تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آیا لوازم آرایش دارای ضد آفتاب سلامت پوست را تضمین می‌کنند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
آیا لوازم آرایش دارای ضد آفتاب سلامت پوست را تضمین می‌کنند؟

به ‌احتمال زیاد شما هم وقتی دنبال خرید بهترین کرم ضد آفتاب بوده‌اید در جریان قرار گرفته‌اید که در کنار این کرم‌ها، لوازم آرایش مختلفی نیز وجود دارد که دارای SPF هستند. این محصولات، ضمن زیباکردن چهره، از پوست در برابر نور خورشید مراقبت می‌کنند. اما پرتوهای مضر آفتاب به اندازه‌ای خطرناک هستند که به‌همین راحتی‌ها نمی‌شود سلامت پوست را به هر کرم و لوازم آرایشی سپرد. در نتیجه در ادامه قصد داریم با هم ببینیم لوازم آرایش دارای ضد آفتاب تا چه اندازه سلامت پوست شما را در برابر آفتاب تضمین می‌کنند.

نقش لوازم آرایش دارای ضد آفتاب در مراقبت از پوست

لوازم آرایش دارای ضد آفتاب

انواع لوازم آرایش دارای ضد آفتاب در بازار وجود دارند که SPF آن‌ها ۱۵،‌ ۲۰ یا ۲۵ است. بسیاری افراد فکر می‌کنند با خرید این محصولات عملاً با یک تیر دو نشان زده‌اند. در واقع تصور عمومی این است که در کنار حفظ زیبایی و سلامت پوست، جلوی خطرهای حاصل از اشعه‌ی آفتاب را هم گرفته‌اند. در این باره در انگلیس تحقیقاتی انجام شده است. نتایج تحقیقات ثابت کرده است بانوانی که از کرم مرطوب‌ کننده دارای SPF استفاده می‌کنند، در بیشتر مواقع قسمت‌هایی از صورت را با این کرم‌‌ها پوشش نمی‌دهند. از طرف دیگر برای محافظت کامل پوست، باید مقدار بیشتری کرم مرطوب کننده حاوی SPF استفاده شود. متأسفانه غلظت این کرم‌ها باعث شده تا بانوان به لایه‌ای نازک اکتفا کنند.

حتماً در جریان هستید که حتی بهترین کرم ضد آفتاب هم محافظت دائمی از پوست ندارد. این کرم‌ها را باید هر ۲ ساعت تجدید کرد. یک کرم مرطوب کننده دارای SPF یا دیگر لوازم آرایش دارای ضد آفتاب نیز باید هر ۲ ساعت تجدید شوند. البته این واقعیت وجود دارد که هیچ کس در این بازه زمانی آرایش خود را تجدید نمی‌کند.

انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب متناسب با نیاز افراد

انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب

با توجه به توضیحاتی که دادیم حتماً متوجه شده‌اید که لوازم آرایش دارای ضد آفتاب محافظت کاملی در برابر نور خورشید ندارند. اگر به دنبال بهترین کرم ضد آفتاب هستید، بهتر است سراغ کرم‌های مخصوص ضد آفتاب با پوشش کامل بروید. تشخیص این محصولات نیز بسیار راحت است. کافی است عبارت براد اسپکتروم ( broad spectrum) روی این کرم‌ها نوشته شده باشد. این عبارت به معنای حفاظت کامل پوست در برابر پرتوهای UVB و UVA است. وجود این عبارت نگرانی‌های شما برای آسیب‌های خورشید مانند پیری و سرطان پوست را برطرف می‌کنند. توجه داشته باشید که لوازم آرایش حاوی SPF عموماً پوشش براد اسپکتروم ندارند. در واقع با وجود اینکه فکر می‌کنید ضد آفتاب زده‌اید، این محصولات عملاً از پوست شما در برابر خورشید محافظت نمی‌کنند.

بهترین ضد آفتاب ها برای شما

افزایش اثر بخشی ضد آفتاب

  • بانوان شاغل بهتر است سراغ اسپری ضد آفتاب یا ضد آفتاب پودری بروند. تجدید این محصولات، آرایش را خراب نمی‌کند.
  • به بانوانی که پوستی مستعد به آکنه دارند نیز پیشنهاد‌ می‌کنیم بهترین کرم ضد آفتاب غیر کومدون‌زا (noncomedogenic) خریداری کنند. این محصولات منافذ پوستی را مسدود نمی‌کنند و نگرانی برای آکنه به دنبال ندارند.
  • ضد آفتاب رنگی نیز گزینه‌ی بسیار خوبی برای آبرسانی،‌ زیرسازی و مراقبت از پوست در برابر آفتاب به حساب می‌آید. این محصولات را بسته به نیاز خود در حالت پودری، مایع و اسپری تثبیت‌ کننده آرایش می‌توانید خریداری کنید.
  • اگر به دنبال ماندگاری بیشتر خاصیت ضد آفتاب در یک کرم می‌گردید، به شما کرم ضد آفتاب ضد آب را پیشنهاد می‌کنیم. این کرم‌ها دارای زینک اکسید خالص هستند و لایه‌ی محافظ بهتری روی پوست در برابر نور خورشید ایجاد می‌کنند.
  • استفاده از مرطوب‌ کننده‌ و کرم پودر‌ ضد آفتاب در کنار هم به معنای تشدید مقدار SPF موجود در این محصولات نیست. در میان لوازم آرایش دارای ضد آفتاب فقط به محصولی که SPF بیشتری دارد برای مدت زمان مقاومت پوست خود در برابر خورشید می‌توانید اعتماد کنید.

روش افزایش اثربخشی کرم ضد‌ آفتاب

افزایش اثر ضد آفتاب

  • تحقیقات نشان می‌دهد حدود ۱۰درصد سرطان پوست صورت، در قسمت دور چشم مشاهده می‌شود. بنابراین بهترین کرم دور چشم حاوی SPF موجود در بازار را بخرید.
  • تا جایی که امکان دارد در زیر خورشید عینک آفتابی بزنید.
  • از بهترین کرم ضد آفتاب خود برای گوش و پشت گردن نیز استفاده کنید.
  • لب‌ها را نیز باید ضد آفتاب بزنید. بهتر است از رژ لب‌ یا سایر لوازم آرایش دارای ضد آفتاب کمک بگیرید.
  • پرتوهای UV خورشید، التهاب تب خال را افزایش می‌دهد. اگر به این عارضه دچار هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از ضد آفتاب مخصوص لب استفاده کنید.

سخن پایانی

در مجموع می‌توان گفت عقل سلیم حکم می‌کند به جای خرید لوازم آرایش دارای ضد آفتاب حتماً سراغ بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار را بگیریم. از آنجایی که اولویت اصلی فروشگاه اُردمی سلامت پوست و زیبایی آن است، در این فروشگاه مجموعه‌ای کامل از انواع ضد آفتاب را از میان معتبرترین برندهای بازار گرد هم آورده‌ایم. مطمئن هستیم اگر به‌‌دنبال خرید بهترین کرم ضد آفتاب می‌گردید از این فروشگاه دست‌خالی بیرون نخواهید آمد. این مقاله نیز شما را با «بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار» آشنا می‌کند. شما تا چه حد با لوازم آرایش دارای ضد آفتاب آشنایی دارید؟ از این لوازم استفاده می‌کنید یا اینکه اعتمادی به این محصولات ندارید؟ تجربه‌های خود در استفاده از این محصولات را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Seattletimes دیدگاه‌ها 2588بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه