تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

جلوگیری از پیری پوست با کمک کرم ضد آفتاب

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
جلوگیری از پیری پوست با کمک کرم ضد آفتاب

به‌خوبی می‌دانیم که آفتاب، یکی از مهم‌ترین دلیل‌های پیری پوست است. خوشبختانه از این واقعیت نیز آگاهیم که ضد آفتاب، به‌میزان زیادی اثرات زیان‌بخش نور خورشید را کاهش می‌دهد. با این حال زمانی می‌توانیم بهترین بهره را از ضد آفتاب ببریم که از اثربخشی آن کاملاً آگاه باشیم و روش درست استفاده از آن را بدانیم. استفاده نادرست از ضد آفتاب نه‌تنها اثربخشی آن را کاهش می‌دهد، بلکه شرایطی برای ایجاد آکنه و التهاب پوست فراهم می‌کند. در این مطلب اطلاعات جالبی درباره برای جلوگیری از پیری پوست با کمک کرم ضد آفتاب آماده کرده‌ایم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، بهترین روش استفاده از ضد آفتاب را فرا بگیرید. امیدواریم با استفاده درست از ضد آفتاب، پوست نازنینتان هرگز روی پیری و چین‌و‌چروک را نبیند.

کرم ضد آفتاب چگونه از پیری پوست جلوگیری می‌کند؟

کرم ضد آفتاب چگونه از پیری پوست جلوگیری می‌کند؟

به احتمال زیاد شما هم شنیده‌اید که ضد آفتاب محافظی دربرابر پرتوهای UV خورشید ایجاد می‌کند. با این حال جالب است بدانید ضد آفتاب جلوی آفتاب‌سوختگی را می‌گیرد. از طرف دیگر قسمت‌هایی که ضد آفتاب‌ زده‌اید دچار لکه‌های ناشی از نور خورشید نمی‌شود. پرتوهای UVB در کنار پیری پوست، صدمه‌ای بسیار جدی به آن وارد می‌کند. این صدمه به اندازه‌ای است که حتی ممکن است در شرایط وخیم به سرطان پوست منجر شود.

از طرف دیگر نور خورشید دارای پرتوهای مخرب دیگری با نام UVA است. این پرتوها به پوست آسیب می‌زنند و حالت کشسان آن را ضعیف می‌کنند. در نتیجه قوام پوستی که بدون ضد آفتاب در معرض این پرتوها باشد، کاهش پیدا می‌کند و آثار لکه‌های سیاه و چین‌و‌چروک‌ها در آن نمایان می‌شود. چنین پوستی رنگی تیره پیدا می‌کند و علائم پیری زودهنگام از آن به چشم می‌خورد.

اینجاست که اثربخشی کرم ضد آفتاب برای مقابله با این آثار اهمیت پیدا می‌کند. برای جلوگیری از پیری پوست با کمک ضد آفتاب محصولی خریداری کنید که دارای ترکیبات Broad Spectrum باشد. منظور از این عبارت، محافظت کامل پوست در برابر انواع پرتوهای UVB و UVA است. چنین کرمی نه‌تنها پوست را از این پرتوهای خطرناک مصون نگه می‌دارد، بلکه از آن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. ازبین‌رفتن رادیکال‌های آزاد در پوست به میزان چشمگیری به جوانی آن کمک می‌کند.

بهترین ضد آفتاب برای جلوگیری از پیری پوست

بهترین ضد آفتاب برای جلوگیری از پیری پوست

با توجه به توضیحاتی که درباره ضرر پرتوهای مخرب خورشید گفتیم، حتماً متوجه شده‌اید کرم ضد آفتابِ دارای ترکیبات Broad Spectrum، بهترین انتخاب برای محاظفت پوست در برابر آفتاب و پیری پوست است. با این حال بهتر است در جریان باشید که مقدار SPF در کرم‌های ضد آفتاب نیز عامل مهمی در اثربخشی آن‌هاست. هرچقدر SPF یک کرم ضد آفتاب بیشتر باشد، بیشتر از پرتوهای خورشید دربرابر پوست محافظت می‌کند. مقدار SPF در ضدآفتاب‌ها از ۳۰ آغاز می‌شود. از آنجایی که سلامت پوست را نمی‌توان دست‌کم گرفت، پیشنهاد می‌کنیم ضد آفتابی خریداری کنید که میزان SPF آن حداقل بین ۳۰ تا ۵۰ باشد. از طرف دیگر از خرید ضد آفتاب‌هایی با ترکیبات چرب برحذر باشید. ضد آفتابی انتخاب کنید که پوست شما را بیش‌از‌حد چرب نکند.

بهترین روش استفاده از ضد آفتاب برای جلوگیری از پیری پوست

تفاوت ضد آفتاب معدنی و شیمیایی

قبل از استفاده از ضد آفتاب، حتماً پوست خود را کاملاً تمیز کنید. برای این کار از شوینده‌های مخصوص پوست کمک بگیرید. صابون و شوینده‌های معمولی، پوست را خشک و ملتهب می‌کند. پس از شست‌وشوی پوست، کرم مرطوب‌کننده‌ای با ترکیبات ملایم بزنید تا چربی از‌دست‌رفته پوست جبران شود. سپس نوبت ضد آفتاب فرا می‌رسد. در استفاده از ضد آفتاب سخاوتمندی به‌خرج دهید و مقدار نسبتاً‌ زیادی روی صورت خود بمالید.

ضد آفتاب باید تمامی قسمت‌های صورت را پوشش دهید. در حین انجام این کار از زیر چشم، گردن، گوش‌ها، دست‌ها و بازوها غافل نشوید. در مجموع هر قسمت از پوست شما که دربرابر آفتاب قرار می‌گیرد را باید ضد آفتاب بزنید. مراحلی که برای استفاده از ضد آفتاب به آن‌ها اشاره کردیم را روزانه تکرار کنید. توجه داشته باشید که حتی در روزهای ابری و زمانی که در منزل یا محل‌ کار حضور دارید نیز از معرض پرتوهای مضر خورشید و رادیکال‌های آزاد در امان نیستید.

سخن پایانی

همان‌گونه که وعده داده بودیم روش جلوگیری از پیری پوست با کمک کرم ضد آفتاب را مطرح کردیم. امیدواریم به لطف این اطلاعات پوست شما هرگز روی پیری و چین‌و‌چروک را نبیند. اگر برای محافظت از پوست خود به بهترین کرم ضد آفتاب نیاز دارید، کافی است سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. در این فروشگاه انواع محصولات آرایشی و بهداشتی با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌گیرد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی برای استفاده از ضدآفتاب دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان این مجله گردشگری به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 1465بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه