تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

جوان کردن پوست دور چشم با روش های ساده و کاربردی

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
جوان کردن پوست دور چشم با روش های ساده و کاربردی

بسیاری افراد برای جوان کردن دور چشم سراغ بهترین کرم دور چشم می‌روند؛ اما آیا این روش به‌تنهایی کافی است؟ چه عواملی باعث پیری یا خستگی پوست اطراف چشم می‌شود؟ علت بروز چین و چروک دور چشم چیست؟ چرا زیر چشم برخی افراد گود می‌افتد یا سیاه می‌شود؟ چطور می‌توان پوست اطراف چشم را جوان و زیبا نگه داشت؟ پاسخ به این پرسش‌ها را در ادامه بخوانید.

علت پیری پوست دور چشم

علت پیری پوست دور چشم

قبل از استفاده از بهترین کرم دور چشم یا سایر روش‌های مراقبتی دیگر باید از خودتان بپرسید که علت بروز عارضه‌های دور چشم شما چیست. عوامل مختلفی از ژنتیک و افزایش سن گرفته تا تابش نور خورشید، برخی داروها یا بیماری‌ها و خواب و تغذیه نادرست، همگی در پیری پوست دور چشم مؤثر هستند. تمامی این علت‌ها در مقاله‌های دیگر بلاگ به تفصیل بررسی شده است. در این مقاله می‌آموزیم چه مراقبت‌هایی انجام دهیم که به جوان کردن پوست دور چشم کمک کند.

آبرسانی پوست

اولین گزینه‌ای که برای جوان کردن پوست دور چشم یا سایر اعضای بدن حرف اول را می‌زند، آبرسانی پوست است. پوست را شبیه گلی تصور کنید که برای مدتی از آب دور باشد. حتی مقاوم‌ترین گیاهان در برابر بی‌آبی مانند کاکتوس نیز اگر به‌خوبی آبرسانی نشوند، پس از مدتی پژمرده می‌شوند. پوست بدن انسان نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای آبرسانی پوست به دو روش عمل کنید:

۱. استفاده از مرطوب کننده

استفاده از انواع مرطوب کننده و آبرسان، ساده‌ترین راه برای آبرسانی پوست است. البته برای پوست حساس دور چشم باید توجه کنید که حاوی مواد حساسیت‌زا نباشد و به پوست آسیب نزند. برای پوست‌های حساس، بهترین کار استفاده از بهترین کرم دور چشم است. این کرم‌ها بسته به مواد تشکیل‌دهنده‌ی خود، عارضه‌های مختلف دور چشم را درمان می‌کنند.

۲. داشتن تغذیه درست

داشتن تغذیه درست یکی از گام های مهم در جوان کردن پوست دور چشم است. خوراکی‌های سرشار از ویتامین، پروتئین، املاح و آنتی‌اکسیدان به پوست آبرسانی می‌کنند و جلوی پیرشدن آن را می‌گیرند. در طول روز از میوه و سبزیجات فراوان استفاده کنید. یکی از دلایل سیاهی دور چشم، فقر آهن است؛ پس موادغذایی سرشار از آهن مصرف کنید. میوه‌ها ضمن آبرسانی پوست، مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان به پوست منتقل کرده و آسیب‌های ناشی از تابش نور خورشید را خنثی می‌کنند.

استفاده از ضد آفتاب

یکی از دلایل بروز چین و چروک و لکه و تیرگی پوست دور چشم، تابش نور خورشید به آن است. استفاده منظم از ضد آفتاب می‌تواند به کاهش این عارضه کمک شایانی کند. در این زمینه توجه کنید که زدن هر نوع کرم ضد آفتابی به دور چشم کار صحیح نیست. برای جوان کردن پوست دور چشم از بهترین کرم دور چشم حاوی ترکیبات ضد آفتاب استفاده کنید که ضمن آبرسانی و درمان عارضه‌های دور چشم از آن در برابر نور خورشید محافظت کنید. ضمن اینکه لازم است در طول روز حتماً از عینک‌های آفتابی استفاده کنید.

استفاده از بهترین کرم دور چشم

استفاده از کرم دور چشم

برای جوان کردن پوست دور چشم خود لازم است بهترین کرم دور چشم را از حدود ۲۰ سالگی استفاده کنید. کرم دور چشم آبرسان برای این منظور بسیار مناسب است. البته اگر عارضه خاصی دور چشم خود مشاهده می‌کنید از کرمی استفاده کنید که ترکیباتش برای درمان آن عارضه مناسب باشد. برای مثال برای رفع چین و چروک اطراف چشم باید محصولی حاوی ترکیبات کلاژن ساز استفاده کنید. برخی این ترکیبات شامل پیتیدها، رتینوئید، مشتقات ویتامین A، رتینول و مواد سرشار از آنتی‌اکسیدان است.

برای رفع تیرگی دور چشم نیز باید محصول مخصوص آن را تهیه کنید. آربوتین، هیدروکینون، کوجیک اسید، ویتامین C، نیاسینامید یا نیکوتینامید، ویتامین B3 و آزلائیک اسید ترکیبات مهم برای درمان سیاهی دور چشم محسوب می‌شوند. همچنین کافئین، پلی‌فنول‌های چای سبز و قهوه، دی‌پپتید ۲، آیلیس و بید علفی برای پف زیر چشم بسیار کارگشا هستند. به همین دلیل است که گاهی برای کاهش موقتی پف زیر چشم از چای سبز کیسه‌ای استفاده می‌شود.

ترک عادات نادرست

سیگارکشیدن، افراط در خوردن فست‌فود و نوشیدنی‌های گازدار، تماشای بیش از حد تلویزیون یا خیره‌شدن به صفحه تلفن همراه و رایانه، دیر یا بد خوابیدن و غیره آسیب زیادی به پوست اطراف چشم می‌زند. برای جوان کردن پوست دور چشم لازم است این عادات ناپسند را از خود دور کنید و با جایگزین کردن تنقلات سالم، نوشیدنی‌های مفید، ورزش و سرگرمی‌های دیگر، به سلامت کلی بدن و روح خود بپردازید. همچنین لازم است ساعات خواب خود را تنظیم کرده و موقع خواب نیز سر خود را بالاتر از گردن قرار دهید که از تجمع خون در زیر چشم و پف آن جلوگیری شود.

پاک کردن آرایش

به همان میزان که دقت در نوع مواد آرایشی به جوان کردن پوست دور چشم کمک می‌کند، به همان میزان نیز پاک کردن آرایش باعث نفس کشیدن پوست دور چشم می‌شود. یکی از بدترین عادات، باقی‌گذاشتن آرایش روی پوست به مدت طولانی و مخصوصاً در طول شب است. در زمان شب و موقع خواب، بدن به بازسازی خود می‌پردازد. برای این کار لازم است پوست عاری از آرایش باشد. پاک نکردن آرایش باعث پیری زودرس پوست می‌شود. برای این کار لازم است از پاک کننده آرایش ملایم یا مخصوص دور چشم استفاده کنید. مواد صابونی باعث تغییر pH پوست و آسیب جدی به آن می‌شود. بنابراین پد نرم و لطیف را به شوینده مناسب دور چشم آغشته کرده و با ملایمت آرایش را پاک کنید. هرگز پد را با فشار روی پوست نکشید. پوست دور چشم ناک و حساس است و پارگی مویرگ‌های آن به سیاهی دور چشم منجر می‌شود.

ماساژ پوست دور چشم

ماساژ پوست دور چشم

ماساژ پوست یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی است که به سلامت آن نیز کمک شایانی می‌کند. برای جوان کردن پوست دور چشم خود، از ماساژ آن غافل نشوید. البته توجه داشته باشید که ماساژ با مالیدن چشم فرق می‌کند. طبق تصویر بالا، برای ماساژ  زیر چشم و پلک پایین، از گوشه‌های بیرونی آن شروع کنید. به‌آرامی به سمت تیغه بینی بروید و پلک بالا را برعکس از گوشه درونی شروع کرده و به سمت شقیقه‌ها ادامه دهید. این کار به تنظیم جریان خون زیر چشم کمک شایانی می‌کند.

دور کردن استرس و اضطراب

استرس و اضطراب سم مهلکی است که همه‌ی اعضای بدن را درگیر خود می‌کند. در این میان پوست اطراف چشم نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای جوان کردن پوست دور چشم لازم است استرس را از خود دور کنید. با تمرین‌های مراقبتی، ورزش، مطالعه و شرکت در جلسات عمومی شادی‌آفرینی، استرس خود را به حداقل برسانید. توجه داشته باشید که گریه مکرر یا افکار پریشان به‌سرعت زیر چشم شما گود می‌اندازد و آن را سیاه و چروکیده و نازیبا می‌کند.

سخن پایانی

امیدواریم با خواندن مطالب بالا روش‌های جوان کردن پوست دور چشم را آموخته باشید. برای خرید کرم دور چشم مخصوص خود نیز نیازی نیست راه دوری بروید. فروشگاه اینترنتی اُردمی– مرجع تخصصی محصولات آرایشی،‌ بهداشتی و تندرستی بهترین کرم دور چشم را با ضمانت اصالت کالا به شما عرضه می‌کند. با سفارش محصول در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین محصول را در اختیار داشته باشید. اگر در زمینه انتخاب محصول پرسشی داشتید، در بخش نظرات مطرح کنید یا با شماره ۰۹۰۱۶۹۳۲۹۱۱ در ساعات اداری تماس بگیرید.

دیدگاه‌ها 7241بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه