مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

آیا با ترفندهای کاهش چین‌‌وچروک‌های پوست آشنا هستید؟

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
آیا با ترفندهای کاهش چین‌‌وچروک‌های پوست آشنا هستید؟

سبک زندگی و محصولاتی که از آن‌ها برای رسیدگی به پوست استفاده می‌کنیم تأثیر مهمی در کاهش چین‌وچروک‌ها دارند. در این بین خوشبختانه ترفندهایی را نیز سراغ داریم که به لطف آن‌ها نه‌تنها جلوی پیری زودرس گرفته می‌شود، بلکه چین‌وچروک‌ها نیز دیرتر راه خودشان را به پوست پیدا می‌کنند. با این تفاصیل پیشنهاد می‌‌کنیم اگر روش‌های مختلفی مانند خرید کرم ضد چروک را برای درمان چین‌وچروک‌های پوست انجام داده‌اید و به نتیجه‌ی دلخواه نرسیده‌اید، ترفند‌های جالبی را که معرفی می‌کنیم، امتحان کنید. مطمئن هستیم به لطف این ترفندها چندین سال جوان‌تر خواهید شد.

گام اول: کاهش چین‌وچروک‌های صورت

۱. تا جایی که می‌توانید از مجاورت آفتاب دور بمانید

بدون کرم‌های ضدآفتاب یا مرطوب‌کننده‌های دارای ترکیبات SPF از منزل بیرون نروید. این محصولات حداقل باید دارای SPF 15 باشند.

در کنار استفاده از ضدآفتاب و تجدید آن در بازه‌ی زمانی دو ساعته، حتماً عینک آفتابی بزنید. برای برنزه‌کردن پوست از دستگاه‌‌های برنزه‌کننده‌ای که منبع نور UV دارند، استفاده نکنید و به جای این کار سراغ اسپری‌های برنزه‌کننده بروید. با دوری از نور خورشید نه‌تنها آثار پیری را از خود دور می‌کنید، بلکه جلوی سرطان پوست را نیز می‌گیرید.

۲. از ترکیبات طبیعی و خانگی برای کاهش چین‌وچروک‌ها کمک بگیرید

میوه‌‌ها سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. این‌ها نه‌تنها جلوی پیری پوست را می‌گیرند، بلکه با رساندن مواد مغذی، پوست را شاداب و جوان می‌کنند.

شب‌ها قبل از خواب، پوست خود را با مقداری روغن نارگیل یا زیتون ماساژ دهید. این روغن‌های گیاهی آب‌رسان‌های خوبی برای پوست‌ به‌حساب می‌آیند و در کنار کاهش چین‌وچروک‌ها، بافت پوست را نیز محکم می‌کنند، همچنین جلوی افتادگی آن را می‌گیرند.

پیشنهاد می‌کنیم برای ساخت ماسک صورت طبیعی، یک عدد موز، یک قاشق چای‌خوری آب پرتقال و یک قاشق‌ چای‌خوری ماست طبیعی را ترکیب کنید. بگذارید این ماسک مدت پانزده تا بیست دقیقه روی پوست باقی بماند. موز خاصیت آب‌رسانی دارد و ماست سرشار از ویتامین است؛ در نتیجه استفاده از این ماسک، پوست را روشن می‌کند و باعث تقویت فرایند تولید سلول‌های جدید می‌شود.

همچنین می‌توانید با کمک سفیده‌ی تخم‌مرغ، یک قاشق چای‌خوری آب‌لیموی تازه و نصف‌ قاشق چای‌خوری عسل، ماسک صورت درست کنید. عسل و آب‌لیموی موجود در این ماسک، پوست را لایه‌برداری می‌کند و سفیده‌ی تخم‌مرغ وظیفه‌ی آب‌رسانی پوست را برعهده می‌گیرد و منافذ آن را کوچک‌تر می‌کند.

اگر پوست حساسی دارید قبل از استفاده از هرگونه ترکیبات رسیدگی به پوست، مقدار کمی از آن را جداگانه روی پوست خود امتحان کنید. اگر این ناحیه دچار حساسیت نشد، با خیال راحت مواد را در ماسک خانگی استفاده کنید.

۳. صورت خود را هر روز بشویید

آلودگی‌های محیطی زودتر از چیزی که فکرش را بکنید پوست را پیر می‌کنند؛ بنابراین حتماً بعدازظهرها چهره‌ی خود را با یک شوینده‌ی ملایم، بشویید.

۴. از مرطوب‌کننده‌ها غافل نشوید

نشانه‌های پیری در پوست خشک زودتر از سایر پوست‌ها مشخص می‌شود. برای اینکه خبری از چین‌وچروک‌ها در چهره‌ی شما نباشد، از مرطوب‌کننده‌ها کمک بگیرید. دست‌کم روزی یک ‌بار صبح و عصر پس از اینکه صورت را شستید،‌ مرطوب‌کننده بزنید. بهتر است صبح‌ها اگر از منزل بیرون می‌روید از مرطوب‌کننده‌های دارای SPF استفاده کنید تا پوست شما در برابر پرتوهای خورشید نیز مقاوم شود.

۵. از مصرف چندین محصول مختلف برحذر باشید

استفاده‌ی هم‌زمان از چندین کرم ضد چروک و یا سایر محصولات ضدپیری، پوست را ملتهب می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید کرم ضد چروک دقت بیشتری به‌خرج دهید و پس از انتخاب، به استفاده از آن ادامه دهید تا کمک‌گرفتن از سایر محصولات ضدپیری لازم نباشد.

۶. از محصولات دارای رتینوئید و آلفا هیدروکسی اسید استفاده کنید

اسیدهای آلفا هیدرکسی مانند اسید سیتریک و لاکتیک پوست را لایه‌برداری می‌کنند و سرعت ساخت سلول‌های جدید را افزایش می‌دهند. از طرف دیگر رتینول نیز نوعی ویتامین A است که در طبیعت یافت می‌شود، به افزایش ضخامت لایه‌ی پوست کمک کرده و باعث تقویت خاصیت کشسانی پوست می‌شود. لازم به ذکر است لایه‌برداری پوست با لایه‌بردارهای دارای ویتامین C باعث هماهنگی رنگ پوست خواهد شد.

۷. نظر پزشک خود را برای استفاده از محصولات ضدپیری جویا شوید

پزشک متخصص پوست، شما را در جریان روش‌های بیشتری برای مبارزه با پیری قرار می‌دهد و در کنار خرید کرم ضد چروک و سایر محصولات رایجی که در فروشگاه‌های آرایشی وجود دارد، پیشنهاد‌هایی نیز برای درمان‌های دیگر مانند بوتاکس، پرکردن پوست (فیلر) با موادی مانند کلاژن و اسید هیالورونیک، لایه‌برداری شیمیایی، درم ابریژن و درمان‌های لیزر در اختیار شما قرار می‌دهد.

۸. طاق‌باز بخوابید

دمرخوابیدن باعث می‌شود تا پوست صورت در طول شب به بالشت فشرده شود؛ در نتیجه پوست حساس ناحیه‌ی دورچشم چروک‌های بیشتری بر می‌دارد. برای جلوگیری از چنین عارضه‌ای، پیشنهاد می‌کنیم طاق‌باز بخوابید تا صورت به بالشت فشرده نشود.

اگر هم از آن دسته افرادی هستید که به دمرخوابیدن عادت دارید،‌ بالشتی از پارچه‌ی‌ نرم انتخاب کنید تا فشار صورت به آن تأثیر کمتری در ایجاد چین‌وچروک‌ها داشته باشد.

۹. رسیدگی به پوست را به کاری روزانه و مستمر تبدیل کنید

متخصصان پوست توصیه می‌کنند روزانه ضدآفتاب، شوینده‌‌‌ی صورت ملایم، تونر و نرم‌کننده‌های دارای رتینوئید و آنتی‌اکسیدان‌ها را به برنامه‌ی رسیدگی پوست اضافه کنید. مطمئن باشید با استمرار در استفاده‌ی روزانه از این محصولات در سنین جوانی، وقتی پا به سن گذاشتید با چین‌وچروک‌های کمتری مواجه خواهید شد.

گام دوم: کم‌کردن چین‌وچروک‌های بدن

۱. حواستان به چین‌وچروک‌های گردن باشد

پوست گردن و به‌خصوص ناحیه‌ی غبغب، با افزایش سن، افتاده‌تر می‌شود. چین‌وچروک‌های گردن را با کرم‌های مرطوب‌کننده‌ای که دارای پپتید هستند کاهش دهید. برای درمان چین‌وچروک‌های گردن از بوتاکس و لیزر نیز می‌توانید کمک بگیرید. از طرف دیگر با کمک گردن‌بند یا پوشیدن لباس‌های زیبا و جذاب، سعی کنید نگاه مخاطب را از این قسمت به سمت لباس‌ها معطوف کنید.

۲. از رسیدگی به دست‌‌ها غافل نشوید

پوست دست بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید پیری را نمایش می‌دهد. تاجایی‌که می‌توانید به کمک مرطوب‌کننده‌های دارای رتینوئید، دست‌ها را مرطوب‌ نگه دارید. در کنار استفاده از کرم‌های ضدآفتاب برای صورت، از این محصولات به دست‌های خود نیز بزنید.

به لحاظ بصری نیز برای دست‌ها از لاک‌های روشن و ملایم کمک بگیرید؛ چراکه لاک‌های تیره، جلوه‌ی بیشتری به چین‌وچروک‌های پوست می‌دهند. درمان‌های لیزر و فیلرها نیز از روش‌هایی است که برای از‌بین‌بردن لکه‌های تیره روی دست پیشنهاد می‌شود.

۳. مواظب پوست آرنج و زانو باشید

برای نرم‌کردن این قسمت‌ها از مرطوب‌کننده‌های متراکم و قوی کمک بگیرید. بهتر است این مرطوب‌کننده‌ها دارای اوره یا آمونیوم لاکتات باشند. در کنار این توصیه‌ها از لایه‌برداری آرنج و زانو نیز غافل نشوید. درصورتی‌که چین‌وچروک و خشکی بیشتری در این ناحیه مشاهده کردید، برای درمان آن از پزشک متخصص پوست نیز می‌توانید کمک بگیرید.

۴. رسیدگی به ابرو و مژه‌ها اهمیت بیشتری دارد

تجربه نشان داده است ابرو و مژه‌ها بر اثر گذشت زمان و تغییر هورمون‌ها کم‌پشت‌تر می‌شوند؛ بنابراین چهره، ظاهری پیر و خسته پیدا می‌کند. برای جلوگیری از چنین چیزی به‌راحتی می‌توانید از هنر آرایش کمک بگیرید و ابروها را با پودرهای فشرده آرایشی که رنگی همانند موهای شما دارند، پرپشت نشان دهید. برای مژه‌ها نیز از ریمل‌های پرپشت‌کننده مژه کمک بگیرید.

۵. مدل مویی انتخاب کنید که شما را جوان‌تر نشان دهد

مدل مو تأثیر زیادی در ظاهر هر فردی دارد. با مشورت آرایشگر خود، مدلی را انتخاب کنید که شما را جوان‌تر نشان دهد و برازنده‌ی چهره‌تان باشد. شامپوهای دارای کافئین،‌ نیاسینامید و پنتنول، ظاهر بافت مو را پیر نشان می‌‌دهند. خوردن ویتامین‌های مکمل به افزایش ضخامت مو و پرپشت‌شدن آن کمک می‌کند.

گام سوم: تغییر سبک زندگی

۱. خوراکی‌های سالم بخورید

روزی بین هشت تا دوازده لیوان آب بنوشید و دست‌کم هشت تا ده بخش میوه و سبزی خوشمزه میل کنید. از خوردن غذاهای آماده خودداری کنید و دور شکر و خوراکی‌هایی که ترکیبات شیمیایی دارند را خط بکشید.

هفته‌ای سه وعده ماهی قزل‌آلا میل کنید و از خوردن خوراکی‌های تازه مانند گلابی، توت‌ها، گوجه‌فرنگی، غلات، سیب، کنگرفرنگی، هویج، انگور قرمز، گردو و زردچوبه غافل نشوید. کلم‌بروکلی، کلم‌پیچ و آواکادو نیز باعث جوانی و شادابی پوست می‌شوند.

۲. مواد معدنی لازم را از بدن دریغ نکنید

موادی مانند سلنیوم، مس و کلسیم، مواد معدنی هستند که کمبود آن‌ها در بدن، چین‌وچروک‌های پوست را بیشتر می‌کند. پس با پزشک متخصص خود برای تأمین مواد معدنی لازم برای بدن مشورت کنید.

۳. همیشه ورزش کنید

ورزش میزان کلسترول بدن را کاهش می‌دهد. با افزایش ضربان قلب، خون سریع‌تر به قسمت‌های مختلف بدن پمپاژ می‌شود؛ بنابراین پوست و دیگر قسمت‌ها اکسیژن بیشتری دریافت می‌کنند. با انجام روزانه سی دقیقه ورزش، نه‌تنها جلوی پیری چهره‌ی خود را خواهید گرفت، بلکه سلامتی را نیز برای جسم و جان خود به ارمغان خواهید آورد.

به شما قول می‌دهیم رعایت نکته‌ها و توصیه‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، چین‌وچروک‌های صورت شما را کاهش دهد و جلوی بروز بیشتر آن را نیز بگیرد. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه‌ی مفیدی در این زمینه خرید کرم ضد چروک یا سایر محصولات و روش‌های مقابله با این عارضه پوستی را دارید در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان قرار دهید.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 2971بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه