۱۵٪ تخفیفِ بیشتر برای همهٔ ضدآفتاب‌ها با کد تخفیفِ استثنائی SUN15 فقط تا پنجشنبه!

برای از بین بردن جوش سر سیاه از کدام ماسک استفاده کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
برای از بین بردن جوش سر سیاه از کدام ماسک استفاده کنیم؟

استفاده از بهترین ماسک صورت این روزها خیلی بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است. قشر جوان و آگاه جامعه که به فکر سلامت پوست و موی خود هستند، همیشه به دنبال یادگیری بهترین روش‌ها برای درمان عارضه‌های پوستی خود یا مراقبت از آن می‌روند. یکی از عارضه‌هایی که پوست بخش زیادی از افراد را درگیر می‌کند، جوش سر سیاه است. جوش سر سیاه به دلیل آلودگی، تولید بیش از حد چربی، باقی‌ماندن آرایش روی پوست یا چندین دلیل دیگر ایجاد می‌شود که در مقالات قبلی درباره‌شان صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم به یکی از راه‌های از بین بردن جوش سر سیاه بپردازیم. در واقع می‌خواهیم ببینیم چطور می‌توان با کمک بهترین ماسک صورت، این عارضه را درمان کرد. اگر دوست دارید بدانید، تا انتهای مقاله با ما باشید.

استفاده از ماسک خاک رس برای از بین بردن جوش سر سیاه

استفاده از ماسک خاک رس برای از بین بردن جوش سر سیاه

استفاده از بهترین ماسک صورت خاک رس، یکی از راه‌های از بین بردن جوش سر سیاه است. ماسک سفالی به بیرون کشیدن روغن و سموم از منافذ پوست کمک می‌کند. این مواد با تجمع در منافذ و اکسیده‌شدن، باعث ایجاد جوش سر سیاه می‌شوند. ماسک خاک رس غالباً حاوی مواد ضروری برای کنترل سبوم پوست چرب است. برخی از ماسک های خاک رس نیز حاوی گوگرد هستند. گوگرد ماده دیگری است که برای تجزیه سلول های مرده پوست مفید است. تجمع سلول های مرده پوست در منافذ نیز یکی دیگر از دلایل بروز جوش سر سیاه است.

انواع مختلف ماسک صورت خاک رس در بازار وجود دارد که هر کدام از برندهای مختلف است. بین برندهای مهم و شناخته‌شده، برند خاصی نیست که ویژگی برتری داشته باشد؛ پس مهم نیست که کدام ماسک را انتخاب می‌کنید، فقط دقت کنید که برند سازنده آن شناخته‌شده باشد و به بهای قیمت ارزان، پوست نازنینتان را در معرض خطر قرار ندهید. شما با توجه به نوع پوست خود می‌توانید بین یک تا دو بار در هفته، عمل لایه‌برداری و پاکسازی پوست را با ماسک صورت خاک رس انجام دهید.

استفاده از ماسک ذغال فعال برای از بین بردن جوش سر سیاه

استفاده از ماسک ذغال فعال برای از بین بردن جوش سر سیاه

برای از بین بردن جوش سر سیاه خود می‌توانید از ماسک ذغال فعال هم استفاده کنید. ذغال فعال نیز مانند خاک رس به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و همه آلودگی و ناخالصی را از روزنه‌ها خارج می‌کند. از این نوع ماسک هم در بازار به‌فراوانی وجود دارد که در قیمت‌های مختلف و انواع مختلف عرضه می‌شود. هنگام خرید این نوع ماسک نیز علاوه بر توجه به قیمت محصول، به برند سازنده نیز توجه کنید تا محصول معتبر و سالم به دست شما برسد.

به خاطر داشته باشید که خاک رس و ذغال فعال، هر دو چربی پوست را تا حد زیادی از بین می‌برند. با این توضیح اگر پوست شما خشک یا مختلط است، توصیه می‌کنیم پساز پایان کار با ماسک و شستن صورتتان، حتماً از کرم مرطوب کننده یا محصولات آبرسان استفاده کنید که دچار پوسته‌پوستگی یا قرمزی و خارش و سوزش نشوید. همچنین از این مواد به‌طور میانگین فقط یک تا دو بار در هفته استفاده کنید. مصرف بیش از حد این نوع ماسک‌ها، چربی طبیعی پوست را از بین برده و پس از مدتی عواقبی مثل اگزما یا شبیه به آن برای پوستتان به جا می‌گذارند. پس بیشتر از قبل مراقب پوستتان باشید.

مشورت با پزشک متخصص پوست

مشورت با پزشک متخصص پوست

روش‌هایی که در بالا برای از بین بردن جوش سر سیاه برایتان گفتیم، در کنار استفاده از کرم ضد جوش مناسب و رعایت یک رژیم غذایی درست، به‌خوبی می‌تواند جوش‌های شما را درمان کند. البته باید توجه داشته باشید که در کنار همه این‌ها باید حداقل روزی دو بار پوست خود را با شوینده حاوی هیالورونیک اسید بشویید. این کار به شما کمک می‌کند آلودگی خاصی روی پوستتان باقی نماند و درضمن پوستتان به میزان کافی آبرسانی شود.

همچنین لازم است قبل از خواب، حتماً آرایش خود را پاک کنید تا پوستتان در زمان استراحت، فرصت کافی برای تنفس و بازسازی پیدا کند. در غیر این صورت انواع جوش در کنار چین و چروک و لکه های پوستی، مهمان ماندگار پوستتان خواهند بود. اگر به همه توصیه‌های بالا عمل کردید و باز هم شاهد بروز جوش سر سیاه بودید، حتماً به پزشک متخصص یا کارشناس خبره پوست و مو مراجعه کنید. این افراد می‌توانند عارضه شما را ریشه‌یابی کرده و برای درمان و از بین بردن آن، پیشنهادهای خوبی به شما بدهند.

سخن پایانی

در نهایت باید گفت از بین بردن جوش سر سیاه شاید زمان‌بر باشد؛ اما غیر ممکن نیست؛ پس نگران نباشید و با تلاش و پیگیری مستمر، به هدف خود برسید. ما نیز در فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی برای شما محصولاتی در نظر گرفته‌ایم که به درمان انواع جوش صورت و بدن کمک می‌کند. این محصولات شامل بهترین ماسک صورت، بهترین کرم ضد جوش و انواع شوینده های متناسب با پوست‌های مختلف است. حتماً به این فروشگاه سری بزنید. مطمئن باشید که دست خالی بیرون نمی‌روید. شما چه ماسکی برای جوش سر سیاه می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید تا به اسم خودتان منتشر کنیم.

دیدگاه‌ها 7287بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه