۳۰۰هزارتومان بُن تخفیف در حساب کاربری شما شارژ شد! مهلت استفاده: از ۲۰ تا ۲۷ اردیبهشت «روز دختر مبارک»

به این ۷ روش برای مراقبت از پوست در برابر آفتاب اعتماد نکنید.

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
به این ۷ روش برای مراقبت از پوست در برابر آفتاب اعتماد نکنید.

شما برای مراقبت پوست در برابر آفتاب چه کارهایی انجام می‌دهید؟ حتماً به‌خوبی می‌دانید که نور خورشید عامل اصلی در ایجاد سرطان پوست است. به همین دلیل نیز همه‌ی مردم سعی می‌کنند تا با پیداکردن بهترین کرم ضد آفتاب، جلوی عوارض ناشی از پرتوهای مخرب خورشید را بگیرند. البته روش‌های دیگری نیز وجود دارد که ادعا می‌کنند جلوی اثرات مخرب نور خورشید را می‌گیرند؛ ولی با کمال‌ تعجب باید گفت که این روش‌ها کاربرد چندانی ندارند. در ادامه شما را با ۷ روشی آشنا می‌کنیم که نباید به‌تنهایی برای مراقبت پوست در برابر آفتاب به آن‌ها اعتماد کنید.

  • فقط یک بار ضد آفتاب زدن

استفاده از یک لایه ضد آفتاب روی پوست

کرم ضد آفتاب حاوی SPF30 و بیشتر، فقط پوست شما را به مدت ۲ ساعت در برابر پرتوهای مخرب خورشید حفظ می‌کند. از طرف دیگر اگر زیاد عرق می‌کنید این مقدار از ۲ ساعت هم کمتر خواهد شد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم روزهایی که قرار است بیشتر از ۲ ساعت در بیرون از منزل حضور داشته باشید، حتماً بهترین کرم ضد آفتاب مخصوص پوستتان را داخل کیف خود قرار دهید و در هر فرصتی ضد آفتاب خود را تجدید کنید. شاید البته تجدید ضد آفتاب روی آرایش کمی سخت به نظر برسد. در این گونه مواقع از ضد آفتاب پودری، اسپری تثبیت کننده آرایش ضد آفتاب، پنکیک یا پودر فیکس کننده حاوی spf استفاده کنید. بیشتر در سایه راه بروید و لباس‌های پوشیده استفاده کنید تا نیازتان برای تجدید ضدآفتاب کمتر شود.

  • ضد آفتاب قدیمی

استفاده از ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته

حتی بهترین کرم ضد آفتاب نیز تاریخ مصرف و تاریخ استفاده مشخصی دارد. همان گونه که می‌دانید تاریخ مفید استفاده از کالاهای آرایشی و بهداشتی روی جلد آن‌ها درج شده است. اگر در بین لوازم خود ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته دارید یا کرمی دارید که مدت زیادی است درِ آن باز شده یا در معرض گرما و نور خورشید بوده است، ترجیحاً آن را دور بیندازید و به فکر خرید کرم ضد آفتاب جدید باشید.

گرما و نور باعث تجزیه‌ی مواد تشکیل دهنده‌ی لوازم آرایشی و بهداشتی می‌شوند و ماهیت آن را تغییر می‌دهند. کرم ضد آفتاب تاریخ گذشته نه‌تنها به مراقبت پوست در برابر آفتاب کمک نمی‌کند، بلکه به سلامت پوست نیز آسیب می رساند. کرم ضد آفتاب خود را در محل خنک و دور از تابش مستقیم خورشید قرار دهید.

  • لوازم‌ آرایش دارای SPF

لوازم آرایشی حاوی spf

اهمیت استفاده از ضد آفتاب باعث شده تا بسیاری از لوازم آرایشی حاوی SPF عرضه شوند. این محصولات از پوست در برابر نور خورشید مراقبت می‌کنند. فراموش نکنیم که ضد آفتاب را باید هر ۲ ساعت یک بار تمدید کرد. در نتیجه لوازم آرایش دارای SPF پس از ۲ ساعت، عملاً مراقبتی از پوست در برابر آفتاب انجام نمی‌‌دهند و باید از محصولات ضد آفتاب کمک گرفت.

از طرف دیگر تراکم‌ لایه‌ای مواد آرایش یا ضد آفتابی که به پوست می‌زنید نیز تأثیر مهمی در مقدار مراقبت از پوست در برابر نور خورشید دارد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم به جای اختصاص هزینه برای خرید لوازم آرایش ضد آفتاب،‌ بودجه مناسبی را برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب کنار بگذارید و محصولی خریداری کنید که مقدار SPF آن دست‌کم ۳۰ یا بیشتر باشد.

صبح‌ها قبل از آرایش از این کرم استفاده کنید و در نهایت نیز مشغول زیرسازی و آرایش شوید. اگر هم قرار است بیشتر از ۲ ساعت در بیرون از منزل و زیر نور آفتاب باقی بمانید، یک کرم‌ پودر حاوی SPF در کیف خود بگذارید و هر ۲ ساعت یک بار، مقداری از این کرم پودر را روی صورت بزنید تا از این طریق آرایش شما خراب نشود و پوست نیز به‌خوبی محافظت شود.

  • موها

نقش مو در مراقبت از پوست سر در برابر آفتاب

موهای پرپشت تا حدی از پوست سر در برابر پرتوهای خورشید محافظت می‌کنند؛ اما موهای کوتاه و کم‌پشت پوست سر را به میزان لازم پوشش نمی‌‌دهند. ضمن اینکه گوش‌ها، پشت‌ و جلوی گردن نیز به‌عنوان قسمت‌هایی از پوست شناخته می‌شوند که در معرض آفتاب قرار دارند و غالباً هم کسی به این قسمت‌ها ضد آفتاب نمی‌زند. به‌همین دلیل نیز در این قسمت‌ها امکان ایجاد لکه‌های تیره پوستی وجود دارد. در نتیجه زمانی که بیرون از منزل هستید با کلاه یا روسری تا جایی که امکان دارد پوست سر و موها را پوشش دهید و از اسپری ضد آفتاب نیز برای محافظت گردن و گوش‌‌ها کمک بگیرید.

  • شیشه خودرو

نقش شیشه خودرو در مراقبت از پوست در برابر آفتاب

یک باور رایج غلط وجود دارد که شیشه‌های ماشین می‌توانند نور خورشید را در خود نگه دارند. بسیاری از افراد زمانی که داخل اتومبیل خود نشسته‌اند، لزومی برای استفاده از کرم ضد آفتاب نمی‌بینند. باید گفت که در واقع پرتوهای UVA خورشید به‌راحتی از شیشه‌‌های خودرو به داخل نفوذ می‌کنند. به‌همین دلیل لازم است حتی وقتی سوار اتومبیل هستید نیز از بهترین کرم ضد آفتاب برای مراقبت از پوست در برابر آفتاب استفاده کنید.

  • محصولات مکمل مدعی مراقبت از پوست در برابر آفتاب

آفتاب گرفتنرقابت تنگاتنگی که در میان تولیدکنندگان محصولات آرایش و زیبایی در گرفته است باعث شده تا تبلیغات مختلفی را از محصولات مکمل شاهد باشیم؛ اما در درستی یا نادرستی این تبلیغات جای تأمل است. هرچند سازمان غذا و دارو همه‌ی تولیدکنندگان را مکلف کرده است که روی برچسب محصولات خود از ترکیبات واقعی آن بنویسند؛ اما باز هم برخی تولیدکنندگان برای جذب مشتری از موادی در ترکیبات خود نام می‌برند که حتی تأثیر ضد آفتاب هم ندارد. در بیشتر مواقع این محصولات نه‌تنها محافظ پوست نیستند، بلکه سلامت شما را هم به خطر می‌اندازند. در نتیجه بهتر است بهترین کرم ضد آفتاب را از برندهای شناخته شده و فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. در این مقاله با بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار آشنا شوید.

  • لباس‌های نخی

لباس حاوی spf برای مراقبت از پوست در برابر آفتاب

جالب است بدانید یک لباس نخی که بافت آن تراکم کمی دارد تنها به میزان ۵درصد پوست شما را از پرتوهای مضر خورشید حفظ می‌کند. جالب‌تر این که وقتی در اثر گرمای هوا عرق می‌کنید و این لباس خیس می‌شود، میزان محافظت آن به ۳درصد می‌رسد و در‌واقع به‌رغم اینکه سرتاپا لباس پوشیده‌اید باز هم پوست شما هیچ محافظتی از پرتوهای خورشید ندارد.

برخی پژوهشگران در این مواقع پوشیدن لباس‌های با برچسب spf یا استفاده از شوینده دارای spf را پیشنهاد می‌کنند. مسلماً تهیه‌ی این اقلام خیلی سخت‌تر و گران‌تر از خرید بهترین کرم ضد آفتاب است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم روزهایی که زمان زیادی را قرار است بیرون از منزل باشید، حتماً از محصولات ضد آفتاب استفاده کنید.

در مجموع باید گفت تعامل انسان‌ها با خطرات نور خورشید متفاوت است و هرکسی روش‌های خاص خودش را برای مراقبت از پوست در برابر آفتاب به کار می‌گیرد. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم در کنار استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب، روش‌های جالبی را سراغ دارید در قسمت نظرات برای ما و دیگر خواننده‌های از این روش‌های جالب و کاربردی بگویید. فروشگاه اردمی نیز مفتخر است بهترین کرم ضد آفتاب را از بهترین برندها و با قیمتی مناسب به شما عرضه کند.

منبع: Self دیدگاه‌ها 5966بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه