ سلامت پوست دور چشم

از خواب و استراحت غافل نشویددر هر سن و سالی که هستید در کنار مداومت در استفاده از کرم دور چشم باکیفیت، به لطف کارهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌توانید آثار چروک و پیری پوست دور چشم را کاهش داده و باعث بهبود سلامت و جوانی آن ناحیه شوید.

  • از خواب و استراحت غافل نشوید:

هیچ چیزی به اندازه‌‌ی کم خوابی برای پوست ضرر ندارد. پس ۶ تا ۸ ساعت خواب را در شبانه‌روز فراموش نکنید.

  • استفاده از ضد آفتاب:

استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب که مخصوص پوست دور چشم ساخته شده‌ است، گزینه‌ی خوبی برای حفظ سلامت و جوانی این ناحیه در برابر اشعه های مضر خورشید است. توصیه می‌شود مقدار SPF این محصولات ۳۰ یا بیشتر باشد. در کنار این موارد، وقتی در روز از منزل بیرون می‌روید حتماً عینک آفتابی بزنید.

  • دخانیات را کنار بگذارید:

دخانیات نه تنها به ریه و قلب آسیب وارد می‌کند، بلکه کلاژن و فیبرهای پوست را نابود کرده و در درازمدت، به بافت پوست، مخصوصاً پوست دور چشم صدمه می‌زنند. در نتیجه پوست دچار چروک، تیرگی و افتادگی خواهد شد.

  • هر از گاهی از شهر بیرون بزنید:

دوده، گازهای متصاعد‌شده از اگزوز خودروها و دیگر آلودگی‌های موجود در هوا، به پوست آسیب وارد می‌کنند. پس پیشنهاد می‌کنیم هر از چند گاهی از شهر بیرون بزنید و هوای تمیز و سالم استنشاق کنید. پیاده‌روی در پارک و فضاهای سبز نیز به احیای سلول‌های پوست و جوان تر شدن آن‌ها کمک می‌کند.

  • پوست را از داخل تغذیه کنید:

چربی‌های سالمی مانند روغن زیتون، آواکادو و آجیل‌ها را حتماً به برنامه‌ی غذایی خود اضافه کنید و از خوردن میوه‌ها و سبزیجات غافل نشوید. این خوراکی‌ها سرشار از آنتی اکسیدان های ضد پیری هستند. نوشیدن آب نیز تأثیر زیادی در سلامت پوست دارد. پس تا می‌توانید آب بخورید.

امیدواریم با مطالبی درباره‌ی روش استفاده از کرم دور چشم و ترکیبات مهم آن، که در بالا مطرح کردیم، توانسته باشیم شما را در خرید بهترین کرم دور چشم مناسب پوست و استفاده از آن یاری کنیم. حاطرنشان می‌کنیم که شما می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کرده و از بین تعداد بسیاری از محصولات با برندهای معتبر، بهترین کرم دور چشم خود را انتخاب کرده و بخرید. ضمناً برای کسب ازلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم خواندن مقاله‌ی «استفاده از بهترین کرم دور چشم» را از دست ندهید.

منبع: Verywellhealth دیدگاه‌ها 6146بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه