مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

نکاتی که هنگام انتخاب ضد آفتاب برای پوست حساس باید در نظر داشته باشید

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
نکاتی که هنگام انتخاب ضد آفتاب برای پوست حساس باید در نظر داشته باشید

آن دسته افرادی که پوست حساس دارند، به خوبی می‌دانند که انتخاب محصولات آرایشی و بهداشتی برای این دسته افراد چقدر سخت است. پوست این گروه افراد به هرگونه مواد شیمیایی حساسیت نشان داده و تغییر ظاهر می‌دهد. انواع بثورات پوستی، سوزش و خارش پوست، قرمزی، التهاب و اگزما کمترین عارضه‌هایی هستند که پوست حساس را تهدید می‌کنند. از سویی همه می‌دانند که تغییرات آ‌ب‌وهوایی یا تابش نور خورشید نیز به این دست پوست‌ها آسیب بیشتری وارد می‌کند. برای همین هم هست که انتخاب ضد آفتاب برای پوست حساس با پیچیدگی بیشتری مواجه می‌شود. البته جای نگرانی نیست. ما در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که چه نکاتی که هنگام انتخاب ضد آفتاب برای پوست حساس باید در نظر داشته باشیم.

به دنبال یک ضد آفتاب با طیف وسیع باشید

به دنبال یک ضد آفتاب با طیف وسیع باشید

حتما می‌دانید که اشعه UVA خورشید حاوی رادیکال های آزاد است و باعث بروز پیری زودرس پوست می‌شود. در اثر تابش مستیم این اشعه به پوست، به مرور زمان پوست دچار انواع چین و چروک‌های ریز و درشت می‌شود. از سوی دیگر اشعه UVB هم باعث آفتاب سوختگی، برنزه شدن و سرطان پوست می‌شود. در این بین اشعه دیگری به نام IR نیز وجود دارد که آسیب‌های خاص خودش را به بدن وارد می‌کند. این اشعه بافت سلولی را بیش از حد گرم کرده و گاهی باعث سوختگی شدید پوست و حتی عضله می شود.

اگر دقت کرده باشید، اکثر لکه‌های پوستی در اثر تابش نور خورشید ایجاد یا تشدید می شوند. افرادی که پوست حساس دارند، چندین برابر دیگران در اثر تابش این اشعه‌های زیان‌بار آسیب می بینند. اگر دنبال انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست حساس هستید، سراغ محصولاتی که بروید که دارای برچسب طیف گسترده باشند. این برچسب نشان می‌دهد که محصول انتخابی شما قابلیت دفع هر سه اشعه مضر را دارد.

به میزان SPF کرم ضد آفتاب توجه کنید

به میزان SPF کرم ضد آفتاب توجه کنید

اکثر افرادی که پوست معمولی دارند، سراغ کرم ضد آفتاب با SPF 30 می‌‌روند. یک ضد آفتاب با SPF حداقل 30 یا بیشتر، حدود ۹۷درصد از اشعه‌های UVB را مسدود می‌کند. در بالا گفتیم که این اشعه باعث بروز لکه یا افتاب‌سوختگی می‌شود. کرم ضد آفتاب با  SPF 50  به مسدود کردن ۹۸درصد از اشعه UVB کمک می کند. هر محصولی با میزان اس‌پی‌اف کمتر از این، واقعاً به پوست حساس شما کمک چندانی نمی‌کند.

البته گاهی اوقات پزشکان متخصص برای انتخاب ضد آفتاب برای پوست حساس  پیشنهاد می کنند که از محصول دارای SPF60  و بیشتر تا حد 100 استفاده کنند. نکته مهم‌ دیگر درباره کرم ضد آفتاب این است که باید کرم خود را هر چند ساعت یکبار تجدید کنید تا حداکثر نتیجه را داشته باشد و از پوست شما بدون وقفه در برابر آفتاب محافظت کند.

حواستان به ترکیبات تشکیل دهنده کرم ضد آفتاب باشد

حواستان به ترکیبات تشکیل دهنده کرم ضد آفتاب باشد

شما انتظار این را ندارید که کرم ضد آفتابی که برای پوست حساس انتخاب کرده‌اید، در طول مدتی که روی پوستتان است، پوست شما را تحریک کند یا بسوزاند. اگر جوابتان منفی است، برای انتخاب ضد آفتاب برای پوست حساس یک فرمول ملایم با ترکیبات مناسب مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم را انتخاب کنید. این مواد در کرم ضد افتاب معدنی بیشتر یافت می‌شود.

این ترکیبات برای پوست های حساس مناسب هستند، برای همین هم هست که در کرم های ضد آفتاب  مخصوص کودک هم یافت می‌شوند. مخصوصاً برای پوست های حساس بهتر است به دنبال ضد آفتابی باشید که حاوی پاربن، عطر و مواد الکلی نباشد. این مواد سمی می توانند باعث ایجاد حساسیت، بثورات و تحریک پوست شوند. مواد تشکیل‌دهنده محصول را به‌درستی بررسی کنید و سپس آن را بخرید. اگر دوست دارید درباره تفاوت کرم ضد آفتاب شیمیایی و معدنی بیشتر بدانید، مقاله زیر به شما کمک می‌کند.

سخن پایانی

در این نوشته با شما درباره انتخاب ضد آفتاب برای پوست حساس صحبت کردیم. گفتیم که این پوست‌ها به مراقبت بیشتری نیاز دارند؛ زیرا از سویی تابش آفتاب تأثیر بیشتری روی آن‌ها می‌گذارد و از سوی دیگر با کوچک‌ترین ترکیب نامناسب، دچار عارضه‌های مختلف می‌شود. به همین دلیل هم به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید کرم ضد آفتاب برای پوست حساس، سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. در این فروشگاه انواع محصولات بهداشتی و آرایشی به ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب عرضه می‌شود. شما از چه محصولاتی برای پوست حساس خوداستفاده می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 1060بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه