تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

هر آنچه باید درباره لاک ناخن بدانید

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
هر آنچه باید درباره لاک ناخن بدانید

لاک ناخن یکی از وسایلی است که این روزها در همه خانه‌ها پیدا می‌شود. این وسیله مثل کرم پودر یا پنکیک نیست که استفاده‌اش محدودیت سنی خاصی داشته باشد. ضمن اینکه خیلی هم تابستانه یا زمستانه نیست و معمولاً با رنگ لباس و نوع مهمانی ست می‌شود. به همین دلیل هم به جرئت می‌توان گفت که هیچ خانه‌ای خالی از لاک ناخن نیست. از کودک دوسه ساله گرفته تا زنان میانسال، رابطه خوبی با لاک ناخن داشته و دارند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله با شما درباره لاک ناخن صحبت کنیم. اینکه این وسیله چقدر مفید یا مضر است، چه انواعی دارد و چه افرادی نباید از آن استفاده کنند، موضوع بحث امروز ماست. همراه ما باشید.

انواع لاک

مضرات لاک ناخن

قبل از هر چیز اجازه دهید بحث درباره لاک ناخن را با معرفی انواع لاک شروع کنیم. خیلی‌ها در نگاه اول لاک ها را به دو دسته مات و شاین یا همان براق تقسیم می‌کنند. این در حالی است که در دنیای وسیع لاک ها می‌توان سراغ لاک کروم یا آینه‌ای، لاک متالیک، لاک اکیلی و لاک ژله‌ای هم رفت. در این بین چند نوع محصول دیگر هم در خانواده لاک ها وجود دارند که بیشتر جنبه درمانی دارند تا بحث زیبایی ناخن. برای مثال لاک تلخ را برای جلوگیری از عادت ناپسند جویدن ناخن استفاده می‌کنند. همچنین تاپ کوت و بیس کوت برای استحکام ناخن و زیبایی نهایی لاک استفاده می‌شود. در مقاله زیر به‌تفصیل همه انواع لاک را توضیح داد‌ایم.

فواید لاک

فواید

ناگفته پیداست که بیش از ۹۰درصد مردم از لاک ناخن برای زیباتر شدن دستان خود استفاده می‌کنند؛ اما آیا این همه چیز درباره لاک ناخن است؟ به عبارتی آیا لاک ناخن هیچ فایده دیگری ندارد که بتوان به آن استناد کرد؟ پاسخ ما منفی است. این روزها انواع مختلف لاک وارد بازار شده است که علاوه بر زیبایی، به استحکام ناخن نیز کمک شایانی می‌کند. برای مثال لاک های ویتامینه حاوی انواع مواد ضروری برای رشد ناخن هستند که به درمان ناخن های سست و شکننده می‌پردازند. همان طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، برخی از لاک ها نیز برای جلوگیری از عادت جویدن ناخن طراحی شده‌اند.

مضرات لاک ناخن

مضرات لاک ناخن

قبل از اینکه بخواهیم درباره لاک ناخن و مضراتش صحبت کنیم، اجازه دهید درباره مواد سازنده این محصول صحبت کنیم. همان طور که می‌دانید در گذشته، ماده اصلی لاک، همان رنگ‌های ساختمانی بود. با این تفاوت که قدری غلیظ‌تر بود تا روی ناخن بماند و خیلی زود خشک شود. بی‌شک چنین لاکی حتی برای یک بار استفاده نیز مضر است و آسیب فراوانی به پوست و ناخن وارد می‌کند. مواد شیمیایی موجود در چنین لاک‌هایی به‌راحتی از طریق خون وارد بدن شده و به بافت‌های آن آسیب می‌زند. از سوی دیگر گاز حاصل از تبخیر لاک وارد ریه شده و آن را پس از مدتی حساس می‌کند. همچنین استفاده مکرر از لاک باعث زردی و شکنندگی ناخن می‌شود. در مقاله زیر درباره مضرات لاک بیشتر صحبت کرده‌ایم.

استفاده از لاک برای کودکان

استفاده از لاک برای کودکان

درباره لاک ناخن برای کودکان و جواز استفاده از آن نیز بحث‌های مختلفی وجود دارد. این روزها در بازار لاک‌های کوچک با فرچه‌ها و شیشه‌های کوچک و فانتزی و رنگ‌های کودکانه بسیار جذاب وجود دارد. این لاک ها آنقدر دوست‌داشتنی هستند که کمتر کسی می‌تواند در برابر خریدشان مقاومت کند. پرسش اینجاست که آیا این محصولات برای کودکان کاملاً سالم و بی‌خطر هستند؟ در پاسخ باید بگوییم که متأسفانه خیر.

شما به غیر از برندهای کاملاً استاندارد و شناخته شده، اجازه ندارید از هر نوع لاکی برای کودک خود استفاده کنید. کودکان عادت دارند مدام انگشتشان را در دهانشان قرار دهند و با این کار هر بار حجم زیادی از مواد شیمیایی موجود در لاک وارد بدن آن‌ها می‌شود. از سوی دیگر کودکان در سن رشد هستند و این مواد مصنوعی و شیمیایی، روند رشد آن‌ها را با اخلال مواجه می‌کند. با قاطعیت می‌توان گفت که بهتر است سلامت کودکان خود را فدای زیبایی مصنوعی نکنید.

کودکان فرشتگانی هستند که بدون هیچ آرایشی زیبا و خواستنی می‌شوند. به بهانه زیباترکردن آن‌ها، از مواد شیمیایی استفاده نکنید و سلامتشان را در معرض خطر قرار ندهید.

استفاده از لاک در دوران بارداری

استفاده از لاک در دوران بارداری

در مقالات گذشته اردمی با شما درباره مضرات آرایش در دوران بارداری صحبت کردیم. یکی از وسایل آرایشی ممنوعه برای زنان باردار، لاک ناخن است. می‌دانید که مواد مضر موجود در لاک ناخن از طریق خون وارد بدن شده و از طریق بند ناف به جنین منتقل می‌شود. با این توضیح بهتر است با یک مانیکور ساده، دوران بارداری خود را پشت سر بگذارید و سراغ لاک ناخن نروید. اگر هم اصراری برای استفاده از لاک دارید، با کمک راهنمایی که در مقاله زیر آمده است، از لاک استفاده کنید.

لاک پاک کن

لاک پاک کن

لاک پاک کن محلول حلالی است که به‌صورت سنتی استون و پدهای مختلف در بازار وجود دارد. درباره لاک پاک کن و انواع آن در مقالات دیگر صحبت کرده‌ایم. آنچه مهم است این است که برای پاک کردن لاک ناخن باید سراغ محلول‌های غیر استونی بروید. استون با اینکه در پاک کردن ناخن عملکرد قوی و سریعی دارد؛ اما مضرات فراوانی هم دارد که در درازمدت نمودار می‌شود. زردشدن و شکنندگی ناخن از جمله خطرات استفاده مکرر از استون است. البته این موضوع را درباره لاک ناخن و پاک کننده آن در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد از هر محصولی در نهایت مضر است.

اسپری خشک کننده لاک ناخن

اسپری خشک کننده لاک ناخن

در ویژگی لاک ناخنِ خوب آمده است که باید نه آنقدر رقیق باشد که روی ناخن ماندگاری نداشته باشد و نه‌چندان غلیظ باشد که روی ناخن حالت گلوله‌گلوله ایجاد کند. این محصول باید در حدی باشد که سریع خشک شود و برای انجام این پروسه به ماده دیگری نیاز نباشد. در این بین لاک‌های ژله ای یا همان ژلیش ها خیلی دیر خشک می‌شوند. برای خشک کردن این نوع لاک ناخن چندین و چند روش پیشنهاد می‌شود. یکی از آن‌ها استفاده از دستگاه یو وی است و یکی دیگر استفاده از اسپری خشک کننده لاک ناخن. مصرف روغن خوراک‌پزی و استفاده از یخ نیز پیشنهادهایی است که مانند نور یووی یا اسپری به خوبی جواب نمی‌دهد. در مقاله زیر روش‌های خشک کردن لاک را برایتان گفته‌ایم.

سخن پایانی

در این مقاله درباره لاک ناخن و فواید و مضرات آن و همچنین درباره انواع آن صحبت کردیم. شاید این صحبت‌ها شما را نگران کرده باشد و تصمیم گرفته باشید که لاک‌هایتان را دور بریزید. قبل از چنین کاری، چند لحظه صبر کنید. باید بگوییم که این روزها به لطف پیشرفت تکنولوژی، لاک‌هایی طراحی شده‌اند که نه‌تنها برای پوست مضر نیستند، بلکه باعث افزایش استجکام و طول عمر ناخن نیز می‌شود. برای تهیه چنین لاک‌های کافی است به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید تا سلامت و زیبایی را به ناخن خود هدیه کنید. نظر شما درباره لاک ناخن چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 8945بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه