فقط تا پایانِ امشب! تخفیف‌های تا ۵۰+۱۰درصدی! + پکیج‌های تخفیف‌دار و هدیهٔ ماسک ورقه‌ای «بارونس»

ترکیبات مهم کرم دور چشم چیست و هر کدام چه فوایدی دارند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
ترکیبات مهم کرم دور چشم چیست و هر کدام چه فوایدی دارند؟

هنگام خرید بهترین کرم دور چشم کدام یک از ترکیبات آن توجه شما را جلب می‌کند؟ آیا می‌دانید که هر کدام از مواد تشکیل‌دهنده کرم دور چشم برای چه عارضه خاصی مفید هستند؟ با ترکیبات مهم کرم دور چشم برای برطرف کردن گودی زیر چشم یا سیاهی و چین و چروک اطراف آن آشنا هستید؟ چه زمانی را برای شروع استفاده از کرم دور چشم مناسب می‌دانید؟ همه‌ی این‌ها پرسش‌هایی هستند که در این مقاله به آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

اهمیت استفاده از کرم دور چشم

اهمیت استفاده از کرم دور چشم

قبل از خرید بهترین کرم دور چشم باید بدانید چرا باید از این محصول مراقبتی استفاده کنید. پوست اطراف چشم نازک‌ترین بخش پوست بدن محسوب می‌شوند. حساسیت این بخش از صورت تا حدی است که با اندکی فشار، تغییر رنگ می‌دهد و به‌سرعت آسیب می‌بیند. بنا به دلایل مختلف مانند کم‌شدن آب بدن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، بیماری، مصرف داروی خاص، افزایش سن، کم‌خوابی،‌ استرس یا هر دلیل دیگری، این بخش از پوست صورت آب و چربی ضروری خود را از دست می‌دهد و دچار عارضه‌هایی همچون کبودی، گود افتادگی یا چین و چروک می‌شود.

اگر پوست دور چشم را به دانه‌ی انگور تشبیه کنیم، متوجه می‌شوید که از دست رفتن چربی یا آب پوست چطور می‌تواند آن را چروکیده و نازیبا کند. در واقع چربی پوست است که آن را لطیف و براق نشان می‌دهد. با افزایش سن و از دست رفتن چربی، کلاژن و الاستین پوست، قدرت ماندگاری آن کاهش پیدا می‌کند. کاهش این مواد ضروری پوست به چین و چروک و تیرگی پوست دور چشم می‌انجامد. نازک شدن پوست دور چشم نیز به نمایان‌ترشدن رگ‌های خونی اطراف آن و ایجاد سایه دور چشم منجر می‌شود. برای از بین بردن این عارضه‌ها یا جلوگیری از بروز آن‌ها مصرف کرم دور چشم توصیه می‌شود.

ترکیبات مهم کرم دور چشم

ترکیبات مهم کرم دور چشم

همان طور که قبلاً نیز اشاره کردیم عارضه‌های دور چشم شامل پف یا گودی زیر چشم، ‌سیاهی دور چشم و چین و چروک اطراف آن دیده می‌شود. بروز هر کدام از این عارضه‌ها دلیل خاصی داشته و رهایی از آن نیز به درمان خاصی نیاز دارد. به همین منظور ضروری است که قبل از خرید بهترین کرم دور چشم به ساختار آن توجه کنید. در ادامه به اختصار برخی از ترکیبات مهم کرم دور چشم را برای شما می‌آوریم.

  • آنتی اکسیدان

رادیکال آزاد را باید خطرناک‌ترین عامل برای تخریب پوست شناخت. تجمع رادیکال آزاد در بدن به آسیب‌های پوستی و روحی و حتی سرطان منجر می‌شود. مواد آنتی اکسیدان با خنثی کردن اثر رادیکال آزاد در پوست به سلامت آن کمک می‌کند. بهترین کرم دور چشم حاوی آنتی اکسیدان، از پوست شما در برابر آسیب‌های سلولی محافظت کرده و پوست را روشن و شفاف می‌کند. برای بهره‌گیری از آثار آنتی اکسیدان به دنبال خرید کرم دور چشم حاوی ویتامین C و E و اسید فریکیلیک باشید.

  • کافئین

یکی از ترکیبات مهم در کرم دور چشم کافئین است. کافئین رگ‌های عروقی این ناحیه را منقبض کرده و باعث می‌شود جریان خون در این ناحیه با سرعت بیشتری در حرکت باشد. این کار هم‌زمان دو فایده دارد: یکی اینکه اکسیژن و مواد مغذی با سرعت بیشتری به پوست رسیده و آن را تغذیه می‌کند. دوم اینکه انبساط رگ‌ها هاله‌ای سیاه و کبود زیر پوست چشم ایجاد نمی‌کند. همچنین کافئین مانند آنتی اکسیدان‌، ‌اثر رادیکال آزاد را در پوست خنثی می‌کند.

  • سرامید یا هیالورونیک اسید

یکی دیگر از ترکیبات مهم در بهترین کرم دور چشم سرامید یا هیالورونیک اسید است. این مواد آب پوست را در خود جذب و حبس کرده و به آبرسانی آن کمک می‌کنند. این عملکرد سرامیدها باعث آبرسانی به پوست و رفع چین و چروک یا جلوگیری از ایجاد آن می‌شود. برای داشتن پوستی صاف و یکدست از این ترکیبات در انواع محصولات مراقبتی مخصوصاً کرم دور چشم غافل نشوید.

  • رتینول

رتینول یکی از مشتقات ویتامین A بوده و به‌عنوان ماده ضدپیری در بیشتر محصولات مراقبت از پوست به کار می‌رود. رتینول درواقع متابولیسم سلول‌های پوست را بیشتر کرده و در نتیجه تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. رتینول می‌تواند از روی پوست جذب شده و پس از ترکیب با آنزیم‌های خاصی به ترتینوئین تبدیل شود. محصولات پایدار رتینول اثر چشمگیری بر بهبود آسیب‌های ناشی از نور خوشید، رفع لک ‌های قهوه‌ای و منافذ غیرعادی پوست دارند و پوستی نرم‌تر و یکنواخت‌تر ایجاد می‌کنند.

  • پتیدها

یکی دیگر از ترکیبات مهم در کرم دور چشم پتیدها هستند. پتیدها نوعی اسید آمینه هستند که از آن‌ها به منظور رفع خستگی یا چین و چروک دور چشم استفاده می‌شود. همچنین از پتیدها به‌عنوان ترکیبات ضد پیری یاد می‌شود که با افزایش کلاژن و الاستین به ترمیم پوست ضعیف و آسیب‌دیده می‌پردازد. با این توضیحات، حضور پتیدها در کرم دور چشم بسیار ضروری است.

  • نیاسینامید و کوجیک اسید

نیاسینامید و کوجیک اسید یکی دیگر از ترکیبات مهم در کرم دور چشم هستند که به روشن شدن پوست زیر چشم کمک می‌کنند. اثر این مواد کند کردن روند عملکرد سلول‌های تولید رنگدانه است. به این ترتیب با استفاده از نیاسینامید پوست دور چشم روشن‌تر می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که این ماده تأثیری روی سیاهی دور چشم در اثر بی‌خوابی یا کم‌خوابی ندارد. با این توضیح بهتر است برای رفع این عارضه به فکر ماده‌ی روشن‌کننده دیگری باشید یا زمان خواب و استراحت خود را تنظیم کنید.

  • ترکیبات ضد آفتاب

یکی از دلایل تیره یا چروکیده شدن پوست بدن مخصوصاً پوست دور چشم، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. توصیه متخصصان پوست و زیبایی این است که حتماً در تمامی طول سال از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. با این توضیح یکی از ترکیبات مهم در کرم دور چشم، مواد ضد آفتاب یا به اصطلاح ترکیبات SPF است.

بهترین زمان استفاده از کرم دور چشم

بهترین زمان استفاده

هرچند تصور عموم مردم بر این است که بهترین کرم دور چشم را باید در دوره میان‌سالی یا پس از مشاهده عارضه‌های دور چشم استفاده کرد؛ اما توصیه متخصصان پوست چیز دیگری است. در واقع بهترین زمان برای استفاده از کرم دور چشم، شروع ۲۰ سالگی است. هرچند در این ایام پوست صورت هنوز طراوت و شادابی خود را دارد؛ اما برای پیشگیری از عارضه‌های پوستی بهتر است برنامه مراقبت از پوست را از همین سن آغاز کرد.

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید در این مقاله به ترکیبات مهم کرم دور چشم پرداختیم. برای بهره بردن از اثر این ترکیبات لازم است بهترین کرم دور چشم را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. به این منظور فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ضمناً شما می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق تماس تلفنی یا درج پیام در بخش نظرات با مشاوران پوست و زیبایی مجموعه اردمی در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها 9608بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه