تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آیا محصولات زیبایی ضد پیری را می‌شناسید؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
آیا محصولات زیبایی ضد پیری را می‌شناسید؟

محصولات زیبایی ضد پیری و چروک به شما کمک می‌کنند تاثیرات مخرب زمان را کند نموده و حتی در برخی موارد آن‌ها را برعکس کنید. در این‌ مقاله، 10 محصول توصیه شده توسط متخصصان را ذکر می‌کنیم تا به نظر بیاید گذر زمان بر شما بی‌تاثیر است.

۱- ضد آفتاب حاوی زینک

مصرف روزانه ضد آفتاب (حتی اگر در فضای خارجی نباشید) بهترین راه کند کردن روند پیری است در حقیقت ضد آفتاب پیش از آن‌که جزو محصولات زیبایی ضد پیری باشد، یک محصول بسیار کاربردی برای استفاده روزانه است. متخصصان معتقدند استفاده از ضدآفتاب حاوی زینک (روی)، بهترین راه محافظت از پوست شما در مقابل آفتاب خواهد بود. زینک به پوست‌های حساس آسیبی نمی‌زند و دارای وسیع‌ترین طیف محافظت در مقابل اشعه UVA است.
اشعه UVA تا عمق بیشتری به پوست نفوذ کرده و به DNA آسیب می‌زند و سبب تضعیف و چروک پوست می‌شود.

۲- رتینوئید

این ماده مورد بیش‌ترین بررسی قرار گرفته و اثبات شده است که جزو بهترین محصولات زیبایی ضد پیری و ضد چروک است. تحقیقات نشان می‌دهند رتینوئید کلاژن‌سازی را افزایش می‌دهد (چنان‌که می‌دانید کلاژن یک پروتئین مخصوص حفظ سفتی پوست است). این ماده هم‌چنین ظاهر چروک‌ها را کم‌رنگ نموده و از بروز چروک جدید جلوگیری می‌کند.
رتینوئیدهایی که با نسخه‌ پزشک به فروش می‌رسند، انتخاب متخصصان هستند. اما می‌توانید از گزینه‌های بدون نسخه نیز استفاده کنید.

۳- سرم ویتامین C

باید قبل از کرم ضدآفتاب، ویتامین C به صورت بزنید تا از آسیب اشعه‌های مضری که از ضدآفتاب شما عبور می‌کنند، محفوظ بمانید.
اما یک محصول موثر پیدا کنید. به دنبال کرم‌های باشید که حاوی 15% ویتامین C بوده و دقت کنید که بسته‌بندی آن‌ها طوری باشد که کرم با هوا تماس پیدا نکند.

پوست شاداب

۴- اسیدهای چرب امگا

اسیدهای امگا به ویژه امگا 9 به حفظ رطوبت پوست و مقاومت در برابر حساسیت کمک می‌کنند.
روغن آرگان یک مرطوب‌کننده‌ خوب است که سبب جوش نمی‌شود و یک آنتی‌اکسیدان عالی نیز هست.

۵- روغن نارگیل برای رسیدگی به مژه‌ها

مژه‌ها و ابروها با افزایش سن نازک‌تر و بی‌رنگ‌تر می‌شوند که این مسئله سبب کوچک و خسته به نظر آمدن چشم‌ها می‌شود.
یکی از بهترین راه‌های ضخیم کردن مژه‌های ضعیف، استفاده از داروی تجویز شده توسط متخصص پوست و مو است. هم‌چنین با کمک روغن نارگیل می‌توانید شکستگی مژه‌ها را حل کنید. فقط کافی‌ست قبل از خواب با استفاده از گوش‌ پاک‌کن آن را به مژه‌ها بزنید. روغن نارگیل خواص دیگری نیز دارد که در مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی با عنوان روغن نارگیل و درمان مشکلات پوستی در تابستان به آن‌ها اشاره شده است.

۶- نیاسین‌آمید

متخصصان ویتامین B3 را برای حفظ شادابی پوست تایید می‌کنند. این ماده آب‌رسانی به پوست را افزایش داده، سدهای حافظ رطوبت پوست را تقویت کرده و خاصیت سفیدکنندگی نیز دارد. نیاسین‌آمید همچنین لکه‌هایی مثل لکه‌های آفتاب و رد جوش‌ها را نیز ترمیم می‌کند.

۷- مکمل‌های آنتی‌اکسیدان

رسیدگی به پوست فقط از خارج پوست نیست. متخصصان، افزودن آنتی‌اکسیدان به رژیم غذایی را پیشنهاد می‌کنند.
طبق مطالعات، آنتی‌اکسیدان از چروک پوست جلوگیری کرده و ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد.

محصولات زیبایی ضد پیری

۸- اسید هیالورونیک

برای مبارزه با چین و چروک پوست، ژل پُرکننده ژوودرم تزریق کنید که یک فرم آزمایشگاهی از اسید هیالورونیک است. این ترزیق دوسال دوام دارد و برگشت‌پذیر است.
هرچند این روش مثل روش‌های دیگر تزریق نیست، ضد چروک‌ها حاوی ساکارید هستند که موقتا پوست را شاداب و سفت می‌کنند.

۹- اسید آلفا هیدروکسی

این اسید پوست‌های تیره و پوسته شده را لایه‌برداری می‌کند. متخصصان این ماده را از میان محصولات زیبایی ضد پیری به این دلیل انتخاب کرده و پیشنهاد می‌دهند که هم پوست را یکنواخت می‌کند و هم چروک‌ها را کاهش می‌دهد. هم‌چنین پوست را مرطوب نیز می‌کند.

۱۰- تزریق بوتاکس

روشی که قبلا فقط برای ستارگان سینما استفاده می‌شد، اکنون عمومی و رایج شده است تا چین و چروک‌های عمیق را کاهش دهد. تعداد تزریق این ماده از سال 2000 حدود 700 درصد افزایش یافته است. بوتاکس، دیسپورت و زئومین انواع مختلف سم بوتولینیوم نوع A (سم بوتولینیوم از باکتری کلستریدیوم تهیه می‌شود) است.
این روش، عضلات مربوط به چروک‌های پنجه کلاغی، خط اخم و خطوط پیشانی را از حالت انقباض خارج می‌کند. فلج موقت عضلات، از چروک شدن نیز جلوگیری می‌کند.

منبع: Webmd ۱ دیدگاه 4183بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. سلام و خسته باشیر، ممنون از محصولات خوبتون

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه