تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۱۰ اشتباه رایج استفاده از انواع لاک که باید از آن ها دوری کرد

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
۱۰ اشتباه رایج استفاده از انواع لاک که باید از آن ها دوری کرد

فرقی نمی‌کند که طرفدار لاک مات باشید با براق، مهم این است که استفاده از لاک هم برای خودش قانون و قواعدی دارد که بسیاری از ما از آن‌ها بی‌خبریم. در نتیجه به‌رغم اینکه برای خرید بهترین لاک مات یا براق هزینه زیادی می‌کنیم، لاک ناخن‌ها آن‌گونه که انتظار می‌رود زیبا و جذاب نمی‌شود. در این مطلب برای شما از ۱۰ اشتباه رایجی می‌گوییم که هرگز نباید در حین استفاده از انواع لاک انجام دهید.

۱. دوش‌ آب گرم پس از استفاده از انواع لاک‌

دوش آب گرم گرفتن بعد از استفاده از انواع لاک

هرگز بلافاصله پس از لاک زدن حمام نکنید. حمام کردن باعث می‌شود لاک زمان کافی برای خشک ‌شدن را پیدا نکند. دوش آب گرم دشمن شماره یک لاک به حساب می‌آید. قرار گرفتن ناخن‌هایی که لاک‌ زده‌اید در معرض آب گرم و بخار باعث ایجاد حباب و لکه‌ در لاک ناخن می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم پس از مانیکور و لاک ناخن دست‌کم یک ساعت صبر کرده و بعد حمام کنید.

۲. رفتن به رختخواب پس از استفاده از انواع لاک

رفتن به رختخواب پس از استفاده از انواع لاک

لاکی که زده‌اید حدود بیست دقیقه تا نیم‌ساعت بعد خشک به نظر می‌رسد؛ اما چیزی نزدیک به ۲۴ ساعت زمان لازم است تا این لاک کاملاً خشک شود. بهتر است پس از اینکه لاک زده‌اید به رختخواب نروید؛ چرا که لاک هنوز خشک نشده و احتمال خراب‌شدن آن وجود دارد.

ساده‌ترین روش خشک شدن لاک این است که یکی دو دقیقه پس از لاک زدن، دست‌های خود را در یک ظرف آب بسیار سرد قرار دهید و بگذارید حدود ۳ دقیقه در همان حالت باقی بماند. آب سرد به فرایند خشک شدن لاک ناخن سرعت می‌بخشد. این روش برای لاک مات یا براق هیچ فرقی نمی‌کند. هر لاکی را با آب سرد می‌توان سریع‌تر خشک کرد. لازم به ذکر است نباید آب سرد با فشار روی ناخن‌ها ریخته شود؛ چرا که جریان آب، لاکی که زده‌اید را لکه‌دار می‌کند. درعوض بگذارید دست‌ شما در میان آب سردی که جریان ندارد ثابت باقی بماند. روش دیگر استفاده از محصولات لاک خشک کن است. این محصولات در دو نوع محلول و اسپری در بازار موجود است.

۳. غفلت از لایه نهایی لاک

غفلت از لایه نهایی لاک

غفلت از زدن لایه نهایی لاک، یکی دیگر از اشتباه های رایج زمان استفاده از انواع لاک است. اگر لایه نهایی لاک را نزنید، ناخن‌های شما به‌ میزان کافی براق نمی‌شود و عمر لاکی که زده‌اید نیز کمتر خواهد شد. حتی اگر روی ناخن‌ها یک لایه لاک نهایی زده‌اید، باز هم پیشنهاد می‌کنیم پس از یکی دو روز که لاک زده‌اید، یک لایه دیگر بکشید تا عمر لاکی که زده‌اید افزایش پیدا کند.

۴. دست کم گرفتن لاک پایه

دست کم گرفتن لاک پایه

لاک پایه، سطح ناخن را صاف و صیقلی می‌کند تا بستری مناسب برای استفاده از انواع لاک‌‌ فراهم شود. از طرف دیگر لاک پایه چسبندگی میان ناخن و لاک را افزایش می‌دهد و جلوی لکه‌دار و زردشدن سطح طبیعی ناخن توسط رنگدانه‌ها را می‌گیرد. در نتیجه قبل از اینکه لاک مات یا براق بزنید، حتماً یک لایه لاک پایه روی ناخن های خود بمالید.

۵. مالیدن لایه ای ضخیم از لاک روی ناخن

مالیدن لایه ضخیم از لاک روی ناخن

حتماً برای شما هم پیش آمده که برای جبران کم‌رنگ‌بودن رنگ لاکی که انتخاب کرده‌اید، چند لایه ضخیم لاک زده‌اید تا رنگ لاک تیره‌تر به نظر برسد. از این طریق نه‌تنها لاکی که زده‌اید دیرتر خشک می‌شود، بلکه احتمال لکه‌دار شدن لاک هم وجود دارد.

در عوض پیشنهاد می‌کنیم چند لایه نازک لاک بزنید و برای هر لایه لاک نیز یکی دو دقیقه صبر کنید. با این روش لاک زودتر خشک می‌شود. اگر یک لایه ضخیم لاک بزنید، احتمال جاری‌شدن لاک روی کوتیکول ناخن وجود دارد. برای پاک کردن لاک از روی کوتیکول ناخن از یک تکه خلال دندان آغشته به لاک پاک کن کمک بگیرید.

۶. با یک حرکت لاک زدن

مالیدن لایه ای ضخیم از لاک روی ناخن

اگر به دست ناخن‌کارهای حرفه‌ای دقت کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که ناخن‌کارها لاک را با یک حرکت نمی‌زنند و لاک در سه یا چهار مرحله زده می‌شود. وقتی که فقط با یک حرکت لاک بزنید، برس لاک به‌راحتی روی قسمت‌های کنار ناخن مالیده نمی‌شود. در نتیجه لاکی که زده‌اید ظاهری ناتمام و زشت پیدا می‌کند و رنگ لاک هم دوام کمتری خواهد داشت.

پیشنهاد می‌کنیم لاک را در سه یا چهار حرکت روی ناخن بمالید. برای انجام این کار برس لاک را روی مرکز ناخن و نزدیک کوتیکول قرار دهید و به سمت راست ناخن بکشید. سپس به مرکز ناخن و نزدیک کوتیکول بازگردید و برس را به سمت چپ و پایین ناخن بکشید. دوباره برس را سرجای اول بازگردانید و این بار به مرکز پایین ناخن بکشید. در نهایت نیز یک بار دیگر برس را از بالا به پایین روی تمامی قسمت‌های ناخن بکشید تا اگر جایی از قلم افتاده است، از این طریق پوشش پیدا کند. روشی که به آن اشاره کردیم برای لاک مات یا براق فرق چندانی ندارد.

۷. استفاده از انواع لاک روی ناخن‌ های چرب

استفاده از انواع لاک روی ناخن‌ های چرب

چرب‌بودن ناخن‌ها قبل از لاک زدن، باعث خرابی سریع‌تر لاک می‌شود. اگر می‌خواهید روغن کوتیکول به ناخن‌ها بزنید، این کار را به پس از لاک‌ زدن موکول کنید. در مصرف روغن هم زیاده‌روی نکنید و با آرامش و دقت کوتیکول ناخن‌های خود را روغن بزنید. توصیه می‌کنیم در کنار خرید لاک مات یا براق، یک پرایمر ناخن باکیفیت هم خریداری کنید که میزان pH ناخن را خنثی کند و سطح ناخن آماده‌ی جذب لاک پایه شود.

۸. استفاده از لاک های قدیمی و تاریخ مصرف‌ گذشته

استفاده از لاک های قدیمی و تاریخ مصرف‌ گذشته

به شما حق می‌دهیم اگر دلتان نمی‌آید لاک محبوبتان را دور بیندازید؛ اما وقتی مدتی از عمر لاک گذشته باشد، حلال‌های موجود در لاک تبخیر می‌شود و حالتی چسبناک و ریش‌ریش‌مانند پیدا می‌کند. کاملاً مشخص است استفاده از چنین لاکی دشواری‌های خاص خودش را دارد. لاک‌های تاریخ‌مصرف گذشته، چسبندگی لازم را ندارند. قانونی برای مانیکور ناخن وجود دارد که بر اساس آن بهتر است دست‌کم سالی یک بار لاکی که خریده‌اید را دور بیندازید و لاک جدید جایگزین آن کنید.

۹. زدن لاک روی کوتیکول

زدن لاک روی کوتیکول

لاکی که روی ناخن می‌زنید باید به‌ اندازه‌ی یک تار مو با کوتیکول ناخن فاصله داشته باشد. باید دقت کنید که لاک روی کوتیکول مالیده نشود. برای انجام این کار برس لاک را روی ناخن و نزدیک کوتیکول قرار دهید. برس را به مقدار بسیار کمی به سطح ناخن فشار دهید تا لاک از آن خارج شده و روی ناخن پخش شود. سپس آن را به‌آرامی بردارید و به سمت کوتیکول حرکت دهید و قبل از اینکه به کوتیکول برسد، حرکت آن را متوقف کنید. سپس برس لاک را به‌آرامی طبق روشی که در مرحله‌ی ششم گفتیم برای لاک زدن سایر بخش‌های ناخن حرکت دهید.

۱۰. استفاده از انواع لاک‌‌ پاک کن های دارای استون

استفاده از انواع لاک‌‌ پاک کن های دارای استون

پیشنهاد می‌کنیم در کنار خرید لاک مات یا براق، یک لاک پاک کن با کیفیت هم خریداری کنید که در ساخت آن خبری از استون نباشد. لاک‌ پاک کن هایی که بیش از حد استون در آن‌ها وجود دارد، با جذب رطوبت‌ ناخن، سطح آن را خشک و شکننده می‌کنند. استفاده‌ی بیش از‌ حد از لاک پاک کن های دارای استون، لکه‌های سفیدی روی ناخن ایجاد می‌کند و خشکی کوتیکول را به‌ دنبال دارد.

سخن پایانی

امیدواریم دفعات بعد برای استفاده از انواع لاک حتماً از اشتباه‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم برحذر باشید. همچنین خواندن مقاله‌ی «۸ روش انتخاب لاک مناسب برای موقعیت های مختلف» به شما در انتخاب لاک محبوبتان کمک می‌کند. برای خرید لاک هم پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به لاک‌های باکیفیتی که در فروشگاه اُردمی آماده کرده‌ایم بیندازید و از میان طیف گسترده‌ای از لاک‌ها، لاک مات یا براق مدنظر خود را خریداری کنید. اگر هم تجربه‌ی سودمندی در استفاده از انواع لاک دارید و نکته‌های جالبی در این زمینه به ذهن شما می‌رسد، در قسمت نظرات این نکته‌ها را با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Stylecaster دیدگاه‌ها 8443بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه