تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش هایی جالب برای تشخیص بهترین ماسک صورت

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
روش هایی جالب برای تشخیص بهترین ماسک صورت

انتخاب بهترین ماسک صورت و استفاده از آن، تأثیر بسیار مثبتی روی حفظ یا بهبود سلامت پوست دارد؛ به شرطی که متناسب با نوع و نیاز پوست انتخاب شود. در این بین طیف وسیع ماسک های صورت باعث سردرگمی افراد شده و به‌‌همین‌ راحتی‌ها نمی‌توانند ماسک صورت مناسب با نوع پوست را انتخاب کنند. شرکت‌های تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی نیز هر کدام مدعی ساخت بهترین ماسک صورت هستند و تبلیغات بی‌شماری در این زمینه انجام می‌دهند. به همین دلیل قصد داریم در ادامه روش های جالبی برای تشخیص بهترین ماسک صورت را با شما در میان بگذاریم تا با این روش ها با خیال راحت سراغ خرید ماسک صورت بروید.

انتخاب بهترین ماسک صورت رابطه مستقیمی با نوع پوست شما دارد

انتخاب بهترین ماسک صورت رابطه مستقیمی با نوع پوست شما دارداز آنجایی که نوع پوست افراد با هم فرق دارد، ماسک های صورت هم تفاوت‌هایی دارند و برای پوست‌های مختلف ساخته شده‌‌اند. در نتیجه برای تشخیص بهترین ماسک صورت و خرید آن،‌ باید حتماً نوع پوست خود را در نظر بگیرید؛ در غیر این‌صورت نه‌تنها بهبودی در پوست خود مشاهده نخواهید کرد، بلکه در معرض جوش‌، خشکی و التهاب های پوستی نیز قرار خواهید گرفت. باید در حین خرید ماسک صورت توجه داشته باشید که این ماسک را برای پوست‌ خشک، معمولی، چرب یا خشک می‌خواهید.

ترکیبات خطرناک در ماسک‌ صورت را بشناسید

ترکیبات خطرناک در ماسک‌ صورت را بشناسیدماسکی که خریداری می‌کنید نباید دارای پارابن، سیلیکون‌‌ ها، فِتالات ها (phthalates) و میکروبید‌ ها (Microbead) باشد. از خرید ماسک با ترکیباتی که اسم آن‌ها با عبارت Poly شروع شود، باید دوری کنید. همچنین سراغ ماسک های خوشبو و دارای الکل نیز نروید. در کنار این موارد اگر پوست شما به ماده‌‌ی خاصی حساسیت‌ دارد، در حین تشخیص بهترین ماسک صورت و خرید آن، توجه داشته باشید که ماسکی با چنین موادی انتخاب نکنید.

ترکیبات مفید در ماسک‌ صورت را تشخیص دهید

ترکیبات مفید اگر پوست چربی دارید باید سراغ ماسک‌ صورت با ترکیبات مفیدی مانند ذغال، خاک کائولین، روغن جوجوبا و عصاره خیار را بگیرید. وجود موادی مانند عصاره آلوئه‌ورا، جودوسر و زینک نیز در ماسک از خاصیت التیام‌بخشی آن خبر می‌دهند. برای افرادی که به‌دنبال بهترین ماسک صورت برای پوست‌ خشک می‌گردند نیز توصیه می‌کنیم ماسک‌ هایی با قابلیت حفظ رطوبت خریداری کنند. با این حساب، گلیسیرین، روغن دانه کاملیا، عصاره آلوئه ورا و اسید هیالورونیک ترکیبات مفید برای خانم‌هایی هستند که به‌دنبال ماسک برای پوست خشک‌اند. اسپیرولینا (spirulina)، نیز سرعت جذب رطوبت را در پوست افزایش می‌دهد و از آنجایی که لایه برداری پوست خشک اهمیت زیادی دارد، بهتر است ماسک هایی با لایه بردارهای ملایمی مانند موم جوجوبا و اسید لاکتیک خریداری نمایید.

انواع ماسک صورت را شناسایی کنید

شناسایی انواع ماسک صورتماسک های صورت در دسته‌بندی‌های مختلفی عرضه می‌شوند و اگر پوستی چرب و مستعد به جوش دارید بهتر است سراغ ماسک های خاک رس بروید. این ماسک ها چربی بیش از حد پوست را جذب می‌کنند، دارای مواد ضد باکتری و ضد قارچ هستند و التهاب های پوست را کاهش می‌دهند. ماسک های پیل آف (Peel-off masks)، دارای خاصیت لایه برداری قوی بوده و برای کاهش چربی پوست و جوش از این ماسک ها نیز می‌توانید کمک بگیرید. از طرف دیگر به افرادی که به‌دنبال تشخیص بهترین ماسک صورت برای پوست خشک و خرید آن هستند نیز پیشنهاد می‌کنیم سراغ ماسک های کرمی بروند. این ماسک ها سرشار از ترکیبات آبرسان هستند و رطوبت را در میان سلول‌های پوست حفظ می‌کنند.

فصلی که در آن هستیم رابطه مستقیمی با خرید ماسک صورت دارد

اهمیت فصل سالگرمای هوای تابستان صورت را خشک می‌کند و در فصل‌های گرم سال باید به فکر خرید ماسک صورت با مواد طبیعی مغذی مانند ریشه مارشملوِ، شیرین‌ بیان و عسل باشید. برای فصل زمستان و اوایل بهار که هوا سرد است نیز باید ماسک های خاک رس خریداری کنید و هم‌زمان صورت را با رزماری، برگ بو و اوکالیپتوس بخور دهید. اگر هم در محیط‌های گرم و مرطوب زندگی می‌کنید، بهتر است ماسک هایی با خاصیت چربی زدایی خریداری نمایید. این ماسک ها باید دارای ترکیبات لایه بردار و ضد پیری نیز باشند. پس فصل سال در تشخیص بهترین ماسک صورت تأثیرگذار است.

قبل از خرید ماسک صورت مقداری از آن را امتحان کنید

قبل از خرید ماسک صورت مقداری از آن را امتحان کنید.هر ماسکی را نمی‌شود به صورت زد. بهتر است قبل از استفاده ماسک صورت، کمی از آن را روی پوست امتحان کنید. برای این کار مقداری از ماسک را روی پشت گوش بمالید و مدتی صبر کنید و سپس میزان حساسیت پوست به ترکیبات این ماسک را بررسی نمایید. امتحان مقداری از ماسک روی قسمت داخلی آرنج نیز گزینه‌ی خوبی برای تشخیص بهترین ماسک صورت به حساب می‌آید.

امیدواریم با روش هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، ماسک صورت را دقیقاً بر اساس پوست خود خریداری نمایید. اکنون که حرف از خرید ماسک صورت به میان آمد، شاید بد نباشد پیشنهاد کنیم به قسمت ماسک‌ های صورت در فروشگاه اردمی نگاهی بیاندازید و از میان‌ برند‌های مختلف و البته معتبر، بهترین ماسک صورت را با توجه به نوع پوست خود خریداری نمایید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه جالبی از خرید انواع ماسک صورت چند کاره و کاربرد آن‌ها دارید،‌ در قسمت نظرات برای ما و دیگر خوانند‌‌ها از این تجربه‌های مفید بگویید.

منبع: Insider دیدگاه‌ها 6659بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه