تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آموزش خودآرایی مناسب عید نوروز در منزل برای مبتدیان

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
آموزش خودآرایی مناسب عید نوروز در منزل برای مبتدیان

خیلی از افراد برای آرایش صورت خود از بهترین مارک رژ لب گرفته تا بهترین ریمل و کرم پودر را خریده و استفاده می‌کنند؛ اما با تکنیک‌های میکاپ حرفه‌ای آشنا نیستند. به همین دلیل آن نتیجه‌ای که دوست دارند را نمی‌گیرند. با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز، قصد داریم در این مقاله به آموزش گام به گام خودآرایی در منزل بپردازیم تا با به کارگیری آن‌ها یک میکاپ جذاب و بی‌نظیر را تجربه کنید. پس بهترین لوازم آرایش خود را آماده کنید و گام به گام تا پایان مقاله همراه ما باشید.

‌گام اول: پاکسازی صورت

گام اول در آموزش خودآرایی پاکسازی صورت است.

اولین گام در آموزش خودآرایی، پاکسازی صورت است. همه‌ی پوست‌ها به مراقبت و رسیدگی نیاز دارند. از طرف دیگر آرایش روی پوست سالم و تمیز، جذاب‌تر و البته زیباتر خواهد شد. بنابراین مرحله پاکسازی را جدی بگیرید. برای پاکسازی صورت، ابتدا موهای خود را به کمک کش یا هر وسیله مناسب دیگری جمع کنید تا در حین عملیات پاکسازی به مواد آغشته نشوند. سپس با استفاده از پاک کننده مخصوص پوست خود، صورت را از هرگونه آرایش یا آلودگی پاک کنید. در ادامه نوبت به استفاده از تونر می‌رسد. پد یا پنبه را به تونر آغشته کرده و به‌طور کامل روی صورت بکشید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً برای پاک کردن آرایش چشم از ریمور میکاپ مخصوص چشم یا همان پاک کننده آرایش مخصوص چشم استفاده کنید.

در ادامه اسکراب مخصوص پوست خود را برداشته و به مقدار کافی روی تمامی نقاط صورت به جز پوست دور چشم زده و به حالت دورانی ماساژ دهید تا مواد آن کاملاً جذب پوست شوند. پس از گذشت چیزی حدود بیست دقیقه، مواد اسکراب باقی‌مانده را به کمک یک پد خیس از روی صورت پاک کنید. بعد از اسکراب نوبت استفاده از ماسک صورت است. بهترین ماسک مخصوص نوع و نیاز پوست خود را شناسایی کرده و آن را به مدت بیست دقیقه روی صورت گذاشته و سپس پاک کنید.

گام دوم: زیرسازی آرایش

زیرسازی آرایش گام دوم در آموزش خودآرایی است.

زیرسازی آرایش گام دوم در آموزش خودآرایی است. در این مرحله ابتدا با کمک یک مرطوب کننده سبک و باکیفیت رطوبت پوست خود را در حد متعادلی حفظ کنید. باید مرطوب کننده مناسب پوست خود را روی صورت زده و اجازه دهید که کاملاً جذب شود. سپس پرایمر را به تمامی قسمت‌های صورت بزنید. توجه داشته باشید که پرایمر انواع مختلف صورت، مژه، لب و … دارد. بنابراین بهتر است برای هر قسمت پرایمر مخصوص به خودش را استفاده کنید. پرایمرهای رنگی هم می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی برای پوشش بهتر عارضه های رنگی پوست باشند.

بعد از پرایمر نوبت به استفاده از کانسیلر می‌رسد. کانسیلر که همان کرم پودر فشرده‌شده است، برای پوشش حداکثری عارضه های پوستی مانند کک و مک، لکه های جای جوش و غیره استفاده می‌شود. بعد از کاورکردن عارضه ها، نوبت به استفاده از بهترین کرم پودر به عنوان زیرساز می‌رسد. کرم پودر را به میزان لازم روی همه‌ی نقاط صورت به‌صورت ضربه‌ای بزنید.

گام سوم: کانتورینگ و هایلایت

کانتورینگ و هایلایت

این مرحله از آموزش خودآرایی، کاملاً اختیاری است. کانتورینگ یا هایلایت با بزرگ‌تر یا کوچک‌تر نشان دادن نقاطی از صورت باعث افزایش زیبایی و جذابیت آرایش می‌شود. برای این کار باید ابتدا فرم صورت خود را بشناسید. فرم صورت ممکن است مستطیلی، مربع، لوزی، قلبی شکل یا بیضی باشد. بیضی فرم استاندارد و البته رایج صورت است. در حالت کلی باید قسمت فرورفتگی گونه ها، دو خط موازی روی استخوان بینی، انتهای پیشانی را با کمک ابزار کانتور یا کانسیلر دو درجه تیره‌تر از رنگ پوست تیره کنید و به کمک یک براش آرایشی مرز آن خطوط را محو کنید.

در ادامه باید قسمت‌های برجسته صورت را هایلایت کنید. قسمت T صورت یعنی همان خط بینی و قسمت بالای ابروها را به کمک کانسیلر دو درجه روشن‌تر از رنگ پوست یا ابزار مخصوص هایلایت، هایلایت کنید. دقت داشته باشید که زیاده‌روی در استفاده از مواد کانتورینگ و هایلایت، آرایش صورت را غیرطبیعی جلوه می‌دهد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در استفاده از مواد آرایشی جانب اعتدال را رعایت کنید.

گام چهارم: آرایش چشم
آرایش چشم در آموزش خودآرایی

گام چهارم از آموزش خودآرایی آرایش چشم است. برای این کار ابتدا باید شروع به زدن سایه چشم از قسمت بیرونی آن کنید. البته استفاده از سایه اختیاری است. معمولاً در آرایش لایت از سایه هایی با رنگ خنثی مانند خاکستری یا قهوه‌ای استفاده می‌کنند. برای اینکه سایه چشم شما یکدست و زیبا شود بهتر است از گوشه بیرونی چشم یک مثلث فرضی روی پلک خود تصور کنید و سپس شروع به سایه زدن کنید. دقت داشته باشید که شدت سایه باید از قسمت بیرون به داخل پلک رفته رفته کم شود.

بعد از سایه زدن، نوبت به استفاده از خط چشم می‌رسد. مداد چشم یا خط چشم ماژیکی یا مایع می‌توانند گزینه‌های خوبی برای کشیدن خط چشم باشند. خط چشم را هم باید مانند سایه از قسمت بیرونی پلک و کاملاً روی خط مژه بکشید. پهن یا نازک بودن خط چشم کاملاً بستگی به فرم چشم و همچنین سلیقه شما دارد. فراموش نکنید که متقارن بودن خط چشم ها، در زیبایی نهایی آرایش خیلی اهمیت دارد. پس در کشیدن خط چشم دقت خود را دو چندان کنید. حال وقت استفاده از ریمل فرا می‌رسد. بعد از فرمژه زدن باید ریمل را روی مژه های خود طوری بزنید که مژه ها بهم نچسبند.

گام پنجم: آرایش لب

آرایش لب

در این مرحله از آموزش خودآرایی در منزل باید با کمک بهترین مارک رژ لب و خط لب به تمیزی هر چه تمام‌تر آرایش خود را ادامه دهید. به این صورت که ابتدا دور لب خود با کمک خط لب با رنگ مورد علاقه خود خط بکشید. بهتر است خط لب یک درجه تیره‌تر از رنگ رژ لب باشد. سپس با کمک بهترین رژ لب توی لب را پر کنید. پیشنهاد می‌کنیم بعد از رژ زدن، به کمک یک دستمال کاغذی لطیف، رژ لب اضافی روی لب خود را گرفته و جلوه‌ای طبیعی و البته بادوام به آرایش بدهید. البته اگر تمایل به آرایش براق یا میکاپ شاین دارید، می‌توانید بعد از رژ لب، از برق لب استفاده کنید.

گام ششم: تثبیت آرایش

گام ششم از آموزش خودآرایی تثبیت آرایش است.

گام ششم در آموزش خودآرایی تثبیت آرایش صورت است. برای افزایش دوام و ماندگاری آرایش صورت خود بهتر است از پودر تثبیت کننده آرایش یا همان فیکساتور استفاده کنید. تثبیت کننده آرایش هم به صورت پودر و هم اسپری تولید و عرضه می‌شوند. شما می‌توانید براساس نیاز یا علاقه خود یک نوع از فیکساتور را تهیه کرده و با استفاده از آن آرایش زیبای خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید.

گام هفتم: آرایش مو

آرایش مو

در این مرحله از آموزش خودآرایی در منزل باید بگوییم که آرایش صورت در کنار آرایش مو است که جذابیت بیشتری دارد. در واقع می‌توان گفت آرایش مو مکمل میکاپ صورت است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که متناسب با قد و حجم موهای خود یک مدل موی زیبا انتخاب کرده و روی موهای خود پیاده کنید و نهایتاً از زیبایی آن لذت ببرید.

سخن آخر

سعی کردیم در این مقاله برای شما گام به گام از آموزش خودآرایی در منزل بگوییم تا در عید نوروز از رفتن به سالن‌های آرایشی بی نیاز شوید. شما با به کارگیری این آموزش‌ها می‌توانید زیباتر از همیشه شوید و از بهار نهایت لذت را ببرید. چنانچه تصمیم به خرید لوازم آرایشی دارید پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید. از بهترین مارک رژ لب تا بهترین کرم پودر، ریمل و همه و همه را می‌توانید از معتبرترین برندها در اردمی مشاهده و خرید کنید. در پایان اگر شما هم تجربه‌ای از خودآرایی در منزل دارید، خواهشمندیم این تجربه‌ها را با ما و دیگر همراهان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 6857بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه