تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

استفاده از ویتامین E در ماسک صورت | چرا و چگونه؟

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
استفاده از ویتامین E در ماسک صورت | چرا و چگونه؟

ویتامین E، هزارویک فایده برای بدن دارد. این ماده تقویتی، نوشداروی پوست و مو به حساب می‌آید. ویتامین E پیاز مو را تقویت می‌کند و تولید کلاژن پوست را افزایش می‌دهد. جالب اینجاست که در کنار فایده‌های بی‌شمار، روش‌های مختلفی نیز برای استفاده ویتامین E وجود دارد. جالب‌تر اینکه حتی از کپسول ‌ویتامین E می‌توان برای ساخت ماسک صورت کمک گرفت. کپسول‌های کوچکِ حاوی ویتامین E، به‌رغم حجم کم، اثربخشی چشمگیری برای پوست دارند. ویتامین E موجود در این کپسول‌ها سیاهی زیر چشم را کاهش می‌‌دهد و تجمع رنگدانه‌های پوست را از بین می‌برد. به فایده‌هایی که اشاره کردیم، خاصیت آنتی‌اکسیدان ویتامین E را هم اضافه کنید. به لطف این خاصیت‌ها،‌ ماسک صورت دارای ویتامین E، قرمزی پوست را کاهش می‌دهد و التهاب‌های آن را التیام می‌بخشد. در این مطلب روش‌‌های جالبی برای استفاده از ویتامین E در ماسک صورت را با شما درمیان می‌گذاریم.

استفاده از ویتامین E در ماسک صورت

استفاده از ویتامین E در ماسک صورت

کپسول ویتامین E برای ماسک صورت باید حتماً‌ با ترکیبات ارگانیک درست شده باشد. از طرف دیگر در ترکیبات این کپسول نباید اثری از پارابن (Paraben) باشد. پس از خریداری چنین کپسولی باید ابتدا پوست را آماده ماسک ویتامین E کنید. برای این کار از پاک‌کننده صورت با ترکیبات ملایم کمک بگیرید. این پاک‌کننده بهتر است در کنار ترکیبات پاکسازی صورت، ترکیبات آبرسان هم داشته باشد. سپس یک کپسول ویتامین E را باز کنید و آن را فشار دهید تا مواد داخل آن روی کف دست شما بریزد. در نهایت کف دست خود را روی پوست بمالید. استفاده از ویتامین E در ماسک صورت زمانی اثربخشی بیشتر دارد که پوست را به‌آرامی ماساژ دهید. این روش نفوذ ویتامین E به داخل منافذ پوست را افزایش می‌دهد. فرایندی که به آن اشاره کردیم را روزانه تکرار کنید تا عارضه‌های پوستی از بین برود و پوست شما جلوه‌ای شاداب و باطراوت پیدا کند.

ساخت ماسک صورت با ویتامین E و دیگر ترکیبات گیاهی

ساخت ماسک صورت با ویتامین E و دیگر ترکیبات گیاهی

ویتامین E ترکیبات غلیظی دارد و مالیدن آن به‌تنهایی روی پوست کار چندان راحتی نیست. این ماده همانند روغن کرچک، غلیظ است و یکسان روی پوست مالیده نمی‌شود. به همین دلیل پیشنهاد ‌می‌کنیم ماسک‌ صورت ویتامین E را به همراه ترکیبات گیاهی دیگری بسازید. ماسک‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم ترکیبات مناسبی برای مخلوط‌شدن با ویتامین E دارند.

ماسک ویتامین E و آلوئه‌ ورا

ماسک ویتامین E و آلوئه‌ ورا

آلوئه ورا سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان است. ترکیب این مواد با ویتامین E اثربخشی چشمگیری در التیام عارضه‌های پوستی و شادابی آن دارد. یک برگ آلوئه ورا را باز کنید و ژل داخ آن را با قاشق بیرون بکشید. سپس این ژل را با محتویات یک کپسول ویتامین E مخلوط کنید. مخلوطی که به‌دست‌آمده را روی پوست بمالید. سپس اجازه دهید این ماسک حدود نیم‌ساعت روی پوست شما باقی بماند. در نهایت پوست را با آب سرد بشویید. جالب است بدانید برای ساخت ماسک ویتامین E و آلوئه‌ ورا حتماً‌ نیازی به برگ آلوئه ورا ندارید. وازلین‌های ژل‌مانندی که ترکیبات آلوئه ورا دارند، انتخاب مناسبی برای ساخت ماسک ویتامین E و آلوئه‌ ورا به حساب می‌آیند.

ماسک ویتامین E پاپایا و گلاب

ماسک ویتامین E پاپایا و گلاب

پاپایا سرشار از آنزیم پاپئین است. این آنزیم به تولید سلول‌های تازه در پوست و جوان‌سازی آن کمک می‌کند. برای ساخت ماسک ویتامین Eِ، پاپایا و گلاب، یک قاشِ پُر پاپایا له‌شده را با چند قطره ویتامین E و گلاب مخلوط کنید. سپس این ترکیبات را کاملاً هم بزنید. در نهایت ماسک به‌دست‌آمده را روی صورت بمالید. اجازه دهید این ماسک حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت باقی بماند. پس از اینکه ماسک ویتامین E پاپایا و گلاب خشک شد، آن را با آب گرم بشویید تا پوست شما جلوه‌ای شاداب و جوان پیدا کند.

ماسک ویتامین E چای سبز و عسل

ماسک ویتامین E چای سبز و عسل

چای سبز سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدان است. عسل نیز آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌‌دهد. به لطف این ترکیبات بیراه نگفته‌ایم اگر ماسک ویتامین E، چای سبز و عسل را ماسک ضد پیری بدانیم. این ماسک در کنار اینکه جلوی پیری زودهنگام پوست را می‌گیرد، چین‌و‌چروک‌های ریز را از بین می‌برد. از طرف دیگر ماسک ویتامین E، چای سبز عسل نوشداروی آکنه و زخم‌های این جوش پردردسر است. برای ساخت این ماسک یک قاشق چای‌خوری چای سبز داخل آب جوش بریزید. سپس اجازه دهید حدود ۵ دقیقه دم بکشد. در نهایت چای را صاف کنید و بگذارید سرد شود. سپس محتویات یک کپسول ویتامین E را داخل چای سبز بریزید. به این مخلوط یک قاشق چای‌خوری عسل اضافه کنید. ماسکی که درست کرده‌اید را به‌خوبی هم بزنید. این ماسک را روی صورت بمالید و اجازه دهید چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باقی بماند. در نهایت صورت خود را با آب نیم‌گرم بشویید.

ماسک ویتامین E تخم‌ مرغ و ماست

ماسک ویتامین E تخم‌ مرغ و ماست

ماست و تخم مرغ خاصیت لایه‌برداری دارند و پوست را صاف می‌کنند. برای ساخت ماسک ویتامین E تخم مرغ و ماست، یک قاشق چای‌خوری ماسک را با یک تخم مرغ همزده داخل کاسه‌ای بریزید. سپس به این مخلوط یک کپسول ویتامین E اضافه کنید. ماسکی که درست کرده‌اید را روی صورت بمالید و به‌آرامی ماساژ دهید. پس از حدود ۱۵ دقیقه، صورت را با آب سرد بشویید و از شادابی چهره خود لذت ببرید. برای اثربخشی بیشتر ماسک ویتامین E تخم مرغ و ماست، پس از استفاده از این ماسک مقداری سرم مرطوب‌کننده بزنید.

سخنی کوتاه درباره فواید ویتامین E

سخنی کوتاه درباره فواید ویتامین E

مالیدن ترکیبات داخل کپسول ویتامین E به صورت، روشی مناسب برای رسیدگی به پوست است. در این بین خوردن کپسول ویتامین E نیز روشی دیگر برای بهره‌گرفتن از ترکیبات مؤثر این ویتامین شناخته می‌شود. خوردن کپسول ویتامین E کلاژن پوست را افزایش می‌دهد و بافت آن را تقویت می‌کند. این ویتامین جلوی شکنندگی‌ناخن و مو را نیز می‌گیرد. جالب است بدانید در کنار فایده‌های پوست و مو، ویتامین E خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و بینایی را تقویت می‌کند. با این حال خوردن این کپسول را بدون تجویز پزشک توصیه نمی‌کنیم. برای رقیق‌کردن ترکیبات ویتامین E در کنار روش‌هایی که به آ‌ن‌ها اشاره کردیم از روغن نارگیل یا زیتون کمک بگیرید.

به آن دسته از افرادی که می‌خواهند بهترین بهره را از فایده‌های ویتامین E برای پوست ببرند، توصیه می‌کنیم این ویتامین را شب روی پوست بمالند و اجازه دهد تا صبح باقی بماند. تحقیقات آزمایشگاهی ثابت کرده استفاده شبانه از ویتامین E جذب این ویتامین را افزایش می‌دهد. به همین دلیل پیشنهاد استفاده شبانه از ماسک ویتامین E در صورت به استفاده روزانه این ماسک اولویت دارد. تعداد دفعات استفاده از ماسک ویتامین E بسته به نوع پوست شما متفاوت است. اگر پوست خشکی دارید، استفاده روزانه از این ماسک، رطوبت پوست را جبران می‌کند. افرادی که پوست چربی دارند نیز بهتر است هفته‌ای ۲ بار از ماسک ویتامین E برای صورت استفاده کنند. استفاده بیشتر از ۲ بار در هفته برای چنین افرادی باعث تجمع چربی و بسته‌شدن منافذ پوست خواهد شد.

سخن پایانی

استفاده از ویتامین E در ماسک صورت روشی مؤثر برای شادابی و جوانی پوست به حساب می‌آید. ویتامین E پوست ملتهب را التیام می‌بخشد و چین‌و‌چروک‌ها را از بین می‌برد. امیدواریم به لطف روش‌هایی که برای ساخت ماسک ویتامین E مطرح کردیم، پوست شما از همیشه جوان‌تر شود و زیبایی نهفته خود را آشکار سازید. اگر دوست داشتید ماسک صورت با ترکیبات این ویتامین ضروری تهیه کنید یا به لوازم رسیدگی به پوست نیاز داشتید، حتما سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. فروشگاه اینترنتی اردمی مرجع تخصصی محصولات آرایشی و بهداشتی است که همه کالاهای خود را با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب به شما عرضه می‌کند. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی برای استفاده از ویتامین E در ماسک صورت دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبانمان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 8118بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه