تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ضد آفتاب برای پوست های مختلف باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
ضد آفتاب برای پوست های مختلف باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

امروزه همه‌ی مردم به لزوم خرید بهترین کرم ضد آفتاب واقف هستند. فرقی نمی‌کند که در کدام فصل سال یا چه ساعتی از روز هستید. تحقیقات ثابت کرده‌اند که نور خورشید حتی در روزهای ابری اثرات مخرب خود را روی پوست اعمال می‌کنند. تقریباً همه نیز می‌دانند زمانی ضد آفتاب اثربخشی کاملی خواهد داشت که سازگاری کاملی با پوست داشته باشد. برای مثال کسی که پوست چرب دارد نمی‌تواند از ضدآفتابی استفاده کند که مخصوص پوست خشک است. به همین ترتیب افراد با پوست حساس باید ضد آفتاب مخصوص خود را داشته باشند؛ در غیر این صورت نه تنها ضد آفتاب به آن‌ها کمکی نمی‌کند، بلکه تهدیدی برای سلامت پوستشان محسوب می‌شود. به همین دلیل در ادامه راهنمای خرید بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست های مختلف را آماده کرده‌ایم. امیدواریم با این راهنما، یک کرم ضد آفتاب عالی و باکیفیت خریداری کنید.

انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب با توجه به نوع پوست

انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب با توجه به نوع پوست

همان طور که گفتیم زمانی می‌توانیم یک ضد آفتاب را بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار بدانیم که ضمن محافظت در برابر اشعه‌های مضر خورشید، با پوست ما سازگاری داشته باشد. آسان‌بودن استفاده از آن در بازه‌های زمانی متفاوت و نوع فعالیتی که در زیر نور آفتاب انجام می‌دهیم (پیاده‌روی یا ورزش) نیز در انتخاب ما مؤثر خواهد بود. در کنار همه‌ی این‌ها باید بدانیم قرار است این ضد آفتاب را برای صورت استفاده کنیم یا اینکه قصد خرید ضد آفتابی برای محافظت صورت و بدن داریم. با در نظر گرفتن این نکات، شما را به خواندن راهنمای خرید کرم ضد آفتاب برای پوست های مختلف دعوت می‌کنیم.

  • پوست های معمولی

پوست های معمولی اصولاً عارضه یا حساسیت خاصی ندارند. بنابراین انواع مختلف ضد آفتاب برای پوست های معمولی مناسب است.

  • پوست های حساس

پیشنهاد می‌کنیم افرادی که پوست حساسی دارند سراغ ضد آفتاب‌هایی با ترکیبات (PABA Amino Benzoic Acid)، را بگیرند. محصولی را می‌توانیم بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست های حساس بدانیم که در آن خبری از ترکیبات چرب و اسانس های معطر نباشد.

  • پوست های چرب

پوست چرب مستعد بروز جوش است و لوازم آرایش حاوی روغن، این عارضه را تحریک یا تشدید می‌کنند. از طرف دیگر آرایش روی پوست چرب پس از مدتی براق شده و جلوه‌ی نازیبایی ایجاد می‌کند. با توجه به این توضیحات، افرادی که پوست چرب دارند بهتر است ضد آفتاب مایع یا ژلی خریداری کنند. در این ضد آفتاب ها نیز نباید خبری از چربی باشد.

  • پوست های خشک

ضد آفتابی که دارای گلیسیرین و آلوئه ورا باشد، گزینه‌ی خوبی برای پوست های خشک به حساب می‌آید. توجه داشته باشید که الکل باعث خشک شدن بیش از حد پوست می‌شود؛ بنابراین ضد آفتاب مخصوص پوست خشک نباید الکل داشته باشد.

  • پوست های جوش دار

افرادی که پوستشان مستعد جوش است باید از محصولات آرایشی فاقد چربی استفاده کنند. ضد آفتاب‌‌های بدون چربی که منافذ پوست را مسدود می‌کنند، گزینه‌ی مناسبی برای پوست های جوش دار به‌ حساب می‌آیند. غالباً روی این ضد آفتاب‌ها عبارت غیرکمودون‌زایی (Non Comedogenic)، بدون چربی (oil free) و ضد جوش (Anti acne) درج شده است.

توصیه قبل از خرید کرم ضد آفتاب

توصیه قبل از خرید کرم ضد آفتاب

در کنار نکته‌هایی که به منظور خرید کرم ضد آفتاب برای پوست های مختلف به آن‌ها اشاره کردیم، برای تشخیص بهترین کرم ضد آفتاب، توصیه های زیر را در نظر داشته باشید:

  • ضد آفتاب مخصوص صورت را به دیگر قسمت‌های بدن نزنید. این ضد آفتاب ها برای پوست صورت طراحی شده‌اند.
  • اگر کرم ضد جوش استفاده می‌‌کنید، ابتدا این کرم را روی صورت بمالید و حدود ۲۰ دقیقه بعد، ضد آفتاب بزنید.
  • قبل از خواب، حتماً صورت را با پاک‌‌ کننده های مخصوص بشویید تا ضد آفتاب و آرایش کاملاً پاک شود.
  • ضد آفتاب را طبق دستورالعملی که روی جعبه‌ی آن نوشته شده مصرف کنید.
  • حتماً ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از خروج از منزل، ضد آفتاب بزنید. این کار باعث می‌شود ترکیبات جذب‌کننده یا بازتاب‌دهنده‌ی نور خورشید فعال شوند.
  •  اسپری ضد آفتاب را در کنار آتش یا دود، استفاده نکنید.
  • ضد آفتاب نباید داخل چشم شود.
  • ضد آفتاب بزرگ‌سالان را نباید برای کودکان استفاده کنید؛ زیرا پوست حساسی دارند. برای این گروه سنی از ضد آفتاب مخصوص کودکان استفاده کنید.
  • حتی ضد آفتاب با SPF به مقدار ۳۰ و بیشتر، پوست را به مدت ۲ ساعت از نور خورشید محافظت می‌کند. پس از این مدت، باید دوباره آن را تجدید کنید.

امیدواریم با توضیحاتی که دادیم بتوانید به‌راحتی بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست های مختلف را در میان محصولات متنوع موجود در بازار شناسایی کنید. با این حساب اگر به فکر خرید ضد آفتاب افتا‌ده‌اید، سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید و از میان ضد آفتاب های مختلفی که برای شما آماده کرده‌ایم، بهترین کرم ضد آفتاب را با توجه به نوع پوست خود انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید با مطالعه‌ی مقالات دیگر بلاگ «با بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار آشنا شوید».

منبع: Bestbeautyinfo دیدگاه‌ها 2530بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه