تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

استفاده از لاک پاک کن استونی چه مزایا و معایبی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
استفاده از لاک پاک کن استونی چه مزایا و معایبی دارد؟

این روزها تنوع رنگ و طرح لاک مات و براق رو به افزایش است و به‌راحتی می‌توان انواع لباس‌ها را با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف لاک ست کرد. به این منظور لازم است هر بار از لاک پاک کن برای پاک کردن لاک قدیمی و آماده کردن ناخن برای پذیرش لاک جدید استفاده کرد. البته استفاده مکرر از لاک پاک کن استونی ممکن است خسارت‌های جبران‌ناپذیری به سلامت ناخن یا بدن فرد وارد کند. اهمیت موضوع ما را بر آن داشت که در این مقاله شما را با مزایا و معایب استفاده از لاک پاک کن آشنا کنیم. به این منظور لازم است با انواع لاک پاک کن و ساختار هر کدام آشنا شوید.

ترکیبات لاک پاک کن

ترکیبات لاک پاک کن

پاک کننده لاک ناخن، مواد حلّالی هستند که لاک ناخن را در خود حل می‌کنند. این حلّال‌ها عمدتاً ترکیبی از ماده استون یا اتیل استات یا هر دو هستند که میزان کمی دی اتیلن گلیکول مونوا تیل اتر و بوتیل استئارات افزوده می‌شود. این مواد اثر خشک‌کنندگی حلّال را کاهش می‌دهد. لاک ناخن و لاک پاک کن قابل اشتعال هستند و باید در نگهداری و استفاده از آن‌ها احتیاط کرد. هرگز این مواد را در نزدیکی شعله یا سیگار روشن استفاده نکنید.

انواع لاک پاک کن

انواع لاک پاک کن

لاک پاک کن فارغ از نوع محلول، پد یا ابر، در دو نوع استونی و غیر استونی وجود دارد. هر دو نوع این لاک پاک کن ها برای تمیز کردن لاک مات و براق استفاده می‌شود. لاک پاک کن های حاوی استون خاصیت پاک کنندگی قوی داشته و برای پاک کردن لاک ناخن مصنوعی یا کاشت ناخن فوق‌العاده هستند. استون حتی در برخی لوازم آرایشی نیز کاربرد دارد؛ اما به‌لحاظ سلامتی بسیار خطرناک است. تحقیقات نشان داده‌اند که اگر به‌طور تصادفی استون بلعیده یا از طریق پوست جذب شود، ممکن است اثرات منفی در سیستم‌ها و ارگان‌های مختلف بدن بگذارد.

عوارض استفاده از استون

عوارض استون برای بدن

خوردن یا استشمام استون ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری بر سیستم بدن داشته باشد. لاک پاک کن های استونی، حاوی مواد سمی مانند دی متیل فرمالدئید و دی متیل کتون هستند. این مواد با کاهش فشار خون، به سیستم قلبی‌عروقی آسیب می‌رسانند. همچنین باعث آسیب به سیستم گوارشی نیز می‌شوند. برخی بیماری‌ها مانند درد شکم، حالت تهوع و استفراغ از عوارض بلعیدن استون است. استشمام آن نیز به تنگی نفس یا تشدید آسم منجر می‌شود.

تحریک گلو و تشدید حملات آسمی از دیگر عوارض استفاده از لاک پاک کن حاوی استون است. در هنگام استفاده از استون دقت کنید که به چشم شما نزدیک نشود. به محض احساس سوزش یا خارش در چشم خود، سریع صورت خود را با آب سرد بشویید و استون را از خود دور کنید. مصرف مکرر این ماده، ناخ ‌ها را نیز ضعیف و شکننده می‌کند. زردی و سستی ناخن در اثر استفاده از لاک پاک کن استونی امری طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است.

لاک پاک کن غیر استونی

لاک پاک کن غیر استونی

امروزه با پیشرفت علم، محلول لاک پاک کن تولید و روانه‌ی بازار شده که علاوه‌بر اینکه ضرری برای ناخن ها ندارد، دارای ساختار  مفیدی نیز هست که موجب تقویت ناخن می‌شود. این نوع لاک پاکن ها فاقد اتیل استات، الکل و استون بوده و به همین دلیل ضرری به ناخن نمی‌رساند. از مزایای دیگر این نوع لاک پاکن ها می‌توان به مرغوبیت، سبک و معطربودن آن‌ها اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که در ساختار و فرمولاسیون لاک پاک کن ها از ویتامین E نیز بهره برده شده است. همچنین پاک کننده های لاک، تاریخ انقضا ندارند؛ بنابراین یک بطری پاک کننده‌ی لاک را می‌توانید تا هر زمانی که به آن احتیاج دارید استفاده کنید.

راه های جایگزین لاک پاک کن

راه های جایگزین لاک پاک کن

برای مواقعی که لاک پاک کن در دسترس ندارید می‌توانید از روش‌های زیر برای پاک کرن لاک مات یا براق خود استفاده کنید.

  • روش اول: یک عدد دستمال پاک کننده آرایشی را به الکل آغشته کرده و آن را روی سطح ناخن هایتان بمالید.
  •  روش دوم: یک کاسه را از آب گرم پر کنید و انگشت‌هایتان را درون آن قرار دهید. گرمای آب باید برای شما قابل تحمل باشد. حدود ۱۵ دقیقه انگشت‌ها را در داخل کاسه آب گرم نگه دارید تا لاک ها کاملاً نرم شوند. سپس از گوشه‌ها به‌آرامی لاک‌ها را پاک کنید.
  • روش سوم: یک لایه ضخیم لاک مجدداً روی لاک ‌های قدیمی بزنید. قبل از خشک شدن لاک جدید، با یک دستمال آرایش همه را پاک کنید. توجه داشته باشید که لاک خشک نشود. با این کار، لاک قدیمی به همراه لاک جدید از روی ناخن برداشته می‌شود.
  • روش چهارم: مقداری اسپری دئودورانت یا اسپری مو روی ناخن‌هایتان بزنید. سپس به‌سرعت با پنبه روی سطح ناخن بکشید. این عمل را چندین دفعه تکرار کنید تا لاک از روی ناخن هایتان کاملاً پاک شود.

سخن پایانی

در این مقاله با مزایا و معایب استفاده از لاک پاک کن استونی آشنا شدید. در پایان توصیه می‌کنیم برای خرید انواع لاک از جمله لاک مات، براق، اکلیلی و غیره یا انواع لاک پاک کن به فروشگاه اردمی سری بزنید. فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی، انواع لاک و لاک پاک کن را با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر شما نیز تجربه‌ای در این زمینه دارید، در بخش نظرات برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ها 10856بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه