تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با این اطلاعات بهترین کرم ضد آفتاب مناسب کودکان را بخرید

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
با این اطلاعات بهترین کرم ضد آفتاب مناسب کودکان را بخرید

پوست کودکان به انداز‌ه‌ای حساس است که حفاظت آن را به هر ضد آفتابی نمی‌توان واگذار کرد و باید حتماً بهترین کرم ضد آفتاب مخصوص کودکان را خریداری کنیم. البته خرید چنین کرمی کار ساده‌ای نیست و به اطلاعات گسترده‌ای از ضد آفتاب‌ها نیاز دارد. به همین دلیل برای اینکه کار شما را در تشخیص و خرید بهترین کرم ضد آفتاب مناسب کودکان راحت‌‌تر کنیم، در ادامه اطلاعاتی مهم از ضد آفتاب‌های مخصوص کودکان را با شما درمیان گذاشته‌ایم.

منظور از UVB و UVA در کرم ضد آفتاب

منظور از UVB و UVA در کرم‌های ضد آفتاب چیست

پرتوهای UVA، پوست را برنزه می‌کنند و پرتوهای UVB، آفتاب سوختگی را به دنبال دارند. از طرف دیگر این پرتوها فقط آفتاب‌ سوختگی و برنزه شدن پوست را به دنبال ندارند. پرتوهای UVB دلیل اصلی در ایجاد سرطان پوست شناخته می‌شوند. پرتوهای UVA نیز بی ضرر نیستند. از آنجایی که این پرتوها به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کنند، خطر این پرتوها بین ۳۰ تا ۵۰ برابر بیشتر از پرتوهای UVB است. به زبان ساده می‌توان گفت که اگر به فکر خرید بهترین کرم ضد آفتاب مناسب کودکان هستید، این کرم باید حتماً پوست کودک دلبند شما را در برابر پرتوهای UVB و UVA حفاظت کند.

معنی عبارت SPF در کرم ضد آفتاب

عبارت SPF در کرم‌های ضد آفتاب به چه معنا است

عبارت SPF مخفف واژه‌های Sun Protection Factor به معنای عامل محافظت در برابر آفتاب سوختگی است. با توجه به این معیار، اگر پوست کودک شما پس از ۱۰ دقیقه بدون ضد آفتاب، آفتاب سوخته می‌شود، کرم ضد آفتابی که مقدار SPF آن برابر با ۱۵ است، به مدت ۱۵۰دقیقه پوست کودک شما را  در برابر نور خورشید، از آفتاب سوختگی مصون نگه می‌دارد. کرم‌های ضد آفتاب دست‌کم دارای SPF با مقدار ۱۵ هستند و این مقدار پوست را به میزان ۹۳ درصد از پرتوهای UVB خورشید محافظت می‌کند. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم ضد آفتابی با SPF به مقدار ۳۰ یا بیشتر خریداری کنید که محافظت بیشتری از پوست کودک شما را به دنبال داشته باشد.

تشخیص بهترین کرم ضد آفتاب

تشخیص بهترین محصول مزاقبت از نور خورشید

بیشتر ضد آفتاب‌های موجود در بازار محافظت کاملی از پرتوهای UVB و UVA انجام نمی‌دهند. فقط محصولاتی که عبارت Broad Spectrum روی آن‌ها درج شده را با خیال راحت به‌عنوان بهترین کرم ضد آفتاب می‌توانید خریداری کنید. این عبارت به معنای مراقبت از پوست در برابر پرتوهای UVB و UVA است. از طرف دیگر از آنجایی که کودکان پوست حساس‌تری دارند، ترکیبات کرم‌های ضد آفتاب احتمال ایجاد حساسیت را در کودکان به دنبال دارد. شاید بهتر باشد برای کودک خود سراغ اسپری‌های ضد آفتاب را بگیرید که ترکیباتی ملایم‌تر دارند.

قبل از خرید هرگونه ضد آفتاب مناسب کودک خود، مقداری از آن را روی قسمت داخلی بازوی کودک بمالید و ۲۴ ساعت صبر کنید، پس از گذشت این مدت، اگر قرمزی و حساسیتی را نسبت به ترکیبات ضد آفتاب در فرزند خود مشاهده نکردید، اقدام به خرید این ضد آفتاب کنید. تجربه نشان داده است ضد آفتاب‌هایی با ترکیبات دی‌اکسید تیتانیوم (Titamium Dioxide) یا اکسید زینک (Zinc Oxide)، حساسیت‌ کمتری ایجاد می‌کنند.

سن مجاز استفاده از ضد آفتاب مناسب کودکان

سن مجاز استفاده از محصولات مراقبت از پوست

حتی اگر بهترین کرم ضد آفتاب را برای کودک خود خریداری کنید، باز هم از آنجایی که پوست کودکان قابلیت جذب بیشتری دارد، باید بیشتر مراقب حساسیت پوستی به ضد آفتاب در کودکان باشیم. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم برای نوباوه‌هایی که کمتر از ۶ ماه دارند هرگز ضد آفتاب استفاده نکنید. بهتر است لباس‌های بلند به تن این رده سنی کنید و تا جایی که امکان دارد کودک را در سایه قرار دهید.

مقدار مناسب ضد آفتاب برای پوست کودک

مقدار ضد آفتاب

بنیاد جهانی سرطان پوست، پیشنهاد می‌کند که چیزی حدود ۲۸ گرم ضد آفتاب برای پوشش بدن بزرگسالان استفاده شود؛ اما هیچ انجمن معتبر پوستی به مقدار لازم ضد آفتاب برای پوشش بدن کودکان اشاره‌ای نکرده است. با این حساب از آنجایی که کودکان پوست حساسی دارند، پیشنهاد می‌کنیم حتماً بهترین کرم ضد آفتاب مناسب کودکان را خریداری کنید. این ضد آفتاب را نیم‌ساعت قبل از اینکه فرزند دلبند‌تان از منزل بیرون برود، به مقدار بسیار کم و لایه‌ای نازک روی پوست بمالید و هر ۲ ساعت یک‌بار نیز آن را تجدید کنید.

امیدواریم با اطلاعاتی که از ضد آفتاب مناسب کودکان با شما در میان گذاشتیم، راحت‌تر از همیشه بهترین کرم ضد آفتاب کودکان را تشخیص دهید. با این حساب اکنون زمان آن است که به لطف این اطلاعات،‌ سری به فروشگاه اُردمی، مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی، بزنید و از میان ضد آفتاب‌های باکیفیتی که برای شما آماده‌کرده‌ایم، بهترین کرم ضد آفتاب کودکان را خریداری نمایید. مقالات دیگر بلاگ نیز شما را «با بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار» آشنا می‌کند. شما نیز اگر تجربه‌ای در استفاده و خرید ضد آفتاب مناسب کودکان دارید، در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Parents دیدگاه‌ها 6168بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه