تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اصطلاحات نوشته شده روی کرم ضد آفتاب به چه معنا هستند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
اصطلاحات نوشته شده روی کرم ضد آفتاب به چه معنا هستند؟

حتماً هنگام خرید بهترین کرم ضد آفتاب با اصطلاحات مختلفی که روی این دسته از محصولات نوشته‌شده برخورد کرده‌اید. آیا می‌دانید هر کدام از این اصطلاحات به چه معنا هستند؟ آیا این نوشته‌ها شما را در داشتن خرید بهتر کمک می‌کنند؟ کمپانی‌های معتبر لوازم آرایشی بهداشتی معمولاً مهم‌ترین ترکیبات،‌ کاربرد و ویژگی خاص محصول را روی جعبه و همچنین خود محصول درج می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی معنی اصطلاحات نوشته شده روی ضد آفتاب ها بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید و هر یک از این موارد را به خاطر بسپارید تا از این به بعد با آگاهی بیشتری نسبت به خرید بهترین کرم ضد آفتاب اقدام کنید.

برود اسپکتروم (Broad Spectrum)

بِراد اسپکتروم (Broad Spectrum) یکی از اصطلاحات پرکاربرد نوشته شده روی ضد آفتاب هاستاگر چشم شما در بازار به ضد آفتابی افتاد که روی آن برود اسپکتروم (Broad Spectrum) نوشته شده بود به احتمال بسیار، این محصول بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار است. چنین کرمی پوست را در برابر پرتوهای UVB و UVA حفظ می‌کند. همان‌‌گونه که حتماً در جریان هستید پرتوهای UVB پوست را آفتاب سوخته می‌کنند؛ اما پرتوهای UVA قدری خطرناک‌تر بوده و به قسمت‌‌های عمیق پوست آسیب می‌رسانند. پرتوهای UVA کلاژن را که برای پوست حیاتی است، از بین می‌برند. ضد آفتاب های برندهای معتبری مانند فارماسریز،‌ اَوِن،‌ SVR ،Murad و … با دارابودن این ویژگی، جزو پرفروش‌ترین محصولات مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضر UVB و UVA به شمار می‌روند.

اویل فری (Oil Free)

اویل فری (Oil Free)وجود این عبارت روی یک ضدآفتاب به این معنا است که برای ساخت آن به‌‌جای چربی و روغن از سیلیکون استفاده شده است. ضدآفتاب‌های اویل فری معمولاً با اصطلاح ضد آفتاب فاقد چربی در بین عموم رایج هستند. این ضد آفتاب ها به‌عنوان بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست‌ چرب شناخته می‌شوند. اما اگر پوست حساسی دارید بهتر است از ضد آفتاب اویل فری (Oil Free) برحذر باشید؛ چراکه سیلیکون موجود در این ضد آفتاب ها، پوست حساس را تا حد بسیاری دچار التهاب می‌کند.

نان کومدوژنیک (Non comedogenic)‌

نان کمدوژنیک (Non comedogenic)‌اصطلاح نان کومدوژنیک (Non comedogenic)‌ در کرم ضد آفتاب به معنای ضد جوش بودن آن است. در نتیجه اگر پوست مستعد به جوش دارید و به دنبال خرید بهترین کرم ضد آفتاب می‌گردید، حتماً کرم ضد آفتاب نان کومدوژنیک خریداری کنید. پیشنهاد می‌کنیم از کرم‌هایی که ترکیبات متراکمی مانند روغن نارگیل، شی باتر و کره کاکائو دارند، برحذر باشید. در عوض ضد آفتابی با ترکیبات اسید سالیسیلک (salicylic acid) و اکسید زینک (zinc oxide) خریداری کنید که ترکیبات خشکی به حساب می‌آیند. چنین ترکیباتی با خشک‌کردن محل جوش ها این عارضه را التیام می‌بخشند.

اس پی اف (SPF)

اس.‌پی‌.‌اف (SPF)در این قسمت به اصطلاحی رسیدیم که مطمئن هستیم هنگام خرید بهترین کرم ضد آفتاب، حتماً با آن روبه‌رو شده‌اید. SPF مخفف عبارت سان‌‌ پروتکشن فکتور (Sun Protection Factor) است. معادل SPF در زبان فارسی را می‌توان «میزان محافظت خورشید» در نظر گرفت. اس‌ پی اف مقدار محافظت ضد آفتاب‌ از پوست را در برابر پرتوهای UVB مشخص می‌کند. با این حساب بهتر است بدانید ضد آفتاب دارای SPF پوست را در برابر پرتوهای UVA محافظت نمی‌کند. به همین دلیل گفتیم اگر به دنبال خرید ضدآفتاب هستید، حتماً محصولی بخرید که روی آن عبارت «براد اسپکتروم» درج شده باشد. توجه داشته باشید که در حالت کلی همه ضدآفتاب‌ها را باید هر ۲ ساعت یک بار، تمدید کنید.

واتر پروف (Water Proof)

واتِر پروف (Water Proof)اصطلاح واتر پروف هم بدون شک به گوش شما خورده است. همان‌طور که می‌دانید Water Proof یا Water Resistant در زبان فارسی به معنای ضد آب است. بنابراین اگر ضد آفتاب را برای استفاده در استخرهای رو باز می‌خرید یا بیش از حد عرق می‌کنید،‌ حتماً ضد آفتاب ضد آب بخرید. پرتوهای خورشید تا عمق یک متری در زیر آب به پوست ضرر وارد می‌کنند. با این حساب اگر در استخر رو باز شنا می‌کنید، حتماً ضد آفتاب واتر پروف بزنید.

اکنون که با معنی اصطلاحات نوشته شده روی ضد آفتاب ها آشنا شدید، قطعاً با شناخت و آگاهی بیشتری می‌توانید نسبت به خرید به بهترین کرم ضد آفتاب اقدام کنید. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا «با بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار آشنا شوید»، سپس نگاهی به فروشگاه اینترنتی اردمی بیاندازید و با یک جستجوی ساده، از میان معتبرترین برندهای آرایشی بهداشتی، بهترین ضد آفتاب مناسب نوع و نیاز پوست خود را انتخاب کرده و بخرید.

منبع: Bebeautiful دیدگاه‌ها 45606بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه