تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۵ اشتباه رایج در استفاده از کرم دور چشم که باید از آن دوری کنید

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
۵ اشتباه رایج در استفاده از کرم دور چشم که باید از آن دوری کنید

همه می‌دانیم که استفاده از کرم دور چشم باعث می‌شود به مرور زمان چشمانی نافذتر داشته باشیم یا اینکه از بروز انواع عارضه های دور چشم جلوگیری کنیم. اما استفاده از کرم دور چشم به‌تنهایی باعث زیبایی نمی‌شود. در واقع استفاده از این محصول معجزه‌گر باید‌ها و نبایدهایی دارد که لازم است مدنظرتان قرار دهید تا نتایج بهتر و مؤثرتری بگیرید. به همین دلیل در این نوشته قرار است با شما درباره ۵ اشتباه رایج در استفاده از کرم دور چشم صحبت کنیم که باید از آن دوری کنید.

استفاده زیاد از محصول | اولین اشتباه رایج در استفاده از کرم دور چشم

استفاده زیاد از محصول | اولین اشتباه رایج در استفاده از کرم دور چشم

یک باور اشتباه بین برخی افراد وجود دارد و آن این است که اگر از هر محصولی به اندازه زیاد استفاده کنند، خواص آن چند برابر است. فرقی هم نمی‌کند که این محصول انواع میوه و سبزیجات متعارف باشد یا محصولات آرایشی و بهداشتی. در مصرف هر چیزی باید حد تعادل و اندازه معقول دستتان باشد. به قول قدیمی‌ها: «اندازه نگهدار که اندازه نکوست».

درباره کرم دور چشم نیز همین موضوع مهم صادق است. وسعت ناحیه اطراف چشم شما بسیار کم است و به همین دلیل به میزان بسیار کمی کرم دور چشم نیاز دارید. در واقع شما فقط به اندازه یک عدس درشت به کرم دور چشم نیاز دارید. مصرف بیش از حد کرم نه‌تنها باعث جذب مواد مغذی نمی‌شود، بلکه آن را هدر می‌دهد. از سوی دیگر اگر به‌لحاظ مالی هم بخواهید در نظر بگیرید، مصرف بیش از اندازه از کرم دور چشم نیز اصلاً مقرون‌به‌صرفه نیست.

استفاده از آن بر روی پوست خشک | دومین اشتباه رایج در استفاده از کرم دور چشم

استفاده از آن بر روی پوست خشک | دومین اشتباه رایج در استفاده از کرم دور چشم

برخی فکر می‌کنند که اگر پوستشان خشک باشد، جذب کرم دور چشم بیشتر و بهتر صورت می‌گیرد؛ در حالی که درست مانند مرطوب‌کننده‌های معمولی، استفاده از کرم دور چشم روی پوست مرطوب، اثربخشی آن را افزایش می‌دهد. استفاده از کرم دور چشم روی پوست مرطوب به حفظ رطوبت کمک می‌کند و باعث می‌شود که محصول خیلی بهتر در پوست فرو برود و نتایج بهتر و مؤثری داشته باشد. وقتی پوست شما مرطوب باشد، روزنه‌های بازتری دارد و آمادگی پذیرش مواد مغذی بیشتری دارد.

استفاده از آن بدون برنامه صحیح | اشتباهی پر تکرار

استفاده از آن بدون برنامه صحیح | اشتباهی پر تکرار

محصولات مراقبت از پوست شما باید با ترتیب خاصی استفاده شوند تا همه آن‌ها واقعاً کار کنند و نتیجه مطلوبی نشان دهند. همیشه به یاد داشته باشید که محصولات را به ترتیب ضخامت آن‌ها استفاده کنید. اگر مرطوب‌کننده‌تان از کرم دور چشمتان سنگین‌تر است، باید کرم دور چشم را قبل از مرطوب‌کننده بزنید؛ اما اگر کرم دور چشم شما قوام بسیار سبک و روانی داشته باشد، حتی می‌تواند قبل از سرم نیز استفاده شود. دستورالعمل‌های روی بسته بندی را بخوانید تا مطمئن شوید که از محصول به روشی که بهترین است استفاده می‌کنید. یکی از اشتباه های رایج در استفاده از کرم دور چشم این است که ترتیب درست استفاده رعایت نمی‌شود.

استفاده عجولانه | اشتباه تازه‌کارها

استفاده عجولانه | اشتباه تازه‌کارها

همان طور که قبل از استفاده از کرم پودر کمی صبر می‌کنید تا مرطوب کننده‌تان جا بیفتد، باید همین کار را با کرم دور چشم خود نیز انجام دهید. اکثر تازه‌کارها، به‌خاطر عجله‌ای که دارند، بدون اینکه توقفی بین محصولات قائل باشند، همه را پشت سر هم و بدون وقفه استفاده می‌کنند، بدون اینکه بدانند این اشتباه رایج در استفاده از کرم دور چشم چقدر هزینه‌هایشان را هدر داده است. در اصل توقف و مکث بعد از استفاده از کرم دور چشم به شما کمک می‌کند محتویات محصول شما به‌طور کامل و مؤثر در پوست زیرچشم نفوذ کند. این کار همچنین از جابه‌جایی آن با سایر لوازم آرایش یا محصولات مراقبت از پوست که در نهایت روی آن قرار می‌گیرند، جلوگیری می‌کند.

توجه نکردن به عارضه چشم و انواع پوست | اشتباه نابخشودنی

توجه نکردن به عارضه چشم و انواع پوست | اشتباه نابخشودنی

هنگام خرید هر نوع محصول مراقبت از پوست، بسیار مهم است که عارضه های پوستی و نوع پوستتان را مشخص کنید. در واقع خیلی مهم است که در نظر داشته باشید مشکل دقیق پوست شما چیست و سپس بر اساس آن محصولات را خریداری کنید. این کار کوچک اما مهم کمک می‌کند نتایج استفاده از محصول، خیلی سریع‌تر خودشان را نشان دهند. همین امر درباره کرم دور چشم شما نیز صدق می‌کند. برای مثال، اگر چشم‌هایتان پف کرده است، اما از محصولی استفاده می‌کنید که هدف اصلی آن کاهش خطوط ریز است، نه‌تنها کمکی به حل مسئله نمی‌کنید، بلکه ممکن است آن را تشدید هم بکنید و این موضوع یکی از اشتباه های رایج در استفاده از کرم دور چشم است. با این توضیح همیشه در خاطرتان باشد که کرم دور چشمی را انتخاب کنید که به‌طور خاص برای عارضه شما ونوع شما فرموله شده است.​

سخن پایانی

در این نوشته به چند اشتباه رایج در استفاده از کرم دور چشم پرداختیم. برایتان گفتیم که هم نوع پوستتان را مشخص کنید و هم عارضه دور چشمتان را مدنظر قرار دهید. سعی کنید محصول را روی پوست مرطوب استفاده کنید و سپس به آن زما کافی بدهید تا جذب شود. محصولات را به ترتیب غلظتشان استفاده کنید و از مصرف بیش از حد محصول هم بپرهیزید. در پایان به شما پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه بهترین کرم دور چشم با کارشناسان اردمی تماس بگیرید تا با توجه به سن، جنش پوست و نوع عارضه و همچنین متناسب با بودجه‌تان، بهترین محصول را به شما پیشنهاد کنند. شما از چه محصولی استفاده می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 4996بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه