تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مراقبت از پوست بعد از تمرینات ورزشی | پوست سالم و زیبا

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
مراقبت از پوست بعد از تمرینات ورزشی | پوست سالم و زیبا

به همه ما گفته‌اند که ورزش برای تندرستی و زیبایی بسیار مفید است؛ اما آیا می‌دانستید اگر به پوست خود بعد از تمرینات نرسید، چه اتفاقی برای آن می‌افتد؟ مراقبت از پوست بعد از تمرینات ورزشی به اندازه‌ای اهمیت دارد که کارشناسان زیبایی آن را یکگام ضروری برای سلامت پوست می‌دانند. شاید برای شما هم این پرسش پیش آمده که چه مراقبت‌هایی باید بعد از تمرینات ورزشی انجام داد؟ برای پاسخ به این پرسش، کمتر از ۳ دقیقه با ما همراه باشید تا بهترین مراقبت‌های پوست پس از تمرین‌های ورزشی را با شما در میان بگذاریم.

دست به صورت خود نزنید

دست به صورت خود نزنید

احتمال آلودگی تمامی تجهیزات ورزشی وجود دارد. حتی زیراندازی که برای یوگا استفاده می‌کنید نیز ممکن است هزارویک آلودگی داشته باشد. از طرف دیگر امکان ندارد ورزش کنید و دست شما به تجهیزات باشگاه یا پارک نخورد. در این شرایط اگر حواستان نباشد و دست خود را به صورت بمالید، آلودگی‌ها به‌راحتی به چهره زیبای شما منتقل می‌شود. این آلودگی‌ها بیماری‌های پوستی مختلفی را به دنبال دارد که یکی از دردسرسازترین آن‌ها جوش است. علت اصلی این اتفاق، باز شدن منافذ پوست و مخلوط شدن عرق و آلودگی در آن است.

حال پرسش این است که با عرق حاصل از ورزش روی صورتمان چه کنیم؟ پیشنهاد ما این است که برای مراقبت از پوست بعد از تمرینات ورزشی ، هرگز دست به صورت خود نزنید. در عوض حوله‌ای تمیز یا دستمال یک بار مصرف، همیشه دم‌ دست داشته باشید تا قطره‌های عرق را با این حوله از صورت و گردن خود پاک کنید. در پایان تمرینات هم حتماً دست و صورتتان را با شوینده مناسب و ملایم بشویید تا خیالتان بابت تمیزی‌اش راحت شود.

پس از ورزش حتماً حمام کنید

برای مراقبت از پوست بعد از تمرینات ورزشی حتماً حمام کنید

به شما حق می‌دهیم اگر پس از ورزش کمی بخواهید استراحت کنید. اما حرف ما را زمین نیندازید و پس از ورزش، سریعاً دوش بگیرید. می‌دانید که به محض توقف تمرینات ورزشی، عرق روی پوستتان خشک می‌شود. این اتفاق به بروز حساسیت، قارچ، جوش‌های بدن و غیره منجر می‌شود. یکی دیگر از مراقبت از پوست بعد از تمرینات ورزشی این است که بلافاصله به محض ورود به منزل، دوش بگیرید.

حمام کردن، جلوی خشک‌شدن عرق روی پوست را می‌گیرد. همان‌گونه که حتماً می‌دانید تجمع عرق و آلودگی روی بدن، زمینه بسته‌شدن منافذ پوست را فراهم می‌کند. از سویی عموماً لباس‌های ورزشی نیز تنگ و چسبان هستند. بسته‌شدن منافذ پوست زیر لباس‌های چسبان باشگاهی، احتمال بروز انواع جوش روی پوست را چند برابر می‌کند. با این حساب بلافاصله پس از رسیدن به منزل، لباس‌های ورزشی را از تن جدا کنید و تمامی بدن را زیر دوش آب نیم‌گرم حسابی بشویید.

ژل‌ خنک کننده بزنید

بعد از تمرینات ورزشی ژل خنک کننده بزنید

درست است که پوست شما در طول تمرینات عرق می‌کند؛ اما این عرق رطوبت طبیعی پوست را از بین می‌برد. به همین دلیل همان‌گونه که در ورزش احساس تشنگی می‌کنید، پوست شما هم حالتی مانند تشنگی پیدا می‌کند. برای جلوگیری از این عارضه، قبل از تمرینات حتماً پوستتان را با مرطوب کننده مناسب آبرسانی کنید. یکی دیگر از مراقبت از پوست بعد از تمرینات ورزشی این است که حتماً ژل‌ خنک‌کننده در دسترس خود داشته باشید. این ژل را پس از اینکه دوش گرفتید روی پوست بمالید تا خشکی آن برطرف شود. پیشنهاد می‌کنیم ژل‌ خنک‌کننده‌ای انتخاب کنید که در کنار خاصیت آبرسانی، ترکیبات مغذی برای پوست داشته باشد.

ضد آفتاب را فراموش نکنید

بعد از تمرینات ورزشی ضد آفتاب بزنید

پس از اینکه بدن خود را در حمام شستید، استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. این ضد آفتاب باید از نوع بِراد اِسپکتروم (broad-spectrum) با میزان حداقل SPF 30 باشد تا حفاظت کاملی از پوست نازنین شما انجام دهد. حتی اگر در منزل ورزش می‌کنید، باز هم اثربخشی ضد آفتاب را دست کم نگیرید و چه قبل و چه بعد از تمرینات ورزشی، حتماً ضد آفتاب بزنید. یادتان باشد که ضد آفتابی که انتخاب می‌کنید باید جلوی پرتوهای خطرناک UVB و UVA خورشید را بگیرد. بهتر است این ضد آفتاب ترکیبات ملایمی داشته باشد و در کنار اینکه پوست را بیش‌ازحد چرب نمی‌کند، لایه‌ای سفید از خود به جای نگذارد. استفاده از ضد آفتاب هم یکی از اقدامات مهم مراقبت از پوست بعد از تمرینات ورزشی است.

سخن پایانی

به شما قول می‌دهیم با رعایت نکته‌‌‌هایی که برای مراقبت پوست بعد از تمرینات ورزشی با شما در میان گذاشتیم، در کنار حفظ سلامتی، پوستی شاداب داشته باشید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه‌ای سودمند از مراقبت از پوست بعد از تمرینات ورزشی دارید،‌ این تجربه‌های مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان اردمی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 5887بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه