تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

دستور چند ماسک صورت خانگی برای پوست های مختلف

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
دستور چند ماسک صورت خانگی برای پوست های مختلف

روش استفاده از بهترین ماسک صورت مانند هر برنامه مراقبت از پوست، در فصل‌های مختلف متفاوت است. در واقع وضعیت آب و هوایی در هر فصل، تأثیر متفاوتی بر پوست افراد می‌گذارد. همین تغییرات در پوست، به تغییر در نوع روش مراقبتی منجر می‌شود. برای مثال اگر در فصل پاییز و زمستان از کرم های مرطوب کننده چرب و سنگین استفاده می‌کردید، در فصل بهار باید از مرطوب کننده های سبک بهره ببرید. همچنین لازم است زیرسازی آرایشی بسیار سبک برای این فصل انتخاب کنید. به همین منظور در ادامه با چند ماسک صورت خانگی مخصوص فصل بهار آشنا می‌شویم.

تفاوت ماسک صورت خانگی در فصل های مختلف

انواع ماسک صورت خانگی

در فصل پاییز و زمستان، پوست صورت در معرض باد و سرمای شدید قرار می‌گیرد. همین اتفاق به خشک یا حساس شدن پوست منجر می‌شود. در چنین مواقعی باید از بهترین ماسک صورت مخصوص پوست خشک استفاده کرد. با ورود به فصل بهار انقلابی دیگر در پوست رخ می‌دهد. تعریق زیاد پوست در اثر گرما یا ایجاد حساسیت‌ها فصلی هر کدام تأثیر متفاوتی بر پوست می‌گذارد. تابش بیشتر نور خورشید در این فصل به ایجاد لک یا تیرگی رنگ پوست منجر می‌شود. یکی از اتفاق های رایج دیگر در این فصل، گرمازدگی یا گرگرفتگی پوست است که به قرمز شدن یا التهاب آن منجر می‌شود. رفع یا درمان هر کدام از این عارضه ها، ماسک مخصوص خود را می‌طلبد. در ادامه به ساخت چند ماسک خانگی برای این ایام اشاره می‌کنیم.

نکته:
توجه داشته باشید که قبل از استفاده از هر ماسکی، مقداری از آن را زیر چانه یا پشت گوش یا داخل آرنج خود امتحان کنید. اگر پوست شما به این ماسک حساسیت نشان نداد، از آن با خیال راحت روی پوست صورت خود استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است پوست شما حساس شده و عارضه های آن از چیزی که هست بدتر شود.

ماسک صورت خانگی برای پوست معمولی

ماسک صورت خانگی برای پوست نرمال

پوست نرمال معمولاً در موقعیت‌های مختلف کمتر تغییری از خود نشان می‌دهد. بیش از حد چرب یا خشک نمی‌شود و با مواد آرایشی مختلف نیز سازگاری نشان می‌دهد. این پوست عاری از اگزما، منافذ باز و انواع جوش است. برای پوست معمولی باید به دنبال ماسک صورت خانگی باشید که آن را به‌خوبی تغذیه کند. بهترین ماسک صورت برای پوست معمولی، ماسک حاوی عسل است. همان طور که می‌دانید عسل علاوه‌بر خواص آنتی بیوتیک، پوست شما را به‌طور طبیعی تغذیه می‌کند. ماسک های متفاوتی با استفاده از عسل می‌توان درست کرد. در ادامه به آموزش چند ماسک خانگی با استفاده از عسل می‌پردازیم.

  • روش اول

۲ قاشق غذاخوری عسل
۳ تا ۴ قاشق غذاخوری آب پرتقال

ابتدا عسل را کمی گرم کنید؛ در حدی که پوست شما را نسوزاند. سپس با آب پرتقال مخلوط کرده و روی پوست بگذارید. این ماسک را می‌توانید تا ۳۰ دقیقه روی پوست خود نگه دارید. سپس با آب ولرم بشویید.

  • روش دوم

یک سوم فنجان پودر جو دوسر
نصف فنجان آب گرم
۱ قاشق غذاخوری عسل
۲ قاشق غذاخوری ماست

همه‌ی مواد را داخل میکسر بریزید یا با دست به‌خوبی مخلوط کنید. حتماً دقت کنید که آرد به‌صورت یکدست با سایر مواد مخلوط شود. خمیر به‌دست‌آمده را روی صورت بگذارید و پس از گذشت ۱۰ دقیقه آن را با آب نسبتاً گرم بشویید.

ماسک صورت خانگی برای پوست چرب

ماسک برای پوست چرب

افراد با پوست چرب تعریق زیاد را در پوست خود شاهد هستند. چربی زیاد در لایه‌های پوست گاهی به بروز آکنه یا جوش های سرسیاه و سرسفید منجر می‌شود. این افراد باید از موادی در ماسک صورت خانگی خود استفاده کنند که چربی پوستشان را کاهش دهد. برای این افراد ماسک صورت حاوی ماست، آب لیمو و عسل را پیشنهاد می‌کنیم. ماست دارای اسید لاکتیک است. این اسید به‌عنوان پاک کننده طبیعی پوست عمل می‌کند؛ بنابراین اگر پوست شما چرب است، بهتر است از ماست استفاده کنید. اسید سیتریک موجود در لیمو نیز می‌تواند به خنثی‌کردن و کنترل ترشحات چربی پوست کمک کند. عسل نیز خواص آنتی بیوتیکی دارد و برای رفع جوش یا درمان آن بسیار مفید است.

  • روش اول

۲ قاشق غذاخوری ماست
۲ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه
میزان دل‌خواه عسل یا شکر
ماست و آب لیمو را با هم مخلوط کنید. آن را روی صورت خود بگذارید. پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک را با عسل یا شکر نیز می‌توانید درست کنید.

  • روش دوم

یک چهارم فنجان توت فرنگی
۲ قاشق غذاخوری آب لیمو
۱ قاشق غذاخوری ماست
۱ قاشق غذا خوری عسل
قبل از هر کاری توت فرنگی را کاملاً له کنید. سایر مواد را نیز به آن بیفزایید و به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. پس از آن ماسک را اول با پارچه تمیز از صورت پاک کنید و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

ماسک برای پوست خشک

افراد با پوست خشک همواره در صورت خود احساس کشیدگی یا سوزش دارند. پوسته‌پوسته شدن و درد خفیف در پوست از علائم پوست خشک است. گاهی این خشکی و به اصطلاح دهیدراته شدن پوست تا حدی است که به اگزما یا حساسیت‌های دیگر منجر می‌شود. بنابراین رسیدگی به این نوع پوست اهمیت بسیاری دارد. ماسک صورت خانگی برای این دسته افراد باید ضمن آبرسانی به پوست، چربی آن را نیز تأمین کند. آووکادو یکی از گیاهان جادویی برای درمان پوست خشک است. چربی این میوه به بهبود خشکی پوست کمک شایانی می‌کند. برای تهیه بهترین ماسک صورت خانگی مخصوص بهار با آووکادو، دو روش توصیه شده است.

  • روش اول

۱ عدد آووکادوی کاملاً رسیده و نرم
۲ قاشق چای‌خوری روغن زیتون
مواد فوق را با هم مخلوط کنید. خمیر به‌دست‌آمده را حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت خود بگذارید. پس از گذشت این مدت صورت را با آب ولرم بشویید.

  • روش دوم

نصف آوکادو
۲ قاشق سوپ‌خوری عسل
نصف قاشق چای‌خوری روغن نارگیل
همه‌ی مواد را کاملاً با هم مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. پس از این مدت صورت را با آب ولرم بشویید.

سخن پایانی

به این ترتیب که در بالا اشاره شد، می‌توانید ماسک صورت خانگی مناسب فصل بهار تهیه کنید و از فواید آن بهره ببرید. در فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات بهداشتی، آرایشی و تندرستی نیز طیف وسیعی از بهترین ماسک صورت ایرانی و خارجی وجود دارد. با مراجعه به سایت می‌توانید ماسک مناسب پوست خود را انتخاب و تهیه کنید. شما چه ماسکی برای این فصل می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 6384بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه