تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

انواع چین و چروک صورت چه رازی از شما بر ملا می‌کند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
انواع چین و چروک صورت چه رازی از شما بر ملا می‌کند؟

همه افراد در گذر زمان کم و بیش انواع چین و چروک را در صورت یا بدن خود تجربه می‌کنند. برخی از چین و چروک های اطراف چشم با بهترین کرم دور چشم به‌تدریج درمان، برطرف یا کنترل می‌شوند و برخی دیگر به درمان‌های جدی‌تر نیاز دارند. نکته‌ای که قبل از درمان هر عارضه مربوط به پوست باید مدنظر قرار داد، بررسی علت ایجاد آن است. چین و چروک های پوست نیز از این قاعده مستثنی نیستند. همچنین برخی از این چروک‌ها نشانه بیماری جسمی یا روحی خاص در فرد است که باید جدی گرفته و به‌صورت اصولی به درمان آن بپردازید. در این مقاله انواع چین و چروک ایجاد شده در صورت و علت ایجاد هر کدام را بررسی می‌کنیم.

۱. خطوط افقی روی پیشانی

خطوط افقی روی پیشانی

یکی از انواع چین و چروک صورت، خطوط افقی است که روی پیشانی ظاهر می‌شود و به خطوط استرس و نگران معروف هستند. داشتن این خطوط روی پیشانی عمدتاً نشان آن است که روزانه فشار روانی زیادی را تحمل می‌کنید. هرچه این خطوط برجسته‌تر یا عمیق‌تر باشند، فشار بیشتری را نشان می‌دهند. در چنین مواقعی توصیه می‌شود که خونسردی خودتان را حفظ کرده و به سفر یا تفریحات لذت‌بخش بپردازید. همچنین، این خطوط ممکن است در اثر استفاده زیاد از شکر یا مصرف بسیار کم آب ایجاد شود. اگر چنین عاداتی دارید، بهتر است از همین لحظه، رژیم غذایی خود را تغییر دهید.

۲. خطوط کنار ابروی چپ

خطوط کنار ابروی چپ

خطوطی که در گوشه ابروی چپ ایجاد می‌شوند، از دیگر انواع چین و چروک صورت هستند که با طحال ارتباط مستقیم دارند. اگر احساس می‌کنید که این خطوط در مدت زمان کوتاهی به‌طور فزاینده‌ای برجسته می‌شوند، حتماً با متخصص داخلی مشورت کنید؛ زیرا ممکن است طحال شما در معرض خطر باشد. برخی معتقدند که با خوردن برخی غذاهای شیرین، طحال تحریک و تقویت می‌شود؛ اما لازم است در مصرف مواد قندی بیشتر محتاط باشید. مصرف میوه‌های خشک یک روش عالی برای تقویت این اندام است.

۳. خطوط کنار ابروی راست

انواع چین و چروک کنار ابروی راست

خطوط نزدیک ابروی راست شما نشانه‌ای از وجود سم در بدنتان دارد. به عبارت دیگر، کبد مسئول سم‌زدایی بدن است و وجود خط عمیق در این قسمت از ابرو، هشداری برای عملکرد ضعیف آن است. برای رفع این مشکل و حتی ازبین‌بردن انواع دیگر چین و چروک صورت، به رژیم غذایی ارگانیک شامل میوه‌ها و سبزیجات به رنگ سبز نیاز دارید. در مصرف پروتئین گوشتی، قهوه، غذاهای پرادویه، غذاهای چرب و نمک نیز باید احتیاط کنید.

۴. خط پل بینی

خط پل بینی

داشتن یک خط روی پل بینی ممکن است به این معنی باشد که به آلرژی مبتلا هستید. البته این امکان نیز وجود دارد که این خطوط نشان‌دهنده نگرانی و استرس بیش از حد باشد. علاوه بر این، خطوط پل بینی به سطح زندگی عاشقانه شما یا روابط رمانتیک نیز مربوط می‌شود. در واقع این خطوط هشداری برای بروز چالش یا سردمزاجی در روابط زناشویی نیز هست و برای رفع آن‌ها بهتر است در ارتباط گرفتن با همسر خود رمانتیک‌تر برخورد کنید.

۵. خطوط پنجه کلاغی

خطوط پنجه کلاغی

خطوط پنجه کلاغی یکی دیگر از انواع چین و چروک است که در گوشه‌های خارجی چشم ایجاد می‌شود. وجود این خطوط سه معنی دارد. یکی آنکه شما با تمام صورت خود لبخند می‌زند و این باعث می‌شود گونه‌های شما به گوشه‌های چشم فشار بیاورد. دومین گزینه، ضعف بینایی شماست، به این معنا که برای بهتر دیدن اطراف، به گوشه‌های چشم خود فشار وارد می‌کنید. برای رفع این حالت می‌توانید از بهترین کرم دور چشم استفاده کنید. علت دیگر این اتفاق، درگیر بودن اندام‌هایی مانند کبد، کلیه و معده است. اگر احساس می‌کنید میزان و عمق خطوط پنجه کلاغی رو به افزایش است، بهتر است با نظر پزشک متخصص، رژیم غذایی بهتری پیش بگیرید تا از سلامت اندام‌های خود آسوده‌خاطر باشید.

۶. چروک و پف زیر چشم

چروک و پف زیر چشم

شاید پف زیر چشم را نتوان به‌طور مستقیم در دسته انواع چین و چروک قرار داد؛ اما با ادامه یافتن آن، چروک های ریز زیر چشم ایجاد می‌کند. پف زیر چشم غالباً پدیده‌ای طبیعی است که بعد از خواب ناکافی اتفاق می افتد؛ اما اگر همیشه و حتی هنگام کافی و مفید ایجاد شود، ممکن است نشان‌دهنده ضعف کلیه‌ها یا ضعف در گردش خون باشد. در این چنین مواقعی، با نظر پزشک خود، تمریناتی مانند یوگا یا پیاده‌روی تقریباً تند را امتحان کنید. استفاده از بهترین کرم دور چشم نیز در چنین مواقعی راهگشاست.

۷. تغییر رنگ روی گونه ها

تغییر رنگ روی گونه ها

یکی دیگر از انواع چین و چروک روی صورت، چروک ریز روی گونه‌هاست که باعث تغییر رنگ آن می‌شود. این خطوط بیانگر برخی از مسائل بهداشتی مانند مشکلات ریوی است. اگر متوجه تغییر رنگ در گونه‌ها شدید، فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. حتی وجود حساسیت روی گونه‌ها نیز به مشکلات گوارشی مربوط می‌شود. در چنین مواقعی توصیه می‌کنیم ضمن بهبود رژیم خود، ورزش سالمی را انجام دهید که به هضم غذا و سلامت ریه‌ها کمک کند.

۸. خطوط نوک بینی با رنگ قرمز

خطوط نوک بینی

شاید جالب باشد که بدانید خطوط نوک بینی با رنگ قرمز نیز یکی دیگر از انواع چین و چروک صورت است. توجه داشته باشید که در هوای سرد پاییز و زمستان داشتن بینی با نوک قرمز امری عادی است؛ اما اگر در سایر فصل‌های سال، مخصوصاً در هوای گرم یا معتدل، نوک بینی شما قرمز می‌شود، احتمالاً ارتباطی با گردش خون یا قلب شما داشته باشد. در چنین مواقعی ضمن مراجعه به پزشک، با مصرف اسیدهای چرب غیر اشباع و کاهش مصرف قهوه و غذاهای چرب، این عارضه را برطرف کنید.

۹. چین و چروک اطراف دهان

چین و چروک اطراف دهان

یکی دیگر از انواع چین و چروک صورت، خطوطی است که اطراف دهان ایجاد می‌شود و در بسیاری مواقع به عملکرد روده بزرگ ارتباط دارد. در واقع اگر این خطوط در مدت کوتاهی ظاهر شده و بیشتر و عمیق‌تر شوند، باید برای تشخیص بیماری نزد پزشک بروید. خوشبختانه روده بزرگ قسمتی از بدن است که به‌راحتی احیا می‌شود. نوشیدن مایعات فراوان، خوردن غذاهای غنی از ویتامین D و ورزش منظم از بهترین روش‌ها برای سلامت روده بزرگ است. در بین محصولاتی که به‌عنوان بهترین کرم دور چشم شناخته می‌شوند، برخی محصولات برای دور لب نیز طراحی شده‌اند و استفاده از آن‌ها برای رفع این خطوط، خالی از فایده نیست.

۱۰. خط لبخند

خط لبخند

اگر شما فردی هستید که دائماً می‌خندید و این کار را با تمامی صورت خود انجام می‌دهید، به احتمال زیاد خطوطی از خنده روی صورت خود دارید. در چنین مواقعی بهتر است روی این خطوط حساس نشوید؛ زیرا نشانه‌ای از خلق و خوی شاد شماست. اما اگر یک‌باره و بدون اینکه زیاد بخندید، این مدل از انواع چین و چروک را مشاهده کردید، باید به سلامت لوزالمعده خود شک کنید. افزودن غذاها و میوه‌های سالم به رژیم غذایی از جمله زغال اخته، انگور و سیر به شما در حفظ سلامت لوزالمعده کمک می‌کند.

۱۱. خطوط روی لب بالایی

انواع چین و چروک بالای لب

ایجاد خطوط عمودی روی لب بالایی شما یک اتفاق متداول در بین افراد سیگاری است. افزایش سن یا قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید نیز می‌تواند دلیل دیگری برای بروز انواع چین و چروک بالای لب شما باشد. اگر هیچ‌کدام از دلایلی که ذکر کردیم برای شما مصداق ندارد و باز هم چنین خطوطی را مشاهده کردید، ممکن است طحال شما ضعیف شده باشد. بهبود رژیم غذایی با انواع سبزیجات از جمله هویج و شلغم برای سلامت طحال بسیار مفید است.

۱۲. انواع چروک و لکه روی لب

انواع چین و چروک و لکه روی لب

انواع چین و چروک و لکه روی لب شما که به‌صورت برجستگی‌های سفید دیده می‌شوند، ممکن است نشان‌دهنده ضعف در گردش خون باشد. این خطوط اگرچه هیچ تهدید بزرگی برای سلامتی شما به وجود نمی‌آورند؛ اما ممکن است گاهی هشداری برای مشکلات روده بزرگ باشند. برای بهبود گردش خون، باید به فعالیت‌های بدنی سبک و درعین‌حال مستمر مانند دویدن یا یوگا بپردازید. همچنین به منظور حفظ سلامتی روده بزرگ، سعی کنید غذاهای غنی از فیبر را به رژیم خود اضافه کنید. اگر علائم شما جدی‌تر و شامل درد یا خون‌ریزی شد، از مراجعه به یک متخصص دریغ نکنید.

۱۳. خطوط گردن

انواع چین و چروک روی گردن

خطوط گردن نیز از انواع چین و چروک طبیعی است که با افزایش سن برجسته‌تر می‌شوند. همچنین گاهی این خطوط در اثر اضافه وزن یا مشکلات غده تیروئید نیز به وجود می‌آیند. با مصرف قرص روی زیر نظر پزشک و کاهش گلوتن در رژیم غذایی می‌توان سلامت غده تیروئید را بهبود بخشید.

۱۴. خطوط زیر لب

انواع چروک زیر لب

خطوط زیر لب و بالای چانه از انواع چین و چروک هستند که عادت به خودخوری و ناراحتی یا بغض فروخورده را نشان می‌دهند. به عبارت دیگر این خطوط به این معنی هستند که شما انرژی منفی زیادی را در خود جمع می‌کنید. اگر متوجه شدید که این خطوط زیر لب پایین شما برجسته‌تر می‌شود، حتماً مدتی را به استراحت اختصاص دهید و احساسات منفی را که به خود تحمیل کرده‌اید، به فراموشی بسپارید. مصرف بهترین کرم دور چشم مناسب برای دور لب نیز در این مواقع مفید است.

۱۵. خطوط برجسته شقیقه

خطوط روی شقیقه

رگ‌های برجسته شقیقه که در اطراف دو طرف پیشانی کشیده شده‌اند، نشانه‌هایی از افزایش فشار خون یا تحمل استرس هستند. خوشبختانه با تمرین یوگا یا پیاده‌روی، همچنین مصرف موز و کاهش نمک در جیره غذایی خود می‌توانید فشار خون خود را کاهش دهید. برای احتیاط حتماً با پزشک در تماس باشید.

سخن پایانی

در این نوشتار با انواع چین و چروک صورت آشنا شدید. برای گرفتن مشاوره یا خرید بهترین کرم دور چشم می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی– مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. شما کدام یک از این خطوط را در صورت خود دارید؟ چه راه‌حلی برای درمان آن پیش گرفته‌اید؟

منبع: Brightside دیدگاه‌ها 7298بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه