تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

علت تیرگی زیر چشم چیست و چگونه جلوی این عارضه را بگیریم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
علت تیرگی زیر چشم چیست و چگونه جلوی این عارضه را بگیریم؟

در اینکه استفاده از بهترین کرم دور چشم، در کنترل تیرگی زیر چشم تا حد بسیاری مؤثر است شکی نداریم؛ اما برای درمان کامل این عارضه، اول از هر چیزی باید بدانیم علت تیرگی زیر چشم چیست. بعد از کسب این اطلاعات راحت‌تر می‌توانید نسبت به خرید کرم دور چشم اقدام کنید. بر همین اساس در ادامه برای شما از دلایل ایجاد این عارضه می‌گوییم و به روش‌های درمان و کاهش تیرگی دور چشم اشاره می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

دلایل اصلی سیاهی زیر چشم

دلایل اصلی سیاهی زیر چشمبرای بهبود این عارضه ابتدا باید علت تیرگی زیر چشم را بدانید و سپس آن را درمان کنید.

  • مجاورت طولانی در معرض نور خورشید،‌ رنگ‌دانه‌های پوست را افزایش می‌دهد و از آنجایی که پوست زیر چشم نازک‌تر از دیگر قسمت‌ها است، رنگ‌دانه‌‌های آن زودتر از سایر نقاط تیره‌ می‌شوند. در این بین تأثیر مثبت کرم ضد آفتاب مینرال یا بهترین کرم دور چشم حاوی SPF را برای کاهش تیرگی زیر چشم نباید نادیده‌ بگیریم؛
  • کم‌خوابی نیز تیرگی زیر چشم را افزایش می‌دهد و گاهی اوقات حتی یک کرم دور چشم عالی هم اثربخشی سریعی در از بین بردن سیاهی زیر چشم ندارد و برای پنهان‌کردن این عارضه باید دست‌به‌دامان جادوی آرایش شوید و از کانسیلر کمک بگیرید؛
  • عادت به مالیدن پوست اطراف چشم، آن هم به‌طور مداوم، به لطافت پوست ناحیه چشم آسیب می رساند و باعث تیره شدن پوست دور چشم می‌شود؛
  • خونی که در زیر پوست نازک دور چشم جریان دارد، گاهی اوقات این ناحیه را تیره نشان می‌دهد؛
  • استفاده از مواد التهاب زایی مانند عطرهای نامرغوب در ایجاد و حتی تشدید این عارضه تأثیرگذار است؛
  • حساسیت؛
  • وراثت؛
  • تیرگی در اثر افتادگی و شل‌شدن پوست در دوره میان سالی.

روش های درمان سیاهی زیر چشم

روش های درمان سیاهی زیر چشمپس از بررسی علت تیرگی زیر چشم نوبت به درمان آن می‌رسد. یکی از رایج‌ترین راهکارهای درمان تیرگی دور چشم استفاده از بهترین کرم دور چشم است؛ چراکه این محصول سیاهی زیر چشم را به میزان قابل‌قبولی کاهش می‌دهد. پیشنهاد می‌‌کنیم کرم دور چشمی خریداری کنید که دارای پپتید‌‌ (peptide) و رتینول‌ (retinol) باشد. از لایه برداری پوست هم غافل نشوید؛ همچنین برای پاک کردن آرایش از پاک کننده آرایش مناسب پوست خود کمک بگیرید. زمانی که بیرون از منزل هستید همیشه ضد آفتاب با SPF به‌مقدار ۳۰ یا بیشتر بزنید. در کنار مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، رعایت نکته‌های زیر تأثیر بسیاری در درمان سیاهی زیر چشم دارد:

  • در مصرف داروهای ضد حساسیت دقت کنید

گاهی اوقات علت تیرگی زیر چشم می‌تواند یک حساسیت ساده باشد که باعث ایجاد التهاب،‌ تیرگی،‌ پف یا چروک پوست دور چشم می‌شود. در چنین شرایطی با مصرف داروی آنتی هیستامین (antihistamine)‌، می‌توانید جلوی پیشرفت حساسیت و در نتیجه تیرگی دور چشم و دیگر عارضه های این ناحیه را تا حد بسیاری بگیرید. ناگفته نماند بهتر است این دارو را با هماهنگی پزشک خود مصرف کنید؛ چراکه مصرف خودسرانه هر دارویی ممکن است عوارض بدی برای سلامت بدن داشته باشد.

  • بیرون از منزل همیشه عینک آفتابی بزنید

پوست دور چشم به‌شدت حساس است؛ از این رو همیشه به مراقبت نیاز دارد. در نتیجه بهتر است با استفاده از عینک آفتابی باکیفیت که پوست دور چشم را در برابر پرتوهای UV خورشید کاملاً محافظت می‌کنند، جلوی آثار مخرب نور خورشید را بگیرید.

از کرم های روشن کننده استفاده کنید

استفاده از کرم‌های روش‌کنندهمعمولاً در ترکیبات بهترین کرم دور چشم، مواد روشن کننده و ویتامین C نیز وجود دارد؛ تا هم‌زمان هم از پیشرفت تیرگی دور چشم جلوگیری کند و هم بتواند با خاصیت لایه برداری اندک خود، پوست دور چشم را روشن کند. بنابراین در هنگام خرید محصولات درمانی دور چشم، حتماً از وجود مواد روشن کننده و ویتامین C در ترکیبات آن اطمینان حاصل کنید.

محصولات دارای اسید آزلاییک را بخرید

پیشنهاد می‌کنیم زمانی که به‌دنبال خرید بهترین کرم دور چشم می‌گردید، کرمی خریداری نمایید که دست‌کم به‌مقدار ۱۰ درصد دارای اسید آزلاییک باشد. این ماده اثربخشی چشمگیری در کاهش تیرگی زیر چشم دارد؛ به شرط آنکه این کرم را روزی ۲ بار استفاده کنید. در نظر داشته باشید که محصولات دارای اسید آزلاییک، مناسب استفاده برای افراد با پوست های چرب هستند؛ چراکه این ماده لایه برداری قوی محسوب می‌شود و در صورت استفاده روی پوست خشک، باعث بروز التهاب پوستی و خشکی بیش از حد آن می‌شود. با این حساب حتماً باید درصد این ماده در محصولات دور چشم را دکتر متخصص، متناسب با وخامت عارضه، نیاز و توان پوست تجویز کند.

از کانسیلر غافل نشوید

در کنار خرید بهترین کرم دور چشم و طی کردن طول درمان این عارضه، پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل برای پوشش تیرگی دور چشم به‌طور موقتی از یک کانسیلر باکیفیتِ مات استفاده کنید. دقت داشته باشید که این کانسیلر نباید ترکیبات کرمی و روغنی داشته باشد؛ چراکه این ترکیبات، پوست زیر چشم را چین و‌ چروک دار نشان می‌دهند.

درمان های پزشکی را در نظر داشته باشید

پرتو درمانی و لیزر درمانی را می‌توان از روش‌های مؤثری نام‌ برد که برای درمان تیرگی زیر چشم کاربرد دارند. همچنین پرکردن پوست با اسید هیالورونیک (hyaluronic acid) و چربی، جراحی زیبایی و لایه برداری شیمیایی با اسید سالیسیلیک (salicylic acid) را می‌توان از درمان‌ های مهمی نام برد که در دنیای پزشکی برای بهبود این عارضه پیشنهاد می‌شوند. درمان های ذکرشده، نه‌تنها تیرگی این ناحیه را کاهش می‌دهند، بلکه پوست زیر چشم را نرم و سفت می‌کنند و جلوی ایجاد تیرگی زیر چشم در آینده را می‌گیرند.

امیدواریم با توضیحاتی که درباره علت تیرگی زیر چشم و درمان آن دادیم، راحت‌تر و با آگاهی بیشتر برای خرید بهترین کرم دور چشم اقدام کنید. برای این‌ کار پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به فروشگاه اینترنتی اُردمی بیاندازید و از میان برند‌های معتبر یک کرم دور چشم عالی خریداری نمایید. اگر هم تجربه خوبی برای درمان تیرگی زیر چشم سراغ دارید، این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانند‌ها در میان بگذارید. در پایان خاطرنشان می‌کنیم که خواندن مقاله‌ی «بهترین روش استفاده از کرم دور چشم» برای تکمیل اطلاعات شما در این زمینه بسیار مفید خواهد بود.

منبع: Paulaschoice دیدگاه‌ها 5817بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه