تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۱۰ نکته مهم که باید قبل از تزریق بوتاکس بدانید

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
۱۰ نکته مهم که باید قبل از تزریق بوتاکس بدانید

داشتن پوستی بدون چین و چروک، آرزوی هر کسی است؛ به همین دلیل امروزه شاهد افزایش تقاضا برای بوتاکس هستیم. با این حساب، در این مطلب قصد داریم نگاهی به بایدها و نباید‌‌های بوتاکس داشته باشیم که قبل از تزریق بوتاکس باید حتما آنها را در نظر بگیرید.

۱- بوتاکس را بیشتر بشناسید

سعی کنید از کارهایی که بوتاکس با پوست شما انجام می‌دهد و همچنین مواردی که نمی‌توان با بوتاکس به آن‌ها دست پیدا کرد، اطلاع کامل داشته باشید. بوتاکس در واقع یک سم عصبی است که باعث شل شدن عضله‌های زیرپوستی و در نتیجه از بین رفتن چین و چروک‌ها می‌شود. جالب است بدانید بوتاکس تنها شیوه مورد تایید اداره غذا و دارو آمریکا برای برطرف کردن چین‌های بین دو ابرو است. از طرف دیگر، بوتاکس برای درمان چین‌های افقی پیشانی، چین‌های بین چشم و گوش (که در اثر خنده، بیشتر دیده می‌شوند) چین و خط‌های کنار بینی و بالا بردن ابرو نیز کاربرد دارد. بیشتر پزشکان ترجیح می‌دهند بوتاکس را برای قسمت یک سوم بالایی صورت تجویز کنند، در این بین، پزشکانی نیز هستند که بوتاکس را برای گردن، خطوط اطراف لب و زیر گردن هم توصیه می‌کنند.

۲- در انتخاب پزشکی که قرار است تزریق بوتاکس را انجام دهد وسواس به خرج دهید

تا جایی که بودجه شما امکانش را می‌دهد به پزشکان معتبر مراجعه کنید، این نکته را در نظر داشته باشید که باید حتما از مواد استانداردی استفاده کنید که تاییدیه‌های وزارت بهداشت و درمان را داشته باشند. افراد زیادی هستند که با ذکر عناوین یا مدارک و گواهی دال بر گذراندن دوره های یک روزه یا دو روزه در انجمن‌های مختلف، سعی در جذب بیماران دارند. با این حساب، حتما از صلاحیت فرد یا مرکزی که قرار است تزریق بوتاکس را انجام دهد اطمینان خاطر حاصل کنید.botox-drحتی اگر متخصص پوست شما پیش از این درمان‌‌های خوبی برای پوستتان انجام داده است، دلیلی نمی‌شود که در تزریق بوتاکس هم مهارت داشته باشد. از قدیم گفته‌اند کار از محکم کاری عیب نمی‌کند و پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجام بوتاکس با چندین پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

در نهایت هم بی‌گدار به آب نزنید و تا جایی که می‌توانید برای انتخاب پزشک مناسب جهت تزریق بوتاکس تحقیق کنید. مشاورِ سلامت پوست شما، آرایشگاهی که به توصیه‌هایش اطمینان دارید، متخصصین پوستی که پیش از این درمان‌‌های خوبی را برای شما تجویز کرده‌اند، همگی این موارد برای مشورت در خصوص انتخاب پزشک متخصصی که به خوبی از عهده تزریق بوتاکس برآید گزینه‌های مناسبی هستند.

۳- حداقل ۶ هفته قبل از مراسم عروسی یا مهمانی بزرگی که در پیش رو دارید، نسبت به بوتاکس صورت اقدام کنید

بد نیست بدانید بوتاکس پس از تزریق، حدود ۵ روز زمان نیاز دارد تا در صورت جا بیافتد؛ اما باز هم ممکن است پس از تزریق، کبودی یا تورم در ناحیه صورت مشاهده کنید.botox-njبه همین منظور، پیشنهاد می‌کنیم روزه شک‌دار نگیرید و ۵ تا ۶ هفته قبل از تاریخ برگزاری مراسم مهمی که پیش رو دارید، بوتاکس کنید تا در صورت بروز مشکل، زمان کافی برای بر طرف کردن آن و التیام پوست صورت داشته باشید.

۴- در خصوص نتیجه‌ای که از انجام بوتاکس انتظار دارید با پزشک متخصص پوست خود صحبت کنید

ممکن است بوتاکس راه‌حل مناسبی برای شما نباشد، با این حساب، اگر پزشک به خوبی از نیت شما برای انجام بوتاکس باخبر باشد، می‌تواند درمان‌های دیگری را پیشنهاد دهد. یک پزشک متخصص خوب در این زمینه کمک زیادی خواهد کرد، پرسیدن سوال‌هایی نظیر این‌که «چه مشکلی با صورت خود دارید که به بوتاکس روی آورده‌اید؟» و بررسی سن و سال و سبک زندگی بیمار، تاثیر زیادی در ارائه بهترین راه‌حل و درمان دارد. برای نمونه اگر به پزشک خود بگویید که تنها قصد دارید ظاهری تازه به چهره خود بدهید، احتمال زیادی وجود دارد که پزشک به خوبی متوجه منظور شما برای انجام بوتاکس نشود.

۵- از روغن‌های ماهی و قرص مسکن ایبوپروفن استفاده نکنید

حرف ما را جدی بگیرید و دو هفته قبل از زمان تزریق بوتاکس، مصرف روغن‌های ماهی و قرص مسکن ایبوپروفن را کنار بگذارید. پزشکان زیادی به این نکته اشاره نمی‌کنند، اما این کار به کاهش کبودی و پف کردن صورت شما پس از تزریق بوتاکس کمک می‌کند. اگر پوست حساسی دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از بوتاکس مصرف گیاه همیشه بهار کوهی و آناناس را هم به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید؛ زیرا بروملین موجود در این مواد، باعث کاهش حساسیت و تحریک‌پذیری پوست می‌شود.

۶- یکی دیگر از بایدها و نباید‌‌های بوتاکس این است که هزینه‌ها را دقیقا بررسی کنید

پزشکان عموما بابت تزریق بوتاکس به دو شیوه از شما دستمزد طلب می‌کنند:

  • به ازای تزریق هر واحد بوتاکس

هزینه بوتاکساین شیوه بیشتر توصیه می‌شود چرا که نتیجه کار کاملا برای شما شفاف و قابل بررسی است. معمولا بوتاکس در بسته‌بندی‌های ۵۰،‌ ۱۰۰ و ۲۰۰ واحدی در بازار موجود است. یک فرد معمولی برای درمان چین‌های افقی پیشانی نیاز به ده واحد بوتاکس دارد. چین‌های پنجه‌کلاغی در کنار چشم‌ها با ۲ تا ۱۰ واحد بوتاکس برطرف می‌شوند و برآمدگى پیشانى میان دو ابرو که در مردان بیشتر دیده می‌شود هم با ۲۵ واحد بوتاکس برطرف خواهد شد. در این‌جا، یک‌بار دیگر تاکید می‌کنیم که از دیگر بایدها و نباید‌‌های بوتاکس این است که بسته بوتاکس حتما در حضور شما باز شود و از تازگی آن هم اطمینان خاطر حاصل کنید.

  • به ازای تزریق در نواحی مختلف پوست صورت

محاسبه دستمزد در این حالت به پزشک معالج و ناحیه‌ای از پوست که بوتاکس قرار است بر روی آن انجام شود، بستگی دارد. از طرف دیگر، بعضی قسمت‌های پوست صورت، مانند پیشانی به چند ناحیه مختلف تقسیم می‌شوند. به‌عنوان نمونه، ممکن است دستمزد بوتاکس برای خط‌های ایجاد شده بین دو ابرو و بوتاکس خطوط پنجه‌کلاغی، هر کدام به‌صورت جداگانه محاسبه شوند. لازم به ذکر است که در این شیوه، از آنجایی که یک بسته بوتاکس اختصاصی خریداری نکرده‌اید، احتمال زیادی وجود دارد که پزشک از باقی‌مانده بوتاکس‌های استفاده شده برای دیگران در صورت شما هم استفاده کند. این امر به خودی خود مشکلی ندارد، اما باز هم در فهرست بایدها و نباید‌‌های بوتاکس این نکته را در نظر داشته باشید که باید از خطر آلودگی و عفونت برحذر باشید.

۷- در تزریق زیاده از حد بوتاکس اصرار نورزید

اگر خاطر شما باشد در ابتدا ذکر کردیم که بوتاکس سمی عصبی است که تزریق آن به شل شدن عضله‌‌های پوست و در نتیجه رفع چین و چروک صورت منجر می‌شود. با این حساب، استفاده بیش از اندازه و نامناسب بوتاکس در صورت، ممکن است به صدمات جبران‌ناپذیری منجر شود.در تزریق بوتاکس زیاده‌روی نکنیداز طرف دیگر، بوتاکس تنها باعث رفع چین و چروک و صاف شدن پوست می‌شود؛ اما به لحاظ زیبایی‌شناختی، صاف شدن پوست به معنای زیبا شدن بیشتر چهره نیست.

۸- پس از این‌که تزریق بوتاکس بر روی پوست صورت شما انجام شد، بین ۲ تا ۴ ساعت در شرایط ایستاده قرار بگیرید

از دیگر بایدها و نباید‌‌های بوتاکس این است که پس از تزریق، در حدود ۲ الی ۴ ساعت در حالت ایستاده قرار داشته باشید زیرا این کار از انتقال بوتاکس به جاهای دیگر پوست جلوگیری می‌کند.

۹- در کوتاه کردن مدت زمان بین دو تزریق زیاده‌روی نکنید

افراد زیادی هستند که پزشک متخصص پوست خود را دائم عوض می‌کنند و اطلاعات تزریق بوتاکس‌های قبلی را با پزشک جدید به اشتراک نمی‌گذارند تا بتوانند در بازه‌های زمانی کمتر از ۶ ماه، مجدد بوتاکس داشته باشند. این امر باعث می‌شود پوست شما بیش از اندازه بوتاکس دریافت کند. به این ترتیب، در حالی که ممکن است پوست قسمت گوشه چشم شما تنها به ۲ واحد بوتاکس نیاز داشته باشد، در دراز مدت ۵ واحد بوتاکس دریافت کنید. مشخص است که یکی دیگر از این میزان بوتاکس به سلامتی پوست ضرر می‌زند و از طرف دیگر متحمل هزینه‌‌های بیشتری نیز خواهید شد.

۱۰- حرفه‌ای‌ترین متخصصان هم ممکن است اشتباه کنند

از قدیم و ندیم گفته‌اند انسان جایز الخطاست و حتی حرفه‌ای‌ترین پزشکان متخصص پوست هم ممکن است اشتباه کنند. برای نمونه، اگر بوتاکس به قسمت‌های عمیق پوست تزریق شود، می‌تواند به عصب پوست صدمه وارد کند؛ این امر به افتادگی پلک منجر می‌شود. البته در صورت بروز این مشکل، بد به دل خود راه ندهید چرا که پزشک با تزریق بوتاکس به سایر نواحی پوست صورت قادر است جلوی این مشکل را بگیرد.

به خاطر داشته باشید که با رعایت راهکارهایی برای داشتن پوستی فوق‌العاده می‌توان تا حدودی جلوی ایجاد چین و چروک‌ها را گرفت. اکنون که با یکدیگر بایدها و نباید‌‌های بوتاکس را بررسی کردیم، اگر سؤال یا موردی در خصوص بوتاکس در ذهن شما وجود دارد، آن‌را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Narcissista دیدگاه‌ها 4439بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه