۳۰۰هزارتومان بُن تخفیف در حساب کاربری شما شارژ شد! مهلت استفاده: از ۲۰ تا ۲۷ اردیبهشت «روز دختر مبارک»

۸ عادت که باعث افزایش چروک صورت می‌شوند

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
۸ عادت که باعث افزایش چروک صورت می‌شوند

چین و چروک صورت، بخشی از زندگی و فرآیند کهولت سن می‌باشد. اگر چه با گذشت زمان انتظار چین و چروک صورت را داریم، اما برخی موارد با کهولت سن ارتباطی ندارند. عادت‌های روزمره نیز می‌توانند بر افزایش چروک صورت تاثیر بگذارند. برخی از عواملی که بر روی پیری زودرس پوست تاثیر می‌گذارند در زیر عنوان شده‌اند تا اگر نمی‌خواهید پوستی پر از چین و چروک داشته باشید، هر چه زودتر آن‌ها را از زندگی خود حذف کنید:

۱- سیگار کشیدن:

سیگار کشیدنسیگار کشیدن رایج‌ترین علت افزایش چروک صورت است. نتایج حاصل از بررسی‌های انجام شده بر روی دوقلوها این مساله را کاملا تایید می‌کند. بنابراین، سیگار را کنار گذاشته و با چروک‌ها خداحافظی کنید.

۲- رژیم غذایی:

رژیم غذایی پر شکراگر می‌خواهید پوست خود را سالم و جوان نگاه دارید، این پند قدیمی‌ را که «هر چه می‌خورید شما را می‌سازد» جدی بگیرید. مصرف زیاد غذاهای قندی نه تنها بر روی افزایش وزن تاثیر می‌گذارند بلکه شما را نیز پیرتر نشان می‌دهند. مولکول‌های شکر با انجام فرآیند آسیب‌رسانی به بدن به نام گلیکاسیون، به پروتئین‌های پوست (شامل کلاژن) چسبیده و با تبدیل آن‌ها به مولکول‌های جدید و مضری، باعث سفتی و بدشکلی آن‌ها می‌شوند. این امر به کاهش ارتجاع‌پذیری و شفافیت پوست منجر می‌شود و همچنین خطر خط افتادن پوست را به همراه دارد. شکرهای تصفیه شده و سایر کربوهیدرات‌ها نیز با افزایش سطوح انسولین، التهابات پوستی را نیز به همراه دارند. التهاب پوستی، آنزیم‌هایی را در بدن ایجاد می‌کنند که موجب تجزیه کلاژن و الاستین می‌شوند که در نهایت شل شدن پوست و چروک را به همراه دارند. بنابراین مصرف بیش از اندازه غذاهای قندی و کربوهیدرات‌های ساده را کنار بگذارید، مطمئن باشید پوست بدنتان از شما قدردانی خواهد کرد.

۳- آدامس جویدن:

آدامس جوین و چروک پوست صورتآدامس جویدن معمولا باعث خط افتادن بر روی اطراف لب پایین می‌شود. به‌علاوه، این امر مشکلات دیگری در ساختار دهان ایجاد می‌کند. این عادت را می‌توان به آسانی و به بهانه حفظ سلامت پوست ترک کرد.

۴- پاک نکردن آرایش:

خوابیدن با آرایشهنگامی که با آرایش به خواب می‌روید، عملا از پوست خود درخواست می‌کنید تا چروک شود. آرایش و آلاینده‌های محیطی که در طول روز بر روی پوست می‌نشینند، به درون حفره‌های پوستی کشیده شده و باعث از بین رفتن کلاژن و الاستین می‌شوند. این امر فرایند کهولت سن را افزایش داده و به خط افتادن و چین و چروک پوستی منجر می‌شود. هر شب قبل از خواب، پوست خود را تمیز کرده و کرم مرطوب‌کننده بزنید.

۵- تخلیه جوش صورت:

ترکاندن جوش‌هادست از تخلیه کردن جوش‌ها بردارید و بگذارید جوش‌ها خود به خود یا به صورت طبیعی از بین بروند. هر زمان که جوش‌های خود را تخلیه می‌کنید، باعث آسیب‌رسانی به پوست خود شده و التهاب، زخم و چروک‌های پوستی حاصل می‌شوند.

۶- کشیدن پوست در زمان آرایش کردن:

کشیدن پوست در زمان آرایش کردناین امر باعث چروک صورت می‌شود و به طور کلی در حرفه آرایشگری پذیرفته شده نیست. آرایش خود را باید به نحوی انجام دهید که می‌خواهید دیگران شما را ببینند؛ نه آرایشی با دهان باز و کشیده و یا ابروهای بالا انداخته در هنگام ریمل زدن. در هنگام کشیدن خط چشم، پوست پلک چشمان خود را نکشید. برای آرایش کردن صحیح، باید سر خود را حرکت دهید و نباید پوست خود را بکشید.

۷- عدم استفاده از کرم ضدآفتاب:

عدم استفاده از کرم ضدآفتابهمیشه به ما گفته شده است که استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنیم اما از آنجایی که ما بیشتر اوقات خود را در خانه می‌گذرانیم، این امر چندان برای ما مهم نیست! نور خورشید در چند دقیقه باعث از بین رفتن کلاژن‌ها و ایجاد چروک و خط بر روی پوست می‌شود! هر روز کرم ضدآفتاب بزنید، حتی اگر هوا بارانی باشد، تا بدین‌سان به پوست شما آسیب نرسد. کرم ضدآفتابی با SPF 30 همراه با اکسید روی یا دی‌اکسید تیتانیوم انتخاب کنید.

۹- خوابیدن:

خوابیدن روی صورتاگر صورت خود را بر روی بالش می‌گذارید، بالش باعث چروک صورت می‌شود! بهترین راه حل، انتخاب روکشی از جنس ساتن است. گزینه دیگر، خوابیدن به پشت است.

منبع: WomensHealthMag دیدگاه‌ها 4688بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه