تا ۱۰+۵۰٪ تخفیف بی‌سابقه! در جشنوارهٔ «یخ‌دربهشت» موجودی‌ها محدوده! همین الان بیا تو جشنواره!

کرم پودر برای پوست خشک باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
کرم پودر برای پوست خشک باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

بهترین مارک کرم پودر برای پوست خشک چه خصوصیاتی دارد؟ اصطلاح پوست خشک به کدام گروه اطلاق می‌شود؟ چرا پوست خشک می‌شود و چه مسایلی آن را تشدید می‌کند؟ چرا لازم است برای پوست خشک محصولی متفاوت استفاده کنیم؟ چه فرقی بین محصولات آرایشی برای پوست معمولی و پوست خشک وجود دارد؟ این‌ها پرسش‌هایی هستند که در ذهن بسیاری افراد نقش می‌بندد. برای یافتن پاسخ‌ها کافی است تا انتهای مقاله با ما باشید.

آشنایی با پوست خشک

آشنایی با پوست خشک

خشکی پوست عارضه ای بسیار شایع است که به علت کمبود آب در سطحی‌ترین لایه پوست یعنی اپیدرم رخ می‌دهد. خشکی پوست به‌طور یکسان در مردان و زنان وجود دارد. البته افراد مسن معمولاً بیشتر در معرض آن هستند؛ زیرا پوست این افراد میزان بیشتری از روغن‌های طبیعی‌اش را از دست می‌دهد. نشانه‌های پوست خشک، رنگ‌پریدیگی و کدری ظاهر پوست، احساس درد و سوزش یا کشیدگی در پوست مخصوصاً در زمان خندیدن یا خمیازه کشیدن، پوسته پوسته شدن، قرمزی و التهاب و در برخی مواقع اگزما یا حساسیت پوستی است. مناطقی مانند صورت، بازوها، دست‌ها و به‌خصوص ساق پاها بیشتر تحت تأثیر خشکی پوست قرار دارند.

عوامل محیطی مانند رطوبت و دما تأثیر عمیقی بر میزان آب باقی مانده در پوست دارند. به‌عنوان مثال، هوای سرد و خشک در پاییز و زمستان با تبخیر رطوبت روی پوست، باعث بروز این عارضه می‌شود. همچنین شست‌وشوی مکرر دست و صورت یا حمام کردن‌های داغ و طولانی، به این معضل دامن می‌زند. البته ممکن است خشکی پوست در اثر مصرف برخی داروها باشد. این داروها با ازبین‌بردن آب بدن باعث خشکی پوست می‌شوند.

اهمیت درمان پوست خشک

اگر از پوست خشک مراقبت شود، معمولاً عارضه‌ی خاصی در پی ندارد؛ اما خشکی بیش‌از‌حد پوست در افرادی که مستعد ابتلا به این بیماری هستند، ممکن است به فعال شدن عارضه‌های دیگر منجر شود. از جمله این عارضه‌ها می‌توان به قرمزی پوست، ترک خوردگی، التهاب و درماتیت آتوپیک (اگزما) اشاره کرد. ترک‌های روی پوست خشک باعث ورود باکتری‌ها شده و به ایجاد عفونت دامن می‌زند. این عوارض به احتمال زیاد زمانی اتفاق می‌افتد که مکانیسم‌های محافظ طبیعی پوست به‌شدت به خطر بیفتد. به‌عنوان مثال ترک‌ها و خشکی پوست، میل به خاراندن آن محل را به وجود می‌آورد. خاراندن یا تحریک پوست خشک به خونریزی و سپس ایجاد بیماری‌های عفونی یا باکتریایی منجر می‌شود.

مراقبت از پوست خشک

مراقبت از پوست خشک

افرادی که به پوست خشک مبتلا هستند باید برای رفع و درمان آن اقدام کنند. نوشیدن آب و مایعات، خوردن میوه و سبزیجات، پوشاندن پوست در هوای سرد با لباس و شال و دست‌کش، لایه‌برداری ملایم از پوست،‌ کوتاه کردن زمان حمام و کاهش تعداد دفعات آن، پرهیز از شوینده‌های قلیایی مانند صابون‌ها، استفاده از محصولات آرایشی با پایه آب و چربی و مراقبت‌های دیگر از این دست به کاهش پیشرفت این عارضه کمک شایانی می‌کند. در این زمینه استفاده از انواع مرطوب کننده، محصولات آبرسان و لوازم آرایش بر پایه آب و چربی مانند بهترین مارک کرم پودر برای پوست خشک،‌ باعث حفظ تعادل پوست می‌شود.

ویژگی بهترین کرم پودر برای پوست خشک

همان طور که قبلاً نیز اشاره شد محصولات آرایشی برای پوست خشک باید بر پایه چربی یا آب باشند تا چربی و رطوبت پوست را تأمین کنند. برخی معتقدند که استفاده از کرم مرطوب کننده قبل از مصرف مواد زیرسازی آرایشی، رطوبت پوست را تأمین می‌کند. این کار در مواقع عادی خوب است؛‌ اما زمانی که پوست به خشکی مفرط دچار باشد، چاره‌ساز نیست. پس این دسته افراد باید با دقت فراوان بهترین مارک کرم پودر برای پوست خشک را پیدا کرده و استفاده کنند. به همین منظور در ادامه شما را با چند کرم پودر برای پوست خشک آشنا می‌کنیم.

معرفی بهترین مارک کرم پودر برای پوست خشک

  • کرم پودر آبرسان آنتی اکسیدان فارماسریز

کرم پودر آبرسان آنتی اکسیدان فارماسریز برای پوست خشک

یکی از خصوصیات بارز «کرم پودر آنتی اکسیدان Pharmaceris»، ترکیبات قوی آبرسان در آن است. این ترکیبات، امکان استفاده از این محصول برای تمامی انواع پوست، مخصوصاً پوست خشک را فراهم می‌کند. ویژگی مثبت دیگر این کرم پودر این است که منافذ پوست را مسدود نمی‌کند و به پوست اجازه تنفس می‌دهد. با این اوصاف چربی، باکتری یا آلودگی‌های محیطی در منافذ جمع نشده و سلامت پوست تأمین می‌شود.

  • کرم پودر ساتین دوسه

کرم پودر ساتین Doucce برای پوست خشک

یکی از مشکلاتی که در درازمدت گریبان افراد با پوست خشک را می‌گیرد چین و چروک صورت است. برای رفع این معضل باید از محصولاتی استفاده کنید که در ساختار خود ترکیبات ضد چروک نیز داشته باشند. همان طور که از نام «کرم پودر ساتین Doucce» پیداست، این محصول پوست را ساتنی می‌کند. با استفاده از این محصول پوششی نرم، سبک و یکدست روی پوست خود حس خواهید کرد. نبودن اسانس های معطر در این محصول آن را به بهترین مارک کرم پودر برای پوست خشک و حساس تبدیل کرده است.

  • کرم پودر بی بیوتی

کرم پودر Bee Beauty برای پوست خشک

وجود عسل در «کرم پودر Bee Beauty» باعث حفظ رطوبت پوست، التیام و تقویت آن می‌شود. همین خصوصیت به‌تنهایی کافی است که این محصول را به‌عنوان بهترین مارک کرم پودر برای پوست خشک بشناسیم. رنگدانه‌های قوی این محصول تا ۱۲ ساعت روی پوست باقی مانده و تمامی چین و چروک حاصل از خشکی آن را به‌خوبی پوشش می‌دهند. با استفاده از این محصول با رنگ کدر و خسته پوست خشک خداحافظی کرده و پوستی جوان و شاداب هدیه می‌گیرید.

  • کرم پودر اکتیو لایت پوپا

کرم پودر اکتیو لایت Pupa برای پوست خشک

یکی دیگر از مسائلی که همواره افراد با پوست خشک را رنج می‌دهد، کدری و بی‌حالی پوست آنان است. «کرم پودر اکتیو لایت Pupa» با ساختار مرطوب کننده خود رطوبت ازدست‌رفته پوست را بازمی‌گرداند. همچنین با ترکیبات فعال نورانی و درخشان،‌ پوست را روشن و صاف می‌کند. پوشش نرم و ابریشمی این کرم پودر خستگی و کشیدگی حاصل از پوست خشک را التیام می‌بخشد. در تمام مدت استفاده از این محصول احساس زیبایی و آرامش توأمان به شما دست می‌دهد.

  • کرم پودر کالاس

کرم پودر Callas برای پوست خشک

رنگدانه های طبیعی در «کرم پودر Callas» پوششی یکدست و نرم روی پوست ایجاد می‌کند. این کرم پودر فاقد مواد معطر بوده و برای پوست های خشک و حساس بسیار مناسب است. وجود فاکتور محافظتی در برابر نور خورشید، قدرت محوکنندگی چین و چروک و لک پوست، پوشانندگی عالی و ماندگاری زیاد این محصول آن را به بهترین مارک کرم پودر برای پوست خشک تبدیل کرده است.

سخن پایانی

در این گفتار به معرفی بهترین مارک کرم پودر برای پوست خشک پرداختیم. از شما دعوت می‌کنیم برای دیدن این کرم پودرها و سایر محصولات مشابه به فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. همچنین می‌توانید برای آگاهی از نوع پوست خود و آشنایی با برنامه‌های مراقبتی آن با کارشناسان پوست و زیبایی مجموعه در ارتباط باشید. به این منظور پرسش‌های خود را در بخش نظرات بنویسید یا با شماره تلفن مندرج در سایت تماس بگیرید.

دیدگاه‌ها 9117بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه