مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

ماسک گوجه فرنگی و بکینگ پودر | معجزه‌ای برای داشتن پوست بدون لک و روشن

ماسک گوجه فرنگی و بکینگ پودر | معجزه‌ای برای داشتن پوست بدون لک و روشن

گوجه فرنگی فایده‌های بی‌شماری برای بدن دارد. با این حال کمتر کسی را سراغ داریم که از فایده‌‌های گوجه فرنگی برای پوست باخبر باشد. گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C، ویتامین E و آنتی‌اکسیدان است. ویتامین‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم پوست را جوان و شاداب می‌کند. کارشناسان تغذیه، گوجه فرنگی را بمب ویتامین قلمداد می‌کنند. خوشبختانه گوجه‌ فرنگی از آن دسته محصولاتی است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. به همین دلیل حیف است که دمِ دستتان گوجه فرنگی باشد و با آن ماسکی پرفایده‌های برای صورت خود درست نکنید. از آنجایی که از کنار فایده‌های گوجه فرنگی برای پوست به‌راحتی نمی‌توان گذشت، در این مطلب ابتدا به فایده‌های گوجه فرنگی برای پوست اشاره می‌کنیم. در ادامه نیز به روش ساخت ماسک کوچه و بکینگ پودر می‌پردازیم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب، ماسک گوجه فرنگی جایگاهی ثابت در روتین رسیدگی به پوست شما پید کند.

خواص گوجه فرنگی برای پوست

خواص گوجه فرنگی برای پوست

گوجه فرنگی دارای آنزیم‌هایی است که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌‌برند. به لطف این آنزیم‌ها، ماسک گوجه و بکینگ پودر، صورت شما را لایه‌برداری می‌کند. با پاک‌شدن سلول‌های مرده، سلول‌های جوان نمایان می‌شوند تا پوست ظاهری شاداب و باطراوت پیدا کند. از طرف دیگر با لایه‌برداری پوست، منافذ بسته آن باز می‌شود. گوجه فرنگی دارای ترکیباتی برای متعادل‌کردن پ.‌هاش (PH) پوست است. در نتیجه پوستی که با گوجه فرنگی لایه‌برداری شده روی آکنه و جوش‌ را نمی‌بیند.

جالب است بدانید در روزگاران بسیار دور از گوجه‌ فرنگی برای سفیدکردن پوست استفاده می‌کردند. ویتامین‌های C و E موجود در گوجه‌ فرنگی، تیرگی‌های پوست را از بین می‌برد. به همین دلیل برای برطرف‌کردن اثر جوش و لکه‌های پوست می‌توانید روی ماسک گوجه فرنگی و بکینگ پودر حساب باز کنید. در کنار ویتامین‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، گوجه فرنگی سرشار از ویتامین B است. ویتامینی که از آن صحبت ‌کردیم در بین متخصصان رسیدگی به پوست، به‌عنوان دشمن‌ شماره‌یک چین‌و‌چروک به حساب می‌آید.

گوجه فرنگی ترکیباتی قابض دارد. این ترکیبات،‌ منافذ پوست را جمع می‌کند و جلوه‌ای نرم و صیقلی به پوست می‌دهد. به همین دلیل بسیاری از افراد برای کوچک‌کردن منافذ پوست از ماسک گوجه فرنگی و بکینگ پودر کمک می‌گیرند. جالب اینجاست گوجه فرنگی دارای ترکیباتی ضد چربی است. این ترکیبات تولید چربی مازاد پوست را کاهش می‌دهد. تمامی این شرایط دست‌به‌دست هم داده تا ماسک گوجه فرنگی و بکینگ پودر به ماسکی محبوب در بین علاقه‌مندان استفاده از ماسک‌های خانگی تبدیل شود. در مقاله زیر بیشتر با خواص گوجه فرنگی آشنا می‌شوید.

خواص بکینگ پودر

نقش مهم جوش شیرین در کاهش عرق کردن دست و پاها

در ابتدای این مطلب برای شما از فایده‌های گوجه فرنگی برای پوست گفتیم. اکنون که به انتهای این مطلب رسیدیم، خالی از لطف نیست اگر شما را با فایده‌های بکینگ پودر برای پوست آشنا کنیم. بکینگ خاصیت ضدالتهابی دارد و التیام‌بخش پوست است. از طرف دیگر بکینگ پودر خاصیت پاک‌کنندگی دارد و چربی، آلودگی و باکتری‌ها را از منافذ پوست بیرون می‌کشد.

روش ساخت ماسک گوجه فرنگی و بکینگ پودر

روش ساخت ماسک گوجه فرنگی و بکینگ پودر

مطمئن هستیم با توجه به تعریف‌و‌تمجید‌هایی که از فایده‌های گوجه‌ فرنگی و بکینگ پودر کردیم، به فکر افتاده‌اید تا در اولین فرصت ماسک صورت درست کنید. خوشبختانه برای ساخت ماسک گوجه فرنگی نیاز به مواد خاصی ندارید. در کنار گوجه فرنگی، مقداری بکینگ پودر آماده کنید و برای ساخت ماسک گوجه فرنگی و بکینگ پودر آستین بالا بزنید.

نکته: اگر به گوجه فرنگی حساسیت دارید یا پوستتان از نوع حساس است، این ماسک را اصلاً انتحان نکنید. سایر افراد هم بهت راست اول مقداری از ماسک را داخل آرنج خود امتحان کنند. اگر حساسیتی ایجاد نشد، سپس به صورتشان بزنند. همان طور که می‌دانید، بافت داخل آرنج بیشتر از سایر اعضای بدن به بافت پوست صورت نزدیک است.

گام اول:

یک گوجه فرنگی رسیده و تازه را بردارید و آب آن را بگیرید.

گام دوم:

۲ قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی را با بکینگ پودر مخلوط کنید. ترکیب آب گوجه فرنگی و بکینگ پودر را هم بزنید تا حالتی خمیرمانند پیدا کند. این خمیر نباید بیش از حد شُل باشد و از روی صورت بریزد.

گام سوم:

قبل از اینکه ماسک را روی صورت بمالید، چهره خود را کاملاً تمیز کنید. سپس ماسک گوجه فرنگی و بکینگ پودر را با انگشتان دست به تمامی قسمت‌های صورت بمالید.

گام چهارم:

اجازه دهید ماسک گوجه فرنگی و بکینگ پودر حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی صورت شما باقی بماند. در نهایت صورت خود را با آب ولرم بشویید.

سخن پایانی

امیدواریم به لطف اطلاعاتی که از فایده‌های گوجه فرنگی برای پوست و درست‌کردن این ماسک با شما مطرح کردیم، پوستی شاداب و باطراوت را به خود هدیه دهید. یادتان باشد که شما فقط می‌توانید از این ماسک نهایتاً دو بار در هفته و نه بیشتر استفاده کنید. اگر هم حوصله این کارها را ندارید، به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید و از بهترین ماسک صورت موجود در فروشگاه، یکی را برای خود انتخاب کنید تا در کمترین زمان ممکن به آدرستان ارسال شود. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی برای استفاده از ماسک‌های خانگی دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در بخش نظرات با ما و دیگر مخاطبان این مجله آموزشی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 7431بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه