تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

تفاوت ژل و کرم دور چشم در چیست و کدام بهتر است؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
تفاوت ژل و کرم دور چشم در چیست و کدام بهتر است؟

خرید بهترین کرم دور چشم یا استفاده از ژل دور چشم، اولین و بهترین گزینه‌ای است که متخصصان زیبایی برای رفع و چین و‌ چروک دور چشم یا تیرگی و پف زیر چشم پیشنهاد می‌کنند. این دو محصول به‌ لحاظ عملکرد، شباهت‌های بسیاری به هم دارند و به همین دلیل همیشه با هم مقایسه می‌شوند. چگونگی خرید کرم دور چشم یا نحوه‌ی استفاده از ژل‌ دور چشم به پرسش‌های پرتکرار در محافل زیبایی تبدیل شده است. در این نوشتار قصد داریم بدانیم شباهت و تفاوت ژل و کرم دور چشم در چیست و کدام بهتر است.

شباهت ژل و کرم دور چشم

شباهت ژل و کرم

به‌خوبی می‌دانیم که وقتی صحبت از محصولات رسیدگی به پوست به میان می‌آید باید آن‌ها را با توجه به نوع پوستی که داریم انتخاب کنیم. اما قضیه در خصوص انتخاب کرم دور چشم به‌همین راحتی‌ها هم نیست. در واقع در چنین مواقعی علاوه بر نوع پوست، سلامت چشم‌، اهمیت و اولویت بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین باید محصولی انتخاب و تهیه کرد که به چشم آسیب نزند.

به لحاظ جوان‌سازی پوست، کرم‌ها و ژل‌های دور چشم عموماً ترکیبات ضدپیری مشابهی دارند که برای پوست‌ حساس دور چشم در نظر گرفته شده است. زمانی می‌توانیم یک کرم را بهترین کرم دور چشم بدانیم که سرشار از ترکیباتی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد بازسازی و ترکیبات جوان‌سازی پوست باشد. با این حساب می‌توان گفت خرید ژل یا کرم دور چشم در کاهش پف و سیاهی دور چشم کاربرد دارد. ضمناً هر دو محصول اثربخشی نسبتاً یکسانی برای از بین بردن چین و‌ چروک های ظریف دور چشم دارند و پوست این ناحیه را قوام می‌بخشند. برای جلوگیری از پیری پوست پلک و زیر ابرو نیز می‌توان از ژل و کرم‌ دور چشم کمک گرفت. اما باید مواظب بود ترکیبات این محصولات به داخل چشم‌های شما نفوذ نکنند.

تفاوت ژل و کرم دور چشم

تفاوت ژل و کرم

  • تفاوت در غلظت

تفاوت ژل و کرم دور چشم بیشتر مربوط به ساختار این محصولات است. کرم دور چشم، ترکیبات متراکم و غلیظ‌تری نسبت به ژل دور چشم دارد. ساختار ژل‌ها ملایم‌تر و رقیق‌تر به‌نظر می‌رسد. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم اگر یکی از انواع بهترین کرم دور چشم را خریداری کرده‌اید و این کرم ترکیبات غلیظی دارد، آن را برای استفاده شبانه کنار بگذارید. ترکیبات غلیظ این کرم‌ها در طول شب کاملاً جذب پوست می‌شوند. اگر هم نمی‌خواهید کرم و ژل دور چشم را در کنار هم خریداری کنید، بهتر است فقط یک کرم دور چشم بخرید و صبح‌ها لایه نازک‌تری از این کرم را روی پوست چشم‌ها بمالید و اجازه دهید کاملاً جذب شود. سپس آرایش روزانه خود را انجام دهید و از منزل خارج شوید.

  • میزان تداخل و سازگاری با آرایش

صبح‌ها بهتر است ژل دور چشم بمالید. این ژل‌ها غلظت‌ کمتری دارند و سریع‌تر به داخل پوست نفوذ می‌کنند. در نتیجه پف زیر چشم را که در اثر خواب شب گذشته ایجاد شده، سریع‌تر کاهش می‌دهند. همچنین تجربه نشان داده است ژل دور چشم، سازگاری بهتری با آرایش دارد و برای استفاده در روز، گزینه‌ی بهتری به حساب می‌آید. از طرف دیگر کرم دور چشم ساختار غلیظ‌تری دارد و سرعت نفوذ مواد کانسیلر و زیرساز آرایشی را به پوست، کاهش می‌دهد. کرم دور چشم مدت زمان ماندگاری خط‌ چشم و ریمل را هم کاهش می‌دهد؛ اما ژل دور چشم در این زمینه‌ها هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

  • توجه به جنس پوست

به‌رغم اینکه برای خرید کرم ضد پیری باید حتماً نوع پوست را در نظر بگیرید، خرید بهترین کرم دور چشم  هیچ ربطی به نوع پوست شما ندارد. وقتی پا به سن می‌گذارید پوست دور چشم خشک می‌شود. حتی اگر پوستی چرب یا مختلط دارید، باز هم دور چشم شما کاملاً خشک می‌شود و باید سراغ ژل دور چشم یا کرم ضد پیری مخصوص دور چشم را بگیرید. اینجاست که تفاوت ژل و کرم دور چشم بیشتر مشخص می‌شود. اگر احساس می‌کنید پوست دور چشم شما نسبت به دیگر قسمت‌های صورت بیشتر خشک شده، بهتر است به جای خرید ژل دور چشم، سراغ کرم دور چشم را بگیرید.

معرفی برخی محصولات دور چشم

ژل دور چشم آقایان اُلیگوجی ARNAUD

ژل دور چشم آقایان

ژل دور چشم آقایان اُلیگوجی ARNAUD، با آنتی اکسیدان قوی خود، بازسازی کننده و ضد پیری پوست است. پوست دور چشم را سفت، جوان و محکم می‌کند. همچنین به علت داشتن کافئین، پف و تیرگی اطراف چشم را از بین می‌برد. تولید کنندگان فرانسوی برند ARNAUD این محصول را در بسته‌بندی ۱۵ میلی‌لیتری عرضه کرده‌اند. برای استفاده از این محصول، ابتدا پوست اطراف چشم را تمیز کنید. سپس ژل را با کمک رول خود محصول، به صورت چرخشی به پوست منتقل کنید. تفاوت ژل دور چشم الیگوجی و کرم دور چشم اکلا ژونس Arnaud، فقط در تراکم ترکیبات و سر رولی آن است.

ژل دور چشم دپی وایت ACM

دپی وایت

ژل دور چشم دپی وایت ACM، حاوی آنتی اکسیدان بوده و با افزایش گردش خونی مویرگی، به ازبین‌رفتن پف و تیرگی دور چشم کمک می‌کند. این ژل برای انواع پوست مناسب بوده و ۱۵ میلی لیتر حجم دارد. روش مصرف آن به این گونه است که صبح و شب به‌صورت ضربه‌ای به اطراف چشم مالیده شود.

کرم دور چشم آقایان ESDOR

اسدور برای آقایان

کرم دور چشم برای آقایان ESDOR، سرشار از آنتی اکسیدان های انگور قرمز و حاوی عصاره‌ی سایر گیاهان سنتی در طب چینی و هندی است. نوک غلطکی این محصول به انجام ماساژ و جذب بهتر کرم کمک می‌کند. این کرم ضد چروک در بسته‌بندی ۱۲ میلی‌لیتری عرضه شده و برای انواع پوست حتی پوست‌های حساس مناسب است. این محصول به‌عنوان بهترین کرم دور چشم آقایان معرفی شده است.

کرم دور چشم ایده آلیا VICHY

کرم دور چشم ویشی

کرم دور چشم ایده آلیا VICHY، با ترکیبات منحصربه‌فرد خود باعث رفع خستگی و تیرگی دور چشم می‌شود. ناحیه‌ی دور چشم را به صورت سطحی و عمقی، درخشان می‌کند. ضد تیرگی، ضد چروک و مرطوب‌کننده بوده و برای انواع پوست مناسب است. این کرم ۱۵ میلی‌لیتری را باید هر صبح و شب به کمک اپلیکاتور روی پوست اطراف چشم بمالید.

سخن آخر

با توجه به توضیحاتی که دادیم امیدواریم متوجه شده باشید که شباهت و تفاوت ژل و کرم دور چشم در چیست و کدام بهتر است. حتماً در جریان قرار گرفته‌اید که خرید کرم دور چشم یا ژل به چه عواملی بستگی دارد. خواندن مقاله‌ی بهترین روش استفاده از کرم دور چشم، به آگاهی بیشتر شما در این زمینه کمک می‌کند. محصولاتی که در بالا معرفی شد یا محصولاتی که در پایین مقاله مشاهده می‌کنید، نمونه‌هایی از بهترین کرم دور چشم هستند. برای خرید ژل یا کرم دور چشم عالی، روی نام یا عکس محصول کلیک کنید تا وارد سایت فروشگاه اردمی شوید. با صرف اندکی زمان می‌توانید به‌راحتی صاحب محصولی شوید که جوانی و شادابی را به چهره‌ی شما هدیه می‌کند. در پایان، در قسمت نظرات، تجربیات خود را برای ما و دیگر خوانند‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Paulaschoice ۲ دیدگاه 18139بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. سلام تیرماه99 زیرچشمم ژل کامپکت تزریق کردم.که درزمان تزریق ورم کرد.اما الان باگذشت 13 ماه هنوزم ورم دارم و بجایاینکه چهره ی جوونتری پیداکنم بدتر شدم وپیرتر نشون میدم.برای خلاصی از این ورم چیکارباید بکنم.این موضوع بدجور باعث افسردگی من شده.لطغا راهنمایی بفرمایید.ممنون

    • درود به شما مانیا عزیز
      باید به پرشکی که نرویق انجام داده مراجعه کنید
      پماد آنتی هیرودوئید هم میتونه کبودی هارو جذب کنه
      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه