تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۷ اشتباه که آقایان با موهای کم پشت مرتکب آن می‌شوند

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
۷ اشتباه که آقایان با موهای کم پشت مرتکب آن می‌شوند

مردان زیادی را سراغ داریم که از کم‌پشت یا طاس بودن موهای خود گله‌مند هستند. جالب است بدانید بر اساس جدیدترین آمار حدود دو سوم از مردان بالای ۳۵ سال شاهد موهای کم پشت می‌شوند. حدود ۸۵ درصد از آقایان از سن ۵۰ سال به بعد نیز شاهد کم‌پشت شدن مو می‌شوند.

این موارد باعث شده است تا کلینیک‌های پوست و مو از بابت درمان‌ کم‌پشتی و طاس بودن موهای آقایان، پول‌ هنگفتی را به جیب بزنند. آقایان نیز که شاهد دسته‌دسته ریختن موهای خود هستند به انواع و اقسام روش‌های جلوگیری از ریزش مو رو می‌آورند.

همان‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید بسیاری از این روش‌ها نیز تاثیر چندانی در کاهش ریزش مو ندارند و حتی روش‌هایی هستند که ممکن است باعث بیشتر شدن ریزش مو هم بشوند. تجربه نشان داده است،‌ آقایان به خوبی با نگه‌داری و محافظت از موهای خود آشنایی ندارند. به همین دلیل در این مطلب به هفت اشتباهی اشاره می‌کنیم که انجام دادن آنها باعث ریزش مو می‌شود.

بیشتر بخوانید: موها از چه زمانی شروع به ریزش می‌کنند؟

۱- مصرف بیش از اندازه شوینده‌های سر

مصرف بیش از اندازه شوینده‌های سراگر بیش از اندازه از شامپو برای شستن موهای خود استفاده کنید، موها سنگین‌تر می‌شوند و لطافت همیشگی خود را از دست می‌دهند، کاملا مشخص است که حالت دادن این گونه مو سخت‌تر است به خصوص اگر موهای کمتری نیز بر روی سر شما باقی مانده باشد. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم از شامپوهایی استفاده کنید که موهای شما را پُر تر نشان می‌دهد. مالیدن ژل و سایر حالت‌دهنده‌‌ها به موهای کم‌پشت باعث می‌شود تا تارهای مو بیشتر از هم جدا شوند و ریزش موهای شما بیشتر آنچه وجود دارد در نظر جلوه کند.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم از شامپوها و حالت‌ دهنده‌های مویی استفاده کنید که موهای شما را پر پشت‌تر نشان داده و برای پیاز مو خاصیت تقویت کنندگی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج آقایان در مراقبت از مو

۲- بلند‌ نگه‌ داشتن مو

بلند‌ نگه‌ داشتن مواگر موهای کم‌پشتی دارید ممکن است تاکنون به این فکر افتاده باشید که با بلند نگه داشتن مو، ظاهری پرپشت‌تر به آنها بدهید. اما این ترفند دردی از شما را درمان نخواهد کرد و بلند‌ نگه داشتن موها تنها باعث می‌شود ظاهری خسته و افسرده داشته باشید.

بیشتر آقایان شاهد ریزش مو در قسمت وسط و جلوی پیشانی هستند، در نتیجه اگر موهای این قسمت را بلند نگه دارید، چاره‌ای نخواهید داشت تا به سمت راست یا چپ سر حالت دهید، این کار کم‌پشت بودن موهای شما را بیشتر نمایان می‌کند.

کوتاه نگه داشتن تمام قسمت‌های مو باعث می‌شود تا قسمت‌های کم‌ پشت مو با قسمت‌های پرپشت به لحاظ بصری هماهنگ‌تر در نظر جلوه کند.

۳- شستشوی روزانه موها

شستشوی روزانه موهاهر چقدر موها را بیشتر بشویید، باریک‌تر به نظر می‌آیند. شستشوی روزانه موها باعث می‌شود تا روغن طبیعی مو گرفته شود، به این ترتیب موهای تمیزی که روغن طبیعی آنها هم گرفته شده است، باریک‌تر در نظر جلوه پیدا می‌کنند.

شستشوی بیش از اندازه موها در بعضی از آقایان باعث خشک شدن مو می‌شود، این‌گونه موها ثبات خود را از دست می دهند و حالتی آویزان از پوست سر خواهند داشت.

در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم شستشوی روزانه مو را کنار گذاشته و یک روز در میان موها را بشویید.

۴- استفاده نادرست از سشوار

استفاده نادرست از سشواراگر از آن دسته افرادی هستید که عادت دارند موهای خود را با سشوار خشک کنند، حتما جوانب احتیاط را در نظر بگیرید. نزدیک نگه داشتن بیش از اندازه سشوار به موها باعث خشک شدن ساقه مو می‌شود.

این کار باعث خواهد شد تارهای مو بیش از اندازه باریک به نظر برسند. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم سشوار را حداقل ۲۰ سانتیمتر دورتر از موها نگه دارید، از طرف دیگر از درجه حرارت ملایم سشوار استفاده کنید.

در حین حالت‌ دادن به موها نیز مواظب باشید سشوار بیش از اندازه به مو نزدیک نشود. اگر هم موهای کم‌پشتی دارید توصیه می‌کنیم در کنار سشوار از یک برس دایره‌ای شکل استفاده کنید. با استفاده از این برس موها را از قسمت ساقه گرفته و سپس شانه را با آرامی بچرخانید، در این حالت سشوار را با فاصله مناسب بر روی موها نگه دارید. این کار باعث اضافه شدن حجم به موها شده و تارهای موی شما پر پشت‌تر جلوه می‌کند.

۵- نگذاشتن ریش کامل

ریش کامل نگذاشتناگر موهای شما کم‌پشت است یا به کلی طاس شده‌اید و از طرف دیگر ریش هم گذاشته‌اید توصیه می‌کنیم هرچه سریع‌تر ریش‌های خود را بتراشید. گذاشتن ریش باعث جبران کم‌پشت بودن موهای سر نمی‌شود.

به این ترتیب اگر به ریش گذاشتن اصرار دارید،‌ توصیه می‌کنیم موهای سر خود را کاملاً بتراشید و ریش‌ صورت خود را نیز در حالتی کوتاه و مرتب نگه دارید. در خصوص انتخاب مدل مناسب ریش متناسب با موهای سر می‌توانید از آرایشگر خود نیز کمک بگیرید.

۶- گذاشتن فرقِ وسط

فرقِ وسط گذاشتناز آنجایی که موی سر آقایان از قسمت وسط و مرکز سر کم‌‌پشت می‌شود، باز کردن فرق وسط برای موها باعث می‌شود موها باریک‌تر به نظر برسند. از طرف دیگر همان‌‌گونه که در بالا هم اشاره کردیم، فرق کنار هم برای موهای کم‌پشت انتخاب خوبی نیست و کمکی به پر کردن فضای خالی موهای کم‌پشت نمی‌کند.

به این ترتیب بهترین مدل مو برای آقایانی که موهای کم‌پشتی دارند، مدل‌های کوتاه است، توصیه می‌کنیم اگر موهای کم پشتی دارید، طول موهای شما نباید بیشتر از ۱.۵ سانتیمتر باشد. پس از کوتاه کردن، موها را از قسمت تاج سر با یک شانه متوسط به جلو شانه کنید.

در این حالت بد نیست اگر موهای کم‌پشت خود را با قسمت‌های پر پشت‌تر پوشش دهید. اگر هم قسمت‌های زیادی از موهای شما کم پشت‌ شده است، پیشنهاد می‌کنیم موهای تمام سر را تا جایی که ممکن است کوتاه کنید. اگر نگاهی به هنرپیشه‌های تراز اول هالیوودی داشته باشید، مردان خوش‌تیپ زیادی را خواهید یافت که موهای خود را کاملاً کوتاه کرده‌اند.

۷- کاشت مو و سایر روش‌های پُرپشت کردن مو

سایر روش‌های پُرپشت کردن موانصافا باید اعتراف کرد که شاهد حضور شیو‌های مدرن و جدیدی برای جلوگیری از ریزش مو و پرپشت‌ کردن موها هستیم، در بیشتر مواقع نیز این روش‌ها عملکرد خوبی دارند. از طرف دیگر با این واقعیت نیز باید روبرو شد که بیشتر این شیوه‌‌ها در کنار قیمت گزافی که دارند ماندگاری دائم و همیشگی ندارند. اینجاست که این سوال پیش می‌آید که چرا به کاشت مو یا سایر شیوه‌های پرپشت کردن مو نیاز دارید؟

بیشتر بخوانید: درمان ریزش مو در مردان

موهای کم‌پشت زیبایی خاص خود را دارند، افراد طاس زیادی را سراغ داریم که به ظاهر خود عشق می‌ورزند. اگر دقت کرده باشید، در یکی دو دهه اخیر نیز طاس بودن مُد شده و چهره‌های سرشناس زیادی را شاهد هستیم که سر آنها طاس است.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم اگر موهای کم پشتی دارید، برای یک بار هم که شده دل به دریا بزنید و سر خود را از ته بتراشید. میزان سرعت رشد موهای سر و ریش به یک اندازه است، در نتیجه توصیه می‌شود در همان بازه زمانی که ریش‌های خود را اصلاح می‌کنید، موهای سر را نیز بتراشید.

به این ترتیب به صورت میانگین بین هر یک تا سه روز موهای سر را بتراشید. اگر هم از آن دسته آقایانی هستید که مشغله‌های زیادی دارند، حداقل هر هفته‌ یک‌بار موهای سر را بتراشید. برای تراشیدن موهای سر نیز پیشنهاد می‌کنیم از خودتراش‌های تراز اول استفاده کنید تا با سرعت و دقت بیشتری موهای سر تراشیده شود. در نهایت نیز پس از تراشیدن موهای سر، از کرم‌های پس از اصلاح بر روی پوست سر استفاده کنید.

منبع: Mensjournal دیدگاه‌ها 78395بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه