مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

با این ترفند‌ها جلوی خشکی رژ لب در هوای سرد را بگیرید

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
با این ترفند‌ها جلوی خشکی رژ لب در هوای سرد را بگیرید

حتی اگر بهترین مارک رژ لب مات را خریداری کنید، باز هم این رژ لب در روزهای سرد سال به‌سرعت خشک می‌شود و آن‌گونه که انتظار دارید نمی‌توانید از جلوه‌ی زیبای آن روی لب های خود لذت ببرید. از طرفی گاهی اوقات نیز فقط رژ لب براق در دسترس دارید و می‌خواهید رژ لبتان مات جلوه کند. در این مقاله در ابتدا برای شما از ترفند‌های جلوگیری از خشکی و ترک خوردن آرایش لب مات در هوای سرد می‌گوییم و در انتها نیز به روش‌های جالبی برای مات‌‌ نشان دادن رژ‌های معمولی اشاره می‌کنیم.

ترفندهای جلوگیری از خشکی رژ لب مات در هوای سرد

  • از لایه برداری لب ها غافل نشوید

لایه برداری لب ها

شب ها قبل ازخواب، لب ها را با یک لایه از شی باتر یا مرطوب کننده پوشش دهید و به آرامی مسواک را روی لب ها بکشید. این کار نیز به از بین بردن سلول های مرده لب ها کمک می‌کند.

  • اثربخشی ماسک لب را دست کم نگیرید

اسکراب لب

برای جلوگیری از خشکی رژ لب در هوای سرد حدود ۱۵ دقیقه قبل از اینکه رژ لب بزنید، روی لب ها اسکراب لب خانگی بمالید تا پوست لب های شما آماده جذب ترکیبات رژ لب شود. برای درست کردن اسکراب لب خانگی کافی است مقداری شکر قهوه‌ای را با روغن زیتون مخلوط کنید و ترکیب به‌دست‌آمده را روی لب ها بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه باقی بماند تا سلول های مرده از روی پوست لب ناپدید شوند.

  • بالم لب را برای تقویت لب ها فراموش نکنید

استفاده از بالم برای جلوگیری از خشکی لب در هوای سرد

گاهی اوقات خرید بهترین مارک رژ لب هم کفایت نمی‌کند و سرمای هوا جلوه‌ای خشک برای رژ لب مات ایجاد می‌کند. در چنین شرایطی قبل از رژ مات، یک لایه نازک بالم لب روی لب های خود بمالید. توجه داشته باشید که لایه بالم نباید بیش از حد ضخیم باشد.

  • از رژ لب مایع مات کمک بگیرید

استفاده از رژلب مایع مات برای جلوگیری از خشکی لب در هوای سرد

رژ لب مایع مات نسبت به رژ لب ماتیکی دیرتر خشک می‌شود. استفاده از این نوع رژ لب ها دقت شما را در رژ زدن افزایش می‌دهد و لب های شما جلوه بهتری پیدا می‌کنند.

  • با پرایمر لب، ترک ها را پوشش دهید

استفاده از پرایمر لب

پرایمر لب اهمیت زیادی در سلامت و زیبایی لب‌های شما دارد. پیشنهاد می‌کنیم در کنار خرید بهترین مارک رژ لب مات، یک پرایمر لب بسیار باکیفیت نیز خریداری کنید. این پرایمر را قبل از رژ لب روی لب ها بمالید تا رطوبت لب های شما حفظ شود و ترک های لب از بین برود. پرایمر لب، دوام رژ لب را هم افزایش می‌دهد.

  • رژ لب مات را با برس لب روی لب ها بمالید

استفاده از برس لب برای زدن رژ لب مات

برای زدن رژ مات از برس لب کمک بگیرید تا تمامی ترک ها و قسمت های ریز لب پوشش بگیرد و نمایی زیبا به لب های شما بدهد. این کار برای جلوگیری از خشکی رژ لب در هوای سرد نیز مؤثر است.

  • برای حجم بیشتر، حتماً لب ها را هایلایت کنید

هایلایت برای برجسته کردن لب

در کنار خرید بهترین مارک رژ لب مات، خرید یک هایلایتر لبِ باکیفیت نیز اهمیت زیادی دارد. با این هایلایتر مرکز لب پایینی خود را هایلایت کنید تا لب‌های شما حجم بیشتری پیدا کند. پیشنهاد می‌کنیم برای رژهای مات رنگ لب و قرمز از هایلایتر طلایی کمک بگیرید. اگر رژ لب مات صورتی یا ارغوانی روشن خریده‌اید، این رژ لب را با هایلایتر نقره‌ای هایلایت کنید. این کار شاید به جلوگیری از خشکی رژ لب در هوای سرد کمک نکند؛ اما جلوه‌ای خاص به لب‌های شما می‌بخشد.

با این ترفند‌ها به هر رژ لبی جلوه‌ای مات بدهید

ترفندهای مات کردن رژ لب براق

اکنون که با ترفندهای جلوگیری از خشکی رژ لب در هوای سرد آشنا شدید، لازم است بیاموزید که چگونه بهترین مارک رژ لب خود را به رژ لب مات تبدیل کنید. ترفندهای زیر به شما یاد می‌دهد که چگونه با رژهای معمولی، جلوه‌ای مات و زیبا به لب های خود بدهید. پس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • رژ لب محبوب خود را روی لب‌ها بمالید؛
  • یک دستمال کاغذی را به حالت ضربه‌ای روی لب‌ها بمالید و دوباره رژ بزنید؛
  • یک بار دیگر دستمال کاغذی را با حالت ضربه‌ای روی لب ها بمالید. این بار ضربه‌های بسیار آرامی روی لب ها وارد کنید. روی دستمال کاغذی پودر نیمه‌شفاف بریزید تا این پودر از طریق دستمال‌ کاغذی روی لب های شما مالیده شود. (پیشنهاد می‌کنیم به جای دستمال کاغذی دو لایه، از یک‌ لایه دستمال کاغذی استفاده کنید). آرایش لب بادوام و مات شما، بدون احتمال خشکی و ترک خوردگی تمام شد.
  • اگر تمایل دارید رنگ رژ لب خود را تغییر دهید از مقداری برنزه کننده استفاده کنید. استفاده از برنزر با تُن رنگ گرم کمک می‌کند رنگ رژ لب شما گرم و جذاب شود.

سخن پایانی

مطمئن باشید با ترفند‌هایی که برای جلوگیری از خشکی و ترک خوردن آرایش لب در هوای سرد مطرح کردیم هرگز رژ لب ماتی که زده‌اید در هوای سرد تَرَک نمی‌خورد. نکته‌هایی هم که برای تبدیل رژ لب معمولی به رژ مات در میان گذاشتیم کمک‌حال طرفداران رژهای مات خواهد بود. همچنین خواندن مقاله‌ی «روش های انتخاب رنگ مناسب رژ لب»، راهنمای شما برای خرید رژ لب است. با این تفاصیل اگر به فکر خرید رژ لب مات افتاده‌اید، بهتر است سری به فروشگاه اُردمی بزنید و از میان برندهای معتبر، بهترین مارک رژ لب را خریداری کنید. اگر هم تجربه‌ی جالبی در خرید رژ لب مات و استفاده از آن دارید، در قسمت نظرات این تجربه‌ها را با ما و دیگر خواننده‌‌ها در میان بگذارید.

منبع: Bebeautiful.in دیدگاه‌ها 5099بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه