تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ترفندهای افزایش ماندگاری آرایش صورت در روز های گرم تابستان

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
ترفندهای افزایش ماندگاری آرایش صورت در روز های گرم تابستان

معمولاً خیلی از خانم‌ها از دوام کم آرایش خود در فصل تابستان ناراضی هستند و گاهی مجبور به تجدید آن می‌شوند. این کار در کنار وقت‌گیربودن، اصلاً به‌صرفه نیست؛ چراکه به علت افزایش میزان استفاده، لوازم آرایش زودتر تمام می‌شوند. البته ناگفته نماند که میزان کیفیت لوازم آرایشی تأثیر بسیاری در افزایش ماندگاری آرایش صورت دارند. اما بهتر است در کنار انتخاب بهترین مارک کرم پودر و دیگر لوزام آرایشی، ترفندهایی را که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد را هم از دست ندهید.

گام اول:‌ دوام آرایش در گرو انجام زیرسازی درست است

۱. آرایش را با شستشوی صورت شروع کنید

شستشوی صورت باعث افزایش ماندگاری آرایش صورت می‌شود.برای افزایش ماندگاری آرایش مخصوصاً در فصل تابستان، بهتر است قبل از اینکه سراغ هرگونه آرایشی بروید، با یک صابون ملایم یا پاک کننده آرایش مخصوص پوست خود، حسابی صورتتان را بشویید. این روش علاوه بر مؤثربودن در افزایش دوام آرایش، باعث ازبین‌رفتن عرق و آلودگی‌هایی که روی صورت قرار گرفته‌اند می‌شود.

۲. برای حفظ شادابی پوست از آبرسان یا مرطوب کننده فاقد چربی کمک بگیرید

استفاده از آبرسان یا مرطوب کننده فاقد چربی باعث افزایش ماندگاری آرایش صورت می‌شود.استفاده از کرم‌ مرطوب کننده فاقد چربی یا آبرسان سلامت و شادابی را به پوست صورت هدیه می‌دهد. در کنار آن باعث افزایش ماندگاری آرایش نیز می‌شود. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرگونه آرایش با کمک مرطوب کننده فاقد چربی یا آبرسان فرایند آب رسانی تمام‌و‌کمال به پوست صورت را انجام دهید. توجه داشته باشید که مرطوب کننده‌ مخصوص نوع پوست خود را بخرید. برای نمونه اگر پوست چربی دارید بهتر است برای خرید مرطوب کننده‌ مخصوص پوست‌ چرب اقدام کنید. از طرف دیگر برای محافظت پوست در برابر پرتوهای مضر خورشید می‌توانید از مرطوب کننده‌ SPF دار کمک بگیرید.

۳. با استفاده از پرایمر تا حد زیادی جلوی تعریق صورت را بگیرید

استفاده از پرایمر تا حد زیادی باعث افزایش ماندگاری آرایش صورت می‌شود.افزایش تعریق خود یکی از علل اصلی برای کاهش دوام آرایش صورت است. استفاده از پرایمر علاوه بر اینکه انجام فرایند زیرسازی آرایش را راحت‌تر می‌کند، می‌تواند در کم کردن تعریق پوست نیز موثر باشد. پس در روزهای گرم تابستان استفاده از پرایمر می‌تواند گزینه‌ای موثر در افزایش ماندگاری آرایش باشد. در نظر داشته باشید از آنجایی که پرایمر انواع مختلفی دارد، بهتر است برای روزهای گرم، پرایمر مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید.

۴. از کرم پودر با کیفیت استفاده کنید

از کرم پودر کمک بگیریدکرم‌ پودر به دلیل ترکیبات مایع و رقیق‌ خود، مقاومت زیادی در برابر گرما دارد. پیشنهاد می‌کنیم از مواد بی کیفیت در آرایش استفاده نکنید و با خرید بهترین مارک کرم پودر و استفاده از آن، تا حد زیادی به افزایش ماندگاری آرایش صورت خود کمک کنید. برای روزهای گرم، از کرم پودر مات استفاده کنید. این کار درخشش صورت را کاهش دهد. در بین کرم پودر های موجود در بازار بعضی از آن‌ها باکیفیت بسیار زیاد و برای استفاده در موقعیت های خاصی مانند گریم عروس تولید می‌شوند؛ در صورت نیاز و تمایل می‌تواند از آن‌ها استفاده کنید.

۵. در استفاده از کانسیلر زیاده‌روی نکنید

در استفاده از کانسیلر زیاده‌روی نکنیداگر قرار است از کانسیلر نیز در زیرسازی آرایش خود استفاده کنید، بهتر است به تناسب رنگ و حجم آن با نیاز پوستتان دقت کنید؛ چراکه استفاده از کانسیلر با رنگ نامناسب، نه تنها لکه های صورت را پنهان نمی‌کند، بلکه آن‌ها را بیشتر نمایان کرده و از زیبایی آرایش شما می‌کاهد. همچنین حجم زیاد کانسیلر نیز علاوه بر مصنوعی جلوه‌دادن آرایش، باعث ایجاد حس سنگینی روی صورت می‌شود که این اصلاً خوشایند نیست.

گام دوم: آرایش چشم و لب را با دقت انجام دهید

۱. برای آرایش چشم، حتماً از لوازم آرایش ضد آب استفاده کنید

چشم‌ها را حتماً با مواد ضد آب آرایش کنیدپیشنهاد می‌‌کنیم به همان اندازه که برای خرید بهترین مارک کرم پودر دقت به خرج می‌دهید، در خرید لوازم آرایش چشم نیز وسواس داشته باشید. بهتر است برای روزهای گرم تابستان سراغ ریمل،‌ خط‌ چشم و سایه چشم ضد آب بروید و مطمئن باشید استفاده از این لوازم، باعث افزایش ماندگاری آرایش در روزهای گرم تابستان می‌شوند.

۲. قبل از سایه زدن حتماً روی پلک پرایمر بزنید

قبل از سایه‌کشیدن حتماً روی پلک پرایمر بزنیدهما‌ن‌طور که می‌دانید معمولاً در روزهای گرم تابستان سایه‌ چشم چسبندگی لازم را با پلک پیدا نمی‌کند یا اصطلاحاً روی پلک نمی‌نشیند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از آرایش چشم، روی پلک ها پرایمر بزنید. این کار باعث کاهش چین و چروک ها شده و بستری چسبناک برای سایه‌ چشم ایجاد می‌کند که این خود یک راهکار مناسب برای افزایش ماندگاری آرایش است.

۳. سایه چشم کرمی بزنید

سایه چشم کرمی بزنیداز آنجایی که پلک ها بسیار ظریف و نازک هستند بهتر است برای آرایش چشم، یک لایه‌ی سبک از سایه را به پلک ها بزنید. تجربه نشان داده است سایه های کرمی دوام بیشتری نسبت به سایه های پودری دارند. ناگفته نماند اگر هم اهمیت زیادی به سایه چشم نمی‌دهید، می‌توانید سایه زدن را در روزهای گرم کنار گذاشته و مستقیماً سروقت کشیدن خط‌ چشم بروید.

۴. برای آرایش لب ابتدا خط لب بکشید

ابتدا خط لب بکشیدخانم‌های زیادی را سراغ داریم که ابتدا رژ می‌زنند و سپس دور آن را با خط لب پر می‌کنند، اما اگر اول خط لب بکشید، دقت شما در کشیدن رژ بیشتر شده و جلوی خراب شدن آرایش لب را می‌گیرد. بهتر است قبل از کشیدن خط لب، از بالم لب استفاده کنید تا دوام و ماندگاری آرایش شما افزایش یابد.

۵. از رژ لب هم رنگ لب کمک بگیرید

از رژهای رنگ لب کمک بگیریدرژ لب های پر رنگ و جذاب سازگاری خوبی با هوای گرم تابستان ندارند. به جای استفاده از این رنگ ها بهتر است از رژ های هم رنگ لب کمک بگیرید. دقت داشته باشید خط لبی که انتخاب می‌‌کنید نیز باید حتماً هم رنگ رژ لب باشد. برای افزایش ماندگاری آرایش لب بهتر است به جای رژ لب مایع و براق (شاین)،‌ سراغ رژ لب جامد و مات بروید. استفاده از تثبیت کننده رژ لب هم می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای افزایش دوام آرایش لب شود.

گام سوم:‌ زیباسازی های نهایی و تثبیت آرایش را فراموش نکنید

۱. با کمک برنزه کننده ها، آرایش خود را طبیعی و جذاب کنید

با کمک مواد برنزه، آرایش خود را طبیعی و جذاب جلوه دهیدمواد آرایشی برنزه کننده، معمولاً برای کانتورینگ و گاهی به‌عنوان رژ گونه استفاده می‌شوند. انتخاب رنگ متناسب با پوست می‌تواند جذابیت آرایش را دوچندان کند. از طرف دیگر چون ترکیبات این مواد درخشش بیشتری در نور آفتاب پیدا می‌کنند، بهتر است در روزهای گرم تابستان در استفاده از این مواد زیاده‌روی نکنید. فقط کافی است یک لایه‌ی ملایم و سبک از مواد برنزه کننده را در قسمت هایی از صورت که نیاز دارد بزنید.

۲. رژ گونه کرمی را فراموش نکنید

رژ گونه کرمی یا ژلی را فراموش نکنیدحتماً به این تجربه رسیده‌اید که برای روزهای گرم تابستان تا جایی که می‌شود باید دور مواد آرایشی پودری را خط کشید. در نتیجه به جای رژ گونه پودری از رژ گونه کرمی کمک بگیرید تا با این کار به افزایش ماندگاری آرایش خود کمک کرده باشید. دقت کنید زیاده روی در استفاده از رژ گونه، صورت را پف کرده و غیرطبیعی نشان می‌دهد.

۳. برای تثبیت آرایش از اسپری یا پودر فیکس کننده کمک بگیرید

استفاده از اسپری یا پودر تثبیت کننده باعث افزایش ماندگاری آرایش صورت می‌شود.در نظر داشته باشید که بعد از پایان آرایش، استفاده از تثبیت کننده آرایش یا به اصطلاح فیکساتور، باعث افزایش ماندگاری آرایش صورت در طول روز می‌شود. تثبیت کننده آرایش در انواع مختلف پودری و اسپری در بازار موجود است که براساس نیازتان می‌توانید از هر کدام استفاده کنید.

سعی کردیم در این مقاله راه های افزایش ماندگاری آرایش را با شما در میان بگذاریم. انتخاب بهترین مارک کرم پودر و دیگر لوازم آرایشی را نیز ضمیمه‌ی این راه ها کنید؛ چراکه کیفیت این محصولات، حرف اول را در زیبایی آرایش و دوام آن می‌زند. در کنار نکات مطرح‌شده، خواندن مقاله‌ی «برای انتخاب بهترین مارک کرم پودر به چه نکاتی توجه کنیم؟» خالی از لطف نیست.

ناگفته نماند شما در هر ساعتی از شبانه‌روز و در هر که کجا هستید می‌توانید با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی اردمی، معتبرترین محصولات آرایشی و بهداشتی را بخرید و در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 6397بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه