تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش های اصولی مراقبت از پوست دور چشم چیست؟

روش های اصولی مراقبت از پوست دور چشم چیست؟

بی‌شک هر کدام از شما برای مراقبت از پوست دور چشم خود به خرید بهترین کرم دور چشم روی می‌آورید؛ اما به نظر شما فقط خریدن و استفاده از کرم یا ژل دور چشم کافی است؟ چه روش‌های دیگری می‌شناسید که به رفع عارضه‌های این ناحیه کمک کند؟ می‌دانید چه زمان باید رسیدگی به پوست دور چشم را شروع کنید؟ اطلاع دارید که از محصولات دور چشم در چه ساعتی از شبانه‌روز باید استفاده کنید؟ دقیقاً می‌دانید چه میزان محصول برای پوست شما مناسب است؟ برای هر کدام از عارضه‌های دور چشم محصول خاصی استفاده می‌کنید یا تفاوتی بین آن‌ها قائل نمی‌شوید؟ این‌ها همه پرسش‌هایی است که درباره پوست دور چشم وجود دارد و ما قرار است در این مقاله بررسی کنیم.

رسیدگی به پوست دور چشم چه اهمیتی دارد؟

اهمیت رسیدگی به پوست دور چشم

قبل از اینکه بخواهیم به اهمیت استفاده از بهترین کرم دور چشم بپردازیم، اجازه دهید کمی درباره پوست دور چشم صحبت کنیم. پوست دور چشم شما بخشی از بدن شماست که می‌تواند اولین علائم پیری زودرس را نشان دهد؛ مخصوصاً اگر به‌خوبی از آن مراقبت نکرده باشید. در واقع پوست اطراف چشم نازک‌‌تر و لطیف‌‌تر از پوست سایر قسمت‌های بدن است و ازآنجاکه چشم‌های شما در طول روز از پلک‌زدن گرفته تا بیان احساسات‌‌، بسیار زیاد کار می‌کنند‌‌، پوستش دچار پیری زودرس می‌شود.

علاوه بر این‌‌‌ها دلایل ژنتیکی‌‌، اشعه ماورای بنفش‌، عوامل استرس‌زای خارجی و انتخاب سبک زندگی نامناسب نیز می‌توانند باعث پیرشدن سریع پوست اطراف چشم شوند. عارضه‌های مشترک دور چشم شامل سیاهی و تیرگی دور چشم، چین و چروک و پف زیر چشم است که معمولاً از بعد از ۲۰ سالگی خودشان را نشان می‌دهند؛ بنابراین بهتر است از همین سن مراقبت از پوست دور چشم را شروع کنید. در ادامه اصول صحیح مراقبت از پوست دور چشم را به شما می‌آموزیم.

پوست دور چشم خود را آبرسانی کنید

پوست دور چشم خود را آبرسانی کنید

آبرسانی پوست یکی از مراحل بسیار کم دردسری است که غالب افراد از انجام آن طفره می‌روند. پوست دور چشم خود را مانند یک انگور تصور کنید. همان طور که انگور با ازدست‌دادن آب‌‌ خود، شروع به جمع‌شدن می‌کند و به مرور زمان چروکیده شود، پوست نیز دچار چین و چروک می‌شود.

اما هنگامی که به آبرسانی پوست توجه کنید، در واقع به استحکام پوست و کاهش خطوط و چین و چروک کمک می‌کنید. به عبارتی از‌آنجایی‌که پوست اطراف چشم فاقد غدد چربی یا همان مرطوب کننده های طبیعی پوست هستند‌‌؛ در نتیجه بیشتر در معرض خشکی و چین و چروک قرار می‌گیرند.

روش صحیح آبرسانی چیست

روش صحیح آبرسانی به پوست دور چشم چیست

سؤالی که معمولاً درباره مرطوب کردن پوست دور چشم شما مطرح می‌شود این است که آیا می‌توانید از مرطوب کننده صورت خود برای پوست اطراف چشم استفاده کنید؟ پاسخ مثبت است. مرطوب کننده تا زمانی که چشم شما را تحریک نکند و مقدار کافی رطوبت را تأمین کند‌‌، خوب است.

البته به خاطر داشته باشید‌‌ که پوست نازک در اطراف چشم شما ممکن است به کرم صورت معمولی حساس باشد. اگر احساس سوزش می‌کنید یا چشم‌هایتان اشک‌آلود یا قرمز می‌شود‌‌، از استفاده از مرطوب کننده صورت خودداری کرده و در عوض روی بهترین کرم دور چشم سرمایه گذاری کنید.

مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید

مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید

هنگامی که به دنبال خرید بهترین کرم دور چشم هستید‌‌، لازم است که بدانید بر اساس عارضه‌ای که دنبال درمان آن هستید، از چه ترکیباتی باید استفاده کنید. در ادامه به شما بهترین ترکیبات کرم دور چشم بر اساس عارضه‌تان را پیشنهاد می‌کنیم.

  • خطوط ریز پوست دور چشم

به غیر از مواد مرطوب کننده آبرسان که برای جبران رطوبت ازدست‌رفته استفاده می‌شود‌‌، شما باید دنبال ترکیباتی باشید که فوراً پوست شما را پر کند تا خطوط ریز از بین بروند. به این منظور مواد قوی‌‌تر را انتخاب کنید که تولید کلاژن را افزایش می‌دهند. این ترکیبات شامل رتینوئید، رتینول، مشتقات ویتامین A و پپتیدها هستند.

  • تیرگی اطراف چشم

برای مقابله با تیرگی اطراف چشم ناشی از اشعه ماورا بنفش خورشید‌‌، باید دنبال این مواد باشید: آربوتین، هیدروکینون، اسید کوجیک، ویتامین سی، سویا، نیاسین آمید (ویتامین B-3) و اسید آزلائیک.

  • پف دور چشم

درمان پف چشم می‌تواند با خواب کافی یا نوشیدن آب کافی درمان شود؛ اما اگر می‌خواهید با کرم یا ژل مخصوص، پوست دور چشمتان را زیباتر کنید، کافئین، چای سبز و پلی فنل‌های توت، قهوه، دیپپتید و گیاه بید به رفع این عارضه کمک می‌کنند.

  • پیری زودرس یا افتادگی پوست دور چشم

برای پیری زودرس یا همان افتادگی پوست اطراف چشم‌‌، به دنبال آنتی اکسیدان باشید. این مواد قدرتمند به از‌بین‌بردن رادیکال‌های آزاد پوست که در اثر اشعه ماورای بنفش‌‌، سیگارکشیدن و آلاینده‌ها ایجاد می‌شوند‌‌، کمک می‌کند. علاوه بر این‌‌، آن‌ها می‌توانند روند پیری را کندتر کنند. با این توضیح دنبال این ترکیبات باشید: ویتامین سی، ویتامین E، چای سبز و ویتامین B-3 (نیاسینامید).

آرایش و پاک کردن آن را با ملایمت انجام دهید

آرایش و پاک کردن آن را با ملایمت انجام دهید

از پاک کردن آرایش چشم گرفته تا استفاده از محصولات روی پوست دور چشم‌‌، رعایت لطافت مهم است. همان طور که در بالا اشاره کردیم‌‌، پوست زیر چشم شما بسیار نازک است. به همین دلیل‌‌، فشار اضافی ناشی از فعالیت‌های روزمره شما می‌تواند به ایجاد خطوط ظریف اضافی کمک کند. به همین منظور سعی کنید عمل آرایش و پاک کردن آن را با لطافت انجام دهید.

برای مثال پاک کننده آرایش محبوب خود را روی یک تکه پنبه یا پد بزنید. پد یا پنبه را به‌آرامی روی پوست خود فشار دهید. آن را با حرکات نرم روی پوست دور چشم خود بکشید. این کار را تکرار کنید تا آرایش شما کاملاً پاک شود. پس از پاک‌کردن آرایش حتماً مقداری از بهترین کرم دور چشم را زیر چشم و اطراف آن بزنید. ضربات آرام وارد کنید تا کرم جذب پوست شود. حواستان باشد که فقط ضربه ملایم بزنید و از ماساژ آن جلوگیری کنید.

محافظت در برابر آفتاب را فراموش نکنید

محافظت در برابر آفتاب را فراموش نکنید

قرارگیری در معرض نور خورشید می‌تواند نقش بزرگی در روند پیری پوست داشته باشد. همچنین نور خورشید منجر به تیره‌شدن پوست دور چشم شما می‌شود. با این توضیح لازم است حتما از پوست دور چشم خود در برابر اشعه‌های مضر و مخرب خورشید مراقبت کنید.

البته این به آن معنی نیست که از کرم ضد آفتاب خود دور چشمتان بزنید، بلکه به این معنی است که از کرم دور چشمی استفاده کنید که حاوی فاکتورهای محافظتی باشد. یکی دیگر از روش‌هایی که خیلی مهم است و به شما توصیه می‌کنیم، استفاده از کلاه و عینک آفتابی، مخصوصاً در روزهای گرم سال است. در چنین مواقعی تابش نور خورشید بیش از هر زمان دیگری است.

سبک زندگی سالم را پیش بگیرید

محافظت در برابر آفتاب را فراموش نکنید

  • اهمیت تغذیه

وقتی صحبت از تغییر عادت‌های زندگی و محافظت از پوست دور چشم می‌شود‌‌، همه ذهنشان به سوی بهترین کرم دور چشم گران‌قیمت می‌رود. در صورتی که برخی از عارضه‌های اطراف چشم در اثر سوءتغذیه یا خواب ناکافی ایجاد می‌شود. برای مثال پف زیر چشم ممکن است حاصل احتباس مایعات زیر پوست باشد. یکی از چیزهایی که به بدترشدن این عارضه دامن می‌زند، مصرف نمک زیاد و نوشیدن الکل است. خیلی راحت با یک رژیم غذایی سالم شامل مواد تازه و میوه و سبزیجات کافی می‌توانید این عارضه را از بین ببرید.

  • میزان خواب کافی

خیلی مهم است که برای ازبین‌بردن عارضه‌های پوست دور چشم خود، ساعات خوابتان را تنظیم کنید. شاید شما حتی ۱۰ ساعت بخوابید؛ اما خواب کافی و مفید نباشد. بهترین ساعات برای خواب فاصله بین ساعت ۱۰ شب تا ۲ بامداد است. در کنار این‌ها لازم است بالش خود را تنظیم کنید. بالش‌های خیلی کوتاه باعث می‌شوند خون به‌خوبی در پوست جریان نداشته باشد و زیر چشم کبود شود.

ترک دخانیات

اگر به دنبال ترک سیگار هستید‌‌، اکنون یک دلیل دیگر برای این امر پیدا کرده‌اید. چین و چروک های زودرس حاصل مصرف دخانیات است. سیگار کشیدن با ایجاد اختلال در جریان خون در پوست و آسیب‌رساندن به سطح کلاژن و الاستین می‌تواند روند طبیعی پیری را تسریع کند‌‌. با ترک دخانیات قدرت و قابلیت ارتجاعی پوستتان را افزایش می‌دهید. به این ترتیب ملاحظه خواهید کرد که برای رفع عارضه دور چشم حتی به بهترین کرم دور چشم هم نیازی پیدا نمی‌کنید.

سخن پایانی

تا اینجا برایتان درباره روش‌های مراقبت از پوست دور چشم صحبت کردیم. در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین کرم دور چشم حتماً سری به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید. مشاوران خبره و کارآزموده مجموعه هم در ساعات اداری پاسخ‌گوی پرسش‌های شما هستند. می‌توانید از طریق شماره درج‌شده بالای همین صفحه یا گذاشتن پیام در بخش نظرات، پرسش خود را مطرح کنید. شما برای مراقبت از پوست دور چشم خود از چه روش‌هایی استفاده می‌کنید؟ در بخش نظرات بنویسید تا سایر همراهان بلاگ نیز از تجربه‌هایتان استفاده کنند.

منبع: Healthline دیدگاه‌ها 6362بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>