تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهکارهای خانگی تقویت ابرو | معرفی 6 راه حل ساده و مؤثر

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
راهکارهای خانگی تقویت ابرو | معرفی 6 راه حل ساده و مؤثر

خیلی از افراد تمایل دارند که ابروهای پرپشت و در عین حال طبیعی داشته باشند و به‌دنبال راهکارهای خانگی تقویت ابرو هستند. در واقع ابروهای پرپشت را یک فاکتور مهم در زیبایی خود قلمداد می‌کنند. این موضوع از دیدگاه زیبایی‌شناختی هم امر درستی است؛ چراکه ابروهای پر و ضخیم به چهره شما عمق می‌بخشند و به قاب‌بندی بهتر اجزای صورت شما کمک شایانی می‌کنند. اگر شما فردی هستید که به‌طور طبیعی ابروهای ظریف و باریکی دارید، یا دچار کندی رشد مو در ابرو خود شده‌اید و نمی‌دانید چطور به‌طور طبیعی ابروهای خود را پرپشت‌تر کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید. ما در این مقاله می‌خواهیم به معرفی راهکارهای خانگی تقویت ابرو بپردازیم.

راهکارهای خانگی تقویت ابرو

قبل از بررسی راهکارهای خانگی تقویت ابرو  باید در نظر داشت که علاوه‌بر تأثیر ژنتیک و ارث در رشد ابرو، قطعاً سبک زندگی در کیفیت آن نقش مهمی ایفا می‌کند. اقداماتی مانند برداشتن بیش از حد ابرو با موچین، اصلاح با بند یا حتی اپیلاسیون، رشد مو را به‌طور قابل ملاحظه‌ای کند کرده و قسمت‌هایی بدون مو یا کم مو را در ابرو باقی می‌گذارد. در ادامه لیستی از راهکارهای خانگی تقویت ابرو را با استفاده از مواد طبیعی و در دسترس تهیه کرده‌ایم. استفاده مداوم و درست از این مواد، در عرض چند ماه باعث بهبود رشد مو در ابروهای شما خواهند شد. توجه داشته باشید که این راهکارهای خانگی تا حد بسیار زیادی بی‌خطر بوده و از آن بهتر اینکه نتایج استفاده از آن‌ها به‌سرعت پدیدار می‌شود.

استفاده از روغن کرچک برای تقویت ابرو

استفاده از روغن کرچک

شاید روغن کرچک یکی از رایج‌ترین راهکارهای خانگی تقویت ابرو و در عین حال مؤثرترین روش برای رشد طبیعی ابروها باشد. روغن کرچک حاوی حدود 90درصد اسید ریسینولئیک است و این همان چیزی است که به رشد مو کمک می‌کند؛ اما همین روغن ممکن است گاهی باعث واکنش آلرژیک شود. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از آن روی ابروها، آن را روی پوست داخل آرنجتان تست کنید.

نحوه استفاده از روغن کرچک

  • چند قطره روغن کرچک را روی کف دست بریزید و آن را بین انگشتان خود بمالید تا گرم شود؛
  • این روغن را روی ابروهای خود بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید؛
  • بگذارید 30 دقیقه بماند، سپس آن را با پاک کننده آرایش تمیز کنید.

 استفاده از روغن نارگیل برای تقویت ابرو

 استفاده از روغن نارگیل

یکی دیگر از راهکارهای خانگی تقویت ابرو، استفاده از روغن نارگیل است. این روغن سرشار از مواد مغذی ضروری، ویتامین‌ها و اسیدهای چرب است که همه آن‌ها فولیکول‌های موی خوابیده را تحریک کرده و باعث رشد سریع‌تر موها می‌شوند. ماساژ منظم اطراف ابرو با روغن نارگیل باعث مرطوب‌شدن و آبرسانی به آن ناحیه شده و از آسیب بیشتر به موهای ظریف ابرو جلوگیری می‌کند.

نحوه استفاده از روغن نارگیل

  • یک پد پنبه‌ای را در روغن نارگیل ارگانیک خالص آغشته کرده و روی تمام ابروها و ناحیه اطراف آن بمالید؛
  • آن را روی ابروهای خود ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند؛
  • صبح آن را با آب سرد و صابون به‌آرامی بشویید.

استفاده از روغن زیتون برای تقویت ابرو

استفاده از روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون یکی دیگر از راهکارهای خانگی تقویت ابرو و رشد طبیعی آن‌هاست. خاصیت مرطوب‌کنندگی، آبرسانی و تغذیه‌کنندگی روغن زیتون باعث حالت‌دهی به ابروها شده و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند. علاوه‌بر این، مقادیر زیاد ویتامین E موجود در روغن زیتون به سیاه‌ماندن موهای ابرو کمک می‌کند که این امر خود باعث‌شده تا ابروهای شما ضخیم‌تر از آنچه هستند ظاهر شوند.

نحوه استفاده از روغن زیتون

  • هر شب قبل از خواب، صورت خود را با شوینده مناسب پوست خود کاملاً تمیز کنید؛
  • یک قطره روغن زیتون را روی انگشتان خود بریزید و آن را به مدت ۵ دقیقه روی ابروها و ناحیه اطراف ماساژ دهید؛
  • بگذارید روغن شب تا صبح روی آن نواحی بماند و صبح، بعد از تمیزکردن صورتتان، روتین پوستی خود را دنبال کنید.

 استفاده از آب پیاز برای تقویت ابرو

 استفاده از آب پیاز برای ابرو

شاید کمی ناخوشایند به نظر برسد، درست است؟ اما جالب است بدانید که آب پیاز یک داروی شگفت‌انگیز برای جلوگیری از ریزش مو، تقویت رشد مو و به‌طور کلی، حفظ موهای بلند و قوی است. این معجون طبیعی منبعی غنی از گوگرد، سلنیوم، مواد معدنی، ویتامین B و C است که همه آن‌ها واقعاً برای تقویت رشد موهای ابرو بسیار مفید هستند. به دلیل سطح کم کلاژن، موهای ابرو ما تمایل به ریزش دارند؛ اما گوگرد موجود در آب پیاز به بازسازی کلاژن کمک کرده و فولیکول‌ها را تقویت می‌کند. همین فرایند باعث ضخیم‌تر و تیره‌ترشدن ابروها می‌شود.

نحوه استفاده از آب پیاز

  • یک پیاز را خرد کرده و قطعات را در مخلوط‌کن بریزید؛
  • از یک پارچه نازک یا صافیِ چای برای جداکردن تفاله و آب پیاز استفاده کنید؛
  • حالا یک پد پنبه‌ای تمیز را در این آب پیاز آغشته کرده و روی ابروهای خود بمالید؛
  • بعد از یک ساعت با آب و صابون بشویید.

استفاده از زرده تخم مرغ برای تقویت ابرو

استفاده از زرده تخم مرغ برای تقویت ابرو

یکی دیگر از راهکارهای خانگی تقویت ابرو استفاده از زرده تخم مرغ است. همه موهای بدن ما از کراتین تشکیل شده است و کمبود این پروتئین در بدن منجر به ریزش مو یا نازک‌شدن تارهای آن می‌شود. از آنجایی که زرده تخم مرغ سرشار از ماده دوست‌دار مو به نام بیوتین است، راه‌حلی موثر برای رشد بهتر موهای ابرو است. اگر از روشی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، ۲ بار در هفته و به مدت ۲ ماه، استفاده کنید، تفاوت چشمگیری در ظاهر و ضخامت ابروهای خود مشاهده خواهید کرد.

نحوه استفاده از زرده تخم مرغ

  • با جداکردن زرده از سفیده شروع کنید؛
  • زرده تخم مرغ را هم بزنید تا بافتی صاف و یکدستی پیدا کند؛
  • با استفاده از یک پد تمیز، مقدار لازم از این زرده تخم مرغ را روی ابروهای خود بمالید. از آنجا که زرده تخم مرغ می‌تواند کمدوژنیک یا جوش‌زا باشد، بهتر است مقدار کمی از آن را استفاده کنید. به ویژه اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید؛
  • برای گرفتن بهترین نتیجه پیشنهاد می‌کنیم بعد از 20 دقیقه آن را بشویید.

استفاده وازلین برای تقویت ابرو

وازلین برای تقویت ابرو

یکی از موثرترین راهکارهای خانگی تقویت ابرو استفاده از وازلین است. این ژل علاوه بر آبرسانی پوست، مو را هم تغدیه می‌کند. استفاده از این ماده شگفت‌انگیز در رشد طبیعی ابروها نیز مؤثر است. وازلین روی ابروها مانع خروج رطوبت شده و این همان چیزی است که باعث می‌شود تا موهای ابرو را ضخیم‌تر و پرپشت‌تر نشان دهد.

نحوه استفاده از وازلین

  • وازلین را روی ابروهای خود بمالید و آن را به خوبی روی پوست خود ماساژ دهید؛
  • بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را با آب ولرم بشویید.

سخن نهایی

سعی کردیم در این مقاله شما را با راهکارهای خانگی تقویت ابرو آشنا کنیم. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید در کنار استفاده از این راهکارها، با محصولات تقویت کننده ابرو هم آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی اردمی– مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی مراجعه کرده و آن‌ها رابا یکدیگر مقایسه کنید. چنانچه سوال یا پیشنهادی در این زمینه دارید، در قسمت دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

منبع: Bebeautiful.in دیدگاه‌ها 6286بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه