تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

شیوه‌های شگفت‌انگیزی برای کاهش چروک‌ های صورت

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
شیوه‌های شگفت‌انگیزی برای کاهش چروک‌ های صورت

همه ما می‌دانیم که نمی‌توان به ‌طور کامل با روند پیری مقابله کرد اما نباید به همین سادگی هم تسلیم گذر ایام شد. برای کاهش چروک‌ های صورت و جوان به نظر رسیدن پوست‌تان، بهتر است رعایت این نکات را در اولویت خود قرار دهید:

• از نور خورشید اجتناب کنید.
• ضدآفتابی با طیف وسیع بزنید.
• لباس‌هایی بپوشید که شما را از پرتوهای مضر خورشید محافظت کند.
• سیگار نکشید.
• از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

نکات زیر می‌توانند در جهت کاهش چروک های صورت و جلوگیری از پیری پوست به شما کمک کنند:

به پشت بخوابید

خوابیدن صحیح

وقتی شب‌ها به حالت‌های مختلفی می‌خوابید، دچار چروک‌های خواب می‌شوید که روی پوست نقش می‌بندند و هنگامی‌که بیدار می‌شوید از بین نمی‌روند. به پهلو خوابیدن، سبب چروک گونه و چانه و خوابیدن به شکم، سبب چروک پیشانی می‌شود.

سالمون بیشتری بخورید

فواید ماهی

سالمون (ماهی آزاد)، منبعی غنی از پروتئین است که یکی از عوامل مهم برای داشتن پوست خوب است. این مواد حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند. متخصصان می‌گویند اسیدهای چرب ضروری، پوست را تغذیه نموده و آن را جوان و شاداب نگه‌ می‌دارند. همچنین باعث کاهش چروک‌ های صورت (و به‌طور کلی پوست) می‌شوند.

در صورت نیاز، عینک مطالعه بزنید

عینک مطالعه و کاهش چروک های پوستی

در صورتی که هر حالتی را زیاد انجام دهید (مثل تنگ کردن چشم‌ها برای دیدن) عضلات صورت را بیش از حد به کار می‌گیرد و شیارهایی در لایه زیرین پوست می‌اندازید. در نتیجه، این شیارها به چروک روی پوست تبدیل می‌شوند. پس چشم‌ها را باز نگاه دارید: اگر به عینک مطالعه نیاز دارید، حتما از آن استفاده کنید. استفاده از عینک آفتابی نیز یک ضرورت است؛ زیرا چشم را از آسیب نور خورشید و تنگ شدن در مقابل نور زیاد محافظت کرده و به کاهش چروک‌ های صورت کمک می‌کند.

اسید آلفا هیدروکسی زیاد مصرف کنید

اسید آلفا هیدروکسی

این اسید طبیعی، سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد؛ منافذ، خطوط و چروک‌های سطحی (به ویژه در اطراف چشم) را کم می‌کند. فرم‌های قوی اسید آلفا هیدروکسی، تولید کلاژن (پروتئینی است که پوست شما را قوی و سفت می‌کند) را افزایش می‌دهند. البته باید دقت داشت که مصرف آن سبب افزایش حساسیت به نور می‌شود؛ پس حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.

صورت خود را زیاد نشویید

شتشوی صورت

آب لوله کشی، رطوبت و چربی طبیعی پوست (که محافظی در مقابل چروک‌هاست) را از بین می‌برد. اگر صورت خود را زیاد بشویید، این مواد محافظ را از بین می‌برید. از صابون، ژل یا پاک‌کننده‌ای استفاده کنید که حاوی مرطوب‌کننده باشد.

کرم ویتامین ‌C بزنید

ویتامین ث

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که کرم‌های حاوی ویتامین C باعث افزایش کلاژن پوست می‌شوند. ویتامین C، پوست را در مقابل هر دونوع اشعه فرابنفش محافظت کرده و قرمزی، نقاط تیره و رنگ غیریکنواخت پوست را کاهش می‌دهد. شما باید از کرم ویتامین C مناسبی استفاده کنید. اسید ال-اسکوربیک بهترین گزینه برای بهبود چروک‌هاست.

برای کاهش چروک‌ های صورت سویا مصرف کنید

خواص سویا

سویا ظاهر پوست را بهبود داده و از آن مراقبت می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند اگر سویا را روی پوست یا به عنوان مکمل (نه به شکل خوراکی) استفاده کنیم، از پوست در مقابل آسیب‌های خورشید محافظت خواهد شد و حتی برخی از آسیب‌های گذشته را نیز بهبود می‌بخشد. این مسئله به محکم و یکنواخت شدن رنگ پوست شما کمک می‌کند.

به جای قهوه کاکائو بنوشید

فواید کاکائو

یک نوشیدنی کاهنده چروک بنوشید. مطالعه‌ای نشان داده که کاکائو به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان زیاد (اپی‌کاتچین و کاتچین)، پوست را در مقابل نور خورشید محافظت کرده و جریان خون در سلول‌های پوست را بهبود می‌بخشد. همچنین پوست را مرطوب نگاه‌ داشته و آن را نرم‌تر می‌کند.

علاوه بر همه مواردی که در بالا ذکر شد محصولاتی هم وجود دارند که به کاهش چروک‌ های صورت کمک می‌کنند و پیشتر از این در مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی با عنوان آیا محصولات زیبایی ضد پیری را می‌شناسید؟ منتشر شده است که مطالعه آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

منبع: Webmd دیدگاه‌ها 3163بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه