تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ست کردن رنگ لاک با آرایش و لباس | بررسی بایدها و نبایدها

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
ست کردن رنگ لاک با آرایش و لباس | بررسی بایدها و نبایدها

انتخاب لاک مات یا براق که با لباس شما یا نوع آرایشتان هم‌خوانی داشته باشد، یکی از کارهای فانتزی و زیبایی است که ظاهر شما را دل‌پذیرتر از همیشه می‌کند. رسیدگی به ناخن‌ها و دیزاین و طراحی آن‌ها علاوه بر جذابیت خاصی که دارد، در افزایش روحیه افراد نیز مؤثر است. در همین راستا رنگ‌ها و طرح‌های مختلف لاک از جمله لاک اکلیلی، لاک متالیک، لاک مات، لاک شاین، لاک ژل و غیره به بازار عرضه شده است تا تمامی سلیقه‌ها و مدل‌ها را پوشش دهد. البته ست کردن رنگ لاک با آرایش یا لباس، قواعد خاص خودش را دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ست کردن رنگ لاک با رنگ لباس

ست کردن رنگ لاک و لباس

یکی از بدیهی‌ترین مدل‌های ست کردن رنگ لاک ناخن، هماهنگ کردن آن با رنگ لباس است. این اتفاق پیشینه‌ای دیرینه داشته و سال‌هاست در دنیای مد انجام می‌شود. البته این کار نیز بایدها و نبایدهای خاص خودش را دارد. برای مثال وقتی لباس پرنقش و نگار و به اصطلاح با طرح‌های شلوغ استفاده می‌کنید، بهتر است فقط یک رنگ لاک مات یا براق روی ناخن ‌های خود بزنید. استفاده از طراحی شلوغ برای ناخن در کنار چنین لباسی اصلاً جذاب نیست. از سوی دیگر توصیه می‌کنیم برای لباس‌های ساده و بدون طرح خود از طراحی های جذاب ناخن بهره ببرید. برای آشنایی بیشتر با موضوع ادامه مطلب را بخوانید.

  • ست کردن رنگ لاک با پارچه طرح دار

همان طور که گفتیم استفاده از طراحی های خیلی شلوغ ناخن برای ست کردن لاک و لباس طرح دار و شلوغ، کار جالبی نیست. در چنین مواقعی یکی از رنگ‌هایی را که برجستگی و نمود بیشتری در لباس دارد، انتخاب کرده و رنگ لاک را با آن ست کنید. برای مثال اگر پارچه لباس شما زمینه کرمی و گل‌های صورتی دارد، بهتر است از لاک صورتی استفاده کنید. لاک کرمی برای چنین لباسی جذابیت خاصی ندارد.

هرچند لاک ساده در تمامی طول سال و با همه‌ی لباس‌ها ست می‌شود؛ اما فراموش نکنید که هر کدام از لاک‌ ها برای موقعیتی مناسب هستند. برای مثال بهتر است از لاک متالیک در مهمانی شبانه استفاده کنید. لاک اکلیلی یا لاک بسیار براق برای حضور در محیط کار اصلاً مناسب نیستند. با این توضیح، با توجه به محیطی که در آن قرار گرفته‌اید و با توجه به رنگ لباس خود، رنگ لاک را انتخاب کنید.

  • ست کردن رنگ لاک با پارچه ساده

برای ست کردن رنگ لاک با پارچه ساده دست شما بسیار باز است. در چنین مواقعی می‌توانید ناخن های خود را مهمان یک لاک مات ساده کرده یا اینکه طرحی زیبا روی آن ایجاد کنید. همچنین ترکیبی از لاک ساده و ناخن طراحی شده نیز بسیار جذاب است. توجه داشته باشید که لزومی ندارد حتماً رنگ لاک خود را با رنگ لباس ست کنید. شما می‌توانید رنگ لاک را با رنگ کفش، کمربند، یراق آستین یا یقه لباستان هماهنگ کنید و از این تضاد و تناسب رنگ لذت ببرید. با این توضیح اگر مثلاً یک لباس آبی نفتی با کمربند یا یقه زرد لیمویی دارید، می‌تونید از لاک زرد لیمویی استفاده کنید.

ست کردن رنگ لاک با آرایش

ست کردن رنگ لاک و آرایش

یکی از کانونی‌ترین و برجسته‌ترین بخش صورت هنگام آرایش، چشم‌ها و لب‌ها هستند. در واقع رنگ رژ لب و سبک اعمال سایه چشم، نوع آرایش را مشخص می‌کند. مسلماً در آرایش مخصوص مجالس شبانه دست افراد در استفاده از رژ لب شاین و براق یا حتی رژ لب اکلیلی و در کنار آن سایه چشم‌ براق یا اکلیلی باز است. در مقابل برای جلسات رسمی، حضور در محیط کار یا مراسم این چنینی استفاده از رژ با رنگ ملایم‌تر و پرهیز از سایه چشم توصیه می‌شود. با این توضیح لازم است ابتدا هدف از آرایش مشخص کنید، سپس به مقوله‌ی ست کردن رنگ لاک با آرایش صورت بپردازید.

  • ست کردن رنگ لاک با آرایش لب

ست کردن رنگ لاک و آرایش لب

ست کردن رنگ لاک با رژ لب یکی از ساده ترین روش‌های تنوع بخشیدن به آرایش شماست. به این منظور لازم نیست کار خارق‌العاده‌ای انجام دهید. کافی است از رنگ رژ روزانه خود شروع کنید و رنگ مطابق آن را روی لاک خود اعمال کنید. به این ترتیب اگر از رژ لب براق استفاده می‌کنید، لاک براق بزنید و اگر به رژ مات علاقه دارید، از لاک مات استفاده کنید. در ادامه برای تنوع بخشیدن به کار و ایجاد طرح‌های فانتزی‌تر می‌توانید طرح‌های دیگر را نیز امتحان کنید.

طرح‌های فانتزی شامل رنگ‌های متالیک، لاک کروم، لاک آینه‌ای و غیره است. شما حتی می‌توانید رژ لب اکلیلی را با لاک کروم ست کنید. همچنین طرح آمبره روی لب خود را روی لاک ناخن نیز اجرا کنید. افرادی که شاغل هستند و زمان زیادی از روز را در محل کار به سر می‌برند بهتر است از رنگ‌های خانواده کالباسی استفاده کنند. این رنگ‌ها چه برای رژ لب و چه برای لاک ناخن جزء رنگ‌های رسمی و پایه هستند که در عین زیبایی لب و ناخن، جلب توجه نمی‌کنند.

  • ست کردن رنگ لاک با آرایش چشم

ست کردن رنگ لاک و آرایش چشم

دنیای آرایش چنان وسیع و متنوع شده است که به‌راحتی می‌توان طرح‌های جدید و زیبا در چهره ایجاد کرده و آن رنگ ها را با لاک ناخن نیز ست کرد. چشم نیز مانند لب عضو تأثیرگذار در میکاپ صورت است​. با این توضیح می‌توان رنگ لاک ناخن را با آرایش سایه چشم نیز ست کرد. البته باید توجه داشت که ست سایه چشم بیشتر در مهمانی‌های شبانه یا قرارهای دوستانه امکان‌پذیر است و برای حضور در جامعه یا خیابان به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله روش ست کردن رنگ لاک با آرایش و لباس را برایتان بیان کردیم. شما می‌توانید برای خرید انواع لاک از جمله لاک مات و براق به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی مراجعه کنید. در این فروشگاه طرح های مختلف لاک با رنگ‌های متنوع و قیمت‌های مناسب موجود است. اگر نکته، پرسش یا ابهامی دارید، در بخش نظرات برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ها 10881بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه