تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چرا و چگونه باید از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
چرا و چگونه باید از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

حتماً شما هم شنیده‌اید که کرم‌ دور چشم، پُف، تیرگی و چین و چروک دور چشم را که در اثر بالا رفتن سن و یا عوامل ارثی ایجاد می‌شوند، از بین می‌برد. از طرفی این نکته را نیز باید در نظر داشت که معمولاً یک کرم دور چشم باکیفیت، قیمت بیشتری نسبت به سایر محصولات مراقبت از پوست دارد. با این حساب این پرسش پیش می‌آید که خرید کرم دور چشم و استفاده از آن تا چه اندازه اهمیت دارد؟

برای اینکه یک بار برای همیشه تکلیف خودمان را با کرم‌های دور چشم، روشن کنیم و ببینیم استفاده از این کرم‌ها تا چه اندازه ضرورت دارد، در ادامه با هم به تمام چیزهایی که از این محصولات باید بدانید اشاره خواهیم کرد.

ضرورت استفاده از کرم دور چشم

ضرورت استفاده از کرم دور چشمپوست دور چشم حساسیت بیشتری نسبت به پوست سایر قسمت‌های بدن دارد. از این رو کرم‌های دور چشم با ترکیبات غلیظ و متراکم، مناسب پوست حساس این ناحیه ساخته می‌شوند تا عارضه‌های دور چشم را با اثربخشی بیشتری التیام بخشند.

همان‌گونه که حتماً می‌دانید کلاژن، حالت کشسان پوست را تقویت می‌کند و وجود آن، عامل شادابی و جوانی پوست به شمار می‌آید. از طرفی استفاده از محصولات مراقبت از دور چشم حاوی ویتامین‌ C، پپتیدها، سرامید، اسید هیالورونیک و رتینول، افزایش تولید کلاژن را به دنبال دارند. این مواد خاصیت آبرسانی قوی دارند و جلوی ازبین‌رفتن آب پوست را می‌گیرند تا پوست حالت کشسان خود را حفظ کند و قوام داشته باشد.

بسیاری از متخصصان پوست بر این باور هستند که رتینول نقش بسیار مهمی در تقویت پوست دور چشم دارد، اما استفاده از این ماده برای بسیاری از افراد مناسب نیست چراکه احتمال دارد به پوست آن‌ها آسیب برساند.

نکته حائز اهمیت آن است که اگر حواستان به این عارضه‌ها نباشد، پس از گذشت چندین سال از عمر آن‌ها، احتمال درمان کامل، کاهش می‌یابد.

در مجموع باید گفت استفاده از محصولات مراقبت از دور چشم برای همه افراد مخصوصاً سنین بالای ۳۰ لازم و ضروری است؛ به شرط آنکه خرید کرم دور چشم متناسب با عارضه‌ای انجام شود که قصد برطرف‌کردن آن را دارید.

انواع عارضه‌های پوست دور چشم

ضرورت استفاده از کرم دور چشمدر خصوص چگونگی انتخاب و خرید کرم‌ دور چشم نمی‌توان نسخه واحدی برای همه پیچید. بعضی‌ها از سیاهی دور چشم رنج می‌برند و بعضی دیگر نیز با پف دور چشم مشکل دارند. همچنین بیشتر افراد نیز از چین و چروک دور چشم گله‌مند هستند. جالب است بدانید عوامل زیادی از جمله نور مانیتور و گوشی‌های هوشمند در بروز عارضه‌های پوست دور چشم دخالت دارند.

در‌ واقع نور آبی که از گوشی‌ها و مانیتورها به چشم تابیده می‌شوند، حتی از نور خورشید نیز ضرر بیشتری برای چشم دارند. چراکه به قسمت‌های عمیق‌تری از پوست نفوذ می‌کنند. نور آبی گوشی‌های هوشمند دقیقاً به همان قسمتی از پوست نفوذ می‌کند که در آن اسید هیالورونیک، کلاژن و الاستین قرار دارد. در نتیجه بسته به میزانی که در معرض گوشی‌های هوشمند هستید باید به طور جدی‌تر از کرم دور چشم استفاده کنید.

خوشبختانه در نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌‌او‌اس که در گوشی‌های هوشمند حضور دارند، شاهد قابلیتی برای کاهش پرتو نور آبی هستیم. با فعال‌کردن این قابلیت، ممکن است نور صفحه نمایش گوشی شما به قرمزی بگراید، اما پوست صورت و دورچشم شما از نور آبی گوشی در امان خواهد بود.

  • چین و چروک دور چشم

چین و چروک دور چشمپوست نازک دور چشم، مستعد خشکی است. در نتیجه با قرار گرفتن در معرض آفتاب، بالا رفتن سنِ پوست و کاهش تولید کلاژن، سریع‌تر شادابی و طراوت خود را از دست می‌دهد. ابراز احساسات، پلک‌زدن و سایر تغییرات فیزیکی چهره نیز تأثیر زیادی روی پوست دور چشم دارند که باعث ظهور چین‌وچروک‌ها در این قسمت می‌شوند.

برای درمان چروک دور چشم قبل از ۴۰ سالگی، بهتر است از کرم‌های حاوی اسید هیالورونیک و ویتامین C استفاده کنید. در سنین بالاتر بهتر است از کرم‌های حاوی رتینول، پپتید و اسید هیالورونیک استفاده کنید. کرم‌های حاوی مگاپپتید که باعث رشد سلول‌های پوستی می‌شوند و بیشتر اساس گیاهی دارند برای سنین بالای ۶۰ سال پیشنهاد می‌شوند.

  • سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشمدر خصوص تیرگی زیر چشم نیز می‌توان عوامل مختلفی مانند وراثت، نور خورشید، افزایش سن و تجمع خون در ریز پوست را دخیل دانست. در نتیجه خرید کرم دور چشم حاوی اسکوربات سدیم (Sodium ascorbate) و ویتامین C برای از‌بین‌بردن سیاهی زیر چشم گزینه خوبی به نظر می‌رسد. این ترکیبات پوست زیر چشم را متراکم‌تر می‌کنند و استفاده از آن‌ها در بازه زمانی ۶ ماه و بیشتر،‌ کلاً این عارضه را از بین می‌برد.

از طرفی، حضور نیاسینامید (Niacinamide)، ویتامین B3، پپتید و کوژیک اسید (kojic acid) در کرم‌های دور چشم باعث کاهش تیرگی و افزایش تولید کلاژن این قسمت از پوست می‌شود.

  • پف دور چشم

پف دور چشمعامل اصلی ایجاد پف دور چشم، تجمع آب و خون در این قسمت از پوست است. به همین منظور تحقیقات مختلفی روی این موضوع و روش‌های رفع آن انجام شده که برخی از آنها ثابت کرده‌‌اند کافئین باعث افزایش گردش خون در پوست زیر چشم می‌شود. بنابراین استفاده از آن، کاهش پف دور چشم را به دنبال دارد.

جالب است بدانید سرما نیز تأثیر مهمی در درمان پف چشم دارد و به همین منظور افراد زیادی را سراغ داریم که به جای استفاده از ترکیبات شیمیایی و دارویی، تنها با کمک یخ، پف زیر چشم خود را کاهش می‌دهند.

انتخاب بهترین کرم دور چشم

ضرورت استفاده از کرم دور چشمانصافاً باید اعتراف کرد، کرم‌های دور چشم شیمیایی خوبی در بازار وجود دارند که پوست حساس این قسمت را التیام می‌بخشند و چین‌وچروک‌های آن را از بین می‌برند. از طرفی به تجربه ثابت شده است به هر اندازه کرم یا لوسیونی که برای پوست خود خریداری می‌کنید ترکیبات طبیعی‌ بیشتری داشته باشد، به همان اندازه پوست شما واکنش بهتری نسبت به آن نشان می‌دهد.

با این حساب برای خرید کرم دور چشم، دنبال ترکیباتی باشید که مواد طبیعی مانند بابونه، آب هندوانه، کافئین، جلبک و عصاره‌ای از مخمرها در آن استفاده شده باشد. این ترکیبات التهاب پوست دور چشم را کاهش می‌دهند و تغییر رنگ رنگ‌دانه‌های زیر پوست را از بین می‌برند.

روش استفاده از کرم دور چشم

روش استفاده از کرم دور چشمبه همان اندازه که برای ترکیبات کرم دور چشم و خرید بهترین محصول وسواس به خرج می‌دهید، به همان اندازه هم برای روش مناسب جهت کرم‌زدن باید دقت داشته باشید. از آنجایی که چین‌وچروک‌های بسیار ظریفی در اطراف چشم حضور دارند، بهتر است انگشت خود را به مقدار کمی کرم آغشته کنید و روی چین و چروک‌ها یا قسمت‌های پف‌دار زیر چشم فشار دهید و رها کنید.

وقتی انگشت آغشته به کرم را به میزان کمی روی پوست فشار می‌دهید، پوست را به مقدار بسیار ناچیزی کش می‌آورد در نتیجه با رها کردن انگشت، پوستی که کش آمده، مواد را جذب می‌کند و این مواد به داخل چین‌وچروک‌های ظریف پوست کاملاً نفوذ می‌کند.

برای ازبین‌بردن پف زیر چشم نیز توصیه می‌کنیم انگشت حلقه خود را به کرم آغشته کنید و از گوشه پایین چشم به سمت بیرون، با انگشت به آرامی روی پوست ضربه بزنید تا جریان خون در این ناحیه بیشتر شده و کرم با سرعت بیشتری جذب شود.

سخن پایانی

برند‌های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام مدعی هستند بهترین محصول را برای پوست دور چشم عرضه کرده‌اند، بدون شک خرید کرم دور چشم به کاهش عارضه‌های پوست این ناحیه کمک می‌کند، اما استفاده از این کرم‌ها بسته به شرایط پوست دور چشم شما می‌تواند ضرورت پیدا کند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین محصول، حتماً نظر سایر افرادی که آن را امتحان کرده‌اند، مطالعه و تا جایی که امکان دارد محصولات حاوی ترکیبات طبیعی را انتخاب کنید.

در پایان به این نکته نیز اشاره کنیم که استمرار در مصرف کرم‌های دور چشم نقش مهمی دارد و برای رسیدن به بهترین نتیجه، در یک بازه زمانی منظم، این کرم‌ها را دائم استفاده کنید. همچنین اگر تجربه خوبی از استفاده از کرم‌های دور چشم دارید، پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات، ما و سایر کاربران را در جریان تجربه‌های مفید خود قرار دهید.

منبع: Webmd دیدگاه‌ها 8361بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه