تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آموزش مرحله به مرحله اصول پدیکور در خانه به روش حرفه‌ای‌ها

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
آموزش مرحله به مرحله اصول پدیکور در خانه به روش حرفه‌ای‌ها

تا حالا شده است که بخواهید به پاهای خود رسیدگی کنید و هزینه‌های سنگین پدیکور شما را از این کار منصرف کرده باشند؟ یا اینکه برای کاهش هزینه‌ها به سالن‌های نامعتبر رفته باشید و به زیبایی و سلامت پاهای خود آسیب زده باشید؟ دوست دارید اصول پدیکور در خانه را یاد بگیرید که هزینه‌های کمتری برای این کار بپردازید و از سویی در وقتتان نیز صرفه‌جویی کنید؟ اگر نظرتان مثبت است، تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا اصول پدیکور در منزل را یادتان دهیم. بی‌شک از مطالعه این مقاله، خودتان دست به کار می‌شوید.

اولین قدم پدیکور در خانه: پاک‌کردن لاک ناخن

اولین قدم پدیکور در خانه: پاک‌کردن لاک ناخن

لاک‌ مات یا براقی که برای پاهای خود استفاده کردید جلوه بسیار زیبایی به پاهای شما داده است. خصوصاً اگر لاک را متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کرده باشید. توجه کنید که این زیبایی برای نظافت و کمک به ناخن‌های پای شما مزاحم به حساب می‌آید و از پدیکور کامل جلوگیری می‌کند. چاره چیست؟ از بین‌بردن این زیبایی موقت و هدیه‌دادن زیبایی دائم به پاهای خود.

در اولین گام پدیکور در خانه لازم است پد لاک پاک کن یا دستمال آغشته به محلول پاک کننده را به‌آرامی روی ناخن‌های خود بکشید. این عمل را تا پاک‌شدن کامل لاک از ناخن‌های خود ادامه دهید. فراموش نکنید که نیازی به خشونت نیست و اگر لاک‌ها در برابر پاک‌شدن مقاومت کردند، کافی است چند ثانیه دستمال را روی آن نگه دارید تا محلول، بافت لاک را تضعیف کرده و راحت‌تر پاک شوند.

قدم دوم پدیکور در خانه: خیس‌کردن پاها

خیس‌کردن پاها

در مرحله دوم از پدیکور در خانه لازم است پاهای خود را خیس کنید. البته خیس‌کردن پاها به این معنی نیست که پاهای خود را با آب تماس دهید و رد شوید. این مرحله بر خلاف اسم ساده‌ای که دارد تقریباً کمی زمان‌بر است. امکانات این کار هم در همه خانه‌ها پیدا می‌شود. وسایلی که نیاز دارید تشت یا ظرف نسبتاً بزرگ، آب گرم و صابون است. بهتر است آب ولرم باشد تا نسوزید. به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پاهای خود را در محلول آب و صابون نگه دارید. این کار باعث می‌شود پوست‌های مرده و مزاحم خیس خورده و راحت‌تر جدا شوند در نتیجه پوستی نرم و لطیف خواهید داشت.

قدم سوم پدیکور در خانه: خلاصی از شر پوسته‌ پوسته‌های پا

Get Rid Of The Dead Skin

خلاصی از شر هر چیز مزاحم لذت‌بخش است. با انجام قدم سوم پدیکور در خانه، شما از شر مزاحمت پوست‌های مرده پا که حالت زبر و خشنی به پوستتان داده‌اند خلاص می‌شوید. بعد از این مرحله شما از راه‌رفتن لذت می‌برید و دیگر خبری از حس بد نیست. برای این کار سوهانی که مناسب با بافت پوست شماست را بردارید و به‌آرامی روی ناخن‌ها و پوست پا خود بکشید. دقت کنید که شما این اقدامات را برای سلامت بیشتر و بهتر پوست و ناخن خود انجام می‌دهید؛ پس مراقب باشید که در استفاده از سوهان افراط نکرده و به پوست و ناخن خود آسیب وارد نکنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که احساس کنید تمام پوست‌های مرده از بین رفته‌اند.

قدم چهارم پدیکور: کوتاه کردن ناخن‌ها و فرم‌دادن به آن‌ها

کوتاه کردن ناخن ها

درصورتی که اندازه ناخن‌‌های شما نامناسب است یا فرم و شکل آن‌ها را دوست ندارید، بهترین زمان برای تغییر همین لحظه است. هنگامی که ناخن‌های شما نرم هستند، راحت‌تر چیده می‌شوند و راحت‌تر شکل می‌گیرند. شکل‌گرفتن نه به معنی تغییرات بزرگ، بلکه به این معنی است که با سوهان فرم ناخن را عوض کنید و حالت گرد یا تیز یا هر فرم دیگری به ناخن‌های خود بدهید. بسته به اندازه ناخن یا پایتان می‌توانید فرم ناخن‌های خود را انتخاب کنید.

قدم پنجم پدیکور در خانه: استفاده از روغن مناسب و زدن لاک

استفاده از روغن مناسب و زدن لاک

استفاده از روغن مناسب برای جبران آسیب احتمالی گام پنجم پدیکور در خانه  است. این قدم بسیار مهم است. شما ناخن‌های خود را کوتاه کرده و از سوهان استفاده کرده‌اید. خواه یا ناخواه به بافت ناخن‌های شما آسیب وارد شده است. برای اینکه این آسیب‌ها همیشگی نشوند، شما ملزم هستید که از ناخن‌های خود دلجویی کنید. این کار را با استفاده از روغن کوتیکول انجام دهید. چند قطره روغن به دست خود بزنید و به‌آرامی تک‌به‌تک ناخن‌های هر دو پا را با آن ماساژ دهید. توجه کنید که تک‌به‌تک ناخن‌ها نیاز به مراقبت دارند. این کار، کوتیکول‌های آسیب دیده یا ازدست‌رفته را ترمیم می‌کند و موجب مقاومت بیشتر ناخن می‌شود. در پایان نیز لاک مدنظرتان را روی ناخن بزنید.

قدم آخر: استفاده از مرطوب کننده یا آبرسان

مرطوب کردن پا برای پدیکور در خانه

شما فقط یک قدم تا استفاده از لاک مات یا براق دوست‌داشتنی خود فاصله دارید. استفاده از مرطوب کننده بعد از این پروسه طولانی و سخت، برای پوست حکم جان دوباره را دارد. هر پا را دست کم 5 دقیقه با یک مرطوب کننده مناسب ماساژ دهید. از ماساژ دادن ناخن‌ها غافل نشوید تا هم پوست و هم ناخن‌هایتان مرطوب و آبرسانی شود. فراموش نکنید، پوست پا نیز مانند پوست صورت به آبرسانی به‌موقع نیاز دارد تا همیشه جوان و شاداب بماند.

سخن پایانی

امیدواریم با آموزش پدیکور در خانه  بتوانید به‌راحتی در منزل، به پاهای خود زیبایی و طراوت را هدیه کنید. اگر برای زیباترشدن ناخن‌هایتان به لاک مات یا براق نیاز داشتید، سری به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید. در این فروشگاه می‌توانید انواع لاک و لاک‌ پاک کن با‌کیفیت و اصل را با قیمت مناسب تهیه کنید. در پایان نیز اگر نکته‌ای درباره پدیکور در خانه می‌دانید، برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 5881بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه