۱۵٪ تخفیفِ بیشتر برای همهٔ ضدآفتاب‌ها با کد تخفیفِ استثنائی SUN15 فقط تا پنجشنبه!

بهترین ماسک های پاییزی با میوه های پاییزی خوشمزه

بهترین ماسک های پاییزی با میوه های پاییزی خوشمزه

شما نیز در روزهای سرد پاییزی با مشکل خشکی و کدر شدن پوست مواجه می‌شوید؟ دست و صورت شما نیز در فصل پاییز خشک و پوسته‌پوسته می‌شود؟ شما نیز در هوای سرد حس می‌کنید که پوستتان بیش از قبل کشیده شده است؟ حق دارید. یکی از آسیب‌هایی که سرمای هوای پاییز روی پوست شما وارد می‌کند، از بین بردن رطوبت و طراوت آن است. در مقاله‌های گذشته گفتیم که چگونه در روزهای سرد سال، طراوت و زیبایی را به پوستتان بازگردانید. در این مقاله هم قصد داریم شما را با بهترین ماسک های پاییزی آشنا کنیم. همه این ماسک‌ها با میوه های پاییزی درست می‌شوند. پس دست به کار شوید و به پوستتان رنگ و روی دیگری ببخشید.

ماسک کدو تنبل، یکی از بهترین ماسک های پاییزی

ماسک کدو تنبل، یکی از بهترین ماسک های پاییزی

می‌دانید که پاییز فصل خودنمایی کدو تنبل است. این کدوی پرخاصیت یکی از جلوه‌های خوب در جشن هالووین است و اکنون کنار ماست تا به پوستمان جلای دیگری ببخشد. خوردن کدو تنبل هزار و یک خاصیت برای بدنتان دارد که یکی از آن‌ها افزایش هوش و حافظه است. با این توضیح به شما توصیه می‌کنیم که این خوراکی خوب را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. این گیاه خوب، با تصفیه کلیه و کبد، سموم اضافی بدن را دفع می‌کند و باعث می‌شود در گذر زمان پوستی شفاف داشته باشید.

از همه این‌ها گذشته با این صیفی مفید می‌توانید یکی از بهترین ماسک های پاییزی را درست کنید. برای این کار کافی است مقداری کدو تنبل، قدری عسل و کمی آرد ذرت داشته باشید. کدو تنبل از پیری پوست جلوگیری می‌کند و پوستی روشن و زیبا به شما می‌بخشد. حاوی ویتامین C است که سطح کلاژن پوست شما را افزایش می‌دهد و در نتیجه خاصیت ارتجاعی آن را حفظ می‌کند. عسل نیز سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که از پیری جلوگیری می‌کند. اسید لاکتیک موجود در آرد ذرت به شما پوست روشن‌تری می‌دهد و آن را به‌خوبی مرطوب نگه می‌دارد.

روش تهیه ماسک کدو تنبل

برای تهیه این ماسک، 2 قاشق غذاخوری پوره کدو تنبل را با 2 قاشق غذاخوری آرد ذرت و 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. مخلوط به‌دست‌آمده را به صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید. استفاده از این خمیر یک بار در هفته به شما پوستی لطیف می‌دهد.

ماسک صورت انار برای روزهای سرد پاییزی

ماسک صورت انار برای روزهای سرد پاییزی

انار میوه چرم‌پوش و زیبای فصل پاییز است که مانند رنگ قرمزش، برای خونسازی بسیار مفید است. انار که می‌خورید ناخودآگاه خون به رگ‌هایتان می‌دود. همین باعث می‌شود صورتتان سرخ و سفیدتر و زیباتر دیده شود. بی‌دلیل نیست که به زنان باردار توصیه می‌شود انار میل کنند تا فرزندانی زیبا داشته باشند. همچنین دانه و پوست انار یک قابض بسیار عالی است و می‌تواند به الاسیسته پوست شما کمک شایانی بکند.

علاوه بر همه این‌ها می‌توانید از انار در تهیه بهترین ماسک‌های پاییزی بهره ببرید. به این منظور به قدری چای سبز هم نیاز دارید. انار سرشار از آنتی اکسیدان است که از آسیب رادیکال های آزاد به پوست شما جلوگیری می‌کند. چای سبز هم که نیازی به تعریف ندارد. این ماده جادویی حاوی EGCG است که بافت پوست شما را بهبود می‌بخشد و چهره‌ای بی‌عیب و نقص به شما هدیه می‌دهد.

روش تهیه بهترین ماسک های پاییزی انار

یک نیمه انار را آب بگیرید و 1 قاشق غذاخوری چای سبز تازه دم کرده اضافه کنید. حتی می‌توانید 1 قاشق چایخوری آب لیمو را به مخلوط اضافه کنید. اسید سیتریک موجود در لیمو پوست شما را روشن می‌کند. ترکیب به‌دست‌آمده را به تمام صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. انجام این کار ۲ بار در هفته به شما پوستی نرم و درخشان می‌دهد.

بهترین ماسک پاییزی با لبو

بهترین ماسک پاییزی با لبو

لبو را همه می‌شناسند. این گیاه با اینکه در اکثر فصل‌های سال کم‌وبیش پیدا می‌شود؛ اما نماینده کاملی از فصل پاییز و شب‌های سرد زمستان است. همه ما با شنیدن نام لبو یاد گاری‌های کنار خیابان می‌افتیم که بخار ملایمی از روی آن بلند می‌شود. در فواید و خواص لبو باید گفت که آب این چغندر قرمز، ماهیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد؛ بنابراین منافذ مسدود‌شده پوست را باز کرده و به کاهش جای آکنه کمک می‌کند. اسید لاکتیک موجود در ماست نیز تعادل pH پوست شما را حفظ کرده و در نتیجه از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند.

روش تهیه ماسک پاییزی لبو

برای تهیه بهترین ماسک های پاییزی با لبو به مقداری ماست هم نیاز داریم. برای تهیه ماسک مدنظر ۲ قاشق غذاخوری آب چغندر را بگیرید و با 1 قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. آن را روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید خشک شود، سپس آن را با آب سرد بشویید. این کار را هفته‌ای یک بار انجام دهید تا پوستتان سالم بماند.

سخن پایانی

در این مقاله با چند تا از بهترین ماسک های پاییزی آشنا شدید. شما کدام یک را تا به حال امتحان کرده‌ید؟ چقدر دوست دارید که یکی از آن‌ها را امتحان کنید؟ چقدر به ماسک‌های خانگی معتقدید و چقدر به ماسک‌های حاضری؟ اگر از آن دسته علاقه‌مندان به بهترین ماسک صورت بازاری هستید، سری به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید. آنجا انواع ماسک صورت برای انواع عارضه موجود است. سفارش دهید، در آدرس تحویل بگیرید و سپس نظرتان را درباره اثربخشی هرکدام برایمان بنویسید.

دیدگاه‌ها 6099بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه