تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

هر کدام از ماسک‌های صورت برای چه نوع پوستی مناسب است؟

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
هر کدام از ماسک‌های صورت برای چه نوع پوستی مناسب است؟

امروزه اهمیت استفاده از ماسک‌های صورت متناسب با هر نوع پوست، بر کسی پوشیده نیست. از طرفی بسیاری از کارشناسان و متخصصان پوست به استفاده از ماسک صورت به عنوان یک اصل مراقبت از پوست تاکید می‌کنند، اما نبض زندگی به اندازه‌ای سریع شده که گاهی اوقات حتی ماهی یک بار هم فرصتی برای ماسک‌زدن دست‌ نمی‌دهد.

خوشبختانه پوست در سنین زیر ۲۵ سال مقاومت خوبی در برابر پیری و آسیب‌‌های محیطی دارد، اما وقتی سن بیشتر می‌شود مراقبت از پوست را باید جدی گرفت؛ ماسک صورت یکی از مواردی است که استفاده از آن تاثیر به‌سزایی در شادابی و جوان نگه‌داشتن پوست دارد.

ماسک‌ها در انواع مختلف برای انواع پوست ساخته می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند و استفاده از آنها زمانی موثر واقع می‌شوند که در برنامه مراقبت از پوست ماهانه و یا هفتگی (متناسب با نوع نیاز پوست) جایگاه ثابتی داشته باشند. بنابراین بهتر است دانش خود را برای خرید ماسک صورت مناسب خود افزایش دهید تا استفاده از آنها بهترین کارآیی را روی صورت زیبای شما داشته باشند.

به همین منظور در ادامه نگاهی به ماسک‌های صورت پرطرفدار بازار داشته‌ایم تا ببینیم هر کدام از این ماسک‌ها برای چه نوع پوستی مناسب‌اند و چه کاربردی دارند؛ پس همراه ما باشید.

۱- ماسک‌ صورت کرمی

ماسک کرمیماسک‌های کرمی به خوبی از عهده آبرسانی پوست برمی‌آیند و سطح آن را نرم و ابریشمی می‌کنند. در نتیجه این ماسک‌ها گزینه خوبی برای پوست‌های معمولی و خشک شناخته می‌شوند. این ماسک‌ها با آبرسانی پوست، چین‌وچروک‌های ظریف پوست را پوشش می‌‌دهند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید ماسک صورت کرمی را دارید حتماً به دنبال ماسک‌هایی با ترکیبات AHA و BHA باشید. بهتر است در این ماسک‌ها روغن‌ و کره‌های طبیعی نیز استفاده شده باشد. چنین ماسک‌هایی دوام بیشتری دارند و برای بانوانی که فاصله زیادی میان دفعات استفاده از ماسک‌ دارند اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

۲- ماسک خاک رس

ماسک خاک رسبانوان و دختران جوانی که پوست بسیار چرب و مستعد به آکنه دارند، معمولاً به دنبال محصولاتی هستند که چربی پوست آن‌ها را متعادل نگه دارد. در این زمینه روی کمک ماسک‌های خاک رس می‌توانید حساب باز کنید. این ماسک‌ها نه‌تنها سطح پوست را صاف و صیقلی می‌کنند بلکه آلودگی‌هایی که در منافذ پوستی جا خوش کرده‌اند را نیز خارج می‌کنند، همچنین گزینه خوبی برای ازبین‌بردن جوش‌های سرسیاه به‌حساب می‌آیند.

این ماسک برای برطرف‌کردن چربی بیش‌ازحد پیشانی و بینی نیز گزینه خوبی است و بافت پوست را سفت و محکم می‌کند. با این تفاسیر اگر به فکر خرید ماسک خاک رس هستید، پیشنهاد می‌کنیم ماسکی را تهیه کنید که دارای اسید لاکتیک و اسید سیتریک باشد.

۳- ماسک‌ ژل

ماسک‌ ژلماسک ژلی برای انواع پوست کاربرد دارند، اما پوست‌های خشک و حساس بهره بیشتری از آنها می‌برند. به همین منظور ساختار ملایم و نرمی را در این ماسک‌ها شاهد هستیم که به سرعت جذب پوست می‌شوند. از طرفی استفاده از ماسک ژل برای جمع‌کردن منافذ پوستی و همچنین سفت‌شدن بافت پوست نیز پیشنهاد می‌شوند.

چنانچه قصد خرید ماسک صورت ژلی را دارید بهتر است ماسک‌های حاوی عصاره خیار، چای سبز و نعنا را انتخاب کنید. این ماسک‌ها، آبرسان بسیار خوبی هستند و التهاب‌های پوست را التیام می‌بخشند.

۴- ماسک ورقه‌ای

ماسک ورقه‌ایاستفاده از ماسک‌های ورقه‌ای بسیار آسان است. در نتیجه به افراد پُرمشغله پیشنهاد می‌شود. تنها کاری که برای استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای باید انجام دهید این است که یک لایه از این ماسک را روی صورت قرار دهید و اجازه دهید حدود نیم ساعت باقی بماند، سپس ماسک را بردارید و صورت خود را بشویید تا طراوت نشاط را در چهره‌تان شاهد باشید.

ماسک‌‌های ورقه‌ای قدرت جذب بسیار زیادی دارند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم شب‌ها قبل از رفتن به رختخواب از این ماسک‌ها استفاده کنید تا آلودگی‌های صورت کاملاً پاک شوند. این ماسک‌ها، پوست را به میزان محسوسی روشن‌تر می‌کنند و مواد مغذی آنها به سرعت به داخل پوست نفوذ می‌کنند. ماسک‌های ورقه‌ای برای تمامی پوست‌ها مناسب‌اند، اما اگر پوست حساس یا چرب دارید باید در زمان خرید ماسک صورت ورقه‌ای نوع پوست‌ خود را مدنظر بگیرید.

۵- ماسک‌ لایه‌بردار

ماسک‌ لایه‌بردارلایه‌برداری پوست اهمیت بسیار زیادی دارد و ماسک‌های لایه‌بردار برای این کار ساخته شده‌اند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در کنار سایر ماسک‌هایی که در برنامه رسیدگی پوست استفاده می‌کنید، هر چند وقت یک‌بار از ماسک لایه‌بردار برای ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست و آلودگی‌ها کمک بگیرید.

این ماسک‌ها، منافذ پوست را باز می‌کنند و جلوی ایجاد جوش و سایر عارضه‌‌های پوستی را می‌گیرند. پیشنهاد می‌کنیم ماسک‌ لایه‌برداری خریداری کنید که در آن اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک، پاپایا و آناناس استفاده شده باشد. این مواد فرآیند لایه‌برداری پوست را به آرامی انجام می‌دهند و پوست را کاملاً احیا می‌کنند. از طرف دیگر به لطف این ترکیبات، پوست روشن‌تر و شاداب‌تر خواهد شد.

توجه داشته باشید که این ماسک‌ها برای تمامی پوست‌ها مناسب‌اند، اما اگر پوست حساسی دارید پیشنهاد می‌‌کنیم از ماسک‌های لایه‌برداری استفاده کنید که مواد صیقل‌دهنده کمتری داشته باشند.

۶- ماسک حرارتی

 ماسک حرارتیاخیراً استفاده از ماسک حرارتی طرفداران زیادی پیدا کرده است. ترکیبات حاضر در این ماسک‌ها، وقتی در مجاورت آب و یا هوا قرار می‌گیرند، سطح پوست صورت را گرم می‌کنند و در نهایت باعث پاکسازی عمیقی در بافت پوست می‌شوند.

ماسک‌ حرارتی به افزایش گردش خون در زیر پوست کمک می‌کند و باعث بازشدن منافذ پوستی می‌شود. این ماسک‌ها ریزترین آلودگی‌هایی که در عمیق‌ترین لایه‌های پوست قرار گرفته‌اند را بیرون می‌کشند و استفاده از آن‌ها در فصل تابستان بیشتر توصیه می‌شود.

خرید ماسک صورت حرارتی به خانم‌ها و آقایانی پیشنهاد می‌شود که در پوست خود آثار پیری را شاهد هستند چراکه با استفاده منظم از این ماسک‌ها می‌توانند چهر‌ه‌ای جذاب و جوان را به خود هدیه بدهند.

۷- ماسک پیل آف

ماسک پیل‌آفاگر به فکر این هستید که پوست خود را در عرض چند دقیقه زیبا و درخشان کنید، حتماً سراغ ماسک‌های پیل‌آف (Peel Off) را بگیرید. این ماسک‌ها به ‌صورت فیزیکی تمام آلودگی‌هایی که در لایه بالایی پوست قرار دارند را از بین می‌برند و با پاک‌کردن سطح پوست از سلول‌های مرده، چربی و گرد و غبار، ظاهری شاداب و باطراوت به پوست می‌دهند.

این ماسک‌ها گزینه خوبی برای ازبین‌بردن جوش‌های سرسیاه به حساب می‌آیند و اگر قصد خرید ماسک صورت پیل‌آف را دارید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ ماسک‌هایی بروید که ترکیبات طبیعی در آن‌ها استفاده شده و دارای عصاره میوه‌ها و گیاهان باشند.

استفاده از ماسک‌های پیل‌آف برای تمامی پوست‌ها توصیه می‌شود و حتی کسانی که پوست بسیار حساسی دارند با خیال راحت می‌توانند با کمک این ماسک‌ها پوست صورت خود را شاداب و زیبا کنند.

۸- ماسک‌ هیدروژل

ماسک‌ هیدروژلیکی از مهم‌ترین وظایف ماسک‌ صورت، تأمین رطوبت مورد نیاز پوست است که در این بین، ماسک‌های هیدروژل نسبت به سایر ماسک‌ها از انجام این وظیفه سربلندتر بیرون آمده‌اند. به همین دلیل به شما قول می‌دهیم استفاده از این ماسک‌ها، نقش موثری در کاهش چین‌وچروک‌های ظریف پوست خواهند داشت.

این ماسک‌ها ترکیبات بسیار ملایمی دارند و برای تمامی پوست‌ها مناسب‌اند، اما کسانی که پوست‌ خشک و ملتهبی دارند و همچنین افرادی که نشانه‌های پیری در پوست آن‌ها مشاهده می‌شود، بهتر است حتماً از آنها استفاده کنند. ماسک‌های هیدروژل قرمزی بیش‌ازحد پوست را کاهش می‌دهند و باعث التیام پوست‌های ملتهب می‌شوند.

۹- ماسک آبرسان شبانه

ماسک آبرسان شبانههمان‌گونه که از نام ماسک‌های آبرسان شبانه (Water Sleeping Masks) پیداست، استفاده از آنها در شب باعث آبرسانی و جوانی پوست می‌شود. به این ترتیب اگر آثار پیری را در پوست  خود حس می‌کنید غم به دل خود راه ندهید و شب‌ها یک لایه از ماسک آبرسان شبانه را روی پوست صورت بگذارید تا صبح روز بعد، شاداب و جوان از خواب بیدار شوید.

از آنجایی که پوست در طی روز در معرض آلودگی‌ها و آسیب‌های زیادی قرار دارد، ماسک آبرسان شبانه تمامی این آسیب‌ها را برطرف می‌کند و جلوی افتادگی، خشکی، پوسته‌پوسته شدن و التهاب پوست را می‌گیرد.

خرید ماسک صورت آبرسان و استفاده از آن به کسانی توصیه می‌شود که پا به سن گذاشته‌اند و آثار پیری را در صورت خود مشاهده می‌کنند.

۱۰- ماسک ویتامین C

ماسک ویتامین Cحتماً در جریان هستید که با بالارفتن سن، فرآیند تولید کلاژن کُند می‌شود و در نتیجه چین‌وچروک‌ها در گوشه و کنار پوست صورت نمایان می‌شوند. بنابراین باید به کمک ویتامین‌ها و مواد تقویتی، مقاومت پوست را افزایش دهیم تا از پیری پوست پیشگیری کنیم.

خوشبختانه علم ثابت کرده است که ویتامین C، اسید اسکوربیک و ترکیبات AHA گزینه‌ بسیار خوبی برای افزایش تولید کلاژن و جوان‌ترشدن پوست هستند. در نتیجه استفاده از ماسک‌های ویتامین C برای تمامی سنین پیشنهاد می‌شود.

سعی کردیم هر چه از ماسک صورت می‌دانستیم را با شما در میان بگذاریم، اما باز هم باید اعتراف کرد وقتی با این دانسته‌ها به فروشگاه‌های لوازم آرایشی مراجعه کنید با طیف وسیعی از ماسک‌های صورت روبه‌رو می‌شوید که احتمال زیادی دارد به راحتی نتوانید بهترین تصمیم را برای خرید بگیرید. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات، تجربیات خود را در خرید ماسک صورت با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 12377بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه