تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش های حرفه ای اما ساده برای استفاده درست از کرم پودر

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
روش های حرفه ای اما ساده برای استفاده درست از کرم پودر

کرم پودر در بین لوازم آرایشی همیشه مورد توجه خانم‌ها است؛ چراکه استفاده از کرم پودر اصلی‌ترین بخش در زیرسازی آرایش بوده و می‌تواند با پوشاندن عیوب پوستی، آرایشی یکدست و زیبا را برای خانم‌ها رقم بزند. همین دلایل کافی است تا آرایشگران همیشه به دنبال خرید بهترین کرم پودر باشند. البته ناگفته نماند مراحل استفاده درست از کرم پودر هم به همان اندازه در گرفتن نتیجه‌ی ایدئال از آرایش اهمیت دارد. اردمی در نظر دارد تا در ادامه برای شما همراهان عزیز این مراحل را به تفصیل بیان کند.

مراحل استفاده درست از کرم پودر

مرحله اول: استفاده از پرایمر

برای استفاده درست از کرم پودر بهتر است ابتدا پرایمر بزنید.

در مباحث آرایشی معمولاً کمتر به پرایمر و کاربرد آن پرداخته شده است و اثربخشی مهم آن نادیده گرفته می‌شود. پرایمر تاثیر مهمی در ثبات آرایش و جذابیت آن دارد. از طرف دیگر با نرم کردن پوست شرایط زیرسازی آن را فراهم می‌کند. پس بهتر است قبل از هر کاری پرایمر بزنید. در حین استفاده از پرایمر توجه ویژه‌ای به قسمت‌هایی از پوست که احساس می‌‌کنید آرایش، ماندگاری کمتری در این نواحی دارد اختصاص دهید و جاهایی از پوست که منافذ بزرگتری دارند را بیشتر پرایمر بزنید. تجربه نشان داده است پیشانی و بینی(منطقه‌ی T در صورت) قسمت‌هایی هستند که باید با تمرکز و دقت بیشتری این نواحی را زیرسازی کنید.

مرحله دوم: استفاده از کرم پودر

استفاده درست از کرم پودر به داشتن آرایش زیبا کمک می‌کند.

با توجه به شناختی که از پوست خود دارید بهترین کرم پودر را انتخاب کنید. اگر پوست چربی دارید، بهتر است سراغ کرم‌ پودر مخصوص پوست چرب بروید. اگر پوست شما خشک است، پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر استفاده از کرم پودر مخصوص پوست خشک، قبل از زیرسازی آرایش، مقداری مرطوب کننده به پوست خود بزنید. سپس با انجام دقیق مراحل زیر از همیشه راحت‌‌تر کرم پودر را استفاده کنید. به این صورت که مقداری کرم پودر را روی پشت دست بریزید و طبق مراحل بعدی ادامه‌ی زیرسازی آرایش را انجام دهید.

مرحله سوم: استفاده از ابزار مناسب برای کرم پودر زدن

خوشبختانه ابزار کارآمد زیادی را در بازار برای استفاده درست از کرم پودر سراغ داریم و بسته به صلاح‌دید خود بهترین وسیله را به کار بگیرید.

۱. برس زیرسازی

برس برای استفاده از کرم پودر انتخاب مناسبی است.درخصوص انتخاب برس زیرسازی نمی‌توان نسخه واحدی پیچید؛ اما باز هم تجربه نشان داده است که برسی را برای زیرسازی آرایش انتخاب کنید که کرم پودر را به‌راحتی به صورت منتقل کند و پوشش خوبی ایجاد نماید. انصافاً باید گفت برس های صاف گزینه‌ی خوبی برای استفاده درست از کرم پودر به نظر می‌رسند. برس های مخصوص کرم پودر نیز اختصاصاً برای این کار ساخته شده‌اند و پوششی زیبا و ملایم روی پوست ایجاد می‌کنند. اکنون زمان آن فرا رسیده که برس زیرسازی آرایش را به کرم پودری که پشت دست خود ریخته بودید، آغشته کنید و در حالت دورانی روی پوست بمالید. به هر اندازه که در انجام این کار حوصله و دقت به خرج دهید، به‌ همان اندازه آرایش نهایی شما زیبا‌تر خواهد شد.

۲. بیوتی بلندر

بیوتی بِلندر ابزاری مناسب برای زیرسازی آرایشبیوتی بلندر (beauty blender)، وسیله‌ای‌ نسبتاً جدید در دنیای آرایش است و به لطف کاربرد چشم‌گیری که دارد در مدت‌زمان کمی به یکی از ابزارهای مورد علاقه‌ی آرایشگران تبدیل شده است. به این ترتیب می‌توانید به جای برس زیرسازی از بیوتی بلندر برای استفاده درست از کرم پودر کمک بگیرید. بیوتی بلندر در‌ واقع یک پد اسفنجی و بیضی شکل است که به‌راحتی در دست قرار می‌گیرد و قسمت‌های مختلف صورت را با کرم پودر پوشش می‌دهد. برای استفاده از بیوتی بلندر ابتدا آن را نم‌دار کرده و سپس به کرم پودر آغشته نمایید و به‌صورت نقطه‌ای روی پوست بمالید. این کار را با دقت و حوصله انجام دهید تا کرم پودر با حالتی صاف و یکدست به تمام قسمت‌های صورت مالیده شود.

۳. اسفنج آرایشی

اسفنج آرایشی ابزاری مناسب برای استفاده درست از کرم پودر است.اسفنج آرایشی در‌ واقع نسخه قدیمی‌تر بیوتی بلندر است و برای استفاده درست از کرم پودر رواج زیادی دارد. اسفنج آرایشی را در کرم پودری که به پشت دست زده‌اید، به‌حالت ضربه‌ای فرو کنید و با حرکات آرام روی صورت بمالید. این کار را ابتدا برای مرکز صورت انجام دهید و سپس کرم پودر را به دیگر قسمت‌ها منتقل نمایید تا تمام صورت پوشش مناسبی پیدا کند.

۴. انگشتان

برای استفاده درست از کرم پودر می‌توان از انگشتان خود کمک گرفت.کرم پودر زدن با انگشت هیچ اشکالی ندارد، به‌شرط اینکه دست‌های شما کاملاً تمیز و ضدعفونی باشند. ناگفته نماند اگر پوستی چرب دارید، دقت داشته باشید که انگشت‌ها چربی پوست را در حین استفاده از کرم پودر به دیگر قسمت‌ها منتقل می‌کنند. کرم پودر زدن با انگشت روش خوبی برای خانم‌هایی است که برای اولین بار کرم پودر می‌زنند و تجربه‌ی چندانی در این کار ندارند. برای استفاده درست از کرم پودر، با انگشت سبابه آن را در حالت نقطه‌ای به‌ قسمت‌های وسیع‌تر صورت بزنید و سپسبه باقی نقاط صورت بمالید. برای قسمت‌های ظریف‌تری مانند زیر چشم و گوشه‌های بینی از انگشت حلقه کمک بگیرید؛ چراکه این کار فشار کمتری به این نواحی حساس می‌آورد.

مرحله چهارم: گرفتن کرم پودر اضافی به کمک یک دستمال

مرحله چهارم در زیرسازی آرایش گرفتن کرم پودر اضافی به کمک یک دستمال است.به هر اندازه هم که زیرسازی آرایش را بادقت انجام دهید، باز هم مقداری اضافی از کرم پودر روی پوست باقی می‌ماند. پس از زیرسازی بهتر است با یک دستمال، مواد اضافی را گرفته و صورت را صاف و یکدست کنید. از آنجایی که زیر چشم و کناره‌های بینی تجمع بیشتری از کرم پودر قرار می‌گیرد، بهتر است این قسمت‌ها را حتماً با دقت از کرم پودر اضافی پاک کنید. در نهایت نیز زمان کافی برای تثبیت کرم پودر روی صورت اختصاص بدهید و سپس به دنبال دیگر مراحل آرایش بروید.

مرحله پنجم: تثبیت کردن کرم پودر

مرحله پنجم در زیرسازی آرایش تثبیت کردن کرم پودر است.برای شما از اهمیت استفاده درست از کرم پودر گفتیم؛ اما حیف است که این همه زحمت برای کرم‌ پودر زدن را با تثبیت نکردن از دست بدهید. در نتیجه با کمک انواع فیکساتور (اسپری فیکس کننده و پودر فیکس)، آرایشی زیبا و ماندگار را به چهره‌ی خود هدیه دهید.

اشتباهات رایج در کرم پودر زدن

اشتباهات رایج در کرم پودر زدنخوب است برای گرفتن بهترین نتیجه از زیرسازی آرایش خود، روش درست استفاده از کرم پودر را طبق مراحل بالا بادقت انجام دهید. البته سعی کنید مرتکب اشتباهاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم نشوید.

  • استفاده از کرم پودری که متناسب با نوع و رنگ پوست نیست؛
  • استفاده نکردن از از مرطوب کننده و پرایمر قبل از کرم پودر زدن؛
  • استفاده از تمام انگشتان برای کرم پودر زدن؛
  • زدن حجم زیادی از کرم پودر روی صورت که باعث ایجاد یک لایه‌ی ضخیم و نامناسب می‌شود؛
  • پاکسازی نکردن صورت قبل از آرایش.

از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم وسواس زیادی برای خرید بهترین کرم پودر و استفاده درست از آن به خرج می‌دهید و روش‌های جالب و مفیدی سراغ دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای ما و دیگر همراهان اردمی در قسمت نظرات از این روش‌های سودمند بگویید.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 6767بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه