۳۰۰هزارتومان بُن تخفیف در حساب کاربری شما شارژ شد! مهلت استفاده: از ۲۰ تا ۲۷ اردیبهشت «روز دختر مبارک»

ساده ترین روش برای پاک کردن لاک ژل در منزل

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
ساده ترین روش برای پاک کردن لاک ژل در منزل

لاک مات یا براق ژله ای طرف‌داران بسیاری دارد و انصافاً هم باید به این طرف‌داران برای انتخاب لاک ژل تبریک گفت. این لاک دوام بیشتری نسبت به لاک های معمولی دارد. جذابیت لاک ژل را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. اما این سکه روی دیگری هم دارد و پاک کردن لاک ناخن ژله ای کار چندان ساده‌ای نیست؛ به‌خصوص اگر بهترین مارک ژل لاک را استفاده کرده باشید. البته هیچ جای نگرانی نیست؛ چراکه قصد داریم در این مقاله به بیان دو روش پاک کردن ژل لاک در منزل بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

۱. پاک کردن لاک ژل با استون و فویل آلومینیومی

پاک کردن لاک مات یا براق ژله‌ای با استون و فویل آلومینیومی

این روش، بی‌ضررترین روش پاک کردن لاک ژل شناخته می‌شود. در این روش باید ابتدا ناخن ها را با تکه‌ای پنبه آغشته به استون خیس کنید و سپس لایه‌ای فویل آلومینیومی روی ناخن بکشید. جالب است بدانید در سالن‌های آرایش نیز، عموماً ناخن کارها از این روش برای پاک کردن لاک ناخن ژله ای کمک می‌گیرند.

لوازم مورد نیاز

  • ۱۰ تا ۱۵ تکه پنبه؛
  • ۱۰ عدد نوار فویل آلومینیوم (قطر و طول این نوار باید دور انگشت را کاملاً پوشش دهد)؛
  • استون خالص؛
  • سوهان ناخن زِبر؛
  • چوب‌ مانیکور ناخن؛
  • وازلین.

گام اول: پاک کردن بیرونی ترین لایه لاک

گام اول: پاک کردن لایه براق لاک

ابتدا لایه اولیه لاک مات یا براق از لاک ژل که روی ناخن قرار دارد را با سوهان کاملاً بسابانید تا پاک شود. این روش فرایند پاک کردن لاک ناخن ژله ای را راحت‌تر می‌کند. ناخن را باید به اندازه‌ای سوهان بزنید که اثری از لاک براق روی آن باقی نماند. توجه داشته باشید که فقط لاک اولیه را سوهان بزنید؛ چراکه بی‌دقتی و بیشتر سوهان زدن،  آسیب به ناخن ها را به دنبال دارد.

گام دوم: زدن وازلین

گام دوم: وازلین بزنید

مقداری وازلین دور ناخن ها بمالید تا با این روش جلوی خشک‌ شدن پوست اطراف ناخن در اثر استفاده از استون گرفته شود. به جای وازلین از روغن کوتیکول یا لایه‌ای ضخیم کرم هم می‌توانید کمک بگیرید.

گام سوم: قرار دادن تکه های پنبه روی ناخن ها

گام سوم: تکه‌های پنبه را روی ناخن ها قرار دهید

چند تکه پنبه را به استون آغشته کنید و پنبه‌ها را به ترتیب روی ناخن ها بگذارید.

گام چهارم: پیچاندن فویل آلومینیومی دور ناخن ها

گام چهارم: فویل آلومینیومی را دور انگشت‌ها بپیچانید

تکه‌هایی که از فویل آلومینیوم بریده‌اید را دور انگشت‌‌های خود به گونه‌ای بپیچانید که فویل، جلوی تبخیر استون را بگیرد و شرایط برای حل شدن لاک مات یا براق ژله ای مهیا شود. اجازه دهید انگشت‌های شما حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در همین حالت باقی بماند.

گام پنجم‌: بررسی فرایند پاک شدن لاک ژل

گام پنجم‌: پاک شدن لاک ژله ای را بررسی کنید

پس از گذشت حدود ۲۰ دقیقه، ژل لاک حالتی جداشده از بستر ناخن پیدا می‌کند. این حالت باید به گونه‌ای باشد که به‌راحتی و با مقدار کمی فشار، بتوانید لاک را با چوب مانیکور ناخن جدا کنید.

گام ششم: پاک کردن لاک ژل و شستن دست ها

گام ششم: پاک کردن لاک ژله ای و شستن دست‌ها

باقی‌مانده لاک را با چوب ناخن پاک کنید و دست‌ها را با صابون ملایم بشویید تا اثری از استون روی انگشتان شما باقی نماند. در نهایت روغن ناخن یا کرم مرطوب کننده دست بمالید تا محافظت از دست‌های شما تکمیل شود.

۲. پاک کردن لاک ژل با خیساندن انگشت ها در استون

پاک کردن لاک مات یا براق ژله‌ای با خیساندن انگشت‌ها در استون

خیساندن انگشت‌ها در استون، زمان بیشتری می‌برد. از آنجایی که انگشت‌ها مستقیماً با استون تماس دارد، ممکن است این روش برای بعضی‌ها جالب نباشد.

لوازم مورد نیاز

  • یک‌ کاسه بزرگ؛
  • یک‌کاسه متوسط؛
  • استون خالص؛
  • سوهان ناخن؛
  • چوب مانیکور ناخن؛
  • وازلین.

گام اول: ریختن استون داخل آب گرم

گام اول: استون را داخل آب گرم بریزید

یک‌ کاسه بزرگ را با آب گرم پُر کنید و استون را داخل کاسه متوسط بریزید. سپس این کاسه متوسط را داخل کاسه بزرگ قرار دهید تا ظرفی دولایه درست کرده باشید. بگذارید کاسه کوچک چیزی حدود ۳ تا ۵ دقیقه داخل کاسه بزرگ قرار داشته باشد.

گام دوم: پاک کردن لایه اولیه لاک مات یا براق ژله ای

گام دوم: لایه اولیه لاک مات یا براق ژله ای را پاک کنید

در مدت زمانی که کاسه محتوی استون را داخل کاسه آب گرم قرار داده‌اید، همان‌گونه که در روش اول توضیح دادیم، با سوهان ناخن، لایه لاک اولیه‌‌ای که روی ناخن کشیده‌اید را بسابید تا ژل لاک، حالتی مانند لاک معمولی پیدا کند. سپس پوست اطراف ناخن را به وازلین آغشته کنید تا این ناحیه از خشکی ناشی از قرار گرفتن در استون مصون بماند.

گام سوم: قرار دادن انگشت ها داخل استون گرم

گام سوم: انگشت‌ها را داخل استون گرم قرار دهید

انتقال حرارت از کاسه آب گرم به کاسه استون، باعث نیم‌گرم شدن استون شده است. در نتیجه انگشت‌ها را داخل استون گرم قرار دهید و بگذارید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، داخل استون باقی بماند.

گام چهارم: جدا کردن لاک ژل از لبه آن از روی ناخن های طبیعی

گام چهارم: لاک ژله ای را از لبه آن از روی ناخن های طبیعی جدا کنید

با کمک چوب مانیکور ناخن، لبه ژل لاک را از سطح ناخن جدا کنید. اگر این فرایند به‌راحتی انجام نشد، مدت زمان بیشتری انگشت‌ها را داخل استون گرم قرار دهید تا لاک ژل به‌راحتی از روی ناخن برداشته شود.

گام پنجم: پاک کردن لاک ژل و شستن دست ها

گام پنجم: پاک کردن لاک ژله ای و شستن دست ها

ناخن ها را از باقی‌مانده لاک مات یا براق ژله ای پاک کنید و دست‌ها را با صابون ملایم بشویید. سپس با کرم مرطوب‌ کننده، جلوی خشکی احتمالی انگشت‌ها را بگیرید.

امیدواریم با روش های پاک کردن لاک ناخن ژله ای در خانه که با شما در میان گذاشتیم، راحت‌تر از همیشه لاک ژل را در منزل پاک کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر با مطالعه این مطلب به فکر خرید لاک مات یا براق ژله ای افتاده‌اید، سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید و از میان محصولات مختلفی که برای شما آماده کرده‌ایم، بهترین آن‌ها را خریداری نمایید. قبل از آن بهتر است مقاله‌ی خواندنی «۸ روش انتخاب لاک مناسب برای موقعیت های مختلف » را مطالعه کنید.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 17703بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه