تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش استفاده درست از ماسک صورت

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
روش استفاده درست از ماسک صورت

روش‌‌های متنوعی برای رسیدگی به پوست صورت وجود دارد؛ اما در این میان ماسک صورت یکی از بهترین روش‌هاست. حتماً تاکنون ماسک‌های صورت را امتحان کرده‌اید و با اثربخشی معجزه‌آسای این محصولات دوست‌داشتنی آشنا هستید. محبوبیت‌ این ماسک‌ها و تأثیر فراوانی که در شادابی و سلامت پوست دارند باعث شده تا محصولات مختلفی را مشاهده کنیم که هر کدام فایده‌های خاص خودشان را دارند.

ماسک‌های صورت همانند سایر محصولات رسیدگی پوست شیوه‌های استفاده خاصی دارند که اگر با این روش‌ها آشنا باشید بدون شک اثربخشی بیشتری را در استفاده از ماسک‌ صورت شاهد خواهید بود. به همین منظور در ادامه قصد داریم بهترین روش استفاده از ماسک صورت را با شما در میان بگذاریم.

گام اول: فراهم‌کردن مواد لازم

۱. تشخیص نوع پوست

نوع پوست خود را بشناسیدهمان‌گونه که حتماً در بازار دیده‌اید، ماسک‌های صورت در انواع مختلفی عرضه می‌شوند. از طرف دیگر خودتان می‌توانید ماسک‌های صورت را در منزل نیز درست کنید. برای اینکه ماسک مناسب صورت خود را انتخاب کنید باید اول نوع پوستتان را تشخیص داده و هدف خود از ماسک‌زدن را مشخص کنید. برای نمونه باید ببینید هدف شما از ماسک‌زدن، آبرسانی پوست است یا اینکه می‌خواهید چربی‌های اضافی و آلودگی پوست را با ماسک صورت پاک کنید.

در نتیجه باید ابتدا پوست خود را بشناسید و بسته به نوع پوست و توقعی که از ماسک صورت دارید، ترکیب مناسبی برای این کار در منزل درست کنید و یا برای خرید ماسک صورت اقدام کنید

۲. آماده‌سازی ماسک صورت

ماسک صورت خود را آماده کنیدپس از اینکه توقع خود از ماسک صورت را مشخص کردید نوبت خرید ماسک صورت و یا درست‌کردن فرا می‌رسد.

اگر قصد خرید ماسک صورت را دارید بهتر است توضیحاتی را که روی بسته‌بندی ماسک نوشته شده، حتماً مطالعه کنید و در جریان روش دقیق استفاده از آن قرار بگیرید.

اگر قصد درست‌کردن ماسک‌ صورت خانگی را دارید باید تمامی ترکیبات لازم را فراهم و به میزان مناسب این ترکیبات را با هم مخلوط کنید. تجربه نشان داده است در بیشتر ماسک‌های خانگی ترکیباتی مانند سفیده تخم‌مرغ، آووکادو، شیر، جو دوسر و نمونه‌هایی از این دست به‌کار گرفته می‌شود. توجه داشته باشید باید ماسکی درست کنید که نیاز پوست شما را رفع کند.

۳. انتخاب برس مناسب برای ماسک‌زدن

برس مناسبی برای ماسک‌زدن انتخاب کنیدماسک‌های صورت را بهتر است با یک برس یا وسیله‌ای مانند آن به صورت خود بمالید. جالب است بدانید برای این کار حتی از قلم‌موهای نقاشی که موهای بلند و نرمی دارند، می‌توانید کمک بگیرد. همچنین برس‌های رنگ ‌مو نیز گزینه خوبی برای این کار به‌حساب می‌آیند.

به این نکته توجه داشته باشید برس را قبل از استفاده حتماً بشویید و کاملاً تمیز کنید. در کنار این‌ها یک‌ کاسه برای ریختن ترکیبات ماسک و همچنین دستمال برای تمیزکردن این مواد نیز آماده کنید.

۴. استفاده از حلقه‌های خیار (اختیاری)

دو حلقه خیار (اختیاری)انجام این کار ضرورتی ندارد؛ اما بهتر است دو حلقه نازک از خیار را برش بزنید و روی چشم‌ها قرار دهید. این کار کمک می‌کند تا پوست حساس دور چشم التیام گیرد و پف این ناحیه کاهش پیدا کند. جالب است بدانید به جای خیار از دو حلقه سیب‌زمینی نیز می‌توانید کمک بگیرید.

۵. قراردادن ماسک در یخچال

ماسک صورت را قبل از استفاده در یخچال قرار دهیدبهتر است ماسک صورت را برای مدتی در یخچال قرار دهید تا حسابی سرد شود. اگر از ماسک‌های خانگی که ترکیبات طبیعی دارند استفاده می‌کنید، گذاشتن ماسک در یخچال جلوی فساد این ترکیبات را نیز می‌گیرد و ماسک شما تازه‌تر باقی می‌ماند. این کار برای ماسک‌های بازاری نیز پیشنهاد می‌شود؛ چراکه سرمای ماسک طراوت بیشتری به پوست خواهد داد. با این حساب بهتر است دست‌کم یک ساعت قبل، ماسک صورت را در یخچال قرار دهید تا کاملاً سرد و خنک شود.

گام دوم: آماده‌سازی پوست

۱. شستشوی صورت

صورت خود را کاملاً بشوییدهمان‌گونه که می‌دانید قبل از انجام هرگونه رسیدگی به پوست باید صورت را کاملاً تمیز کنید. برای این کار، شستشوی صورت با آب ولرم یا پاک‌کننده‌های صورت پیشنهاد می‌شود. صورت شما باید عاری از هرگونه آرایش، آلودگی و چربی باشد. پس از شستشوی صورت از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده نکنید.

۲. لایه‌برداری پوست

لایه‌برداری پوستاگر مدتی از آخرین باری که پوست خود را لایه‌برداری کرده‌اید گذشته است، پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده از ماسک صورت، پوست را حتماً لایه‌برداری کنید. این کار سلول‌های مرده را از سطح پوست می‌زداید و صورت شما آمادگی بیشتری برای جذب ترکیبات ماسک پیدا می‌کند.

برای لایه‌برداری صورت خود از محصولات مخصوص این کار که در بازار وجود دارد، می‌توانید کمک بگیرید. اگر هم اهل استفاده از محصولات طبیعی هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای لایه‌برداری پوست خود از قهوه سابیده‌شده یا شکر کمک بگیرید. لایه‌بردار را با مقدار بسیار کمی آب ترکیب کنید. ماده به‌دست‌آمده را به‌آرامی روی صورت بمالید و درنهایت با آب گرم بشویید.

۳. بازکردن منافذ بسته پوست

منافذ پوست را باز کنیداگر منافذ پوست شما باز باشد، ماسک صورت اثربخشی بیشتری خواهد داشت. دوش آب‌گرم بهترین کار برای بازکردن منافذ پوست است. اگر فرصتی برای دوش‌‌گرفتن ندارید، می‌توانید یک تکه پارچه را در آب گرم خیس کنید و این پارچه را روی صورت خود قرار دهید.

بخورگرفتن به مدت یک یا دو دقیقه نیز یکی دیگر از روش‌های مؤثر در بازکردن منافذ پوست است.

گام سوم: ماسک‌زدن

۱. بهترین روش برای ماسک‌زدن

بهترین روش برای ماسک‌زدنبا استفاده از برس، قلم‌مو یا انگشت مقداری از ترکیبات ماسک را به صورت منتقل نمایید. سعی کنید این مواد به‌طور یکسان روی صورت پخش شود. اگر هم به برس دسترسی ندارید، می‌توانید این کار را با سر انگشتان خود انجام دهید. البته دست‌های شما حتماً باید قبل از ماسک‌زدن کاملاً شسته شده باشد.

در حین استفاده از برس یا انگشت، توجه کنید ترکیبات ماسک کاملاً یک‌دست و صاف روی صورت پخش شود. از تماس این مواد با چشم و دهان خود برحذر باشید؛ اما ماسک‌زدن به گردن خود را فراموش نکنید.

۲. قراردادن حلقه‌های خیار روی چشم‌ها (اختیاری)

حلقه‌های خیار را روی چشم‌های خود قرار دهید(اختیاری)پس از اینکه ماسک زدید، دو حلقه خیار یا سیب‌زمینی را روی چشم‌ها بگذارید، اگر هم تمایل داشتید می‌توانید چراغ‌ها را خاموش کنید و چند لحظه‌ای را در تاریکی با آرامش کامل سپری کنید.

بسته‌به نوع ماسک صورتی که انتخاب کرده‌اید زمان قرارگرفتن ترکیبات این ماسک روی صورت شما متفاوت خواهد بود. نوع پوست شما نیز تأثیر مهمی در زمان استفاده از ماسک دارد. در این بین تجربه نشان داده زمان مناسب برای بیشتر ماسک‌های صورت چیزی حدود پانزده دقیقه است. درنتیجه زمان‌سنج را بسته‌به زمانی که روی بسته‌بندی ماسک نوشته شده است، تنظیم کنید و اجازه دهید در تمام این مدت ماسک روی صورت باقی بماند.

اگر از ماسک خاک رس استفاده می‌کنید اجازه ندهید ماسک روی صورت شما خشک شود و زمانی که ماسک به‌مقدار کمی نم‌دار است آن را از روی صورت پاک کنید.

۳. پاک‌کردن ماسک صورت

پاک‌کردن ماسک صورتپس از اینکه ماسک به‌مدت زمان لازم روی صورت شما قرار گرفت، به‌آرامی با آب گرم و یک دستمال تمیز ترکیبات را از روی صورت پاک کنید. در انجام این کار دقت کنید تا صورت از ناحیه رویش مو و چانه نیز کاملاً پاک شود.

۴. پس از ماسک صورت حتماً تونر و مرطوب‌کننده بزنید

پس از ماسک صورت حتماً تونر و مرطوب‌کننده بزنیدبعد از اینکه صورت را از ماسک پاک کردید مقداری تونر بزنید تا منافذ پوستی جمع‌ شود و جلوی خروج ترکیبات مفید ماسک از منافذ پوست گرفته شود. درنهایت هم برای آبرسانی بیشتر از کرم‌های مرطوب‌کننده کمک بگیرید. ناگفته نماند نباید بیش از حد مرطوب‌کننده بزنید؛ زیرا این کار باعث بسته‌شدن منافذ پوستی می‌شود.

۵. ماسک صورت را هفته‌ای یک بار استفاده کنید

ماسک صورت را هفته‌ای یک بار استفاده کنیدرمز داشتن صورتی زیبا و شاداب استمرار در رسیدگی به پوست است و ماسک‌های صورت را نیز دست‌کم هفته‌ای یک بار باید تکرار کنید. برای نمونه اگر برای کاهش چربی پوست خود از ماسک خاک رس کمک می‌گیرید با تکرار این کار در بازه زمانی هفته‌ای یک بار، چربی پوست خود را همیشه در حالتی متعادل نگه خواهید داشت. البته ازآنجایی‌که استفاده از خاک رس احتمال التهاب پوست را به دنبال دارد، از این ماسک‌ها در بازه زمانی کمتر از یک هفته نباید استفاده کنید.

در این نوشته سعی کردیم هر آنچه درباره بهترین روش استفاده از ماسک صورت می‌دانستیم با شما در میان بگذاریم. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه خرید ماسک صورت یا استفاده از آن دارید در قسمت نظرات آن را با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 9254بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه